PDA

Bekijk de volledige versie : vraag over subwoofer



toos26
31-10-2006, 16:24
hoi wie o wie kan mij helpen
de uitgang van de center speaker doet het niet meer in de subwoofer
de center speaker is niet stuk
wie weet of dit te maken valt en hoe duur dit ongeveer gaat kosten

alvast bedankt

R Klemkerk
31-10-2006, 16:38
hoi wie o wie kan mij helpen
de uitgang van de center speaker doet het niet meer in de subwoofer
de center speaker is niet stuk
wie weet of dit te maken valt en hoe duur dit ongeveer gaat kosten

alvast bedankt

Zo te lezen heb je een passieve subwoofer gezien het feit dat je je speakers op de subwoofer aansluit.

1 belangrijke vraag; Waarom sluit je jouw center speaker aan op je subwoofer? Zit hier enig voordeel in?

DVDProfilersFilmgek
31-10-2006, 16:47
hoi wie o wie kan mij helpen
de uitgang van de center speaker doet het niet meer in de subwoofer
de center speaker is niet stuk
wie weet of dit te maken valt en hoe duur dit ongeveer gaat kosten

alvast bedankt

Dit is nu zo'n vraag waar we niet helemaal uit de voeten kunnen, je geeft geen merken en modelnummers op en dan schrijf je daarbij ook nog eens een verhaaltje waarvan een kenner gestoord raakt. :roll: :roll:

De uitgang van de centerspeaker doet het niet meer in de subwoofer :?: :?: (je schrijft dat je centerspeaker niet stuk is, dus die zul je wel even op een andere uitgang gecontroleerd hebben)
Een Subwoofer sluit je normaal gesproken niet aan op de centeruitgang, deze heeft een aparte aansluiting als het een actieve sub betreft(low level), en in sommige setjes ook een aparte aansluiting als het voor zo'n alles in 1 setje is. Niet actieve subs worden ook wel via de linker en rechter speaker uitgang aangesloten, dat heet dan de highlevel aansluiting.

Je schrijft niet of dan of je sub stuk is, of dat je reciever of whatever je hebt vermoedelijk stuk is.

In sommige settings(settings waaruit je kan kiezen/stereo/surround/zeskanaals/hal/badkamer etc etc etc, ligt aan het merk) werkt het middenkanaal niet als hij op stereo staat.... :shock:

Toos, je informatie is waardeloos.... :cry:

toos26
31-10-2006, 17:40
het is een set van logitech
en alle speakers moeten aangesloten worden op de subwoofer
alleen komt er geen geluid uit de center speaker als ze praten dat is het probleem

jeroenenagnes
31-10-2006, 18:03
Gezien het een Logitech is, is de kans aanwezig dat je dvd's via je computer kijkt.
Kan het op je computer ingesteld staat als 4.0 of 4.1 waardoor je centre-kanaal uitgeschakeld staat?


Jeroen.

toos26
31-10-2006, 18:08
ja hij is voor de computer maar kan ook op een dvd speler aangesloten
de center speaker heeft het wel gedaan

jeroenenagnes
31-10-2006, 18:10
En wanneer hij is aangesloten op een dvd-speler doet het centre-kanaal het ook niet?


Jeroen.

toos26
31-10-2006, 18:15
ga ik uit proberen

DVDProfilersFilmgek
01-11-2006, 11:49
ga ik uit proberen

Toos, je informatie blijft wel erg zuinig, kan er niet eens even een model nummertje vanaf :?: , moeten de mensen bij jou alles raden :?:

Logitech geeft 2 jaar garantie, hou oud is je setje :?: en welk setje is het :?:

Heb zelf ook een Logitech setje, gebruik dat op de slaapkamer als homeset, aangesloten op diverse spelcomputers, MP3 speler en een DVD speler. Setje bevalt goed.

Wil best helpen, maar niet op raad basis aan luie mensen die nog te beroerd zijn om wat informatie te geven :evil:

A3aan
01-11-2006, 15:01
Hallo Toos,

welkom op het forum :)

Je vraag is wat vaag, maar ja, omdat je kennelijk (verhoudingsgewijs) beginner bent zij je dat vergeven.

Je hebt een Logitec-installatie. Wat wij hier 'een setje' noemen. Waarbij de 'sub' niet alleen een bas-speaker is, maar ook de kast van de versterker enzovoort.

Dat je center het niet doet kan aan verschillende dingen liggen:
1) je apparaat is kapot (het kán, maar ik verwacht van niet).
2) je geluid is niet 5.1 (bijvoorbeeld omdat je CD luistert of TV).
3) je geluid klinkt niet 5.1 bijvoorbeeld omdat je via een gratis software dvd-player op je PC afspeelt.
4) je geluid klinkt niet 5.1 omdat de instellingen van je PC niet opti zijn.
5) één van je snoertjes is niet goed aangesloten.
6) anders, namelijk ...... (invullen op de stippellijntjes)

De truc is natuurlijk uit te vinden welk van de problemen nu eigenlijk aan de hand is.
Vandaar dat we je kietelen met ideeën wat er mis kan zijn.

Kom je er niet uit, dan hebben wij extra gegevens nodig om na te gaan wat er precies aan de hand is.
De een formuleert dat wat subtieler dan de ander, maar de bedoelingen van hen allen zijn goed.

Marcellow
02-11-2006, 11:48
iets kan niet duur kosten

Gerco Stuivenberg
02-11-2006, 22:13
iets kan niet duur kosten
Wat grappig om iemand op zijn grammatica af te rekenen MarcelLOW.
Maar dat is volgens mij (en veel andere gebruikers van dit forum,) niet de bedoeling.

Marcellow
03-11-2006, 11:25
iets kan niet duur kosten
Wat grappig om iemand op zijn grammatica af te rekenen MarcelLOW.
Maar dat is volgens mij (en veel andere gebruikers van dit forum,) niet de bedoeling.

Ach ja, anders beoordeel je iemand op zijn of haar naam, dat is helemaal lachen! Het spijt mij ten zeerste, maar pleonasmen zoals "het kost duur" en "het weegt zwaar" zouden op een forum als deze niet voor moeten komen.

andym
03-11-2006, 11:42
iets kan niet duur kosten
Wat grappig om iemand op zijn grammatica af te rekenen MarcelLOW.
Maar dat is volgens mij (en veel andere gebruikers van dit forum,) niet de bedoeling.

Ach ja, anders beoordeel je iemand op zijn of haar naam, dat is helemaal lachen! Het spijt mij ten zeerste, maar pleonasmen zoals "het kost duur" en "het weegt zwaar" zouden op een forum als deze niet voor moeten komen.

Niet zo stoer doen, is nog altijd een contaminatie.....(foute samenvoeging) Ga niet iemand de les leren als je zelf geen leraar bent.....

Alexander D
03-11-2006, 11:49
Het spijt mij ten zeerste maar iemand van het gebruiken van een pleonamse beschuldigen als het een contaminatie is zou op een forum als dit niet voor moeten komen......

:lol: :wink:

Marcellow
03-11-2006, 11:55
WTF?! Voor mij is het weer een goede dag. Iets geleerd. Bedankt!

Gerco Stuivenberg
05-11-2006, 20:36
Onze excuses voor het plaatsen van de off-topic berichten toos26. :?