PDA

Bekijk de volledige versie : Nirvana Live ! Tonight ! Sold out !



spiff
16-10-2006, 18:34
http://pic30.picturetrail.com/VOL1523/6648044/12812054/196355464.jpg

The Nirvana concert video "Live! Tonight! Sold Out" -- which was first issued on VHS in 1994 -- will be released for the first time on DVD, Nov. 7.

According to a Universal Music Enterprises, the DVD version of the video has been color-corrected and remastered in 5.1 surround sound. It's also been expanded to include some previously unreleased performances from 1991, which were recorded at the Paradiso club in Amsterdam: "School," "About A Girl," "Been A Son," "On A Plain" and "Blew."

"Live! Tonight! Sold Out" -- which includes 15 complete songs, as well as interviews, behind-the-scenes footage and excerpts from the group's home-video archives -- chronicles Nirvana's 1991-92 world tour, and continues as the band's popularity exploded through 1993.





The songs included :


"Aneurysm"

"About A Girl"

"Dive"

"Love Buzz"

"Breed"

"Smells Like Teen Spirit"

"Negative Creep"

"Come As You Are"

"Territorial Pissings"

"Something In The Way"

"Lithium"

"Drain You"

"Polly"

"Sliver"

"On A Plain"

"Endless Nameless"

Extras - Live In Amsterdam:


"School"

"About A Girl"

"Been A Son"

"On A Plain"

"Blew"

Orig Year 1994
Discs 1
Nov 07, 2006


Werd tijd, zou ik denken... Ze hadden er misschien wel het ganse Paradiso-concert mogen opzetten....

Axl
17-10-2006, 07:15
Dat werd inderdaad tijd.

Ik begrijp ook niet waarom ze er het ganse concert niet opgezet hebben als extra...

Enfin ja, we mogen al blij zijn dat die DVD er komt en dat er een (klein) extra'tje opstaat!

stefanovic
17-10-2006, 08:08
Over welke regio hebben we het hier?

Ik wacht al heeeeel lang op een degelijke Nirvana dvd-release. Dit is een leuk tussendoortje, maar een volledige concert-dvd moet er natuurlijk ook nog komen!

KillerBill
18-10-2006, 11:54
Dit wordt weer eens een verplichte aanschaf. Alles om mijn Nirvana-collectie compleet te houden :)

Paul H.
18-10-2006, 12:09
Deze al uiteindelijk ook wel in mijn collectie verschijnen.

Hoewel ik moet zeggen dat ik het meest trots ben op die zwarte box-versie met 3cd's en 1 dvd.

Jordy van Buel
19-10-2006, 13:33
Laatst bekeken voor school, best wel een indrukwekkende docu over datgene wat Nirvana teweeg heeft gebracht begin jaren 90.

KillerBill
20-10-2006, 12:27
Deze al uiteindelijk ook wel in mijn collectie verschijnen.

Hoewel ik moet zeggen dat ik het meest trots ben op die zwarte box-versie met 3cd's en 1 dvd.

Die box heb ik ook, een uniek item als je het mij vraagt! Alleen die "best of the box" die erna uitkwam bevatte toch nog 2 nog niet uitgebrachte tracks... wel geldklopperij als je het mij vraagt.

Erwin vd H
01-11-2006, 08:43
Kreeg net een berichtje dat de dvd verzonden is door dvdpacific. Ben erg benieuwd want die video heb ik nooit gezien.

mjlfadriaans
05-11-2006, 02:24
Ah hij's uit ;) Mooi zo ... staan hier ook die stukjes op net als bij Top of the Pops dat ze express verkeerd playbacken? Dat vond ik zo strak, naast natuurlijk de live optredends.

MiguelTegen
13-11-2006, 10:26
Kreeg vorige week een exemplaar binnen. Weet niet of meer mensen inmiddels de dvd hebben (hij was dit weekend ook te koop bij MM Arnhem bijvoorbeeld), maar ik vind dat het volume wel belachelijk hoog ligt op deze dvd...

stefanovic
27-11-2006, 08:09
Ik heb hem vrijdag van cd-wow ontvangen en direct bewonderd! Conclusie: geweldig! Heerlijk om Kurt zo gekweld, maar vol overgave bezig te zien met zijn rauwe, directe songs. En die jonge Dave Grohl die voortdurend loopt te dollen... :)

frank33_98
27-11-2006, 17:24
Ah hij's uit ;) Mooi zo ... staan hier ook die stukjes op net als bij Top of the Pops dat ze express verkeerd playbacken? Dat vond ik zo strak, naast natuurlijk de live optredends.

yep, dat staat erop 8)

Erwin vd H
30-11-2006, 07:59
Kreeg vorige week een exemplaar binnen. Weet niet of meer mensen inmiddels de dvd hebben (hij was dit weekend ook te koop bij MM Arnhem bijvoorbeeld), maar ik vind dat het volume wel belachelijk hoog ligt op deze dvd...Dat vond ik ook, heb eergisteren even een stukje gekeken.

Erwin vd H
07-10-2007, 07:27
Yes, eindelijk (http://www.nu.nl/news/1263730/2101/MTV-sessie_Nirvana_verschijnt_op_dvd.html):razz:

MTV-sessie Nirvana verschijnt op dvd
Uitgegeven: 7 oktober 2007 07:46
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2007 08:21

AMSTERDAM - Het legendarische concert dat de band Nirvana in november 1993 gaf in de serie MTV Unplugged verschijnt eindelijk op dvd. Dat meldt de zender zondag op haar website. De groep gaf het concert een half jaar voor de zelfmoord van zanger Kurt Cobain.

Het album van de akoestische sessie verscheen pas na zijn dood. Alleen al in Amerika werden er meer dan 5 miljoen exemplaren van verkocht.
Bevestiging
Fans en critici zagen de plaat als de definitieve bevestiging van de kwaliteit van de toonaangevende Amerikaanse grungeformatie. De unieke sessie bevatte bovendien opnames van nummers als Someting in the Way en Oh me. Het nummer Oh me verscheen nooit eerder op andere uitgaves van de band.
Dvd
De dvd van Nirvana Unplugged verschijnt op 18 november, exact veertien jaar nadat Kurt Cobain en zijn muzikanten het concert gaven. Als extra materiaal biedt de disc nooit eerder uitgebrachte beelden achter de schermen, opnames van repetities voor het concert en uitgebreide interviews met de bandleden.

Hugo R
08-10-2007, 13:39
Zekere aanschaf. Cd grijs gedraaid en ook het concert heel vaak op MTV gezien.