PDA

Bekijk de volledige versie : Prijs HD-DVD hoger dan BR



Kenman
06-11-2006, 19:15
Hallo mensen,

Ben nieuw op dit forum, maar op welke manier kun je het beste starten dan zelf een thread te openen. Het volgende:
Mijn HD-DVDspeler komt er snel aan, echter het bestellen van HD-DVD's verloopt nog niet echt soepel. Heb nog geen adres gevonden waar ze met Ned.ondertiteling verkocht worden. Tevens valt me op dat de BR-schijfjes zelfs nog goedkoper verkocht worden dan de HD-dvd's. Die HDschijfjes waren toch zo goedkoop om te produceren en die BRschijfjes zo prijzig? Snap best dat je de prijzen bij een nieuw product niet meteen erg laag zet, maar snap de marketing hierachter niet goed. Zo start je toch geen oorlog voor de opvolging van de dvd?

Troy
07-11-2006, 12:34
Op 20 november (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=46617) komen er HD DVD's met NL ondertiteling uit. En overdrijf je dat prijsverschil niet een beetje? In de meeste gevallen is er welgeteld 50 cent verschil tussen de twee media (bv. BD 19,49 en HD DVD 19,99).

Kenman
08-11-2006, 08:21
Laat ik het dan anders formuleren: Waarom zijn de hd-dvd's net zo duur als de BRdiscs? Ze waren toch goedkoper te produeren? Wanneer je een oorlog voert over de nextgen dvd dan moet je meteen duidelijk laten zien waarom HD-dvd beter is, en dit zou metname de lagere prijs moeten zijn.

Evil Hobbit
08-11-2006, 10:41
Laat ik het dan anders formuleren: Waarom zijn de hd-dvd's net zo duur als de BRdiscs? Ze waren toch goedkoper te produeren? Wanneer je een oorlog voert over de nextgen dvd dan moet je meteen duidelijk laten zien waarom HD-dvd beter is, en dit zou metname de lagere prijs moeten zijn.

voornamelijk in de spelers. dvd's zijn al voor 60cent te produceren en kosten ook gewoon 20 euries.

jOzh
10-11-2006, 14:46
Laat ik het dan anders formuleren: Waarom zijn de hd-dvd's net zo duur als de BRdiscs? Ze waren toch goedkoper te produeren? Wanneer je een oorlog voert over de nextgen dvd dan moet je meteen duidelijk laten zien waarom HD-dvd beter is, en dit zou metname de lagere prijs moeten zijn.

Tja, het lijkt me dat BD net zo bezig is de 'next-gen oorlog' te winnen als HD-DVD, vandaar dat BD de prijzen ook laag zal willen houden. Op een gegeven moment kunnen de prijzen niet verder omlaag he, eens is de koek op.

catfish
18-11-2006, 19:17
het is vrij simpel:
- als ze alle HD DVD nu allemaal uitbrengen aan 15€, kunnen ze de prijs (na de "oorlog") moeilijk weer omhoogtrekken en DVD's zijn nu ook aan deze prijs
- BR is goedkoop (DVD is veel duurder uitgebracht), maar dit moet wel want HD DVD is +/- even goed en dus zou de consument een duurdere BR links laten liggen