PDA

Bekijk de volledige versie : Niet synchroon lopen beeld en geluid



JohnathanDoe
14-11-2006, 08:13
***************

Mr_Parker
14-11-2006, 21:07
Het is niet helemaal ongebruikelijk dat beeld en geluid "out of sync" lopen bij gebruik van een LCD / Plasma scherm.
In de meeste gevallen waarbij het "out of sync" voorkomt loopt het beeld achter / het geluid voor.

Om deze reden hebben de meeste receivers die in home cinema omgeving gebruikt worden de functie van vertragen van het geluid gekregen. Men kan dan zelf opgeven of en zo ja met hoeveel het geluid vertraagd moet worden om toch gelijk met het beeld te lopen.

Met de Samsung H360R decoder schijnt het ook wel eens voor te komen door een andere oorzaak, dus buiten evt. standaard oorzaken die eerder aan de combinatie van bron en tv ligt. De oorzaak is dan wat onduidelijker (mogelijk de decoder). Het heen en weer zappen naar andere zenders wil dan wel eens helpen om het weer synchroon te krijgen. Maar de standaard oorzaak van algemene oorzaak "out of sync" komt natuurlijk ook voor bij gebruik van de samsung decoder.

Ik heb de decoder zelf ingebruik mbv HDMI op een Philips CRT en via tosslink (optisch) op mijn receiver, het geluid via de HDMI werkt niet bij deze decoder in combi met mijn tv. Ik heb geen vertraging in gesteld in mijn receiver. Het beeld (via crt tv) en geluid (via receiver) loopt synchroon.

Hoe is het bij het kijken van een dvd op deze tv via een dvd-speler die via HDMI aangesloten is? Loopt dit wel synchroon of is dit ook asynchroon?

Er kan dus een kern van waarheid in zitten dat het niet specifiek aan de decoder ligt, maar ergens anders aan.