PDA

Bekijk de volledige versie : Sony RDR-HX825 dvd-recorder



KawaBmw7
16-10-2006, 22:22
Ik heb vandaag deze recorder gekocht en heb hem aangesloten via HDMI

op mijn LCD tv.

Nu is het vreemde dat als ik een dvd afspeel ik erg mooi beeld heb maar

als ik via de tuner van de recorder tv kijk dat het beeld dan slecht is en

als ik gewoon via de tuner van de tv zelf kijk is het beeld ook mooi,

ondanks dat ik gewoon analoog signaal heb.

De kabel gaat nu dus vanuit de muur naar de recorder en dan naar de tv.

Wie kan mij vertellen hoe het kan dat de tuner van de recorder zo'n

slecht beeld heeft?

DVDProfilersFilmgek
17-10-2006, 14:31
Ik heb vandaag deze recorder gekocht en heb hem aangesloten via HDMI

op mijn LCD tv.

Nu is het vreemde dat als ik een dvd afspeel ik erg mooi beeld heb maar

als ik via de tuner van de recorder tv kijk dat het beeld dan slecht is en

als ik gewoon via de tuner van de tv zelf kijk is het beeld ook mooi,

ondanks dat ik gewoon analoog signaal heb.

De kabel gaat nu dus vanuit de muur naar de recorder en dan naar de tv.

Wie kan mij vertellen hoe het kan dat de tuner van de recorder zo'n

slecht beeld heeft?

Als je wat opneemt is het beeld daar goed van :?:

Je antenne signaal dat doorgelust wordt via de recorder komt goed aan en je hebt goed beeld.

Nu vraag ik mij af hoe je dan via de recorder kijkt, doe je dat via HDMI of via de antennekabel?

Als je het via de antennekabel doet, dan kan het zijn dat je dvdrecorder uitzend in de buurt van een andere TVzender, deze storen elkaar dan, en dat kan dan "slecht" beeld opleveren.( je beschrijft slecht beeld niet/ ruis/sneeuw/ of andere storing)
Mocht het komen doordat je via de antennekabel kijkt(wat eigenlijk de bedoeling niet is) en de genoemde storing komt door een dichtbij uitzendende TVzender op dat kanaal, kijk dan even welk kanaal je kabelboer aanraad en zet daar je dvdrecorder op. Dit instellen van dat kanaal kun je vinden in de gebruiksaanwijzing van je recorder.

KawaBmw7
18-10-2006, 12:46
Als ik iets opneem dan heb ik precies hetzelfde beeld als wanneer ik zo via de tuner kijk, de recorder is via HDMI aangesloten op mijn Philips LCD (37PF9830).

De antennekabel is doorgelust via de recorder naar de tv ja en daar heb ik wel goed beeld op.

Dacht eerst dat het misschien aan de kwaliteit van de HDMI-kabel ligt maar als ik een dvd afspeel met de recorder dan heb ik perfect beeld, heb het ook al geprobeerd om met een goeie scartkabel de recorder op de tv aan te sluiten maar het beeld blijft gewoon slecht.
Ik weet niet goed hoe ik het beeld moet omschrijven maar het is zeg maar net alsof je er een hele slechte antennekabel aan hebt zitten.

Zal anders is proberen om het te fotograferen dan zal ik die pics hier wel plaatsen.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 13:44
Als ik iets opneem dan heb ik precies hetzelfde beeld als wanneer ik zo via de tuner kijk, de recorder is via HDMI aangesloten op mijn Philips LCD (37PF9830).

De antennekabel is doorgelust via de recorder naar de tv ja en daar heb ik wel goed beeld op.

Dacht eerst dat het misschien aan de kwaliteit van de HDMI-kabel ligt maar als ik een dvd afspeel met de recorder dan heb ik perfect beeld, heb het ook al geprobeerd om met een goeie scartkabel de recorder op de tv aan te sluiten maar het beeld blijft gewoon slecht.
Ik weet niet goed hoe ik het beeld moet omschrijven maar het is zeg maar net alsof je er een hele slechte antennekabel aan hebt zitten.

Zal anders is proberen om het te fotograferen dan zal ik die pics hier wel plaatsen.

Je recorder zou in staat moeten zijn om in dezelfde kwaliteit op te nemen als je beeld ziet via de antennekabel.

Ik vraag mij af waarom je ook de scartkabel hebt aangesloten, alleen de HDMI kabel is toch genoeg :?: Veroorzaakt die scart niet de storing :?:

KawaBmw7
18-10-2006, 14:10
Ik heb de scartkabel niet tegelijk met de HDMI aangesloten, maar had de HDMI ff afgekoppeld om te kijken of het met alleen scart wel goed zou zijn. Dit was dus niet het geval.

Hier dan ff een paar piccies van hoe het beeld er uit ziet, hoop dat het een beetje te zien is.

Dit is gewoon het analoog signaal rechtstreeks op de tv:

http://img301.imageshack.us/img301/4058/img3622webed8.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=img3622webed8.jpg)

En dit is dus het analoog signaal van de dvd recorder:

http://img246.imageshack.us/img246/9155/img3624webco9.th.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=img3624webco9.jpg)

Dit is het digitale signaal van de Samsung HDTV decoder:

http://img301.imageshack.us/img301/7962/img3626webdo6.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=img3626webdo6.jpg)

En hier nog 1 van een programma wat ik opgenomen had op de HDD van de recorder:

http://img301.imageshack.us/img301/1819/img3628webej5.th.jpg (http://img301.imageshack.us/my.php?image=img3628webej5.jpg)

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 15:07
Ik heb de plaatjes even wat groter bekeken, ik begrijp nu wat je bedoeld.

Je zou nu bijna gaan denken dat het aan de dvdrecorder zelf ligt, de antenneaansluiting en kabel naar de recorder zijn optimaal :?:

Het doorgeluste antennesignaal lijkt weer wel goed. Misschien even bij de buren aansluiten en kijken of hij daar hetzelfde verschijnsel geeft, anders moet de recorder terug naar de winkel.

Ik ben wel met je eens dat het zo niet goed is, ook de opnamen zijn niet goed. Je hebt gelijk, mooi is anders.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 15:09
BTW, neemt hij wel goed op van bijvoorbeeld die decoder? of andere externe bron?

KawaBmw7
18-10-2006, 15:10
Alle kabels zijn onlangs vernieuwd dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt.

Heb inmiddels een mail gestuurd naar de winkel en het probleem voorgelegd, zal hier laten weten wat er verder gaat gebeuren.

KawaBmw7
18-10-2006, 15:12
BTW, neemt hij wel goed op van bijvoorbeeld die decoder? of andere externe bron?

Zo ver was ik nog niet, ik heb namelijk net sinds gisteren die decoder gekocht.

Wilde eerst een Samsung decoder kopen met Hdd er bij in maar na het lezen van diverse fora ben ik daar maar van afgestapt en heb het dus gescheiden van elkaar gekocht.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 15:13
Alle kabels zijn onlangs vernieuwd dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt.

Heb inmiddels een mail gestuurd naar de winkel en het probleem voorgelegd, zal hier laten weten wat er verder gaat gebeuren.

We hebben hetzelfde vermoeden.... het kan best wel eens aan de recorder zelf liggen. Ik ben benieuwd wat het probleem is. Ik hoop dat het opgelost gaat worden naar je zin.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 15:16
BTW, neemt hij wel goed op van bijvoorbeeld die decoder? of andere externe bron?

Zo ver was ik nog niet, ik heb namelijk net sinds gisteren die decoder gekocht.

Wilde eerst een Samsung decoder kopen met Hdd er bij in maar na het lezen van diverse fora ben ik daar maar van afgestapt en heb het dus gescheiden van elkaar gekocht.

Een proefopname met de recorder van de HD decoder(Casema?) is zo gemaakt...., ff een opname met de hand en je weet het direct...

KawaBmw7
18-10-2006, 15:18
In mij geval dus tvhome maar dat terzijde, ik was er al ff mee bezig geweest maar kan nog geen beeld van de decoder krijgen op de recorder.
Eerst maar is ff de boekjes doorpluizen.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 16:38
In mij geval dus tvhome maar dat terzijde, ik was er al ff mee bezig geweest maar kan nog geen beeld van de decoder krijgen op de recorder.
Eerst maar is ff de boekjes doorpluizen.

Decoder mbv scart aansluiten op recorder.
Decoder aanzetten op een zender
Recorder, de ingang kiezen van de scart waarvan hij moet opnemen.
Start recording..... met de hand....

KawaBmw7
18-10-2006, 17:49
In mij geval dus tvhome maar dat terzijde, ik was er al ff mee bezig geweest maar kan nog geen beeld van de decoder krijgen op de recorder.
Eerst maar is ff de boekjes doorpluizen.

Decoder mbv scart aansluiten op recorder.
Decoder aanzetten op een zender
Recorder, de ingang kiezen van de scart waarvan hij moet opnemen.
Start recording..... met de hand....

Dit werkt nu ja zoals je gezegd heb maar heb alleen geen geluid.

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik de decoder optisch heb

aangesloten op mijn versterker?

Het zit namelijk zo, ik wilde in 1e instantie de decoder via HDMI

aansluiten op me tv maar dat werkt dus niet, heb hem daarom nu via

component aangesloten op me tv en het geluid heb ik nu dus nog naar

me versterker omdat mijn tv geen optische ingang heeft, alleen coax dus.

Heb al ergens gelezen dat er kastjes zijn waar je optisch in kan en coax

uit dus dan kan het geluid wel op de tv aangesloten worden.

Het geluid wordt toch ook meegezonden door de scartkabel naar de

recorder of wordt dat afgesloten omdat ik optisch gebruik?

Heb in het menu van de recorder allerlei instellingen geprobeerd voor het

geluid maar ik krijg geen geluid, niet bij gewoon kijken via de recorder

en ook niet met opnemen.

Het beeld is trouwens wel mooi wat opgenomen is, dus het zit hem toch

echt in de tuner van de recorder dat die slecht beeld geeft, maar dit

terzijde.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 19:19
Geen geluid.... bij het opnemen, dat kan aan die digitaledecoder liggen, moet je waarschijnlijk even in het menu van kijken, normaal gesproken moet ook het geluid via de scart naar de recorder gaan.

Die digitale decoder van Samsung is een beetje een probleem bakkie, kijk ook maar eens op dit forum bij de onderwerpen die betrekking hebben op HD TV.
Jammer dat je de component aansluitingen nu moet gebruiken en dat die decoder nog steeds niet netjes werkt. Ik kan je met die decoder niet veel verder helpen, heb alleen de engelstalige gebruiksaanwijzing, en of hij nog werkt zoals de handleiding zegt is nog maar de vraag, het apparaat heeft nog steeds updates nodig.

Er zijn inderdaad kastjes die van optisch naar coax mogelijk maken, maar volgens mij heb je dat niet nodig om geluid bij je TV te krijgen, bij de component aansluiting van je decoder zitten ook 2 normale tulp audio uitgangen, het is de bedoeling dat je die gebruikt om op je TV aan te sluiten. Kijk maar even in de gebruiksaanwijzing van je decoder, het staat bij het aansluitoverzicht. Misschien domme opmerking van mij, maar de decoder heeft een volumecontrole, misschien staat het geluid helemaal laag :?: Ik heb wel een gebruiksaanwijzing van deze decoder, maar ken hem verder niet. (al houd ik wel een beetje de drama's van dit apparaat bij)

Met het geluid van je decoder naar je TV moet het nu wel gaan lukken, naar je recorder weet ik nog even niet.... maar misschien de volumeregeling?

Sterkte in de aansluitstrijd :wink:

KawaBmw7
18-10-2006, 19:29
Doordat ik de decoder met component heb aangesloten moet ik dus op de tv EXT4 gebruiken, die heeft alleen een digitale ingang voor audio, coax dus. Als ik de 2 normale tulp uitgangen van de decoder op me tv aansluit dan heb ik op de DVI ingang van de tv het geluid en op de EXT4 ingang het beeld dus dat werkt ook niet.

Het volume van de decoder kan je dus niet gebruiken als je hem optisch aansluit want ook al zet ik hem helemaal naar rechts in het balkje dan heb ik nog geen geluid. Het volume moet je dus echt met de versterker regelen als je de decoder optisch op een versterker aansluit.

DVDProfilersFilmgek
18-10-2006, 21:36
Doordat ik de decoder met component heb aangesloten moet ik dus op de tv EXT4 gebruiken, die heeft alleen een digitale ingang voor audio, coax dus. Als ik de 2 normale tulp uitgangen van de decoder op me tv aansluit dan heb ik op de DVI ingang van de tv het geluid en op de EXT4 ingang het beeld dus dat werkt ook niet.

Het volume van de decoder kan je dus niet gebruiken als je hem optisch aansluit want ook al zet ik hem helemaal naar rechts in het balkje dan heb ik nog geen geluid. Het volume moet je dus echt met de versterker regelen als je de decoder optisch op een versterker aansluit.

Problemen problemen, ik ga er een nachtje over slapen.....

je hoort weer van mij

Problemen zijn er om te worden opgelost.... :wink:

KawaBmw7
18-10-2006, 23:15
Jawel, ik heb geluid op de recorder van de decoder.
Weet niet precies wat het geweest maar ik vermoed toch dat het wat met het volume te maken had. :oops: :oops:

Nu dus nog ff afwachten wat de winkel zegt van het slechte beeld van de recorder. Ik zal het hier nog vermelden.

DVDProfilersFilmgek en eventueel anderen, bedankt voor het meedenken. (y) (y)

DVDProfilersFilmgek
19-10-2006, 13:33
Jawel, ik heb geluid op de recorder van de decoder.
Weet niet precies wat het geweest maar ik vermoed toch dat het wat met het volume te maken had. :oops: :oops:

Nu dus nog ff afwachten wat de winkel zegt van het slechte beeld van de recorder. Ik zal het hier nog vermelden.

DVDProfilersFilmgek en eventueel anderen, bedankt voor het meedenken. (y) (y)

Graag gedaan, ik ben benieuwd wat de winkel te zeggen heeft.

KawaBmw7
21-10-2006, 12:49
Ik heb de winkel maar is gebeld want via de mail had ik nog geen bericht gekregen, mijn probleem was "in behandeling" werd mij verteld.
Beetje vreemd dat het zo lang moet duren want heb wel is vaker mailtjes naar hun gestuurd, met vragen over iets wat ik bij hun wilde kopen, en dan duurde het hooguit een halve dag voordat ik antwoord terug kreeg.
Ik wacht het nog maar ff af. :?

Maar nu nog ff wat, ik heb gisterenavond ongeveer 3 uur lang opgenomen van de decoder (die dus via scart naar de recorder loopt) en heb dus maar ff gewoon analoog tv gekeken. Maar toen ik dus na ongeveer 2,5 uur overschakelde naar het kanaal van de recorder (in mijn geval HDMI dus) zat er een hele groen gloed door het beeld heen, beeld was ook niet meer strak.
Een half uur daarna heb ik de opname dus gestopt en gekeken of het beeld wel goed opgenomen was, het beeld was dus nog steeds groen, zelfs op de tuner van de recorder had ik groen beeld.
Ik heb toen alles maar uitgedaan want ik werd er zwaar chagerijnig van. Na 2 uurtjes heb ik toen nog maar is een poging gewaagd en toen was alles weer prima, zelfs het opgenomen beeld was goed.
Zou toch bijna gaan denken dat het dus in de HDMI verbinding zit, mee eens?

DVDProfilersFilmgek
21-10-2006, 19:50
Ik heb de winkel maar is gebeld want via de mail had ik nog geen bericht gekregen, mijn probleem was "in behandeling" werd mij verteld.
Beetje vreemd dat het zo lang moet duren want heb wel is vaker mailtjes naar hun gestuurd, met vragen over iets wat ik bij hun wilde kopen, en dan duurde het hooguit een halve dag voordat ik antwoord terug kreeg.
Ik wacht het nog maar ff af. :?

Maar nu nog ff wat, ik heb gisterenavond ongeveer 3 uur lang opgenomen van de decoder (die dus via scart naar de recorder loopt) en heb dus maar ff gewoon analoog tv gekeken. Maar toen ik dus na ongeveer 2,5 uur overschakelde naar het kanaal van de recorder (in mijn geval HDMI dus) zat er een hele groen gloed door het beeld heen, beeld was ook niet meer strak.
Een half uur daarna heb ik de opname dus gestopt en gekeken of het beeld wel goed opgenomen was, het beeld was dus nog steeds groen, zelfs op de tuner van de recorder had ik groen beeld.
Ik heb toen alles maar uitgedaan want ik werd er zwaar chagerijnig van. Na 2 uurtjes heb ik toen nog maar is een poging gewaagd en toen was alles weer prima, zelfs het opgenomen beeld was goed.
Zou toch bijna gaan denken dat het dus in de HDMI verbinding zit, mee eens?

Mee eens?

Dat wordt moeilijk, het is een verschijnsel dat 1x is opgetreden, en dan valt er nog weinig te zeggen.

Gelukkig krijgen we wat langer garantie dan een week, dus we kunnen eventuele storingen/gebreken dan wel opsporen, van 1 enkele ervaring/gebeurtenis valt niet veel te zeggen.

(maar als er na een uitschakeling weer normaal gedrag is, dan is er vaak een software probleem :roll: )

KawaBmw7
22-10-2006, 12:08
Misschien heb je wel gelijk ja en is het een software probleem, het geeft mij i.i.g. niet veel vertrouwen in de recorder, de tuner die geen goed beeld geeft en nu weer dit.
Gisterenavond toen ik hem aanzette had ik gelijk bij het weergeven van een kanaal ook weer groen beeld, na het overschakelen naar een ander kanaal was het beeld weer normaal.
Ik hoop maandag van de winkel wat te horen, zo niet dan gaat de recorder terug en wil ik een andere, desnoods een ander merk.