PDA

Bekijk de volledige versie : surroundspeakers met iets minder vermogen?



Alex1975
28-10-2006, 08:52
Hallo allemaal,

Ik zit even met het volgende. Ik heb een Pioneer VSX-D2011 versterker, 2 Missions M33i als frontspeakers en een M3C2 centerspeaker. Achter heb ik echter nog steeds mijn oude kenwood speaker(tje)s.
De versterker is 7x100 watt, de frontspeakers zijn ook 100 watt, de centerspeaker 125 watt en mijn kenwood speakers ook 100 watt.
Nu wil ik echter de kenwoods vervangen voor Missions. Ik vraag me echter af of het kwaad kan om de Missions M30i of M31i als surroundluidsprekers te gebruiken. De m32i zijn bij mij namelijk iets lastiger te plaatsen. Maar goed de M30i en de M31i speakers zijn 75 watt (en de M32i dus 100 watt)
Ik heb hier ook al een dicscussie gelezen, maar die is nogal tegenstrijdig:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=44712
Nu vroeg ik me af of deze combinatie kan. Is het wellicht zo dat het voor de surroundspeaker iets minder belangrijk is dan bijv. de frontspeakers?
Nou goed misschien heeft iemand een goed advies voor me. Ik hoor het in ieder geval graag. Of misschien heeft iemand een soortgelijke combinatie? Ik hoor het wel. Bedankt alvast!

Grtjs Alex

Alexander D
28-10-2006, 09:05
Dat is helemaal geen probleem. Het is belangrijk dat je versterker voldoende vermogen kan leveren om al je speakers goed aan te sturen.

Het is gewoon een kwestie van goed luisteren. Het geluid mag niet gaan vervormen maar ik denk dat je dat dan wel heel hard moet gaan spelen.

Daarbij denk ik trouwens niet dat je receiver in 5.1 ook daadwerkelijk tot 100watt per kanaal gaat komen. :wink:

Johan van den D.
28-10-2006, 11:05
Inderdaad geen probleem en is het zelfs juist mooi als je versterker meer vermogen kan leveren dan je speakers aangeven.

Gerco Stuivenberg
28-10-2006, 15:12
Inderdaad geen probleem en is het zelfs juist mooi als je versterker meer vermogen kan leveren dan je speakers aangeven.
Daar sluit ik mij bij aan Johan.

Alex1975
06-11-2006, 11:23
Bedankt voor jullie reacties...
Gisteren de M30i speakers gekocht. (Wilde eigenlijk de M31i hebben, maar die hadden ze niet meer)
Ze klinken in ieder geval erg goed. Een stuk beter dan die kenwood speakers die erop zaten.

Rob Eric Blank
06-11-2006, 12:20
Gelukkig klinkt het beter, veel plezier ermee!

Dutchman01
27-02-2007, 18:56
Je hebt een goede keus gemaakt,

dat het een wereld van verschil zal zijn vergeleken met je kenwood speakers geloof ik meteen.


Heb zelf een Denon AVR-4306 met 130 watt aan 8ohm constant vermogen op 4x Mission M35i en 2 x M32i en op 1x M3C2i en Rel Strata 5.

en dat gaat uitstekend. Het kan zelfs veels en veels te hard spelen zonder enige vervorming.

het enigste wat problemen geeft is het huis waar letterlek alles trilt tot de ramen aan toe en alles wat er tussen zit.

Edgar Smit
28-02-2007, 12:42
Je hebt een goede keus gemaakt,

dat het een wereld van verschil zal zijn vergeleken met je kenwood speakers geloof ik meteen.


Heb zelf een Denon AVR-4306 met 130 watt aan 8ohm constant vermogen op 4x Mission M35i en 2 x M32i en op 1x M3C2i en Rel Strata 5.

en dat gaat uitstekend. Het kan zelfs veels en veels te hard spelen zonder enige vervorming.

het enigste wat problemen geeft is het huis waar letterlek alles trilt tot de ramen aan toe en alles wat er tussen zit.Ben ik blij dat ik jouw buurman niet ben :wink: .

A3aan
28-02-2007, 12:46
het enigste wat problemen geeft is het huis waar letterlek alles trilt tot de ramen aan toe en alles wat er tussen zit.Alles wat er tussen zit?

staat je vibrator nog aan? Heb je parcinson?

zo nee, dan denk ik toch dat er iets te hard staat.

Kingpin112
28-02-2007, 12:53
Dat is helemaal geen probleem. Het is belangrijk dat je versterker voldoende vermogen kan leveren om al je speakers goed aan te sturen....
Heeft niet zo zeer met vermogen te maken hoor, het is veel belangrijker of je versterker 'stabiel' genoeg is om de speakers aan te sturen.

DVDProfilersFilmgek
28-02-2007, 15:10
Dat is helemaal geen probleem. Het is belangrijk dat je versterker voldoende vermogen kan leveren om al je speakers goed aan te sturen....
Heeft niet zo zeer met vermogen te maken hoor, het is veel belangrijker of je versterker 'stabiel' genoeg is om de speakers aan te sturen.

Als je versterker niet stabiel staat kun je dat oplossen door wat opvulsel te plaatsen onder het pootje dat hem instabiel maakt, maar ik betwijfel het of hij dan beter gaat spelen als hij niet meer wiebelt :roll: :wink:

Een versterker die meer vermogen kan leveren dan je speakers kunnen hebben zal minder snel de fout in gaan dan een te lichte versterker op veel vermogen vragende speakers.

Ik sluit me ook aan bij Alexander, j.vandendool en Gerco. Over dit onderwerp zijn al heel wat voorbeelden gegeven, met het onderwerp weerstand dat daar zijdelings verband mee houd :wink:

Kingpin112
28-02-2007, 20:01
Heeft niet zo zeer met vermogen te maken hoor, het is veel belangrijker of je versterker 'stabiel' genoeg is om de speakers aan te sturen.

Als je versterker niet stabiel staat kun je dat oplossen door wat opvulsel te plaatsen onder het pootje dat hem instabiel maakt, maar ik betwijfel het of hij dan beter gaat spelen als hij niet meer wiebelt :roll: :wink:

Whahahaa ... hele goeie ... ik neem aan dat je me in de maling neemt .. whahaha prachtig antwoord :D



Een versterker die meer vermogen kan leveren dan je speakers kunnen hebben zal minder snel de fout in gaan dan een te lichte versterker op veel vermogen vragende speakers.
Yep, totaal mee eens.

Dutchman01
21-03-2007, 22:09
Heeft niet zo zeer met vermogen te maken hoor, het is veel belangrijker of je versterker 'stabiel' genoeg is om de speakers aan te sturen.

Als je versterker niet stabiel staat kun je dat oplossen door wat opvulsel te plaatsen onder het pootje dat hem instabiel maakt, maar ik betwijfel het of hij dan beter gaat spelen als hij niet meer wiebelt :roll: :wink:

Whahahaa ... hele goeie ... ik neem aan dat je me in de maling neemt .. whahaha prachtig antwoord :D



Een versterker die meer vermogen kan leveren dan je speakers kunnen hebben zal minder snel de fout in gaan dan een te lichte versterker op veel vermogen vragende speakers.
Yep, totaal mee eens. en k dus ook. geen vermogen genoeg dus om heel stabiel te draaien.

2e Rel Strata is onderweg, :lol: :lol: :lol:

inmiddels de eerste strata aangesloten op en extra eindversterker straks dus 1 strata sub aan het linker kanaal en 1 strata op het rechter kanaal.

Woooooooooooow.

P.S. me buren hebben niet echt veel last van me hoor!

draai wel eens in het weekend wat harder dan normaal luister sterkte maar verder hou ik wel rekening met de mede bewoners om me heen.

Maar dat het te hard kan zeker wel,

vorig weekend bij meting 119db gehaald en dan nog een beste strot power over.

zal nog beter gaan klinken.