PDA

Bekijk de volledige versie : Buena Vista: Absolute toptitels in september



Eric van Ballegoie
18-08-2001, 15:14
Buena Vista: Absolute toptitels in september



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=83)

Ben van Vliet
18-08-2001, 15:19
Hmmm... over de covers ben ik eerlijk gezegd niet zo te spreken, van mij mogen ze gewoon het orignele artwork gebruiken.

Maar wel supervette titels allemaal! Weten jullie of de beeld- en geluidkwaliteit van deze discs beter is dan bij de vorige versie? En dan bedoel ik uiteraard niet Armageddon die nu anamorf is?

Ben

Eric van Ballegoie
18-08-2001, 15:23
Ben,

Over het beeld en geluid van de nieuwe titels kunnen we nog niets zeggen. Uiteraard zal Armageddon erop zijn vooruit gegaan, maar van de overige titels weet ik niet of het dezelfde transfer is.

We zullen er uiteraard alles aan doen om zo snel mogelijk recenties te schrijven over deze toptitels waarbij we natuurlijk op de kwaliteit van beeld en geluid in zullen gaan. Nog even geduld!

Ben van Vliet
18-08-2001, 15:49
Ok, dan wachten wel wel even af!

(Disney)Tom Houben
18-08-2001, 17:02
Lelijke covers hoor! Ze hadden toch veel beter een geheel nieuw plaatje kunnen nemen. Dat was veel aantrekkelijker geweest dan zo'n oude hoes met zo'n lelijk randje erom. Nou lijken het net van die budget titels.....

Nathan Strik
18-08-2001, 17:38
Ik ben er voor om de covers die ze bij de UK versies gebruiken in Nederland ook te gebruiken. Maar ze denken waarschijnlijk dat de Nederlanders te achterlijk zijn om de verschillen te zien van een iets ander gekleurde cover. Nee, bij ons moeten er in ieder geval grote letters SPECIAL EDITION of andere lelijke toevoegingen op staan. We zijn verdorie geen kleuters...
BAH!!! :(

YamYamRKK
18-08-2001, 19:48
Ik ben al blij genoeg , dat deze dvd's geen flippers meer zijn.

Anonymous
18-08-2001, 20:59
Ik denk dat ik toch mijn Criterion van Armageddon ga verkopen voor deze aankomende versie.

A.J
19-08-2001, 19:22
Wat zitten jullie nou te zeuren het gaat om de kwalliteit van de film niet van het hoesje !!!!!!!!!!!

(Disney)Tom Houben
19-08-2001, 19:43
Wat zitten jullie nou te zeuren het gaat om de kwalliteit van de film niet van het hoesje !!!!!!!!!!!

O ja? dat is jouw mening, maar niet de mijne! Ik mag toch zeker wel zeggen dat ik het hoesje niet mooi vind!

edwinvb
19-08-2001, 20:27
leuk hoor, heb ik al deze titels in bezit, krijg je weer special editions. Zo blijf je bezig met kopen. Laten ze het gelijk goed doen.
Er had wel meer aandacht besteed mogen worden aan de covers, al gaat het wel om de kwaliteit van de films. Laat dat maar goed zijn dan....

Anonymous
20-08-2001, 21:27
Gaan we voor deze dvd's ook nog een omruil actie krijgen? Ik heb gvd voor een *erkend* minderwaardig product veel geld neer moeten tellen. Een beetje service mag je toch wel verw88???

Martijn Dashorst

(Disney)Tom Houben
20-08-2001, 22:41
Gaan we voor deze dvd's ook nog een omruil actie krijgen?

Is dat dan ooit geweest? ik wil mijn Dombo DVD wel inwisselen tegen een nieuwe...:D

Eric van Ballegoie
21-08-2001, 09:13
Gaan we voor deze dvd's ook nog een omruil actie krijgen? Ik heb gvd voor een *erkend* minderwaardig product veel geld neer moeten tellen. Een beetje service mag je toch wel verw88???

Martijn Dashorst


NOGMAALS: Deze titels zijn in het verleden door ANDERE MAATSCHAPPIJEN uitgegeven. De rechten zijn nu echter bij Buena Vista terecht gekomen en zij brengen de films dus opnieuw uit op DVD. Buena Vista heeft niets te maken met de vorige uitgave (Armageddon was voorheen uitgegeven door Touchstone/Warner).

Met andere woorden: Er komt zeker geen omruilactie en ik snap ook niet dat je dat verwacht?

Als je nu een Pentium III 1 GHz koopt dan loopt je over een jaar toch ook niet te zeuren dat je hem gratis wil omruilen voor een Pentium IV 2 GHz die dan goedkoper is?

Omruilen gebeurt alleen wanneer er iets fout is met de DVD, niet als er een nieuwe versie uitkomt.

Nathan Strik
21-08-2001, 11:40
Oh, en waarom zijn de oude regio 2 UK versies (precies dezelfde versies die wij hebben) dan WEL door Buena Vista uitgegeven?!?
Beetje raar he, zelfde doos, zelfde klote flipper DVD´s en dan zeg jij dat de Nederlandse versie niet van Buena Vista is... CONFUSED?!?!? :confused:



Deze titels zijn in het verleden door ANDERE MAATSCHAPPIJEN uitgegeven. De rechten zijn nu echter bij Buena Vista terecht gekomen en zij brengen de films dus opnieuw uit op DVD.

Enric Batista
21-08-2001, 12:20
Jongens rustig aan. Dacht je nou dat dvd geen big bussiness was? Klaag maar eerst massaal om het feit dat een dvd-film in europa bijna het dubbele kost als in Amerika b.v.

Wat ik eigenlijk graag zou willen weten is wat deze opnieuw uitgebrachte schijfjes in de winkel gaan kosten! Is dat al bekend? Want ik kon dat nergens lezen (tenzij ik het over het hoofd gezien heb).

Wat de covers betreft: natuurlijk is het jammer dat ze zo lelijk zijn, maar volgens mij mogen daar ook niet teveel kosten aan gemaakt worden, anders wordt je dvd-film nog duurder...

Gelukkig had ik nog geen van deze titels in mijn bezit. Ooit had ik Armageddon aangeschaft, maar toen ik erachter kwam dat het een flipper was heb ik 'em toen onmiddelijk teruggebracht! NO WAY, JOSE!!!

Martijn Dashorst
21-08-2001, 20:55
[QUOTE]Originally posted by Eric van Ballegoie
- KNIP-
Met andere woorden: Er komt zeker geen omruilactie en ik snap ook niet dat je dat verwacht?

Als je nu een Pentium III 1 GHz koopt dan loopt je over een jaar toch ook niet te zeuren dat je hem gratis wil omruilen voor een Pentium IV 2 GHz die dan goedkoper is?
- KNIP -

Waarom zou ik dat niet mogen verwachten? Als ik een wasmachine koop, dan krijg ik toch ook service, onafhankelijk of mijn witboer op de hoek failliet gaat of overgenomen wordt door een andere grootgrutter?

In de software industrie kan je vaak voor (veel) minder geld een upgrade krijgen als er een verbeterde versie uit komt, dan als je het product volledig nieuw zou kopen. Dit is een vorm van klantenbinding.

Ik snap best dat de beste filmmaatschappijen niet altijd direct met de beste ultieme versie van hun films op de proppen kunnen komen. Maar een omruil/upgrade actie zou ze daadwerkelijk echt niet misstaan gezien de prijzen die ze vragen voor hun waren.

Als ik nu naar mijn kast kijk kan ik de volgende films dubbel, of drievoudig aanschaffen:
the rock (de flipper :mad: de criterion :) en de nieuwe van buena vista)
starship troopers (dito)
Seven (de oude hardcase, nu die nieuwe met beter beeld en geluid omruil actie had *echt* niet misstaan )
the mummy (de bestaande en de ultimate)
american pie (de bestaande en de ultimate)

Just my $0.02

VTec
21-08-2001, 22:04
Originally posted by Enric Batista Wat ik eigenlijk graag zou willen weten is wat deze opnieuw uitgebrachte schijfjes in de winkel gaan kosten! Is dat al bekend? Want ik kon dat nergens lezen (tenzij ik het over het hoofd gezien heb).Nou, vast niet zo goedkoop als voor de prijs die sommige nu al in de winkels liggen. Dit weekend Starship Trooper voor Fl 25,- gekocht, en dat zal deze nieuwere versie vast niet kosten :) Oke, je krijgt wat extra dingen erbij, maar of dat de prijs waard is ? Voor mij niet in iedergeval.

En over die omruilactie: tuurlijk zal leuk zijn, maar persoonlijk vindt ik dat je zoiets niet kunt verwachten van een maatschappij. En omruilactie betekent normaal gesproken "omruilen" en als je dus nagaat dat veel van deze films al voor weinig geld in de winkels liggen, kun je niet verwachten dat een maatschappij deze zomaar omruilt voor een nieuwe en "betere" exemplaar. Oke, omruilactie betekent niet altijd letterlijk omruilen (vaak moet je wat bij betalen), maar zoiets is volgens mij gewoon niet te doen voor zo'n maatschappij (financieel gezien).

Eric van Ballegoie
22-08-2001, 08:22
Waarom zou ik dat niet mogen verwachten? Als ik een wasmachine koop, dan krijg ik toch ook service, onafhankelijk of mijn witboer op de hoek failliet gaat of overgenomen wordt door een andere grootgrutter?

Als ik nu naar mijn kast kijk kan ik de volgende films dubbel, of drievoudig aanschaffen:
the rock (de flipper :mad: de criterion :) en de nieuwe van buena vista)
starship troopers (dito)
Seven (de oude hardcase, nu die nieuwe met beter beeld en geluid omruil actie had *echt* niet misstaan )
the mummy (de bestaande en de ultimate)
american pie (de bestaande en de ultimate)

Just my
Originally posted by Martijn Dashorst

Waarom zou ik dat niet mogen verwachten? Als ik een wasmachine koop, dan krijg ik toch ook service, onafhankelijk of mijn witboer op de hoek failliet gaat of overgenomen wordt door een andere grootgrutter?

Als ik nu naar mijn kast kijk kan ik de volgende films dubbel, of drievoudig aanschaffen:
the rock (de flipper :mad: de criterion :) en de nieuwe van buena vista)
starship troopers (dito)
Seven (de oude hardcase, nu die nieuwe met beter beeld en geluid omruil actie had *echt* niet misstaan )
the mummy (de bestaande en de ultimate)
american pie (de bestaande en de ultimate)

Just my $0.02 .02

Zoals eerder gezegd worden deze films nu door een andere maatschappij uitgebracht en dus is een omruilactie gewoon totaal niet aan de orde.

Op dit moment maak Chrysler 'jeep' auto's. Als ze daar over een paar jaar mee stoppen en b.v Ford gaat dan Jeeps maken, ga je dan ook naar Ford om te vragen of ze niet jou oude jeep willen omruilen voor een nieuwe.

Ik heb geen aandelen bij de filmmaatschappijen :D maar ik snap het werkelijk niet dat je kunt verwachten dat ze je oude DVD gaan omruilen voor een nieuwe. Dit is gewoon een nieuw product, klaar. Niemand heeft je verplicht de vorige versie te kopen en niemand verplicht je om deze te kopen. Ik heb van veel van deze nieuwe Buena Vista titels ook de oude versies liggen. Sommige zal ik wel vervangen, andere niet. Het is gewoon een vrije keuze.

Anonymous
22-08-2001, 10:13
Ja mensen gewoon het internet goed in de gaten houden en niet zo snel titels kopen met weinig/geen extra's. Ik heb Pulp Fiction en Reservoir Dogs ook nog niet gekocht omdat daar vette special edition's van aan zitten te komen!

Een goed geinformeerde DVD koper is een blije DVD koper!

frosty
22-08-2001, 17:48
Originally posted by YamYamRKK
[B]Ik ben al blij genoeg , dat deze dvd's geen flippers meer zijn.

ik vraag me eigenlijk af waarom dit ooit flippers zijn geweest. Dacht eerst bij bijv. Starship Troopers dat dit lag aan de hoeveelheid audiotracks, maar de se edition heeft 1 track extra, dus daar zal het niet waarschijnlijk niet aan liggen. Iemand een idee???

Nathan Strik
22-08-2001, 23:28
In de begindagen van DVD waren flippers gewoon iets goedkoper om te produceren. It´s as simple as that!!!



ik vraag me eigenlijk af waarom dit ooit flippers zijn geweest.

martin
24-08-2001, 19:16
de meeste dvd's die ze weer opnieuw gaan uitbrengen heb ik dus al, ik ga ze zeker niet omruilen, kwa beeld en geluid veranderd er niets, tja als ze nu met een DTS versie kwamen word het weer een ander verhaal.
de versies die ik nu heb > Flippers< vindt ik geen ramp, juist even de tijd om teplassen ;)

Anonymous
28-08-2001, 20:29
In de nieuwe Intertoys catalogus staan ze voor Fl.39,95. Een zeer nette prijs, al maakt het per titel wel veel uit wat de extra's zijn. En ja, de film is het belangrijkste natuurlijk, maar van een "special edition" mag je wel iets verwachten.
Eindelijk zien ze in Nederland in dat er behoefte is aan kwaliteitsversies i.p.v. 4:3 met ondertitels vast in beeld (American history X bijvoorbeeld, BAH!).

Glenn
29-08-2001, 15:38
Is die FL 39,95 voor de special editions of de oude versies.
Heeft de intertoys ze al binnen?
Ze zouden toch pas 5 September binnen komen.

Hakker
12-09-2001, 19:33
Enric de prijzen zijn tussen de 40 en 50 piek.

Movie Max en Intertoys gaan hem voor 39,95 verkopen
FRS voor 45 piek.
MM ed. is nog onbekend maar ik denk ongeveer hetzelfde.

Trouwens het leuke is wel dat ie op de release lijst voor de 13de staat gepland en hier voor 19 September :) ;)

Ettepet
15-09-2001, 11:06
Sinds gisteren zijn deze DVD's te koop bij Blokker, voor 40 gulden per stuk. Da's niet echt duur!

Wel ben ik ontevreden over de geluidskwaliteit van Starship Troopers SE, de enige die ik tot nu toe nog gekocht heb.

Lage prijs vanwege domweg grotendeels overnemen van oude 'flipper' versie??? Let's hope not..