PDA

Bekijk de volledige versie : DVI-HDMI aansluitprobleem



wasser
24-10-2006, 19:37
Hoi,

Ik heb een DVI-HDMI kabel gekocht.

Ik wil nu mijn televisie (philips 32pf5331) aansluiten op de (2e) DVI-poort van mijn grafische kaart (geforce 6800GT).

Maar wat ik ook probeer ik krijg steeds "no signal" op de televisie te zien. Ik heb al clone en dualview enzo geprobeerd maar nog steeds niks. Zelfs als ik de tv aansluit op de dvi waar normaal men computerscherm op zit heb ik nog altijd "no signal".

Kan er me iemand helpen? Bestaat er geen tutorial voor het aansluiten van pc aan LCD?

Groeten,
Wouter

DVDProfilersFilmgek
25-10-2006, 19:18
Hoi,

Ik heb een DVI-HDMI kabel gekocht.

Ik wil nu mijn televisie (philips 32pf5331) aansluiten op de (2e) DVI-poort van mijn grafische kaart (geforce 6800GT).

Maar wat ik ook probeer ik krijg steeds "no signal" op de televisie te zien. Ik heb al clone en dualview enzo geprobeerd maar nog steeds niks. Zelfs als ik de tv aansluit op de dvi waar normaal men computerscherm op zit heb ik nog altijd "no signal".

Kan er me iemand helpen? Bestaat er geen tutorial voor het aansluiten van pc aan LCD?

Groeten,
Wouter

Wouter, sommige kaarten accepteren het niet als er 2 ingangen tegelijkertijd worden aangesloten. Ze geven dan slechts signaal af over 1 van beide aansluitingen.

Ook hebben de meeste beeldkaarten een helpprogramma, hierin kun je dan zoeken voor hulp bij je probleem. Doch ik zou het eerst eens proberen met maar 1 kabel aangesloten :idea:

BTW, een TV is geen computerscherm, waarschijnlijk dien je de settings van je kaart aan te passen, kijk even in de gebruiksaanwijzing van je TV, meestal zal je kaart op 60hz moeten draaien voor een TV, denk dus even aan je videokaartinstellingen :idea:

Edgar Smit
26-10-2006, 10:16
Normaal gesproken als je je TV aan de ingang hangt waar je normaal je monitor aan hebt zitten, zou je in ieder geval een signaal moeten krijgen.
Wat kan is dat je via de monitor instellingen voor de TV moet aanzetten, vooral omdat een TV signaal een iets andere output heeft dan een monitor. Dus via je display settings aangeven dat je een TV aangesloten hebt.

Wat gebeurt er overigens als je je monitor op die tweede DVI aansluiting aansluit, heeft die dan wel beeld?

Als je ergens nog een monitor hebt, kun je het beste eerst 2 monitoren aansluiten om de juiste instellingen te vinden zodta beide werken. Dan kun je de monitor van de tweede aansluiting afhalen en je TV aansluiten, dan gaat het alleen nog om het outputsignaal.

wasser
26-10-2006, 19:18
Ik heb de monitor (computer) al aangesloten op de 2e DVI-poort en dan heb ik ook geen beeld.

Het is natuurlijk moeilijk instellingen veranderen zonder scherm :s

Ik dacht echt dat het gemakkelijk ging zijn :roll: :)

Nu staat er echt in de settings scherm 1 = samsung TFT en scherm 2 = televisie op clone. Heb ook al dualview geprobeerd maar niks.

Moet ik eens screenshots posten? Zou dit helpen??

alvast bedankt!

DVDProfilersFilmgek
27-10-2006, 11:47
Ik heb de monitor (computer) al aangesloten op de 2e DVI-poort en dan heb ik ook geen beeld.

Het is natuurlijk moeilijk instellingen veranderen zonder scherm :s

Ik dacht echt dat het gemakkelijk ging zijn :roll: :)

Nu staat er echt in de settings scherm 1 = samsung TFT en scherm 2 = televisie op clone. Heb ook al dualview geprobeerd maar niks.

Moet ik eens screenshots posten? Zou dit helpen??

alvast bedankt!

Heb je het al geprobeerd op 60hz :?: :!: Dat kun je vinden bij geavanceerd, beeldscherm, vernieuwingsfreqentie....

Dat is namelijk heel belangrijk, een TV scherm werkt normaal op 50Hz, maar de HDMI aansluiting ondersteund ook 60Hz. Voor de TV MOET hij op 60 Hz, anders wordt het signaal niet herkend :!:

Ook zal een TV scherm waarschijnlijk het formaat 1024x768 beter ondersteunen dan het standaard signaal dat je naar je PC scherm zend,
het 1280x1024 is voor niet beeldbreedmonitoren :!: Je TV is een breedbeeld. Als het goed is moet het toch ergens vermeld staan in de gebruiksaanwijzing van je TV welk formaat hij ondersteund, maar dat had ik al eerder geschreven :roll: :idea:

Bij mij staat bij scherm 1 de freq. op 75hz en op 1280x1024 doch scherm 2 staat op 1024x768 bij 60hz wil je dual kijken dan dien je ook bij scherm 1 de verversing op 60hz te zetten :!:

Je settings in dit geval wat je beschrijft zijn niet van belang :!: het gaat om de geavanceerde settings(schermresolutie en verversingsgraad) die je dient aan te passen, en zolang ik niet van jou lees of je die hebt gevonden en eventueel hebt aangepast, zul je nog wat moeten oefenen met het gebruik van je PC :roll: , de aanhouder wint.

Succes, en laat ons even weten of het gelukt is.....

wasser
29-10-2006, 10:55
[quote="DVDProfilersFilmgekOok zal een TV scherm waarschijnlijk het formaat 1024x768 beter ondersteunen dan het standaard signaal dat je naar je PC scherm zend,
het 1280x1024 is voor niet beeldbreedmonitoren :!: Je TV is een breedbeeld. Als het goed is moet het toch ergens vermeld staan in de gebruiksaanwijzing van je TV welk formaat hij ondersteund, maar dat had ik al eerder geschreven :roll: :idea:

Bij mij staat bij scherm 1 de freq. op 75hz en op 1280x1024 doch scherm 2 staat op 1024x768 bij 60hz wil je dual kijken dan dien je ook bij scherm 1 de verversing op 60hz te zetten :!:

Je settings in dit geval wat je beschrijft zijn niet van belang :!: het gaat om de geavanceerde settings(schermresolutie en verversingsgraad) die je dient aan te passen, en zolang ik niet van jou lees of je die hebt gevonden en eventueel hebt aangepast, zul je nog wat moeten oefenen met het gebruik van je PC :roll: , de aanhouder wint.

Succes, en laat ons even weten of het gelukt is.....[/quote]

Hoi,

IK heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd. Ik heb opgezocht welke resoluties en refresh rates mijn tv ondersteunt maar ik had het al geprobeerd in deze settings. Zelfs in de DVI uitgang waar normaal mijn scherm op hangt (ik heb eerst de settings op 1024*768 60hz gezet) krijg ik geen beeld.

Ik heb deze settings ingesteld, de pc uitgezet, de dvi-hdmi kabel aangesloten, de computer weer aangezet en de tv ook maar nog steeds geen signaal...

:s

DVDProfilersFilmgek
29-10-2006, 17:52
[quote="DVDProfilersFilmgekOok zal een TV scherm waarschijnlijk het formaat 1024x768 beter ondersteunen dan het standaard signaal dat je naar je PC scherm zend,
het 1280x1024 is voor niet beeldbreedmonitoren :!: Je TV is een breedbeeld. Als het goed is moet het toch ergens vermeld staan in de gebruiksaanwijzing van je TV welk formaat hij ondersteund, maar dat had ik al eerder geschreven :roll: :idea:

Bij mij staat bij scherm 1 de freq. op 75hz en op 1280x1024 doch scherm 2 staat op 1024x768 bij 60hz wil je dual kijken dan dien je ook bij scherm 1 de verversing op 60hz te zetten :!:

Je settings in dit geval wat je beschrijft zijn niet van belang :!: het gaat om de geavanceerde settings(schermresolutie en verversingsgraad) die je dient aan te passen, en zolang ik niet van jou lees of je die hebt gevonden en eventueel hebt aangepast, zul je nog wat moeten oefenen met het gebruik van je PC :roll: , de aanhouder wint.

Succes, en laat ons even weten of het gelukt is......
Hoi,

IK heb alle mogelijke combinaties al geprobeerd. Ik heb opgezocht welke resoluties en refresh rates mijn tv ondersteunt maar ik had het al geprobeerd in deze settings. Zelfs in de DVI uitgang waar normaal mijn scherm op hangt (ik heb eerst de settings op 1024*768 60hz gezet) krijg ik geen beeld.

Ik heb deze settings ingesteld, de pc uitgezet, de dvi-hdmi kabel aangesloten, de computer weer aangezet en de tv ook maar nog steeds geen signaal...

:s

Ik heb even je TV handleiding bekeken, je TV ondersteund verschillende resoluties en heeft zelfs een instellingsmenu om hem optimaal af te stellen voor PC gebruik:

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf5331_10/32pf5331_10_dfu_nld.pdf


Op pagina 15 staat hoe je dient te handelen, als je dan nog steeds geen
beeld hebt en je doet alles volgens de gebruiksaanwijzing, dan krijg je bijna het vermoeden dat je kabel niet goed is....

Je controleerd toch wel beide HDMI aansluitingen op je TV of je daar beeld op hebt :?:

Je hebt die ingang van je TV ook met dat PC menu bewerkt :?:

wasser
29-10-2006, 18:17
Ja maar dit menu, als ik het oproep dat is niet echt een pc instel menu.

Je kan er enkel de kleuren wat mee aanpassen en PIP selecteren enzo..

Ik ga het straks op andere tv+andere pc proberen...eens kijken wat het dan doet.

Volgende stap is een andere (en kortere) kabel..

wasser
04-11-2006, 17:07
zelfde pc, zelfde kabel, zelfde settings maar andere tv en dan werkt het perfect :(

DVDProfilersFilmgek
04-11-2006, 17:17
zelfde pc, zelfde kabel, zelfde settings maar andere tv en dan werkt het perfect :(

Ga voor die andere TV :idea: :wink:

Misschien is er wat mis met je TV, of de HDMI aansluiting daarvan, dit is nooit leuk, je proberen of het met een andere PC wel werkt...., maar ik als het bij een andere TV wel werkt, ja dan ga je toch twijfelen aan de TV.
Je hebt in ieder geval je best gedaan om het probleem op te lossen, heb je al een ander, iets eenvoudiger apparaat zoals een dvd speler met HDMI geprobeerd aan te sluiten :?:

Edgar Smit
04-11-2006, 23:40
zelfde pc, zelfde kabel, zelfde settings maar andere tv en dan werkt het perfect :(

Ga voor die andere TV :idea: :wink:

Misschien is er wat mis met je TV, of de HDMI aansluiting daarvan, dit is nooit leuk, je proberen of het met een andere PC wel werkt...., maar ik als het bij een andere TV wel werkt, ja dan ga je toch twijfelen aan de TV.
Je hebt in ieder geval je best gedaan om het probleem op te lossen, heb je al een ander, iets eenvoudiger apparaat zoals een dvd speler met HDMI geprobeerd aan te sluiten :?:Goede tip idd. Als een DVD speler (of iets anders) het ook niet op de HDMI aansluiting is hoogstwaarschijnlijk je HDMI aansluiting van je TV niet goed.

wasser
06-11-2006, 23:06
jep morgen komt er iemand met een hdmi dvd-speler (heb wel nogal moeten zoeken naar iemand die ik kende en die dat had :p)

Dan weten we het..als het dan nog niet werkt gaat em terug voor nen andere..

DVDProfilersFilmgek
07-11-2006, 00:07
jep morgen komt er iemand met een hdmi dvd-speler (heb wel nogal moeten zoeken naar iemand die ik kende en die dat had :p)

Dan weten we het..als het dan nog niet werkt gaat em terug voor nen andere..

Ik ben benieuwd.... hoop voor jou dat ie niet werkt.... dan is je probleem opgelost en weet je dat het aan de aansluiting ligt. :cry:

Dan kan de leverancier aan het werk, hoop dat het allemaal netjes op z'n pootjes terecht komt 8)

wasser
07-11-2006, 23:09
ok de dvd-speler met hdmi werkte perfect :(

Dus de hdmi aansluiting zijn ook niet stuk :evil:

Nu heb ik nog van een maat gehoord dat het probleem aan een of andere hdmi protectie ligt. Als deze niet overeenkomen werkt het niet. Als de tv dit eist werkt het niet.

Blijkbaar hebben enkel recente modellen (vanaf 7000 reeks) van nvidia dit aan boord. Dus niet de 6800GT. Morgen nog is proberen met een 7600...als het dan niet gaat pfff

proberen in te wisselen ofzo??? ik weet het niet meer dan :(

Edgar Smit
07-11-2006, 23:29
ok de dvd-speler met hdmi werkte perfect :(

Dus de hdmi aansluiting zijn ook niet stuk :evil:

Nu heb ik nog van een maat gehoord dat het probleem aan een of andere hdmi protectie ligt. Als deze niet overeenkomen werkt het niet. Als de tv dit eist werkt het niet.

Blijkbaar hebben enkel recente modellen (vanaf 7000 reeks) van nvidia dit aan boord. Dus niet de 6800GT. Morgen nog is proberen met een 7600...als het dan niet gaat pfff

proberen in te wisselen ofzo??? ik weet het niet meer dan :(Wellicht een firmware update van je kaart downloaden (als die er is) of anders een mailtje naar NVIDIA sturen met alle gegevens van kaart en TV en wat je al geprobeerd hebt, wie weet schudden zij het antwoord zo uit hun mouw :wink: .

wasser
09-11-2006, 09:29
en we gaan verder...

Mailtje naar nvidia en ze vertelden me dat de DVI poort van men kaart waarschijnlijk stuk was..nogal een gemakkelijk antwoord want ik had al gezegd dat men pcscherm op beide DVI-poorten WEL werkte..Ik heb dan ook een mailtje terug gestuurd maar nog geen antwoord.

Philips is al ondertussen 10 dagen geleden en nog steeds geen antwoord, ik zal wsl is moeten bellen maar dat kost 30 cent / minuut ofzo :s

Ik heb gisteren de TV trouwens getest met een nvidia 7600GS met op de doos "HD Ready". Via de DVI poort krijg ik dus weeral "no signal". Er zat wel een soort s-video kabel bij die zich splitst in component. Hiermee kon ik de TV wel aansluiten. Het beeld was wel net te groot voor op de TV te geraken, vanonder viel de helft van de menubalk eraf :)

Men DVD-speler zit aangesloten via component. Dus als ik deze oplossing wil gebruiken moet ik 1). HDMI DVD speler kopen EN een nieuwe grafische kaart met component uitgang...

Dure zaak :(

daxie
09-11-2006, 15:06
en we gaan verder...

Mailtje naar nvidia en ze vertelden me dat de DVI poort van men kaart waarschijnlijk stuk was..nogal een gemakkelijk antwoord want ik had al gezegd dat men pcscherm op beide DVI-poorten WEL werkte..Ik heb dan ook een mailtje terug gestuurd maar nog geen antwoord.

Philips is al ondertussen 10 dagen geleden en nog steeds geen antwoord, ik zal wsl is moeten bellen maar dat kost 30 cent / minuut ofzo :s

Ik heb gisteren de TV trouwens getest met een nvidia 7600GS met op de doos "HD Ready". Via de DVI poort krijg ik dus weeral "no signal". Er zat wel een soort s-video kabel bij die zich splitst in component. Hiermee kon ik de TV wel aansluiten. Het beeld was wel net te groot voor op de TV te geraken, vanonder viel de helft van de menubalk eraf :)

Men DVD-speler zit aangesloten via component. Dus als ik deze oplossing wil gebruiken moet ik 1). HDMI DVD speler kopen EN een nieuwe grafische kaart met component uitgang...

Dure zaak :(

Neen hoor. Alleen een nieuwe tv :-)

Je zal zowel bij dvi-hdmi én bij DVD een deel van het beeld missen. Dit heet overscan en wordt veroorzaakt door je tv.

je kan dit compenseren door underscan toe te passen in de drivers van je videokaart. Je moet dan pixel voor pixel compenseren zodat je uiteindelijk aan een correct beeld komt.

wasser
09-11-2006, 17:21
ben wel ontchoocheld in philips support. Nog altijd geen antwoord...

Zij zouden toch moeten weten wat het probleem is en of er eventueel zo een encryptie bestaat op hun TV enzo :'(

DVDProfilersFilmgek
10-11-2006, 07:23
ben wel ontchoocheld in philips support. Nog altijd geen antwoord...

Zij zouden toch moeten weten wat het probleem is en of er eventueel zo een encryptie bestaat op hun TV enzo :'(

Jammer dat het zo loopt, als je jouw gebruiksaanwijzing leest, dan ondersteund je TV een hele hoop formaten. Toch lees ik ook wel eens dat de Philips bijvoorbeeld problemen kent met de HD decoder van Samsung die oa gebruikt wordt door Casema.
Het is niet leuk als je combinatie wel bij een ander werkt, en niet op je eigen spullen. Waarschijnlijk een softwarematige fout in je Philips TV, ik hoop dat Philips je behulpzaam kan zijn, heb je nog garantie op je TV :?:

Als je nog garantie hebt.... nou dan wist ik het wel :evil: , ik bracht hem, of laat hem aan huis komen(ligt aan het soort garantie dat je hebt) naar de storingsdienst van Philips, ik denk dat je erg je best hebt gedaan om een oorzaak te vinden 8)

BTW, op welke TV werkte het wel :?: , leuk te weten voor mensen die hetzelfde willen als jij, die laten dan een Philips als ze jou niet kunnen/willen helpen links liggen :roll:

BASIL
10-11-2006, 07:50
Bel gewoon naar Philips om een technieker te laten komen en die kan misschien zien wat de oorzaak is. en misschien gaat hij je scherm meenemen om te laten repareren. :wink:

Maar wacht niet te lang want het is voor jou zeer vervelend en voor ons ook want we volgen jou zaak sinds het begin en zou graag hebben dat je probleem zo spoedelijk opgelost wordt. :wink:

wasser
10-11-2006, 10:02
De TV is nog onder garantie. Dit model is denk is nog maar een maand uit en ik heb hem ongeveer 3 weken. Ik heb er zelfs 5 jaar garantie op :shock: .

Maar ik denk niet dat philips thuis zal komen..
Ik zal ze maar eens opbellen.

Mijn dealer is de Fnac :oops: , dit is een soort mediamarkt in België. Ze hadden hem daar in aanbieding en het was dicht bij me thuis.

Groeten,
Wouter

wasser
10-11-2006, 10:05
BTW, op welke TV werkte het wel :?: , leuk te weten voor mensen die hetzelfde willen als jij, die laten dan een Philips als ze jou niet kunnen/willen helpen links liggen :roll:

Het werkte perfect op een Sony 32S2000 (of de 32V2000). Het duurste model van de 2 maar ik weet niet meer of het de S of V was. Gewoon inpluggen, de pc opstarten en hup nieuw scherm ontdekt en done :)

BASIL
10-11-2006, 13:18
De TV is nog onder garantie. Dit model is denk is nog maar een maand uit en ik heb hem ongeveer 3 weken. Ik heb er zelfs 5 jaar garantie op :shock: .

Maar ik denk niet dat philips thuis zal komen..
Ik zal ze maar eens opbellen.

:shock: Voor kleine toestellen komen ze inderdaad niet maar wel voor plasmaschermen. Het zou een schande zijn als ze zou weigeren om te komen. Ik heb een LG plasmascherm en heb al 2 keer een technieker laten komen. Één keer een maand nadat ik mijn scherm had gekocht om na te checken of alles in order was en een tweede keer een jaar later omdat ik een probleem had met het beeld. Het zijn meestal techniekers die niets met het merk te maken hebben die bij de klanten komen. Het zijn firma's die een kontrakt hebben met het merk en die bij de klanten komen als er een probleem is met het toestel. En de eerste keer dat er een technieker bij mij was gekomen, zei hij dat hij voor diverse merken werkte o.a. LG en Philips. :wink:

Laat je niet doen en eis om een technieker te doen komen. :evil:

wasser
13-11-2006, 11:34
mm ok er zit blijkbaar toch iets niet echt in de haak met de TV...

Als ik hem opzet hoor ik een soort knetterend geluid voor 2-4 seconden. Soms bij DVD kijken via component krijg ik opeens zwart beeld voor een kleine second waarna het beeld weer door gaat. Soms ook gepaard met rare grijze horizontale strepen in...

Lijkt me niet zo normaal...


Nu philips nog kunnen contacteren want ze zijn altijd toe na mijn werk en tijdens de uren kan ik niet bellen :(