PDA

Bekijk de volledige versie : Verbaasd (posten van reclame op DVD.nl)



Anonymous
08-04-2002, 18:06
Maar een vraag, hoop dat ik hiermee niet nog meer vijanden creeer,
maar ik zie een aantal threads opeens op slot gaan waarvan
ik zoiets heb van : is dat nodig ???

Mijn vraag was... Hoop niet dat de crew vanwege een ruzietje of
vanwege een opstootje of meningsverschil zomaar iemand gaat
dwarsbomen ?

Persoonlijk heb ik er (nog :D) geen ervaring mee hoor maar was
gewoon nieuwsgierig, reageren is niet verplicht wil je reactie geven
mag dat ook per mail of pm :)

Grtx Paul

Camille
08-04-2002, 18:22
Ik heb dat ook gemerkt..... vind het niet kunnen:mad:

Alex van den Berg
08-04-2002, 18:37
We hebben besloten om geen reclamethreads voor andere DVD-sites en/of tijdschriften meer toe te laten (en er ondertussen een aantal gesloten...). Is dat wat jullie bedoelen?
Denk daar dan nog maar eens over na...
Vergelijk het met reclame-affiches van de C-1000 bij Appie... of een affiche van FRS op de DVD afdeling van V&D... :)

Camille
08-04-2002, 18:48
Ok Alex,

Bedankt voor de uitleg, nu weten we dat tenminste.
Uitleg werkt altijd beter dan gewoon sluiten.;)

Anonymous
08-04-2002, 19:05
Ja namens mij ook bedankt Alex, uitleg is altijd beter dan oordelen, ruzie maken en nutteloze discussies houden :)

Alex van den Berg
08-04-2002, 21:34
uitleg is altijd beter dan oordelen, ruzie maken en nutteloze discussies houden :) Helemaal mee eens! Prettige boodschappen.... eeuh... discussies verder! :D

ToolkiT
09-04-2002, 05:22
Maar een vraag, hoop dat ik hiermee niet nog meer vijanden creeer,
maar ik zie een aantal threads opeens op slot gaan waarvan
ik zoiets heb van : is dat nodig ???

Mijn vraag was... Hoop niet dat de crew vanwege een ruzietje of
vanwege een opstootje of meningsverschil zomaar iemand gaat
dwarsbomen ?

Persoonlijk heb ik er (nog :D) geen ervaring mee hoor maar was
gewoon nieuwsgierig, reageren is niet verplicht wil je reactie geven
mag dat ook per mail of pm :)

Grtx Paul
Sterker nog, de draad die ik over ditzelfde topic geopend heb werd gedelete....

Persoonlijk vind ik dat een zwakke zet, als je op een bepaalde manier handelt sta er dan achter en geef er uitleg over (zoals alex deed :) ) ga het niet sluiten zonder iets te zeggen en als er vragen over komen omdat het lijkt dat er een vete aan het ontstaan is die draden lopen wissen... lijkt een beetje verdacht...

Ik wil niet de boel hier lopen opstoken, ik vind dit een prima site met dito forum aleen deze actie vind ik op zich zwakst uitgedrukt erg zwak... jammer :mad:

ToolkiT
09-04-2002, 05:26
We hebben besloten om geen reclamethreads voor andere DVD-sites en/of tijdschriften meer toe te laten (en er ondertussen een aantal gesloten...). Is dat wat jullie bedoelen?
Denk daar dan nog maar eens over na...
Vergelijk het met reclame-affiches van de C-1000 bij Appie... of een affiche van FRS op de DVD afdeling van V&D... :)

Dank je wel voor de nette uitleg alex :)
Het is jullie recht om dat te doen, maar tot voorheen werd dat niet echt duidelijk/netjes gedaan....

Dit is natuurlijk altijd een lastige kwestie, wat is SPAM en wat is nieuws....
Persoonlijk vond ik sommige dingen wel kunnen, maar als jullie daar anders over denken moeten wij dat respecteren, het is per slot van rekening jullie site....

Volgende keer s.v.p. wel iets profesioneler aanpakken...

Eric van Ballegoie
09-04-2002, 08:01
Afgelopen zondag (en alleen zondag) heb ik het forum doorgelopen op 'onnodige' reclame. Omdat een aantal mensen steeds maar weer reclame blijft maken voor hun sites heb ik een aantal threads gesloten, met onderaan elke gesloten thread een uitleg van mij. Het lijkt me allemaal dus zeer duidelijk in het geval van de 'reclame-threads'.

Het sluiten van dat soort threads heeft niets met 'ruzie' of iets dergelijks te maken gehad, ik heb threads van meerdere mensen van verschillende sites gesloten en al die mensen hebben een PM of een mailtje van me gehad met uitleg.

Edwin vd Zwaard
09-04-2002, 08:07
Het sluiten van dat soort threads heeft niets met 'ruzie' of iets dergelijks te maken gehad, ik heb threads van meerdere mensen van verschillende sites gesloten en al die mensen hebben een PM of een mailtje van me gehad met uitleg.

Dit klopt idd.. Hij heeft netjes een PM gestuurd...

Alleen is de vergelijking van FRS Flyers in de V&D geen goede vergelijking natuurlijk.. In dat geval gaat het om 2 partijen met dezelfde doelstelling: DVD's verkopen..

De sites die ik hier tegenkom zijn:

Filmbuster (van mij :D) - een linkportal naar andere sites
PowerPlace (Paul) - een persoonlijke DVD site
DVDzine ( Marnix / Paul ?? ) - DVD/Film nieuws site

Geen van 3en zijn toch "concurrenten" van dvd.nl ?? Ten eerste qua populariteit en bezoekersaantallen, en ten tweede qua pagina inhoud.. Of zie ik dat verkeerd..

Als laatste nog een vraag aan de crew :

Zijn de links in signatures nog wel toegestaan ?
en
Mogen prijsvragen op andere sites nog wel vermeld worden ?

Alvast bedankt voor het antwoord..

Eric van Ballegoie
09-04-2002, 08:50
Prijsvragen mag je gewoon vermelden, het zou onzin zijn om dat te verbieden (daar doen we niemand een plezier mee).

Over signatures zijn we intern in overleg, maar ook daar gaan we de regels aantrekken, niet alleen kwa links maar ook kwa grootte. Doordat veel mensen veel BB code in hun signatures gebruiken wordt het forum nogal vertraagd. Meer hierover volgt.

Anonymous
09-04-2002, 13:56
Eric

Jij ook bedankt voor de goede uitleg hierover....

Groeten

Paul Hauer

Luther Hartog
09-04-2002, 16:42
Ik ben het erg eens met deze maatregelen, elke dag dat je op het forum komt is er een nieuwe thread waarin "bepaalde iemanden" zijn site aanprijsd.

Martin de Goeij
09-04-2002, 17:57
<knip>"bepaalde iemanden" zijn site aanprijsT. de Vliegende Panters? Houdoe!

Anonymous
09-04-2002, 18:00
Ik ben het erg eens met deze maatregelen, elke dag dat je op het forum komt is er een nieuwe thread waarin "bepaalde iemanden" zijn site aanprijsd.

Klopt, is soms ook best irritant, heb je gelijk in

ToolkiT
10-04-2002, 02:24
Afgelopen zondag (en alleen zondag) heb ik het forum doorgelopen op 'onnodige' reclame. Omdat een aantal mensen steeds maar weer reclame blijft maken voor hun sites heb ik een aantal threads gesloten, met onderaan elke gesloten thread een uitleg van mij. Het lijkt me allemaal dus zeer duidelijk in het geval van de 'reclame-threads'.

Het sluiten van dat soort threads heeft niets met 'ruzie' of iets dergelijks te maken gehad, ik heb threads van meerdere mensen van verschillende sites gesloten en al die mensen hebben een PM of een mailtje van me gehad met uitleg.

"Deze thread gaat op slot" (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=4734&pagenumber=2) is wel een erg sumiere uitleg...


"Deze thread hoort niet thuis op het forum van DVD.nl en gaat dus op slot." (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=6162)
Is al stukken beter...

Het kwam een beetje geirriteerd over...vandaar dat ik me afvroeg of er frictie was...

Anyway zand erover, de nieuwe policy is duidelijk...

Edwin V
10-04-2002, 06:34
Vergelijk het met reclame-affiches van de C-1000 bij Appie... of een affiche van FRS op de DVD afdeling van V&D... :) Dat zou anders voor de klant wel handig zijn, hoeft ie niet heen en weer naar alle zaken. Maar goed, daar hebben we dit forum nu voor.

Henk Heideveld
10-04-2002, 10:52
Er is maar 1 site en dat is DVD.Nl. Daar moeten we gewoon heel ondemocratisch in kunnen zijn.
Was getekend,
Oprichter van Leefbaar DVD.NL:D :D
Ieder andere site is prima, zolang het maar DVD.NL is.:rolleyes: :rolleyes: (geleerd van Artificial Intelligence!!!:o )

Eric van Ballegoie
10-04-2002, 14:23
Kijk, Henk snapt het :D :D ;)

ToolkiT
10-04-2002, 14:29
LOL@henk :):D

Anonymous
10-04-2002, 16:04
Kijk, Henk snapt het :D :D ;)

Tuurlijk, ik ben ook verknocht aan DVD.nl, maar jullie zijn
niet de enige ik denk toch dat mensen zoals Edwin en ik
en ook de mensen van DVDZine.nl een schouderklopje
verdienen met het in elkaar zetten van een leuke site.
Het is ook helemaal niet de bedoeling om bezoekers
te stelen maar alleen te delen met elkaar.Mensen zullen
nooit een site zoals PowerPlace of zoals Filmbuster (sorry
Edwin :D) gaan inruilen voor DVD.nl.Ze zullen altijd hier
blijven terug komen.DVDZine kan ik wel zien tegen de
tijd als concurrentie omdat die toch weer iets verder
gaan dan PowerPlace DVD Millenium of Filmbuster DVD Guide.

In ieder geval, ik zit hier ook lekker op me plaats, goeie
info leuk forum en over het algemeen gezellige mensen
dus kan alleen maar zeggen ga zo door.

PS, Eric als je trouwens ook liever heb dat ik de links zoals
PowerPlace, DVDZine en Film Gadgets verwijder uit mijn
signature laat het me dan eventjes weten.

Groeten

Paul Hauer

Edwin vd Zwaard
10-04-2002, 16:57
Het is ook helemaal niet de bedoeling om bezoekers
te stelen maar alleen te delen met elkaar.Mensen zullen
nooit een site zoals PowerPlace of zoals Filmbuster (sorry
Edwin :D) gaan inruilen voor DVD.nl

Dat probeerde ik in een andere post ook al duidelijk te maken.. Powerplace en Filmbuster hebben toch ook een hele andere inhoud !?

Er is natuurlijk geen hond die na het zien van onze sites zoiets heeft van " WOW, NU HOEF IK NOOIT MEER DVD.NL" :D:D

en BTW ik heb netjes 2 links terug staan naar dvd.nl, zelfs eentje met TIP :D:D

Anonymous
10-04-2002, 17:00
Nou ik heb wel een link op Film Gadgets naar deze site maar niet
op PowerPlace, ook niet nodig vind ik, daar komen alleen links te
staan die mij helpen, steunen of watvoor reden dan ook, maar
niet omdat het DE dvd site is van Nederland.Zat andere mensen
zoals Joost Bosmans, zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn op
dit forum, met een beginnende dvd site die best een steuntje
in de rug kunnen gebruiken door op een populaire á semi-populaire
site een link te hebben staan.

John
14-04-2002, 10:47
We hebben besloten om geen reclamethreads voor andere DVD-sites en/of tijdschriften meer toe te laten (en er ondertussen een aantal gesloten...). Is dat wat jullie bedoelen?
Denk daar dan nog maar eens over na...
Vergelijk het met reclame-affiches van de C-1000 bij Appie... of een affiche van FRS op de DVD afdeling van V&D... :)



ok
ik knal er ff een irri opmerking in:

censuur is jullie niet vreemd nee..........

Eric van Ballegoie
14-04-2002, 14:57
Even voor alle duidelijkheid: Het gaat niet alleen om reclame voor andere DVD sites wat we niet willen, we willen gewoon promotie voor anders sites an-sich terugdringen. Als je hier dus reclame gaat maken voor bijvoorbeeld een site over punniken of kantklossen :D dan zullen we die reclame net zo goed weghalen.

Martin van Tuijl
14-04-2002, 15:38
Als je hier dus reclame gaat maken voor bijvoorbeeld een site over punniken of kantklossen :D dan zullen we die reclame net zo goed weghalen. Eric, ook even voor de duidelijkheid: Zoals je in mijn signature kan zien staat daar een link naar mijn website. Hoe staan jullie hier tegenover?

Update: Ik zag dat hier overleg over komt. Afwachten dus..

Eric van Ballegoie
14-04-2002, 15:41
Martin,

Voor signatures hebben we nog niets besloten maar jou huidige signature is voor mij geen enkel probleem. Het gaat me er niet om dat ik iemand anders geen bezoek gun, het gaat erom dat wij niet willen dat er complete threads geopend worden met alleen maar reclame. Een signature met een link is prima, zolang je die signature maar niet te groot maakt (vooral uit snelheidsoverwegingen).

Martin van Tuijl
14-04-2002, 15:44
Een signature met een link is prima, zolang je die signature maar niet te groot maakt (vooral uit snelheidsoverwegingen). Bedankt voor de opheldering.

John
14-04-2002, 15:45
Als je hier dus reclame gaat maken voor bijvoorbeeld een site over punniken of kantklossen


wat is daar mis mee? ik voel me aangevallen!

ik ben NL kampioen kantklossen!

Koen Crijns
14-04-2002, 15:46
Toevallig was de NL's kampioen kantklossen twee weken geleden bij Kopspijkers en die dame leek niet echt op jou John! ;)

John
14-04-2002, 17:27
Toevallig was de NL's kampioen kantklossen twee weken geleden bij Kopspijkers en die dame leek niet echt op jou John! ;)



ho ho ho
die NL kampioenschappen die jij bedoelt waren die voor VROUWEN.
die ene waar ik v/d week aan heb meegedaan waren de MANNELIJKE kantkloskampieonschappen.
en daar ben ik 1e geworden.zo

;)

Koen Crijns
14-04-2002, 17:30
Dan had ik me daar even vergist.... ;)

De winnaar trakteert zeggen ze wel eens hè? Doe mij maar een biertje!

John
14-04-2002, 17:32
Dan had ik me daar even vergist.... ;)

De winnaar trakteert zeggen ze wel eens hè? Doe mij maar een biertje!



ok alleen jij 1 biertje

kantklossen is (net als DVD.nl sites onderhouden) geen vetpot weet je..............

Mike Philippens
14-04-2002, 22:31
Er is maar 1 site en dat is DVD.Nl. Daar moeten we gewoon heel ondemocratisch in kunnen zijn.
Ach wel ja...de typisch Nederlandse kruideniersmentaliteit... Jajaja, je mocht maar eens concurrentie krijgen. Dat zou zonde zijn.

Ik heb een site die over Oracle (database) gaat en daarin heb ik een hele mooie links sectie met onder andere links naar anders sites die over Oracle gaan. Iedereen die iets te maken heeft met Oracle mag zijn/haar site opgeven, commercieel of niet, maakt me geen flikker uit. Dat komt omdat het doel dat ik mezelf heb gesteld is een zo compleet mogelijke resource te zijn voor mensen die iets met Oracle doen. De enige 'censuur' die ik toepas is dat iemand zijn site maar één keer mag opgeven. Mag wel naar meerdere categorieen verwijzen. Hiermee voorkom ik dat iemand zich 10x opgeeft naar subpagina's. Maar dat is alleen ter voorkoming van vervuiling. Laat maar komen is mijn devies. Ik sta dan ook op de andere sites gelinked en kom daarmee ook lekker hoog in de search engines te staan. Hoe completer ik ben, hoe waardevoller ik ben.

Dit is uiteraard mijn eigen mening en ook het hoofddoel van de site. Ik wilde er in eerste instantie niets mee verdienen, want het was hobby naast mijn werk. Ik kan me voorstellen dat DVD.nl een andere doelstelling heeft, maar dan snap ik toch niet waarom er geen link naar een andere dvd info site mag staan. Een beetje kortzichtig vindt ik, maar dat is mijn idee. Het is niet mijn site...

ToolkiT
15-04-2002, 01:12
Dit is uiteraard mijn eigen mening en ook het hoofddoel van de site. Ik wilde er in eerste instantie niets mee verdienen, want het was hobby naast mijn werk. Ik kan me voorstellen dat DVD.nl een andere doelstelling heeft, maar dan snap ik toch niet waarom er geen link naar een andere dvd info site mag staan. Een beetje kortzichtig vindt ik, maar dat is mijn idee. Het is niet mijn site...

Ben ik het wel een beetje mee eens...

Ik ben zelf ook mod op www.visorcentral.com daar laten we links naar andere sites gewoon staan puur ter informatie van de lezers... Ik vind het zelf wel een teken van zelfverzekerdheid als je dat doet... maar ja dat is een (commerciele) amerikaanse site, en daar werkt het iets anders dan in het kleine nederland...

Henk Heideveld
15-04-2002, 11:57
die NL kampioenschappen die jij bedoelt waren die voor VROUWEN.
die ene waar ik v/d week aan heb meegedaan waren de MANNELIJKE kantkloskampieonschappen.
en daar ben ik 1e geworden.zo
He, opmerkelijk, daar heb ik in mijn jonge jaren ook eens aan meegedaan. Toen was er slechts 1 mannelijke deelnemer, ik zei de gek, en er werd geklost met slechts 1 klosje. Punniken heette het in die tijd.
Of ben ik nu in de war met de kleuterschool destijds. "t Is voor mij natuurlijk:D :D ook al zo lang geleden.

Henk Heideveld
15-04-2002, 12:00
Eric, ook even voor de duidelijkheid: Zoals je in mijn signature kan zien staat daar een link naar mijn website. Hoe staan jullie hier tegenover?
Ik als forumlid heb daar een uitgesproken mening over:o
Niet doen, dit soort links naar je eigen site..
Ik zag nu ineens een foto hoe je er in werkelijkheid uitziet. Was wel even schrikken:D :D :D
Let wel, onze vrouwelijke forumleden bezoeken zo'n site ook!!!! ;) ;)

Luther Hartog
15-04-2002, 15:30
Ik zag nu ineens een foto hoe je er in werkelijkheid uitziet. Was wel even schrikken:D :D :D
Let wel, onze vrouwelijke forumleden bezoeken zo'n site ook!!!! ;) ;) Ik heb die foto niet kunnen ontdekken, heb jij de link voor me?

WBFT
15-04-2002, 15:57
hmmm, ik vind de foto wel redelijk erg op de werkelijkheid lijken..
Alleen dan straakt er normaal gesproken een iets grotere katerachtige reflectie vanaf.

Luther Hartog
15-04-2002, 16:04
hmmm, ik vind de foto wel redelijk erg op de werkelijkheid lijken..
Alleen dan straakt er normaal gesproken een iets grotere katerachtige reflectie vanaf. Heb je het over mij of over jezelf? Wij hebben het iig over Martin de Clown.

Glenn Smits
15-04-2002, 16:42
Damn ik zit het zo een beetje te lezen allemaal maar waar gaat het nou eigenlijk over? ik kan er geen touw aan vast knopen.

Luther Hartog
15-04-2002, 16:46
Het gaat er volgens mij om of je wel of geen reclame mag plaatsen, naar mijn mening dus niet.

Glenn Smits
15-04-2002, 17:03
aha en wie plaatsen er dan wel of niet reclame?

Luther Hartog
15-04-2002, 17:41
Edwin bijvoorbeeld maakte veel reclame voor zijn eigen site.

WBFT
15-04-2002, 18:15
Heb je het over mij of over jezelf? Wij hebben het iig over Martin de Clown.

Sorry, dan had ik ut verkeerd begrepen!!!

Martin van Tuijl
15-04-2002, 19:42
Ik zag nu ineens een foto hoe je er in werkelijkheid uitziet. Was wel even schrikken:D :D :D
Lekker lelijk ben ik he? :D

Alex van den Berg
15-04-2002, 21:30
Lekker lelijk ben ik he? :D Let's keep it on-topic!:)
Deze thread gaat over "posten van reclame op DVD.nl"

Voor de duidelijkheid heb ik de threadtitel enigszins aangepast...

Mike Philippens
15-04-2002, 23:19
maar ja dat is een (commerciele) amerikaanse site, en daar werkt het iets anders dan in het kleine nederland...
Internet heeft niet veel boodschap aan landsgrenzen. Uiteraard heb je als Nederlands bedrijf een kleinere doelgroep, maar op zich is dat niet eens een vast gegeven. Hoewel me het stug lijkt dat een Yank een DVD hier in Nederland zal gaan bestellen...

ToolkiT
16-04-2002, 00:31
Internet heeft niet veel boodschap aan landsgrenzen. Uiteraard heb je als Nederlands bedrijf een kleinere doelgroep, maar op zich is dat niet eens een vast gegeven. Hoewel me het stug lijkt dat een Yank een DVD hier in Nederland zal gaan bestellen...
Bedoel ik, het feit dat deze site in het nederlands is beperk de doelgroep al behoorlijk...

Trouwens Mensen in R4 regio's kopen wel eens R2 DVD's als ze niet verkrijgbaar zijn in R4 (zoals resevoir dogs bijvoorbeeld).

Martin de Goeij
16-04-2002, 12:32
x naar ouwehoerdraad

Henk Heideveld
17-04-2002, 11:57
Lekker lelijk ben ik he? :D
Je moet mensen zo min mogelijk tegenspreken en zo veel mogelijk gelijk geven. Dan heb je de minste conlficten.:D :D :D
Je weet hoe ik denk over de link naar jouw site........ Schrikken:D