PDA

Bekijk de volledige versie : Grand Prix (SE) [DVD]



Alexander de Mol
26-10-2006, 19:04
Grand Prix (SE) [DVD]

Maakte John Frankenheimer reeds in 1966 de beste racefilm allertijden? Wellicht.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2728)

Rob Eric Blank
27-10-2006, 14:11
Met Le Mans zeker 1 van de beste films. In de jaren 60 had niemand ooit on-board camera werk gezien in een F1 auto, dus het was een unicum dat het mogelijk was. Tegenwoordig hangt elke F1 vol met camera's en is het publiem gewend aan deze plaatjes.
Het verhaal is helaas flinterdun en echt van Soap niveau, maar de beelden en montage van de racewagens zijn oogstrelend!

Richard B.
20-02-2007, 19:52
De film mag niet veel om het lijf hebben maar de racescenes zijn briljant. Ik ken geen film die het gevoel van snelheid zo goed en zo realistisch heeft weten vast te leggen als Grand Prix. Veel modernere films als Days of Thunder en Driven kunnen op dat gebied nog niet eens in de schaduw staan van deze film.

Onvoorstelbaar trouwens hoe gevaarlijk F1 destijds was. Dat mensen vlak naast de baan konden staan is nu niet te bevatten, en ook de kwetsbaarheid van de auto's is echt van een andere tijd. Wat dat betreft is deze film ook een mooi racehistorisch werk.

Coen P.
21-02-2007, 15:52
ikzelf ben helemaal gek van races uit de 'oude' dagen, dus deze film is voor mij geweldig. Het romantische plot is natuurlijk langdradig, maar de races in Monaco, Spa, Zandvoort (!) en Monza zijn geweldig!

Richard B.
02-02-2008, 17:55
Ik heb mijn dvd vervangen door de HD DVD en da's een grote aanrader voor diegenen die het kunnen. De dvd is al erg sterk, maar de HD DVD is er eentje van demonstratie-kwaliteit. (y)