PDA

Bekijk de volledige versie : zijn de kef kht5005 ook een beetje geschikt voor audio??



darkmen
29-10-2006, 09:10
Ja mijn vraag staat eigenlijk al in de topictitel, maar heb een maand of twee terug een onkyo 703 versterker gekocht met de kef kht 5005 luidsprekers, nu zijn deze nog niet aangesloten omdat de bouw van mijn huis een beetje vertraging had, binnen een maand zouden ze operationeel moeten zijn :lol:

maar ik heb de kefs toen beluisterd in een winkel en toen klonken deze heel goed vond ik, maar heb toen alleen maar naar home cinema gekeken eigenlijk, en nu is mijn vraag of deze speakers ook goed zijn om audio cd te spelen??

Johan van den D.
29-10-2006, 09:27
Licht er een beetje aan wat jezelf verwacht, persoonlijk vind ik ze minimaal geschikt voor muziek weergave maar kan me goed voorstellen dat een ander wel tevreden is.
Gewoon eens proberen.

Alexander D
29-10-2006, 11:59
Ik vind deze set duidelijk beter klinken dan de kef 2005 set. Het blijft natuurlijk afhankelijk van je eisen maar je zou in de toekomst altijd fronts kunnen aanpassen voor een set IQ's. :wink:

reason
23-11-2006, 15:51
Ik gebruik ze als 2 rear speakers en dat bevalt prima bij films en sacd surround weergave. Ik vond ze in de winkel een stuk beter dan de 2005 serie en ze waren vergelijkbaar met een stel bw's (type vergeten).
Ze vielen echter in het niet in een directe test met de ace 9000 speakers die ik als l,r, en c gebruik. Test gedaan met dezelfde huidige eigen versterker. Ok ze zijn een stuk duurder, maar ze speelden alle 6 -8 floorstanders compleet weg, en zijn ook nog eens een stuk kleiner en stijlvoller.
Luisteren straks dus!!
Twijfel je, dsan kun je ze evt makkelijk meenemen naar een winkel om te vergelijken, want ze zijn niet zo groot.
Voor stereo is er echter veel verbetering mogelijk.

R Klemkerk
23-11-2006, 18:26
Ik moet zeggen dat de set voor audio systeem nog niet eens zo slecht presteert. Het enige nadeel is dat de subwoofer dusdanig moet ondersteunen dat het vaak niet mooi wordt.. Daar moet je wel voor opletten ;)

reason
11-12-2006, 10:38
Overweeg eens de Monitor gold GS10 een auditie te geven.
Is ook klein , maar met een zeer groots geluid. Bovendien niet lelijk (ok, dat is afh van smaak). prijsindicatie 400,- p.s.

Ik weet niet welke versterker, cd speler en nordost kabel je hebt. Hoe beter die zijn, hoe eerder deze speaker de zwakste schakel is.

Voordeel van de Monitor is bovendien veel meer laag dan de 5005.

Alexander D
11-12-2006, 10:42
Volgens mij kosten de GS10 zo'n € 600,- per stuk. :wink:

Johan van den D.
11-12-2006, 15:48
Mooi advies zo,n GS speakers maar helaas niet goedkoop.

reason
11-12-2006, 16:27
De speakers heb ik voor E 399,- p.s. gezien enkele maanden geleden bij RAF Amsterdam, toen ik rondkeek voor mijn vader, die ,na 20 jaar, toe was aan een nieuwe set. Ik had een recensie van (ik geloof) what hifi onthouden, dus ben ik ze gaan luisteren.
Nu zijn ze inderdaad weer E 650,- dus mijn "tip" is inderdaad slecht getimed...
Maar ik weet dat RAF dit vaker doet, en in Jan en Juli altijd acties houdt. De kans is aanwezig dat de prijzen dan weer navenant zijn.

Overigens kostte de 5005 voor mij ook zo'n E 250-300 p.s. (met korting, wel 2 jaar geleden), dus naast die E 400,- is het geen Giant Leap for Mankind :roll: , zeker gezien het verschil in geluid. Qua geluid vind ik ze overigens ook wel E 600,- waardig, maar dat terzijde.

Johan van den D.
11-12-2006, 16:45
Het zijn inderdaad hele mooie speakers de GS serie.

thommy
15-12-2006, 21:41
Blijkbaar is de nieuwe versie, KEF KTH5005.2 toch weeral een stukje beter geworden(en ook duurder :evil: )

Ben immers zelf in de markt voor een leuk design-setje.

Ben vandaag de B&W MT30 set gaan beluisteren, niet slecht maar toch redelijk duur tegenover de KTH 5005.2

Heeft er al iemand luisterervaring met de nieuwe KTH 5005.2 ??

Mvg

Alexander D
16-12-2006, 10:15
Blijkbaar is de nieuwe versie, KEF KTH5005.2 toch weeral een stukje beter geworden(en ook duurder :evil: )

Ben immers zelf in de markt voor een leuk design-setje.

Ben vandaag de B&W MT30 set gaan beluisteren, niet slecht maar toch redelijk duur tegenover de KTH 5005.2

Heeft er al iemand luisterervaring met de nieuwe KTH 5005.2 ??

Mvg
Wat is je reden om voor zo'n set te gaan ipv mooie bookshelfs?

Die kunnen voor minder geld vaak mooier klinken.

Johan van den D.
16-12-2006, 10:18
Ik denk dat Thommy wel weet wat mooi klinkt maar vraag me dan ook af wat ie met een dergelijk setje wilt doen.

Waarom.........bekijk de link van Thommy,s set eens.

Alexander D
16-12-2006, 16:51
Ik denk dat Thommy wel weet wat mooi klinkt maar vraag me dan ook af wat ie met een dergelijk setje wilt doen.

Waarom.........bekijk de link van Thommy,s set eens.

:shock: Hij heeft inderdaad al een 'leuk setje'.... Die KEF zal vast niet gebruikt worden om verder te upgraden. :wink:

Natuurlijk wel jammer dat er geen gelijke speakers rondom staan en achter 'slechts' 803 ipv 802. :mrgreen: :lol: :wink:

thommy
17-12-2006, 07:15
Wat is je reden om voor zo'n set te gaan ipv mooie bookshelfs?

Die kunnen voor minder geld vaak mooier klinken.

Inderdaad, dat staat als een paal boven water en heb je meer dan gelijk in :!:


Ik denk dat Thommy wel weet wat mooi klinkt maar vraag me dan ook af wat ie met een dergelijk setje wilt doen.

da's vrij duidelijk, ik ben bezig om een setje samen te stellen in m'n living.
Om niet al teveel de kamer aan te kleden met (te grote)speakers en ander audio-video stuff, lijkt me zo een disign setje de gulden middenweg.
Ook de WAF factor speelt hier een rol.

Dus, de combinatie modern (plasma, speakers...) zal zo weinig mogelijk moeten staan tegenover een antieke huisinrichting.

Daarom ook de keuze voor een setje op basis van sattelites met een subwoofer die je toch min of meer verdoken kunt plaatsen.


Wanneer ik echter echt ten volle wil genieten, heb ik mijn toegewijde ruimte nog :wink:

mvg
Yves

Johan van den D.
17-12-2006, 10:05
da's vrij duidelijk, ik ben bezig om een setje samen te stellen in m'n living.
Om niet al teveel de kamer aan te kleden met (te grote)speakers en ander audio-video stuff, lijkt me zo een disign setje de gulden middenweg.
Ook de WAF factor speelt hier een rol.

Dus, de combinatie modern (plasma, speakers...) zal zo weinig mogelijk moeten staan tegenover een antieke huisinrichting.

Daarom ook de keuze voor een setje op basis van sattelites met een subwoofer die je toch min of meer verdoken kunt plaatsen.


Wanneer ik echter echt ten volle wil genieten, heb ik mijn toegewijde ruimte nog :wink:

mvg
YvesDit kan ik voor de volle 100% begrijpen inderdaad :wink:

Alexander D
17-12-2006, 12:06
Wat is je reden om voor zo'n set te gaan ipv mooie bookshelfs?

Die kunnen voor minder geld vaak mooier klinken.

Inderdaad, dat staat als een paal boven water en heb je meer dan gelijk in :!:


Ik denk dat Thommy wel weet wat mooi klinkt maar vraag me dan ook af wat ie met een dergelijk setje wilt doen.

da's vrij duidelijk, ik ben bezig om een setje samen te stellen in m'n living.
Om niet al teveel de kamer aan te kleden met (te grote)speakers en ander audio-video stuff, lijkt me zo een disign setje de gulden middenweg.
Ook de WAF factor speelt hier een rol.

Dus, de combinatie modern (plasma, speakers...) zal zo weinig mogelijk moeten staan tegenover een antieke huisinrichting.

Daarom ook de keuze voor een setje op basis van sattelites met een subwoofer die je toch min of meer verdoken kunt plaatsen.


Wanneer ik echter echt ten volle wil genieten, heb ik mijn toegewijde ruimte nog :wink:

mvg
Yves

De kwaliteit in je dedicated ruimte zal moeilijk te evenaren zijn in de huiskamer dus groot gelijk dat je het zo wil doen.

Ik heb nog wel een mooie set van 4x Quad 11L + LCentre in Rosewood in de aanbieding. :wink: Mooi pianolak bij je klassiek interieur.... 8)

thommy
17-12-2006, 18:08
De kwaliteit in je dedicated ruimte zal moeilijk te evenaren zijn in de huiskamer dus groot gelijk dat je het zo wil doen.

Is ook helemaal niet de bedoeling hoor, trouwens het is wishfull thinking dat een set op basis met satelites ook maar in de buurt komt van floorstanders. Trouwens zulk een set kan ook zeer mooi klinken hoor, maar dan op een ander level.
spijtig genoeg :cry:
Maar in dit geval is mijn betrachting er het beste van te maken, ondanks de beperkingen :wink:



Ik heb nog wel een mooie set van 4x Quad 11L + LCentre in Rosewood in de aanbieding. :wink: Mooi pianolak bij je klassiek interieur.... 8)

Inderdaad, da's een mooie set Alexander, enkel zijn de speakertjes net iets te groot voor langs de plasma.
Toch bedankt voor de aanbieding.

Mvg
Yves.

Alexander D
17-12-2006, 18:37
Heb je al aan de Micro's van Anthony Gallo gedacht.

Heel klein maar heel goed.

Een WAF factor van 1.0 zeg maar.

Importeur: http://www.music-matters.org/

thommy
17-12-2006, 21:15
Heb je al aan de Micro's van Anthony Gallo gedacht.

Heel klein maar heel goed.

Een WAF factor van 1.0 zeg maar.

Importeur: http://www.music-matters.org/

wow, cool hé :)

Heb jij hier effectief luisterervaring mee?

Johan van den D.
17-12-2006, 21:53
Dan zal ik en maatje groter gaan, de Diva of als je ze kan vinden de Due van Gallo.

thommy
17-12-2006, 23:21
Dan zal ik en maatje groter gaan, de Diva of als je ze kan vinden de Due van Gallo.

Die DUE is wel zeer cool.
Ook niet terug te vinden in de prijslijst van Music Matters.

Ik vrees wel dat mijn budget ruimschoots gaat overschreden worden.

Zelf dacht ik maximun 2K te spenderen aan de speakers en daar wil ik niet van afwijken.

Yves.

PS
Ondertussen zijn we wel sterk off-topic aan het gaan t.o.v. darkmen z'n vraag :oops:

Alexander D
18-12-2006, 08:12
Die Micro's passen in je budget en ik vond ze goed klinken voor het geld.

Je zou ook nog naar de Tannoy Arena kunnen kijken.

Johan van den D.
18-12-2006, 20:50
Die DUE is wel zeer cool.
Ook niet terug te vinden in de prijslijst van Music Matters.

Ik vrees wel dat mijn budget ruimschoots gaat overschreden worden.
Ik meen dat ze rond de €800,- stuk kosten dus inderdaad best kostbaar.
Aan de andere kant heb je wel wat hangen in zo,n geval. :wink:

thommy
30-12-2006, 14:18
Eventje zeggen dat het een setje B&W M1 geworden is, heb deze bijna slinternieuw kunnen scoren tegen een prikje :D

Ben nu nog op zoek naar een leuk subwoofertje, die PV1 is naar mijn zeer goed maar te duur in vergelijk met sommige andere subjes.

misschien een REL quake of Stampede???

Mijn voorkeur gaat uit naar een downfiring, dit omdat ik vind dat deze beter te plaatsen is.

mvgr
Yves.

Alexander D
30-12-2006, 15:36
Eventje zeggen dat het een setje B&W M1 geworden is, heb deze bijna slinternieuw kunnen scoren tegen een prikje :D

Ben nu nog op zoek naar een leuk subwoofertje, die PV1 is naar mijn zeer goed maar te duur in vergelijk met sommige andere subjes.

misschien een REL quake of Stampede???

Mijn voorkeur gaat uit naar een downfiring, dit omdat ik vind dat deze beter te plaatsen is.

mvgr
Yves.

Ik ben geen fan van de Stampede.

Afhankelijk van je budget zou ik kijken naar een Velodyne uit de CHT serie of de SPL-R serie. Prijslijst (http://www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne/prijslijst05.pdf)

Of een SVS SB12Plus. Deze dus (http://www.svsound.be/SB12Plus.aspx)

thommy
30-12-2006, 16:01
Eventje zeggen dat het een setje B&W M1 geworden is, heb deze bijna slinternieuw kunnen scoren tegen een prikje :D

Ben nu nog op zoek naar een leuk subwoofertje, die PV1 is naar mijn zeer goed maar te duur in vergelijk met sommige andere subjes.

misschien een REL quake of Stampede???

Mijn voorkeur gaat uit naar een downfiring, dit omdat ik vind dat deze beter te plaatsen is.




mvgr
Yves.

Ik ben geen fan van de Stampede.

Afhankelijk van je budget zou ik kijken naar een Velodyne uit de CHT serie of de SPL-R serie. Prijslijst (http://www.beterbeeldengeluid.nl/velodyne/prijslijst05.pdf)

Of een SVS SB12Plus. Deze dus (http://www.svsound.be/SB12Plus.aspx)

Ik heb ook veel goeds gehoord van de nieuwe KEF HTB2, kost de helft van BV een B&W PV1 maar schijnt ook zeer goed te zijn.

Toch volgens een dealer die zowel REL als MJ Acoustics verkoopt.

Deze HTB2 komt uit de Kef 3005.2 en 5005.2 setjes, maar is nu ook los verkrijgbaar.

Iemand misschien al luisterervaring van deze HTB2 ?

Mvg
Yves.

SVS ken ik wel, heel veel spl maar net iets te traag bij muziek is mijn ervaring. (SV ultra cylinder), kan zijn dat die frontfiring hier beter presteren, dat weet ik niet...

Alexander D
30-12-2006, 16:04
Nope.

Maar geen eens lekker zelf luisteren. Gezien je andere set kun je best zelf dat oordeel vellen. :wink:

thommy
30-12-2006, 16:08
Nope.

Maar geen eens lekker zelf luisteren. Gezien je andere set kun je best zelf dat oordeel vellen. :wink:

Inderdaad, moet dringend eens op pad gaan :lol:

Maar een sub kan je pas beoordelen in optimale afstelling/plaatsing, iets wat vaak in de winkel niet het geval is.
Zeer begrijpelijk omdat het aanbod zo groot is en het een heel karwei is om een subwoofer naadloos in een setje te laten presteren.

Mvg
Yves.

Alexander D
30-12-2006, 16:09
Nope.

Maar geen eens lekker zelf luisteren. Gezien je andere set kun je best zelf dat oordeel vellen. :wink:

Inderdaad, moet dringend eens op pad gaan :lol:

Maar een sub kan je pas beoordelen in optimale afstelling/plaatsing, iets wat vaak in de winkel niet het geval is.
Zeer begrijpelijk omdat het aanbod zo groot is en het een heel karwei is om een subwoofer naadloos in een setje te laten presteren.

Mvg
Yves.

Bij een beetje speciaalzaak mag je toch zeker thuis testen......

Maartens78
12-06-2007, 18:53
Is er inmiddels al iemand die de 5005.2 set thuis heeft staan? Om maar weer even terug te komen op de vraag die ergens in het topic staat.

Ik ben namelijk voornemens deze aan te schaffen als vervanging van m'n ooude AIO set speakertjes. Ik zou graag de bevindingen wil weten.

Seth__Gekko
13-06-2007, 07:37
In een niet al te grote ruimte (tot 20m2 denk ik) is de Quake 2 zeker lekker muziekaal. Ook bij HT gebruik levert deze nog een leuke bijdrage hoor.