PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung HT-Q9R home cinema set



SpaaiK
12-11-2006, 21:29
Bon, heb er weinig verstand van dus vraag ff wat jullie ervan denken.
Ik ga eind dit jaar een nieuwe tv kopen om fatsoenlijk dvd'kes op te kijken en om komend jaar men PS3 erop aan te sluiten. Een zo recentst model dus dat veel aankan maar dan kunt ge daar ook best een home cinema set bij kopen zeker voor optimaal geluid?

Men moeder kwam hier net met iets af: Samsung HT-Q9R voor 189euro.

Een goede aankoop voor die prijs? Heb er totaal geen benul van dus help me out :)

Dankuwel

peter26
12-11-2006, 21:43
Het is wel waar dat een LCD of Plasma tv niet een geweldig geluid produceert, vooral niet in de 'goedkopere' tv. Maar een setje van 189,- moet je dan niet teveel van verwachten. Het is een leuke uitbreiding op het geluid van de tv maar waardeloos voor muziek. Voor films zal het aardig klinken maar ook niet super.

Wat verwacht je zelf van zo'n goedkoop setje? Ben je veeleisend?

SpaaiK
12-11-2006, 22:08
Mja wist niet eens of het duurt of goedkoop was voor zo'n setje.
Nog niet fatsoenlijk achter gekeken maar blijkbaar is dit toch niet veel. :)

peter26
13-11-2006, 15:52
Mja wist niet eens of het duurt of goedkoop was voor zo'n setje.
Nog niet fatsoenlijk achter gekeken maar blijkbaar is dit toch niet veel. :)

Er zijn sets van €189,- te krijgen maar een set samenstellen voor €10.000,- is ook geen probleem. €189,- is natuurlijk spotgoedkoop en het verbaasd me dat je dat zelf niet door had. Verwacht geen hoogwaardige kwaliteit voor dat geld, ik denk vooral veel plastic :D

Duur is relatief in dit geval ;) Het is maar net wat jij er voor over hebt, hou in je achterhoofd dat hoe groter je budget hoe beter de set zal klinken.
Ga maar eens naar een mediamarkt en daar van dit soort 5.1 setjes beluisteren want persoonlijk wist ik niet eens dat Samsung ook 5.1 setjes had. Kun je even een impressie krijgen van hoe zoiets klinkt en aan de hand daarvan kun je zelf beoordelen of jij het voldoende vindt klinken. Bij mij persoonlijk komt zoiets niet binnen de deur maar ja ieder z'n eigen he :)

DWE
13-11-2006, 18:58
Het is wat je er zelf van verwacht natuurlijk maar eerlijk gezegd zou ik gewoon doorsparen tot je een stuk meer kan spenderen. Achteraf zal je je het niet beklagen.

A3aan
14-11-2006, 07:50
Tsja, het is maar net wat je wilt etc. De een is kritischer in z'n geluidsbeleving dan de ander.
bij €189 zit je in een prijssegment waar een verdubbeling van de prijs een behoorlijke verbetering in kwaliteit geeft.
Zo zijn er leuke setjes te koop (dvd-speler + av-receiver + boxen + sub) rond de €400 die een aanmerkelijk beter geluid geven dan 'all-in-one'-setjes.

Bovendien heb je dan een installatie die uit losse onderdelen (losse componenten) bestaat, waardoor je op de lange duur veel meer plezier hebt. Immers, mocht je één onderdeel willen vervangen (upgraden), dan blijven je andere onderdelen nog net zo bruikbaar. In het vervelende geval dat er een onderdeel van je installatie kapot gaat (en altijd ná de garantieperiode) geldt hetzelfde: je bent niet je hele set kwijt, maar hoeft slechts één onderdeel te vervangen.

Zulke combi's zijn er bijvoorbeeld van Yamaha (ja, dezelfde van de piano's, buitenboordmotoren en motorfietsen) en H/K (Harman/kendon). Gebruik de zoek-functie in dit forum en je zult legio tips vinden.

Ja, zo'n installatie voegt zeker toe in het film kijken. En gamen is al helemaal een stuk intenser (dus chiller) met een goede geluidskwaliteit.

Maar ja dat kost wel centjes. Als het betekent een paar games minder aanschaffen is daar wel overheen te komen misschien. Je wilt tenslotte ook zeker niet teveel bezuinigen op de tv/het beeldscherm.

Jos A.
14-11-2006, 13:22
Ik ben het met A3aan eens, en ik denk zelfs dat dat i.v.m. de PS3 de juiste keuze is. Om 5.1 uit te sturen heeft de PS3 volgens mij een optische uitgang, dus zal je receiver/versterker ook zo een ingang moeten hebben. Die zul je niet gauw vinden op een all-in-one setje, maar wel op bv. een Yamaha AV-Pack.

DVDProfilersFilmgek
14-11-2006, 16:16
Ik raad ook altijd iedereen ten zeerste af om zo'n alles in 1 setje te nemen. Er is geen slechtere combinatie te bedenken dan een versterker met een mechanisch apparaat en dan ook nog eens ik pas alleen maar bij dat setje speakers.... Een bron van spijt als daar de speler ervan mee stopt.
Zelfs Onkyo verkoopt ook al HT setjes met een krachtige receiver en losse speakertjes voor rond de 250 euro, er zijn daar ook setjes van compleet met een losse DVD speler.

Moraal van het verhaal ga voor los.... kijk even rond.