PDA

Bekijk de volledige versie : Ervaring met JVC DD-3?



Flumsie1403
13-11-2006, 16:01
Beste medehobbyisten,

heeft iemand van jullie ervaringen met de nieuwe DD-3 van JVC? Soortgelijk product als de Bose 1-2-3, iets voordeligere prijs. Bij kieskeurig nog niet heel veel info gevonden, daarom mijn vraag hier. Dit omdat ik binnenkort graag een nieuw home cinema systeem wil aanschaffen zonder teveel toeters, bellen, kabels, etc.

Alvast bedankt!

Gr. Erik

Gerco Stuivenberg
13-11-2006, 23:30
Ik vindt deze systemen niet slecht klinken. JVC heeft ervoor gekozen om ook een aparte middenluidspreker te gebruiken waardoor het "gat" tussen links en rechts beter opgevuld wordt. De midden luidspreker wordt daarnaast ook gebruikt voor het creeeren van het "surround"-effekt waardoor het geluidsbeeld volgens mij nog realistischer kan zijn als dat van de concurrenten. Daarnaast kun je ook nog kiezen voor een ander soort "front" luidsprekers ( DD-8 ). :wink:

A3aan
14-11-2006, 09:00
dergelijke systemen zijn m.i. altijd een stapje minder dan 'het echte werk' met 6 luidsprekerboxen (of meer). Maar je keus snap ik wel.
Ga ook eens luisteren hoe e.e.a. klinkt (er bestaan grote verschillen!) en neem daar de tijd voor.

Bedenk ook dat de surround-werking van dergelijke systemen meestal staan of vallen met de inrichting/indeling van je kamer: Hoe meer je kamer links/rechts-symetrisch is hoe beter het werkt.

Flumsie1403
14-11-2006, 14:24
Bedankt voor jullie reacties,

ik ga dit systeem zeker eens goed testen. Heb 'm al even bij de MM gehoord, maar daar is natuurlijk totaal geen sprake van symmetrisch zijn van de ruimte. Wil daarom nog in een wat kleinere speciale ruimte beluisteren. Toch klonk deze set bij de MM al aardig goed, mooi vol geluid.

Zal binnenkort verslag doen

Gr. Erik