PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluitingen Receiver te combineren?



RoelG
06-11-2006, 12:48
Hallo,

ik ben in het bezig van een Panasonic receiver:
http://www.panasonic.be/servlet/PB/menu/1224839_l6/index.html

Hierop heb ik aangesloten:
- XBOX360 (via optisch voor audio en component voor video op de "DVD Recorder" ingangen van de receiver)
- XBOX (via audio L/R en video op de "VCR" ingangen van de receiver)
- Digitale TV (via optisch en video op de "TV/STB" ingangen vd receiver)

Nu wil ik een HDD recorder bijkopen. Deze heeft component video uitgang en coax audio uitgang en ook optisch audio uitgang...

Nu zou ik deze graag dus met de component video uitgang aansluiten op m'n receiver op de enige vrije component ingang maar hier staat op de receiver het label "TV/STB" bij...

Mijn vraag dus: KAN ik dit doen want dit label "TV/STB" heb ik dus gebruikt voor mijn Digitale TV decoder op aan te sluiten, weliswaar video optisch en gewone video tulp...

Kortom, kan je op meerdere video ingangen op een receiver met hetzelfde label verschillende aparaten aansluiten, en zoja hoe schakel je hier dan tussen?

Grts,

Roel

A3aan
08-11-2006, 12:23
Kijk eens op bladzijde 7 van je gebruiksaanwijzing (http://support.panasonic.be/shop/data/User_manual/hifi/IM_SA-XR57_NL.pdf), zo ongeveer rond dit plaatje:
http://img206.imageshack.us/img206/9334/tempim4.jpg

Maar even kort: nee, ik denk niet dat dat slim is, maar kijk ook eens op pagina 32

RoelG
08-11-2006, 12:27
Dus een receiver biedt wel veel mogelijkheden om een aparaat aan te sluiten maar eenmaal een vd opties gekozen dan kunnen de andere opties niet meer gebruikt worden voor een ander aparaat...

A3aan
08-11-2006, 12:35
Ja, hoor eens even, je mag ook zelf wel even in de manual lezen. Daar is dat ding voor gemaakt.

Je moet even kijken hoeveel verschillende ingangen je receiver heeft (qua naamgeving, qua kiezen aan input), dat is de crux.

verder kun je soms bepaalde ingangen 'toewijzen' aan bepaalde benamingen (b.v. de digitale coax voor geluid, is dat de DVD of de DVD-recorder?), zie pagina 32.
Me dunkt dat je tot een oplossing kunt komen. Zo nee, wees dan uitgebreider in je vraagstelling (benoem bijvoorbeeld alle ingangen van je receiver), zodat een ander niet eerst jouw apparaat hoeft op te zoeken etc etc

RoelG
08-11-2006, 12:43
mijn excuses hiervoor. Heb getracht mijn vraag zo duidelijk mogelijk te stellen. En had reeds de handleiding hiervoor geraadpleegd maar er is nergens een schema waarbij er dus bijvoorbeeld 2 aparated op de "DVD recorder" ingangen worden aangesloten.

Waarbij dan het ene aparaat bijvoorbeeld via component en coax wordt aangesloten en het andere aparaat via tulp video en audio L + R.

Vandaar mijn vraag of dit uberhaupt wel mogelijk was.

A3aan
08-11-2006, 13:51
Waarbij dan het ene aparaat bijvoorbeeld via component en coax wordt aangesloten en het andere aparaat via tulp video en audio L + R.Meestal kan dat niet.

Als ik het zo bekijk (de handleiding van jouw apparaat als pdf) dan zie ik op pagina 32 dat je kunt aangeven welk apparaat hoe is aangesloten. Daar zie ik ook dat een DVD en een DVD-r en een tv tegelijk zijn aangesloten op deze zelfde versterker.
Als ik zo kijk onder 3 op pagina 16 kun je voor beeld+geluid maximaal 5 ingangen gebruiken (TV/STB, DVD, DVR, VCR (videorecorder), AUX (externe bron)), dit is inclusief het gebruik van de aansluiting op de voorkant.

Je wilt 4 apparaten aansluiten:
- XBOX360 (via optisch voor audio en component voor video op de "DVD Recorder" ingangen van de receiver)
- XBOX (via audio L/R en video op de "VCR" ingangen van de receiver)
- Digitale TV (via optisch en video op de "TV/STB" ingangen vd receiver)
- DVD-recorder

dus je hebt nog 2 aansluitingen beschikbaar, aux en dvd, waarvan alleen de aansluiting DVD op de achterzijde van je receiver zit.

denk ik hoor.

DVDProfilersFilmgek
08-11-2006, 16:25
Simpel :?:

Sluit die Digitale TV decoder aan op de Recorder, de recorder kan nu aangesloten worden op de receiver :roll:

Gerco Stuivenberg
08-11-2006, 22:32
Simpel :?:

Sluit die Digitale TV decoder aan op de Recorder, de recorder kan nu aangesloten worden op de receiver :roll:

Om het verhaal van DVDProfilersFilmgek compleet te maken:
De DVD recorder sluit je dan aan op de TV ingang van de receicver.

Om het iets logischer te maken zou ik dan de Xbox360 met met de DVD-R wisselen.

Als de Component-Video ingangen niet toewijsbaar zijn, ziet er dan als volgt uit:
XBox360 op "TV/STB" (Component-video + Opt-1)
Xbox op "VCR" (Video/Super-Video + audio analoog in)
Digitale TV op "DVD-R" (Video in+Opt-2)
DVD Recorder op "DVD" (Component-Video + Coaxial 1)

Als de Component ingangen wel toewijsbaar zijn kun je zelf kiezen welke ingang je voor welk toestel gebruikt.