PDA

Bekijk de volledige versie : Speaker Keuze KEF



ElemenT
02-11-2006, 20:17
Ik heb een de volgende set
B&W DM602 S2 x4 + center
Rel Q100e


Ik ben verhuisd en woon nu in een flat. Redelijk gehorig en niet mega groot. Het leek me daarom verstandig over te stappen op een satelliet set.

Ik vrees dat het geluid technisch een stap terug zal zijn, maar het is niet anders. 2 kanaals geluid van de tv is al helemaal geen optie.

Nu heb ik 3 opties in gedachte:

Kef KHT2005.2
Kef KHT3005
2 goede floorstanders of bookshelves op stands.


Wat zijn de ervaringen van de Kef setjes t.o.v. een "volwaardige" set? En wat zijn de ervaring met overlast?

Thx, ElemenT

Gerco Stuivenberg
02-11-2006, 21:02
De overlast wordt nooit veroorzaakt door de luidsprekers, maar door de gebruiker. De enige reden waarvoor je kleinere luidsprekers zou willen gebruiken is dat je de ruimte niet meer hebt om jouw huidige set juist op te stellen. :wink:

Jos A.
02-11-2006, 23:12
Ik denk dat je het best even wacht met nieuwe spullen kopen totdat je set goed en wel op je flat staat. Dat die flat "vrij gehorig" hoeft niet te betekenen dat je je buren altijd hoort, of dat jouw buren bij -50db al op je deur staan te kloppen.

Overlast voorkom je door een beetje rekening met elkaar te houden én door goede afspraken te maken. Mocht je na de verhuizing echt niet met die sub/speakers kunnen draaien zonder boze buren te krijgen, dan pas zou ik verder kijken.

Johan van den D.
03-11-2006, 06:21
Ik zie het inderdaad ook niet als een reden om een stap terug te doen.
Je kunt echter wel voor kleine speakers gaan kijken maar de overlast kan hetzelfde zijn als met wat je nu heb.
Daarnaast is goede kwaliteit wel mogelijk binnen dergelijk "kleine" sets maar weet niet of budget ook nog een rol speeld.

Seth__Gekko
03-11-2006, 07:14
Ik kan het ook niet anders dan mee eens zijn met bovengenoemde meningen. Ook bij het hard spelen met satelliet ga je overlast creeren....niet weg doen!

joostpolletje
03-11-2006, 07:52
Jij bepaalt het volume,
Of dat met de B&W is of een satteliet speaker setje. Als je hem opendraait is er met allebei last.
Je B&W set zal veel mooie spelen dan een setje.

Seth__Gekko
03-11-2006, 07:55
Jij bepaalt het volume,
Of dat met de B&W is of een satteliet speaker setje. Als je hem opendraait is er met allebei last.
Je B&W set zal veel mooie spelen dan een setje.Zeker op een lager geluidsniveau zal de B&W veel fijner geluid voortbrengen.

ElemenT
03-11-2006, 19:28
Dank voor de reacties.

De maat van mijn huidige apparatuur speelt inderdaad mee. Zeker de RelQ100 en de 602's als surroundspeakers nemen relatief veel ruimte in beslag.

Daarom ben ik erg benieuwd naar de ervaringen hier op het forum met de Kef Eitjes en de opvolgers daarvan. Helemaal interessant om te horen van mensen die zowel de Kef's als mijn set kennen.

Uiteraard zal ik zelf ook nog gaan luisteren.

Dus iemand met de Kef's?

Johan van den D.
03-11-2006, 19:40
De Kef "eitjes" vind ik persoonlijk erg matig presteren en voor muziek ronduit slecht.

ElemenT
04-11-2006, 13:08
Zojuist heb ik de 2005,2 stereo gehoord. Was niet super onder de indruk. Ik moet wel vermelden dat de opstelling en de luister mogelijkhied ook niet echt ideaal waren.

Ik blijf dus nog even rondkijken.

Gerco Stuivenberg
05-11-2006, 19:49
De meeste luisterruimtes hebben een dodo akoestiek en zijn veel te groot om goed naar kleine luidsprekers te kunnen luisteren. :wink:

Ik vind het daarom niet gek dat kleine luidsprekers daarom minder goed beoordeeld worden.

Op welke receiver of versterker heb je de B&W's en de Rel op aangesloten ElemenT?

ElemenT
05-11-2006, 20:01
Mijn huidige versterker is een Onkyo. TX-DS575.

Gerco Stuivenberg
05-11-2006, 20:45
Ik zou in dat geval voor Energy of een Duits merk kiezen. KEF is volgens mij niet zo'n goede match met Onkyo.

Alexander D
06-11-2006, 08:48
Ik zou in dat geval voor Energy of een Duits merk kiezen. KEF is volgens mij niet zo'n goede match met Onkyo.

:? Afgezien van het feit dat het PERSOONLIJKE smaak is zie ik geen reden waarom Onkyo geen match met KEF kan zijn. Ik ken er genoeg die heel tevreden met deze combo draaien!

Peter Porrio
06-11-2006, 09:46
Mijn huidige versterker is een Onkyo. TX-DS575.

Mijn oude reciever was een Onkyo 575X. Ik heb hier behoorlijk wat merken speakers op geluisterd. Uiteraard is smaak zeer persoonlijk, maar ik kan je wel mijn luisterervaringen melden qua speakers in combinatie met de Onkyo 575X.

Ik vond zelf Phonar, B&W en Mission erg goed klinken op de Onkyo. KEF miste naar mijn mening een behoorlijk wat in het laag.

De Phonars werden toen mijn uiteindelijke keus ter vervanging van mijn oude JBL speakers. De JBL's gingen qua klank vervelen, misten de helderheid die Phonar, B&W en Mission wel hadden.

In jouw geval zou ik dus zeker de B&W's houden en je REL sub. Je moet ze in je flat gewoon goed afstellen met een dB-meter.