PDA

Bekijk de volledige versie : analoog TV-signaal bij DIG-signaal is slecht :(



mcwops
20-11-2006, 19:48
ik kijk met een Samsung 9401 digitale tv van Essent.
dat is een goed beeld.

Echter als ik opneem op mijn DVD-rec (sony 710) dan gebruik ik het analoge signaal (via Coax) dat via de Samsung wordt doorgelust met een Coax.

er zitten hinderlijke diagonale lijnen van rechtsonder naar linksboven en het beeld is wat flets.

iemand tips en trucs hoe dit op te lossen?
betere coax? of een andere aansluiting? en als een betere coax, waar moet ik dan op letten bij aankoop?

DVDProfilersFilmgek
29-11-2006, 15:00
ik kijk met een Samsung 9401 digitale tv van Essent.
dat is een goed beeld.

Echter als ik opneem op mijn DVD-rec (sony 710) dan gebruik ik het analoge signaal (via Coax) dat via de Samsung wordt doorgelust met een Coax.

er zitten hinderlijke diagonale lijnen van rechtsonder naar linksboven en het beeld is wat flets.

iemand tips en trucs hoe dit op te lossen?
betere coax? of een andere aansluiting? en als een betere coax, waar moet ik dan op letten bij aankoop?

Een goede antenne kabel is van groot belang, daar moet je niet op bezuinigen :!:

Dan de volgorde van aansluiten, analoge signalen zijn wat gevoeliger voor storingen, dus als je met je recorder een goed plaatje wilt opnemen is het zaak om daar het beste signaal naar toe te voeren, dus vanuit de muur naar de recorder, en vanuit de recorder naar de decoder....

Dan moet het al weer wat beter worden :idea:

mcwops
29-11-2006, 19:28
ik snap 't maar ik hebene digitale decoder tussen muur en dvdrec. of beveel je aan om op de muur al de coax te gaan splitten?

Michael Hamers
29-11-2006, 20:08
Die decoder heeft 2 scart uitgangen. Waarom sluit je die niet aan op je recorder? Dan heb je de best mogelijke opnamekwaliteit vanaf de digitale kabel...

mcwops
29-11-2006, 20:10
Die decoder heeft 2 scart uitgangen. Waarom sluit je die niet aan op je recorder? Dan heb je de best mogelijke opnamekwaliteit vanaf de digitale kabel...

ok dat klopt, alleen kan ik dan enkel de zender opnemen die op de decoder staat, niet alle anderen. en als ik onder t opnemen van zender switch dan neem de dvd-rec dat op

Michael Hamers
29-11-2006, 20:42
Ja dat is idd waar ja... Daarom hebben mijn ouders 2 decoders... En dan ook nog van 2 merken, zodat er geen afstandsbedieningenconflict is...

DVDProfilersFilmgek
29-11-2006, 23:16
ik snap 't maar ik hebene digitale decoder tussen muur en dvdrec. of beveel je aan om op de muur al de coax te gaan splitten?

Als de recorder het signaal niet kan doorlussen(wat mij nogal sterk lijkt) dan het signaal splitsen bij de recorder :!:

De recorder heeft namelijk het beste signaal nodig, deze moet van de meest beste bron opnemen, de decoder kan met een iets minder signaal toe, bovendien verdenk ik de decoder ervan dat hij het antenne signaal er niet beter op maakt.

Ik snap niet dat je eerst de decoder het signaal geeft, je schrijft dat je een digitale decoder tussen muur en dvdrec. hebt, draai dat dan om :!:

Je gaat me toch niet vertellen dat je alles mijlen ver uit elkaar hebt staan :?: