PDA

Bekijk de volledige versie : HT voor +/- €1000,-



nakisoen
01-11-2006, 14:31
Beste forumbezoekers,

ik ben hier redelijk nieuw en ik raak een beetje de draad kwijt tussen alle topics.
Ik hoop op deze manier toch antwoord te krijgen op mijn vraag...
Ik heb EUR 1000,- te besteden en ik ben op zoek naar min of meer het beste dat ik voor dat geld kan krijgen.
Ik heb niet bepaald een voorkeur voor een bepaald merk.
Het liefst heb ik losse compo's ivm (oa) vermogen en bijv. uitbreiding in de toekomst.

Binnen dit budget heb ik bij de MediaMarkt oa gezien:
- HK + HK Speakers
- Pioneer losse compo's met de KEF 1005

Is het een goede investering als ik één van deze setjes twee aanschaf?

Ik hoor graag van jullie. Dank vast!

joostpolletje
01-11-2006, 14:33
Je benodigheden zijn:
DVD speler
Reciever
Luidspreker

Of heb je al een DVD speler?

nakisoen
01-11-2006, 14:38
Heb wel een oude staan, maar wil eigenlijk direct "in lijn" aansluiten bij de reciever...

peter26
01-11-2006, 14:40
Je wilt 5.1 surround neem ik aan?

nakisoen
01-11-2006, 14:46
Jep. Sorry als ik daar niet volledig genoeg in ben geweest. Dacht dat de 2 voorbeeldsetjes redelijk een beeld gavan van wat ik wil ;-)

joostpolletje
01-11-2006, 14:51
Oke,
Een tip is om je eens te begeven op de tweedehands markt.

Ik zou je budget als volgt een beetje indelen.
200 DVD speler
300 reciever
400 Luidsprekers
100 Kabels

Je zou ook de set kunnen gaan opbouwen, stap voor stap. Dus eerst 2.0 gaan draaien

Herjan
01-11-2006, 15:45
Wat voor soort speakers zoek je? Zuilen? Stand-mounters? Satelietjes? En wil je direct een sub erbij of later erbij nemen?

Of wil je beginnen met 2 goede zuilen en later uitbreiden met surround en center?

En zal de set alleen voor films gebruikt worden of ook voor muziek (stereo)? En om wat voor muziek zou het dan gaan?

400 of 500 euro voor 4 speakers en een center is wat krap. Zeker als je ook nog een sub wilt. Tweedehands is natuurlijk een mogelijkheid.

Herjan
01-11-2006, 16:01
Goed, het komt bij mij 't huis niet in, maar wellicht dat jij er blij van wordt. Bij Correct heeft men de Audio-Pro Cinema Room set te koop voor 399,-.

http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_products=184#

Ik heb persoonlijk een grote afkeer van sub/sat setjes, maar veel mensen zijn minder veeleisend of willen gewoon geen grotere speakers. Ik zou zeggen: ga eens luisteren.

Dan houd je nog 600 euro over voor de rest. Ik zou dan 100 euro apart leggen voor de bekabeling, dus nog 500 voor DVD & AVR.

Wat misschien ook nog wel een leuke set voor jou is, is de Sony HTD-725SF. Vier satelieten op zuil, subwoofer, DVD recorder met 160GB HDD en receiver voor 699,- bij Correct.

nakisoen
01-11-2006, 19:49
joostpolletje/ Herjan,
dank voor jullie reacties.
Ik wil het liefst alles in 1 keer hebben. Dus liever tijdelijk minder perfecte 5.1 dan perfecte 2.0.
Muziek wordt 30% van de tijd beluisterd. Van alles door elkaar, dus daar heb je ook weinig aan ;-)
De Sony set lijkt aardig, alleen weet ik niet in hoeveree expansie/ verbetering in de toekomst mogelijk is.
De Audio-Pro speakers zouden beter "passen" in mijn interieur, hoop dat ze ook mooi klinken, dan zou dat een optie kunnen zijn, met de rest van het budget voor de AVR/ DVD + kabels...
Toch maar even langs Correct...
Thanks zover!

erik_van_meer
01-11-2006, 20:54
Om eens een voorbeeld te noemen; Bij MM Breda hebben ze een Marantz combi in de aanbieding voor 799,= bestaande uit een Marantz SR4600 receiver, bijpassende DVD-speler en een Mordaunt-Short Premiere luidsprekerset. Deze receiver heb ik zelf ook en het is echt een klassebak. Echter zijn er legio mogelijkheden te noemen, ook binnen jouw budget!!! Bij de MM zag ik trouwens een Marantz SR7500 en een Onkyo TX-SR703 voor resp. €599 en €499 te koop staan (op=op). Dat zijn A/V receivers welke normaalgesproken het dubbele kosten en zijn nog helemaal van deze tijd ook al verschijnt er binnen afzienbare tijd een opvolger (of in het geval van de Onkyo is die er al). Met andere woorden, als je goed rondkijkt dan kan je echt mooie aanbiedingen tegenkomen... Succes GREETZ ERIK

Hotsparky
01-11-2006, 21:59
Als je een dezer dagen tijd en zin hebt om richting rotterdam te komen zou ik zeggen, ga is langs Correct wat Herjan ook al zei. Ik was er van de week zelf even en ze hebben leuke aanbiedingen. Ze gaan daar verbouwen dus ik zou zeggen ga is kijken.

Als je bijvoorbeeld naar Klipsch speakers kijkt. Deze beginnen geloof ik voor iets van 75 euro per speaker. En zo zijn er nog een paar merken die leuke instappers hebben.

Nog een tip die je hier wel vaker zal horen. Als je ook maar een beetje muziekliefhebber bent spaar dan door of ga voor 2e hands. In ieder geval ga dan niet voor satelieten. Beter iets langer wachten op een goede set dan gelijk een slechte set. Een goede tip is ook langzaam opbouwen.

Gerco Stuivenberg
02-11-2006, 15:19
Je kan beginnen door een deel van de installatie te kopen en dat uit te gaan breiden of een compleet systeem in 1 keer te kopen en dan er later wijzigingen in aan te brengen. Zelf ben ik begonnen met een complete installatie en heb daar in de loop der tijd wijzigingen in aangebracht.

Het is volgens mij handiger voor ons om te weten welke apparatuur en luidsprekers je nu gebruikt. Wij kunnen je dan beter adviseren. :wink:

peter26
02-11-2006, 16:42
Het is volgens mij handiger voor ons om te weten welke apparatuur en luidsprekers je nu gebruikt. Wij kunnen je dan beter adviseren. :wink:

Waarom kun je beter adviseren als je weet wat hij nu heeft? Hij wil een compleet andere surround set en heeft daar 1000,- voor. Ik maak daar uit op dat er op dit moments iets ouds of goedkoops staat en dat wil vervangen, geen uitbreidingen o.i.d.

Gerco Stuivenberg
02-11-2006, 20:30
Waarom kun je beter adviseren als je weet wat hij nu heeft? Hij wil een compleet andere surround set en heeft daar 1000,- voor. Ik maak daar uit op dat er op dit moments iets ouds of goedkoops staat en dat wil vervangen, geen uitbreidingen o.i.d. Het hoeft niet zo te zijn dat hij "iets ouds of goedkoops" heeft staan. Toen ik overstapte had ik dat ook niet.

De stereo installatie die ik hiervoor had, gebruikte ik toen bijna 5 jaar. Ik wilde toen gewoon overstappen naar meer-kanaals weergave om met de tijd mee te gaan en ik ook meer interesse kreeg in films vanwege de DVD. De luidsprekers die ik had (T+A Triton R150), heb ik toen aangesloten op de receiver. Vandaar die vraag.

peter26
03-11-2006, 08:11
Het hoeft niet zo te zijn maar in dit geval wel ;)

nakisoen
03-11-2006, 09:00
Ik heb nu niks meer staan aan geluid. Met de verhuizing alles weggedaan. Nu van sctratch af aan opbouwen.
Heb een Sony Projectie TV staan, die blijft (hopelijk) nog wel even staan en een DVD spelertje van Sony. Meer niet.
Ik ga morgen een kijkje (luistertje) nemen bij Correct, hoop dat ik daar wat wijzer uit wordt en meteen een besluit kan nemen.

Dank voor jullie tips zover. Zeker nuttig om morgen mee te nemen...

Ago
03-11-2006, 14:27
Ik heb nu niks meer staan aan geluid. Met de verhuizing alles weggedaan. Nu van sctratch af aan opbouwen.
Heb een Sony Projectie TV staan, die blijft (hopelijk) nog wel even staan en een DVD spelertje van Sony. Meer niet.
Ik ga morgen een kijkje (luistertje) nemen bij Correct, hoop dat ik daar wat wijzer uit wordt en meteen een besluit kan nemen.

Dank voor jullie tips zover. Zeker nuttig om morgen mee te nemen...
ga ook naar de mediamarkt, kijk voor scherpe aanbiedingen!

nakisoen
05-11-2006, 08:20
Mensen,
Misschien interessant om te vermelden. Ben gister naar Correct geweest. Helaas heb ik het budget ietwat overschreden, jullie kennen dat vast wel. ;-)
Dit is wat het uiteindelijke geworden is:

- Harman Kardon AVR-135
- Harman Kardon DVD-27
- Klipsch Synergy F2K 2.5 Zuilen
- Klipsch RW-10B Sub
- Klipsch RC-10 2.5 Center
- Klipsch SS-1 2.5 Surround
+Een hoop kabels ;-)

Klinkt fantastisch!
Thanks voor jullie tips en tot ziens!

joostpolletje
05-11-2006, 09:46
Foto's..

Hotsparky
05-11-2006, 14:25
Mooie set smengesteld hoor. Je hebt de zelfde fronts als ik. Heb je gelijk een paar mooie speakerkabels en interlinks er bij gehaald? Asl je set klaar is moet maar wat foto's posten hier. Is altijd leuk om te zien.

Valt me trouwens op dat je het merk Klipsch steeds meer gaat zien. Ik was vandaag ook even bij Correct en het viel me op dat het daar nu zelfs een van de belabgrijkste merken is samen met KEF.

peter26
05-11-2006, 15:02
Hier iemand met die speakers:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46375&start=0

Ziet er goed uit! Deze combinatie heb ik nog niet eerder gehoord dus ben benieuwd wat je er straks van vindt.

Seth__Gekko
05-11-2006, 17:01
Zijn zeker hele leuke speakers om mee te beginnen.

nakisoen
05-11-2006, 21:12
Nou vooruit dan ;-)
Hierbij alvast wat shots.
Zoals je ziet staat alles vers uit de doos en moet nog de juiste plek gaan krijgen/ opgehangen gaan worden.

http://home.casema.nl/nakisoen/Pictures/HT/Set_001.jpg
http://home.casema.nl/nakisoen/Pictures/HT/Set_002.jpg
http://home.casema.nl/nakisoen/Pictures/HT/Set_003.jpg
http://home.casema.nl/nakisoen/Pictures/HT/Set_004.jpg

Tot zover!

peter26
06-11-2006, 08:44
Zal ik maar geen opmerkingen plaatsen over tv-meubels enzo? :D

Mooi spul man! Is heel wat beter dan wat je in eerste instantie in gedachten had! Kon je trouwens geen grotere tv's vinden? :lol:

Alexander D
06-11-2006, 08:45
Mooie spullen. Daar ga je veel plezier aan beleven als je alles op de juiste plek hebt staan. :wink:

Rob Eric Blank
06-11-2006, 09:03
Zo een hele vette set geworden, je budget ook wel aardig overschreden!

nakisoen
06-11-2006, 09:18
Jep, hele vette set. Zelfs bij heel laag volume nog steeds alle instrumenten goed helder hoorbaar, vol frequentiebereik, schitterend...
Ruimte wordt wel een probleem :-( Waar komt wat te staan. Moet inderdaad ook nog een meubel in.
Budget is voor 500 Euro overschreden. Op zich geen probleem, had het wel liever gespaard, heb er echter geen seconde spijt van sinds alles aangesloten is!
Sorry van die TV, maar het beeld is voorlopig nog fantastisch ;-)

Rob Eric Blank
06-11-2006, 09:25
Haha, ik ken het.
Ook wel flink wat budget tegenaan gegooid, maar wel een oude CRT hebben staan. Het belangrijkste is voor mij toch het geluid!

Ago
06-11-2006, 10:10
Haha, ik ken het.
Ook wel flink wat budget tegenaan gegooid, maar wel een oude CRT hebben staan. Het belangrijkste is voor mij toch het geluid!
ach zolang het niet wordt weggespeeld door plasma/lcd is er niks mis met een goeie CRT :D

Seth__Gekko
06-11-2006, 10:12
Volgens mij klinkt dit dan ook wel erg fijn en ook de crt mag er gewoon nog wezen hoor.

peter26
06-11-2006, 11:18
Sorry van die TV, maar het beeld is voorlopig nog fantastisch ;-)

Dat was natuurlijk sarcastisch van mij bedoelt. Dat is toch een projectie tv? Hoe groot is die?

DVDProfilersFilmgek
06-11-2006, 11:36
Die projectie TV, van welk merk is hij, je schreef ergens 110cm, maar wat voor soort projectie TV is het, CRT of LCD of heel misschien wel DLP :?:

Als je die gaat vervangen, waar denk je dan aan als mogelijke opvolger :?:

nakisoen
06-11-2006, 12:06
Het is een 44" (+/- 112cm) CRT van Sony.
Zoalng hij het nog doet ga ik niet over. Wacht wel tot de plasma's ed. in prijs zakken ;-)

peter26
06-11-2006, 13:03
Het is een 44" (+/- 112cm) CRT van Sony.
Zoalng hij het nog doet ga ik niet over. Wacht wel tot de plasma's ed. in prijs zakken ;-)

wow zo groot heb ik ze nog niet vaak gezien in CRT!! Zal wel een dikke stroomvreter zijn of valt dat mee?

Enige voordeel voor jou zou zijn dat een plasma ruimte bespaart en je bent dan HD-ready. Voor de rest is die Sony natuurlijk een super tv.

DVDProfilersFilmgek
06-11-2006, 21:36
Het is een 44" (+/- 112cm) CRT van Sony.
Zoalng hij het nog doet ga ik niet over. Wacht wel tot de plasma's ed. in prijs zakken ;-)

wow zo groot heb ik ze nog niet vaak gezien in CRT!! Zal wel een dikke stroomvreter zijn of valt dat mee?

Enige voordeel voor jou zou zijn dat een plasma ruimte bespaart en je bent dan HD-ready. Voor de rest is die Sony natuurlijk een super tv.

Heb zelf een 133cm / 52 inch breedbeeld CRT scherm van Thomson, het was 1 van de eerste knappe breedbeeld projectie TV's die er werden gemaakt. Het stroomverbruik met 180watt per uur vind ik helemaal niet onaardig. Deze TV draait al weer een paar jaartjes mee, ben er nog steeds heel blij mee. M'n 2e is een HD Ready 127cm / 50 inch TV, het is een drie LCD projectie geval, is van Sony, bevalt uitstekent. Doch ik heb zijn opvolger al in de winkel zien staan.... echt een schitterend beeld, alle LCD en Plasma schermen in de winkel verbleekten bij deze:


http://www.sony.nl/view/ShowProduct.action?product=KDS-55A2000&site=odw_nl_NL&pageType=Overview&category=TVP+Rear+Projection+TV

Als je hem hebt gezien wil je ook geen plasma meer :wink:

Seth__Gekko
07-11-2006, 09:45
Woah 55 inch full hd...lijkt me wel wat.

Alexander D
07-11-2006, 09:58
Woah 55 inch full hd...lijkt me wel wat.

Tijd voor een upgrade. :lol:

Deze past toch wel op de kast waar nu je tv ook op staat. :wink:

Seth__Gekko
07-11-2006, 11:55
Ja hoor die kan nog wel wat hebben, heb er onlangs nog op gezeten om de scart kabel er weer in te proppen dus een extra 90KG kan er nog wel bij.

nakisoen
19-11-2006, 10:15
Even snel hoe het geworden is:
http://home.casema.nl/nakisoen/Set.html

Alexander D
19-11-2006, 12:00
Ziet er heel mooi uit! 8)

Het is niet heel goed te zien op de foto maar misschien kun je nog wat expertimenteren met de fronts. Ik zou ze wat meer indraaien dan je nu hebt. :wink:

peter26
20-11-2006, 09:59
Ziet er heel mooi uit! 8)

Het is niet heel goed te zien op de foto maar misschien kun je nog wat expertimenteren met de fronts. Ik zou ze wat meer indraaien dan je nu hebt. :wink:

Als je foto 003 ziet staan ze toch al genoeg ingedraaid? Waarom nog meer?! Zal volgens mij niets uitmaken.

Alexander D
20-11-2006, 10:17
Ziet er heel mooi uit! 8)

Het is niet heel goed te zien op de foto maar misschien kun je nog wat expertimenteren met de fronts. Ik zou ze wat meer indraaien dan je nu hebt. :wink:

Als je foto 003 ziet staan ze toch al genoeg ingedraaid? Waarom nog meer?! Zal volgens mij niets uitmaken.

Zoals gezegd was het voor mij niet heel duidelijk op de foto's en het is gewoon iets om te proberen. Als jij denkt dat het geen verschil maakt moet je het vooral niet doen. :wink:

peter26
20-11-2006, 12:21
Zoals gezegd was het voor mij niet heel duidelijk op de foto's en het is gewoon iets om te proberen. Als jij denkt dat het geen verschil maakt moet je het vooral niet doen. :wink:

hehe het is natuurlijk niet mijn huiskamer. Als je foto 003 en 009 bekijkt zie je duidelijk dat de speakers mooi ingedraaid zijn richting de zitpositie op de bank.
Het kan natuurlijk altijd meer maar daar moet hij zelf maar ff mee prutsen.