PDA

Bekijk de volledige versie : Stands voor de M30i



Alex1975
06-11-2006, 11:41
Hallo allemaal,

Weet iemand leuke stands voor een M30i? Ik heb zelf de volgende gezien:
http://www.tesnl.nl/mission.asp?s=missionaccessoires&t=z324
Als ik bij de Stancettes kijk, dan wordt de M30i niet genoemd.

Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met bevestigen van de speakers op een stand, aangezien er alleen aan de achterkant aansluitingen zitten op de speakers.

Weet iemand leuke stands en kunnen andere M30i bezitters misschien aangeven welke stands zij hebben (indien ze die hebben natuurlijk)

Alvast bedankt!

Grtjs Alex

DVDProfilersFilmgek
06-11-2006, 12:11
Hallo allemaal,

Weet iemand leuke stands voor een M30i? Ik heb zelf de volgende gezien:
http://www.tesnl.nl/mission.asp?s=missionaccessoires&t=z324
Als ik bij de Stancettes kijk, dan wordt de M30i niet genoemd.

Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met bevestigen van de speakers op een stand, aangezien er alleen aan de achterkant aansluitingen zitten op de speakers.

Weet iemand leuke stands en kunnen andere M30i bezitters misschien aangeven welke stands zij hebben (indien ze die hebben natuurlijk)

Alvast bedankt!

Grtjs Alex

Stands zijn niet merkgebonden, je kunt dus elke standaard kiezen die bij je interieur past.

Stands zijn er ook nog eens van allerlei soorten materialen, hout, metaal,glas, kunststof of een combinatie van stoffen.

Het belangrijkste is dat je speaker op luister/oorhoogte komt.

In de meeste gevallen staat de speaker gewoon los op de stand, en blijven de draden gewoon aangesloten op de speaker. Je hebt stands waar je de draden door kunt laten lopen etc etc

Gewoon kiezen wat je zelf mooi vind, als je kleine koters hebt rondlopen is het een beetje oppassen geblazen met wat je aanschaft. Heb zelf glazen :wink:

Rob Eric Blank
06-11-2006, 12:22
Atacama stands zijn zeer veel gebruikt, mijn rears staan hier op.
Zelf heb ik ze met dubbelzijdig tape vastgezet, zodat ze niet 1,2,3 omvallen.

Alex1975
06-11-2006, 17:33
Dank je!
Ik zal eens op internet rondkijken wat ik over atacama kan vinden. Ik had inmiddels ook een reactie van TES gekregen en de speakers staan los op de stands, dus dat wordt inderdaad dubbelzijdig tape... Niet echt ideaal lijkt me, maar het zij zo......

Alexander D
06-11-2006, 18:43
De M30i is toch een behoorlijk kleine speaker.

Misschien dat de nexus serie dan wat lomp voor je is. Ik ken overigen de maten van de M30i niet precies.

In ieder geval zou je ook voor Spectral stands kunnen kijken. Deze hebben één buis en zijn verkrijgbaar met meerder topplaten. Verde met een glazen bodemplaat wat heel ruimtelijk overkomt.

Een andere bevestigingsoptie (ieder zijn voorkeur :wink: ) is Bleu-tac. Dat is een soort kneedgum die de speaker muurvast zet, makkelijk te verwijderen is en geen beschadigen veroorzaakt.

Alex1975
06-11-2006, 18:49
Ik heb even gekeken en de M30i past net op de plaat. Dit is misschien niet echt mooi, maar dat zou ik even in het echt moeten zien. Wat me wel bevalt aan de nexus is dat deze ook in 70 cm hoogte verkrijgbaar is en dat is in ieder geval al beter dan de Z324 stands, want de leuning van de bank komt ook tot 70cm en ik wil niets tussen de speakers in hebben. Ik zal kijken hoe die spectral stands eruit zien en of ze ook in 70cm hoogte verkrijgbaar zijn. In ieder geval bedankt voor de tip en ook voor de Bleu-tac tip!

Grtjs Alex

Alexander D
06-11-2006, 18:54
Ik heb even gekeken en de M30i past net op de plaat. Dit is misschien niet echt mooi, maar dat zou ik even in het echt moeten zien. Wat me wel bevalt aan de nexus is dat deze ook in 70 cm hoogte verkrijgbaar is en dat is in ieder geval al beter dan de Z324 stands, want de leuning van de bank komt ook tot 70cm en ik wil niets tussen de speakers in hebben. Ik zal kijken hoe die spectral stands eruit zien en of ze ook in 70cm hoogte verkrijgbaar zijn. In ieder geval bedankt voor de tip en ook voor de Bleu-tac tip!

Grtjs Alex

De Spectrals zijn in elke maat leverbaar die je wenst. :wink:

Edgar Smit
07-11-2006, 21:17
Je kunt ook de vogels VLS120 stands nemen en op de kop een plaatje op maat vastschroeven waarop je je speaker zet. kun je op hoogte stellen en zelfs op draaihoek en kanteling.

Alex1975
08-11-2006, 22:21
De spectrals zien er wel erg mooi uit, maar daar zal het prijskaartje dan ook wel naar zijn... Ik zal me eens laten informeren in een winkel..
En anders zijn de Vogel's misschien wel wat...Gunstige prijs iig. Bedankt voor de tip Edgar!

Alexander D
09-11-2006, 08:09
De spectrals zien er wel erg mooi uit, maar daar zal het prijskaartje dan ook wel naar zijn... Ik zal me eens laten informeren in een winkel..
En anders zijn de Vogel's misschien wel wat...Gunstige prijs iig. Bedankt voor de tip Edgar!

De prijs valt wel mee, vergelijkbaar met Atacam Nexus. Hoogte op maat is een meerprijs van 15% dus is ook goed te doen. :wink:

Alex1975
19-11-2006, 10:34
Ik kwam ook nog het volgende tegen:
http://www.apollohifi.co.uk/speakersupport.htm

Website valt een beetje tegen, niet echt duidelijk plaatjes, maar wel diverse soorten en maten, dus misschien ook wel een goede keuze...
Kent iemand dit merk?