PDA

Bekijk de volledige versie : Suuroudset aansluitprobllem !!!



kuifje2006
16-10-2006, 13:13
Beste filmliefhebber, audio fannaten en surroundgekken ( sorry voor dat laatste ) !!!

Ik ben CLaudia en zo blond als het maar kan...
Ik heb een Kenwoond reciever ( Kenwood Audio-video Surrond KRV 6080 ) en ik heb van een collega een leuke zilverkleurig sony surroundsetje gekregen. ( mijn boxjes waren alleen slecht ).

Nu wil ik ze aansluiten en zie ik plots dat mijn Kenwood geen aansluiting heeft voor de subwoofer van sony ??? Wel voor de 2 front / 2 achter en 1 centerspeaker ??? Hoe los ik dit op ???


Groetjes van

Clau

Seth__Gekko
16-10-2006, 13:33
Om je het beste te kunnen helpen, kan je de modellen/type nummers of een plaatje hier neerzetten, dan kunnen we de aansluitingen controleren en je van advies voorzien.

kuifje2006
16-10-2006, 14:24
Oei..hoe zet ik hier plaatjes op van mijn setje ???

ter info :

het is een Sony surround set ( zonder dvd speler ) 2 kleine boxje svoor front , 2 voor rear en 1 ceterboxje en een grote subwoofer box ( hierop zit alleen een + en - contact.

2xfrontbox: sonymodel no ss-ts501 6 ohm
2xrearbox : sonymodel no ss-ts501 6 ohm
centerbox : sonymodel no ss-ts501 6 ohm
subwoofer: sonymodel no ss-ts501 3 ohm

De Kenwood is een reciever Audio-video Surround KRV 6080
Achterop de volgende aansluitingen :

een blok omkaderd met aansluiting voor 2x front ( 4 / 16 ohm )en 2x rearspaekers ( 8 / 16 ohm )
een blok omkadert met plus en min voor een center speaker ( 8 / 16 ohm )
tussen die 2 blokken in nog een blok voor 2 front speakers ( 4 / 16 ohm )

Heeft iemand wat aan deze info ivm mijn vraag ?

Groetjes

Clua ( en alvast bedankt )

Seth__Gekko
16-10-2006, 14:42
Waarschijnlijk zal het surround setje zoals je noemt een suround speaker set zijn.

Deze setjes hebben veel al een subwoofer zonder ingebouwde versterker ( de zogenaamde passieve subwoofers) Deze moet je aansluiten met een speakerdraad op een uitgang die niet op de receiver zit. Meestal is de subwoofer uitgang op een receiver een sub-pre out, dit is een signaal wat nog moet worden versterkt en via een tulp kabeltje moet worden aangesloten.

Waarschijnlijk heb je een passieve sub die niet kan worden aangestuurd door de receiver.

kuifje2006
17-10-2006, 20:43
Ja het is een passieve subwoofer. Kan ik de surroundset wel zonder subwoofer aansluiten...desnoods met 2 gewone, zware boxen als frontspeakers ?

kus van Clau.

GameBelgium
18-10-2006, 07:40
Hoi Clau

Heb je niet de mogelijkheid om de frontspeakers aan te sluiten op de subwoofer? Sommige setjes geven deze mogelijkheid.

Greetz

kuifje2006
18-10-2006, 09:04
Helaas Game...op mijn subwoofer zit alleen aansluiting voor speakerkabel.

Ik heb intussen wel geprobeert om de front , rear en center speaker aan te sluiten... ik heb 2 groepen op de versterker voor boxen...maar kun niet alles op 1 grop kwijt ???? Alleen de frontspeakers geven geluid

pfffffffffff moeilijk hoor...
Maar alvast bedankt voor al jullie hulp tot nu toe !!!

Clau.

A3aan
18-10-2006, 11:33
hoi clau(dia),


Ik heb intussen wel geprobeert om de front , rear en center speaker aan te sluiten... ik heb 2 groepen op de versterker voor boxen...maar kun niet alles op 1 grop kwijt ???? Alleen de frontspeakers geven geluid
en

een blok omkaderd met aansluiting voor 2x front ( 4 / 16 ohm )en 2x rearspaekers ( 8 / 16 ohm )
een blok omkadert met plus en min voor een center speaker ( 8 / 16 ohm )
tussen die 2 blokken in nog een blok voor 2 front speakers ( 4 / 16 ohm )
Nee, je kunt niet alles in 1 groep kwijt.
Die eerste groep is voor 4 boxen (2x front, 2x reaer)
de tweede groep is voor de center
het tussenblok is voor een eventuele TWEEDE SET frontspeakers.

zonder sub kan prima, maar klinkt natuurlijk minder lekker.

Maar ja, paard, gegeven, bek, niet kijken, you know.

en dat alleen je fronts geluid geven ...
1) wéét je receiver wel dat je ook andere boxen hebt?
zie manual, waarschijnlijk moet je ergens vertellen aan je receiver dat je ook rears en een center hebt)
2) als je 'gewoon' radio of cd draait (normaal een leuke manier om te testen of e.e.a. werkt) ... dat zijn geluidsbronnen die "slechts" stereo-geluid geven. Stereo gaat nu eenmaal over 2 boxen (je fronts). Voor een echte surround-test zul je toch echt een dvd met wat uitgebreidere geluidstrack draaien (en moet je een digitale geluidskabel hebben tussen dvd en receiver etc)

suck 6