PDA

Bekijk de volledige versie : PHiLiPS LCD 37PF9731D/10 MeT PHiLiPS HTS 6510 welke kabels?



steven079
14-11-2006, 19:57
Hallo gasten ik wil graag even wat advies ik heb het volgende in huis staan

PHiLiPS LCD 37PF9731D/10 MeT PHiLiPS HTS 6510 en de Samsung DCB-9401R voor digitale tv, nu heb ik de tv met de digitale tuner verbonden met een scartkabel(standaard die erbij zat) en de HTS 6510 home cinema met de tv verbonden met een hdmi kabel a 12 euro via elektronica-online, nu zijn dit geen vergulden extra dikke dure kabels, maar zat zo even te lezen, maar ben toch van plan vergulden/duurdere kabels aan te schaffen, ivm dat het beeld kwaliteit toch beter worden, welke hdmi kabel a 1 meter lang en welke scart kabel a 1,5 meter lang raden jullie mijn aan?samen rond de 50,- a 60 euro ongeveer

Edgar Smit
19-11-2006, 00:17
Voor de scart zou ik je een QED aanraden, maar voor 1,5 meter ga je dat niet halen met de rpisj die jij wilt.

Misschien kun je een QED AV21 gebruikt vboor een leuke prijs vinden (marktplaats ofzo)

DVDProfilersFilmgek
19-11-2006, 16:33
Hallo gasten ik wil graag even wat advies ik heb het volgende in huis staan

PHiLiPS LCD 37PF9731D/10 MeT PHiLiPS HTS 6510 en de Samsung DCB-9401R voor digitale tv, nu heb ik de tv met de digitale tuner verbonden met een scartkabel(standaard die erbij zat) en de HTS 6510 home cinema met de tv verbonden met een hdmi kabel a 12 euro via elektronica-online, nu zijn dit geen vergulden extra dikke dure kabels, maar zat zo even te lezen, maar ben toch van plan vergulden/duurdere kabels aan te schaffen, ivm dat het beeld kwaliteit toch beter worden, welke hdmi kabel a 1 meter lang en welke scart kabel a 1,5 meter lang raden jullie mijn aan?samen rond de 50,- a 60 euro ongeveer

Een goede scartkabel is nooit weg, maar veel geld uitgeven aan een HDMI kabel zou ik niet doen, als je nu al goed beeld hebt via HDMI, dan wordt het echt niet beter door een kabel met vergulde connectors te kopen. HDMI is een signaal van eentjes en nulletjes, en zolang de kabel die doorgeeft is er niets aan de hand.

steven079
20-11-2006, 18:01
Een goede scartkabel is nooit weg, maar veel geld uitgeven aan een HDMI kabel zou ik niet doen, als je nu al goed beeld hebt via HDMI, dan wordt het echt niet beter door een kabel met vergulde connectors te kopen. HDMI is een signaal van eentjes en nulletjes, en zolang de kabel die doorgeeft is er niets aan de hand

Voor de scart zou ik je een QED aanraden, maar voor 1,5 meter ga je dat niet halen met de rpisj die jij wilt.

Zou je het verschil tussen vergulde hdmi echt niet merken dan? de prijs verschilt wel enorm!?

En wat is QED voor soort kabel dan? en wat is het verschil tussen de QED en de Scart Kabel Professioneel Ofc die allekabels.nl aanbied ?

DVDProfilersFilmgek
20-11-2006, 18:40
Een goede scartkabel is nooit weg, maar veel geld uitgeven aan een HDMI kabel zou ik niet doen, als je nu al goed beeld hebt via HDMI, dan wordt het echt niet beter door een kabel met vergulde connectors te kopen. HDMI is een signaal van eentjes en nulletjes, en zolang de kabel die doorgeeft is er niets aan de hand

Voor de scart zou ik je een QED aanraden, maar voor 1,5 meter ga je dat niet halen met de rpisj die jij wilt.

Zou je het verschil tussen vergulde hdmi echt niet merken dan? de prijs verschilt wel enorm!?

En wat is QED voor soort kabel dan? en wat is het verschil tussen de QED en de Scart Kabel Professioneel Ofc die allekabels.nl aanbied ?

Je zult het verschil echt niet merken, het is een digitaal signaal via HDMI, en het maakt niet uit of dat 1 of 0 via een vergulde of verchroomde aansluiting loopt, een 1 blijft een 1 het wordt niet 1,5 :wink:

Analoge signalen zijn vatbaarder voor storingen, daar is het wel van belang om een goede kabel te gebruiken. Doch goed hoeft nu ook weer niet schreeuwend duur te zijn omdat er zo nodig een dure naam op moet en een verpakking van goudpapier omheen moet.

Als je een gewone HDMI kabel hebt waar de pluggen er netjes van uit zien en het geheel oogt degelijk genoeg, en je signaal naar de TV is ook goed, nou houd dan maar gerust je geld in je zak of koop er een paar kistjes bier voor :roll: :wink:

Alexander D
20-11-2006, 18:59
Een goede scartkabel is nooit weg, maar veel geld uitgeven aan een HDMI kabel zou ik niet doen, als je nu al goed beeld hebt via HDMI, dan wordt het echt niet beter door een kabel met vergulde connectors te kopen. HDMI is een signaal van eentjes en nulletjes, en zolang de kabel die doorgeeft is er niets aan de hand

Voor de scart zou ik je een QED aanraden, maar voor 1,5 meter ga je dat niet halen met de rpisj die jij wilt.

Zou je het verschil tussen vergulde hdmi echt niet merken dan? de prijs verschilt wel enorm!?

En wat is QED voor soort kabel dan? en wat is het verschil tussen de QED en de Scart Kabel Professioneel Ofc die allekabels.nl aanbied ?

Je zult het verschil echt niet merken, het is een digitaal signaal via HDMI, en het maakt niet uit of dat 1 of 0 via een vergulde of verchroomde aansluiting loopt, een 1 blijft een 1 het wordt niet 1,5 :wink:


Bij langere kabels wordt de kwaliteit wel veel belangrijker.

Er zijn genoeg kabels die over een bepaalde lengte geen 1080p meer doorgeven. :wink:

DVDProfilersFilmgek
20-11-2006, 20:29
Een goede scartkabel is nooit weg, maar veel geld uitgeven aan een HDMI kabel zou ik niet doen, als je nu al goed beeld hebt via HDMI, dan wordt het echt niet beter door een kabel met vergulde connectors te kopen. HDMI is een signaal van eentjes en nulletjes, en zolang de kabel die doorgeeft is er niets aan de hand

Voor de scart zou ik je een QED aanraden, maar voor 1,5 meter ga je dat niet halen met de rpisj die jij wilt.

Zou je het verschil tussen vergulde hdmi echt niet merken dan? de prijs verschilt wel enorm!?

En wat is QED voor soort kabel dan? en wat is het verschil tussen de QED en de Scart Kabel Professioneel Ofc die allekabels.nl aanbied ?

Je zult het verschil echt niet merken, het is een digitaal signaal via HDMI, en het maakt niet uit of dat 1 of 0 via een vergulde of verchroomde aansluiting loopt, een 1 blijft een 1 het wordt niet 1,5 :wink:


Bij langere kabels wordt de kwaliteit wel veel belangrijker.

Er zijn genoeg kabels die over een bepaalde lengte geen 1080p meer doorgeven. :wink:

Yep, mee eens, van hier naar de sahara wordt het wat minder :wink:

steven079
20-11-2006, 21:51
Scart Kabel Professioneel Ofc via allebabel.nl vanaf de samsung decoder(casema)naar de lcd tv is voldoende en je merkt wel wat verschil dan met de standaard scartkabel die erbij zit?

Alexander D
20-11-2006, 22:20
Een goede scartkabel is nooit weg, maar veel geld uitgeven aan een HDMI kabel zou ik niet doen, als je nu al goed beeld hebt via HDMI, dan wordt het echt niet beter door een kabel met vergulde connectors te kopen. HDMI is een signaal van eentjes en nulletjes, en zolang de kabel die doorgeeft is er niets aan de hand

Voor de scart zou ik je een QED aanraden, maar voor 1,5 meter ga je dat niet halen met de rpisj die jij wilt.

Zou je het verschil tussen vergulde hdmi echt niet merken dan? de prijs verschilt wel enorm!?

En wat is QED voor soort kabel dan? en wat is het verschil tussen de QED en de Scart Kabel Professioneel Ofc die allekabels.nl aanbied ?

Je zult het verschil echt niet merken, het is een digitaal signaal via HDMI, en het maakt niet uit of dat 1 of 0 via een vergulde of verchroomde aansluiting loopt, een 1 blijft een 1 het wordt niet 1,5 :wink:


Bij langere kabels wordt de kwaliteit wel veel belangrijker.

Er zijn genoeg kabels die over een bepaalde lengte geen 1080p meer doorgeven. :wink:

Yep, mee eens, van hier naar de sahara wordt het wat minder :wink:

Jij dat bij jou op een meter of 10 a 12 is wel ja. :? :wink:

DVDProfilersFilmgek
21-11-2006, 11:46
Scart Kabel Professioneel Ofc via allebabel.nl vanaf de samsung decoder(casema)naar de lcd tv is voldoende en je merkt wel wat verschil dan met de standaard scartkabel die erbij zit?

Heb even gekeken bij allebabel :roll: en denk dat het misschien een kleine verbetering kan geven in vergelijking met de kabel die erbij geleverd wordt.

http://www.allekabels.nl/na/0/383/Scart-Kabel-Professioneel-Ofc.html

Het verschil zal niet spectaculair zijn, maar alle beetjes helpen :wink:

steven079
27-11-2006, 21:17
Ik ga toch voor een QED AV2110 kabel van me Samsung DCB-9401R decoder(casema) naar me 37PF9731D.Over die HDMI kabel ben ik nog niet uit, denk zelf dat er toch wel wat verbetering is tussen een hdmi kabel van 10 euro en tussen een HDMI kabel van QED a 97,-.................? Wat ik zo op diverse forums lees........?

Seth__Gekko
27-11-2006, 22:04
Qed is zeer goed met zijn prijs/kwaliteit.

DVDProfilersFilmgek
29-11-2006, 15:45
Ik ga toch voor een QED AV2110 kabel van me Samsung DCB-9401R decoder(casema) naar me 37PF9731D.Over die HDMI kabel ben ik nog niet uit, denk zelf dat er toch wel wat verbetering is tussen een hdmi kabel van 10 euro en tussen een HDMI kabel van QED a 97,-.................? Wat ik zo op diverse forums lees........?

Wat die HDMI kabel betreft..... geloof me, je beeld wordt er echt niet mooier van, maar het brein, of dat wat er voor door moet gaan en tussen onze oortjes zit kan ons dingen laten zien die er niet zijn :wink:

Ik zou die 87 euro verschil omzetten in bier :wink: :roll:

Seth__Gekko
29-11-2006, 16:45
Met een paar biertjes op wordt het al snel mooier!