PDA

Bekijk de volledige versie : prijsstijging van den hul



rudie
31-10-2006, 16:34
per 1 oktober zijn de prijzen van al hun kabels verhoogt! Sommige kabels zoals de mainstream zijn ruim verdubbelt in prijs.

voorbeeld: 7-voudig powerblock met 2,5m mainstream van 299 euro
nu voor 649 euro

d102 III van 119 euro nu voor 159 euro

Je zou er bijna in gaan beleggen!! Wat zijn dit schandalige verhogingen!! :?

Zijn andere "kabel"merken net zo bezig??

R Klemkerk
31-10-2006, 16:41
Dat klopt! Het gebruikte materiaal is laatst bijna verdubbeld in prijs. Daardoor flinke prijsstijgingen voor de kabels! Helaas voor de consument, maar VD Hul en andere kabelfabrikanten zullen er in ieder geval niet meer op verdienen.

Rob Eric Blank
31-10-2006, 16:48
Inmiddels zijn de koper prijzen weer gedaald, alleen de kabel prijzen niet.
Misschien had ik mijn v.d. Hul kabels voor een hogere prijs weg moeten doen ;-)

Alexander D
31-10-2006, 20:04
Sorry hoor, maar dergelijke prijsstijgingen zijn toch gewoon belachelijk!

Dat heeft niets meer te maken met gestegen grondstofkosten.

Axel de Mol
01-11-2006, 00:25
Dat klopt! Het gebruikte materiaal is laatst bijna verdubbeld in prijs. Daardoor flinke prijsstijgingen voor de kabels! Helaas voor de consument, maar VD Hul en andere kabelfabrikanten zullen er in ieder geval niet meer op verdienen.
Onzin. De materiaalkosten vallen wellicht hoger uit, maar deze maken maar een héél klein onderdeel uit van de totaalprijs.

Geloof ook dat dat zo is, er zit zo'n enorme winstmarge op de kabels dat de prijs echt niet verhoogd hoeft te worden.

R Klemkerk
01-11-2006, 09:45
Dat klopt! Het gebruikte materiaal is laatst bijna verdubbeld in prijs. Daardoor flinke prijsstijgingen voor de kabels! Helaas voor de consument, maar VD Hul en andere kabelfabrikanten zullen er in ieder geval niet meer op verdienen.
Onzin. De materiaalkosten vallen wellicht hoger uit, maar deze maken maar een héél klein onderdeel uit van de totaalprijs.

Geloof ook dat dat zo is, er zit zo'n enorme winstmarge op de kabels dat de prijs echt niet verhoogd hoeft te worden.

maargoed, aan de andere kant kun je je uberhaubt afvragen wie vd Hul kabels koopt! :lol: :wink:

Alexander D
01-11-2006, 09:45
Daarbij zijn veel van die kabels al langer op de markt dus de 'research'kosten zijn al lang verrekend in de oude prijzen.

Ik vind het pure oplichterij!

R Klemkerk
01-11-2006, 09:48
Daarbij zijn veel van die kabels al langer op de markt dus de 'research'kosten zijn al lang verrekend in de oude prijzen.

Ik vind het pure oplichterij!

Ach, ik koop ze toch niet! In die prijsklasse zijn er veel meer kabeltjes te vinden die beter presteren. :wink:

Alexander D
01-11-2006, 10:16
Effe een off-topic vraagje:

Heeft er iemand ervaring met deze kabel:

http://www.in-akustik.de/de/KABEL/Home-HiFi/Audiokabel/NF-1202.htm

@Rob: ik kijk net in m'n inbox en ben je nog een antwoord schuldig. Excuses, is onderweg. :oops: :wink:

R Klemkerk
01-11-2006, 11:23
maargoed, aan de andere kant kun je je uberhaubt afvragen wie vd Hul kabels koopt! :lol: :wink:
Had jij geen VDH? :twisted:

Shhhht! :lol:

keertje op ebay gekocht voor 15 euro. Dat was meer dan genoeg, want het is een bagger kabel! Hij zit nu aan mijn dvd speler, dat zegt genoeg ;)

Johan van den D.
04-11-2006, 16:50
Dit zijn inderdaad extreme verhogingen en dat terwijl diverse andere merken hun prijzen een grote stap verlaagd hebben.
Denk hierbij aan Nordost een tijd geleden en zeer recent Xindak.

Nee, dit is geen goede stap van vdHul en al helemaal niet gezien hun vele goede (lees: betere) concurrenten.