PDA

Bekijk de volledige versie : American Dreamz [DVD]



Arnold van Oostrum
20-10-2006, 14:12
American Dreamz [DVD]

Heerlijke satirische kijk op populaire programma’s als Idols.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2718)

Marcel Hagels
20-10-2006, 17:44
Ik had van te voren verwacht dat ik dit een heel leuke film zou vinden maar verder dan 'wel aardig' kwam hij niet.

mjlfadriaans
21-10-2006, 06:18
Ik heb net de trailer zitten bekijken ... ben er nog niet over uit. Op zich ben ik wel een fan van Hugh Grant, maar ik denk dat 'ie met deze toch de fout in gegaan is.

Ik moest eigenlijk geen moment lachen ook tijdens de trailer, en dat zegt wel wat.

Ik vrees dus toch dat dit 'm niet gaat worden. Zaten ook te veel Amerikanen in voor 't mooi denk ik ;).

Roy Langeveld
22-10-2006, 17:41
Wel een leuk filmpje voor wie bekend is met de fenomenen Idols en de Amerikaanse politiek. Heerlijk om te zien hoe Dennis Quaid die oenige blikken van George W. Bush perfect imiteert. Ook de typische Idols-fenomenen ontbreken niet, zoals het ambitieuze blonde meisje dat haar in Irak gewonde vriendje misbruikt om meer stemmen te trekken, en die kandidaat met zijn maffe catch-phrase die hij telkens herhaalt (deed me erg aan Boris denken).
Toch is de satire nog tamelijk mild. Ik kreeg aan het einde van de film toch het idee dat uit zo'n commerciëel fenomeen als Idols veel meer snerende grappen te halen zijn. Vermakelijk dus, maar geen topper.

Oudlid_X5
05-09-2008, 15:14
Slappe satire op de Amerikaanse droom, talentenjacht, politiek en eigenlijk alles wat Amerikanen geweldig vinden. De film komt veels te geforceerd over en is daarbij ook nog behoorlijk gemakzuchtig gemaakt. In het eerste half uur bijvoorbeeld is er geen verhaal te bekennen. We krijgen een beeld van een oerdomme president, arrogante presentator en wat kandidaten die zich opgeven voor het programma uit de titel. Daarbij spelen de acteurs de rollen zo overdreven dat ik me meer was aan het ergeren dan dat ik er plezier mee had. Vooral Hugh Grant vond ik vreselijk over-the-top. Dennis Quaid doet daar overigens nog een schepje bovenop. De beste man blijft maar met één soort expressie op zijn gezicht acteren. En dat is namelijk dat hij ieder willekeurig moment naar de WC moet. De enige die echt grappig is is Willem Dafoe. Maar die red de film helaas niet op eigen kracht.