PDA

Bekijk de volledige versie : Philips reciever FR965 instellen??????



sopje
23-10-2006, 10:12
Ik heb een philips fr 965 reciever. Sinds vrijdag heb ik daar een andere surround speakerset op aangesloten(Philips LX8500)Als ik een dvd afspeel heb ik fantastich geluid! Alleen als ik TV kijk komt het meeste geluid via de center, en heb ik bijna geen bass.Als ik de surround mode uitzet dreunt de bass enorm. Hoe moet mijn reciever staan als ik gewoon naar tv kijk???Het is toch niet zo dat ik dan maar geluid via de tv moet afspelen? Wie helpt mij?

A3aan
23-10-2006, 11:10
Hallo Sopje (welkom etc)

TV-geluid is slechts stereo.

Nou, heel af en toe is het het ouderwetse dolby-surround (te lezen als 3.0), waarbij het stereo-geluid zo gecodeerd is dat sommige geluiden via je achterspeaker (bij een 5.1-installatie via de beide rears) weergegeven worden. Dit kom je tegen bij sommige reclames en leaders.

Je receiver zal het centrale stuk van het stereo-beeld (zeg maar het mono-stuk) normaal gesproken afspelen over je center. En terecht.

Instellingen die je zou kunnen kiezen voor fijn geluid zijn dus 'stereo' (over 2 of meer kanalen) of Dolby (ProLogic).

wat betreft het 'dreunen', tsja, ik weet het niet hoor, maar ik denk dat je nog even bezig mag met de instellingen (ook op je receiver) van je boxen. Zaken als small/(medium/)large en de kantelfrequentie moeten passen bij je boxen. Ook het volume van je subwoofer moet 'juist' staan (en dat is een lastige).

Ik hoop je zo verder geholpen te hebben.