PDA

Bekijk de volledige versie : Early adopters: wie heeft zich aan HD DVD / Blu-ray gewaagd?



Richard B.
20-11-2006, 23:23
And so it begins... Inmiddels liggen de eerste standalone Blu-ray-spelers in Nederland in de winkel dus ik vroeg me af of er hier al mensen zijn die er eentje aangeschaft hebben. In de andere theads las ik hier nog niets over terug namelijk. Wie zijn de eerste forumleden die zich aan 'echt' HD hebben gewaagd? En wat zijn je ervaringen? Alhoewel ik voorlopig even oversla ben ik toch wel benieuwd. :roll:

jollykart
24-11-2006, 20:35
Ik wil eigelijk eerst maar eens goedkoop gaan instappen met de PS3. Voor muziek en dvd's houd ik vooralnog lekker mijn Denon 3910. Voordat ik weer 1000 euro uitgeef aan een nieuw apparaat moet eerste een duidelijke standaard zich aftekenen en de eventuele kinderziektes uit de technologie.

Albert Kostwinder
27-11-2006, 20:11
Heb onlangs de Panasonic bd speler op een 720p plasma zien spelen.... Who needs 1080p?? (en dan te bedenken dat het dus nog beter kan) :D Nou dat is toch zoveel beter dan dvd upscalen naar 720p. Ben bang dat ik niet lang meer kan wachten.... :wink:

stephan.
27-11-2006, 21:00
Ik heb vandaag een HD DVD Player voor mijn xbox 360 op de kop weten te tikken dus ga er is flink mee aan de slag.. ben benieuwd... Ik ben dus een zogenaamde early adopter en denk dat de 360 add-on daar perfect voor is!

Richard B.
28-11-2006, 21:48
Ik heb vandaag een HD DVD Player voor mijn xbox 360 op de kop weten te tikken dus ga er is flink mee aan de slag.. ben benieuwd... Ik ben dus een zogenaamde early adopter en denk dat de 360 add-on daar perfect voor is!
Waarschijnlijk ben je op dit forum zelfs de 'earliest adoptor' want ik heb tot nu toe nog niet eerder een reactie gelezen van iemand die ook echt een HD DVD of Blu-ray-speler in z'n bezit heeft. Gefeliciteerd! (y)

Albert Kostwinder
29-11-2006, 12:11
Ik ben serieus aan het kijken naar een stand alone bd of hd dvd.
Mijn Denon 3910 heeft het veld al moeten ruimen. Draai eerst nog ff met een alleraardigste Toshiba 360 via hdmi op 720p (ja, wel 88 euro - tis geen Denon, maar ook weer geen ramp)

De modellen die interessant zijn vind ik, de Sony bd1 (ca. 800 - 1000?), Samsung bd1000 (1299 advies) en Toshiba hd-xe1 (850-1000). Panasonic ziet er ook mooi uit maar wat mij betreft echt te duur met zijn 1500 euro. (en ook geen hdmi 1.3)

Nu valt het mij op dat er op de site van Sony met nog geen woord over hun bd speler wordt gerept... De handleiding van de Samsung is erg vaag qua specs.. ja leuk hdmi naar 1080p, maar wat ik veel interessanter vind is hdmi 1.3 zodat ik straks niet weer een nieuwe speler moet kopen als ik wel op een 1080p dlp met hdmi 1.3 over stap. En dit hebben de bd speler vooralsnog volgens mij niet en is een echt minpuntje. Blijft over de Toshiba hd-xe1, is de 2e generatie, heeft hd t/m 1080p (dvd t/m 1080i) en hdmi 1.3, geen bugs na een update en dat voor minder dan 1000 euro (bij onze oosterburen va. 850). Ook het feit dat hd dvd het met compressie e.d beter voor elkaar heeft kan best belangrijk zijn. Ik lees regelmatig dat hd dvd er beter uitziet, al zal dit marginaal zijn en afhankelijk van gebruikte hardware natuurlijk.

Als ik in de software lijsten kijk zie ik voldoende leuke films die ik wel wil hebben aan beide fronten, maar dat bv Lord of the Rings straks op hd dvd komt vind ik zeker niet verkeerd en wellicht een doorslaggevende factor. Blijft over dat hoewel bd en hd schijfjes niet pal of ntsc zijn, wel die smerige regiocode er is zodat je helaas nog niet al te veel titels kunt krijgen.

Wie de winnaar wordt is volgens mij helemaal niet zo belangrijk als je naar echt hd wilt gaan. Tegen de tijd dat de strijd gestreden is zullen de spelers op een dusdanig prijs niveau staan dat bijna iedereen wel zowel een bd als hd dvd kan betalen... :wink:

rtoonen
29-11-2006, 19:51
Tja, ik kan ook bijna niet wachten om zo'n apparaat aan mijn Pio 506XDE te hangen. Het hele gedoe om de 2 formaten houdt me toch wel tegen. Wil straks niet met een verzameling Betamax-films zitten.... Zucht.

Albert Kostwinder
29-11-2006, 20:03
Tja, ik kan ook bijna niet wachten om zo'n apparaat aan mijn Pio 506XDE te hangen. Het hele gedoe om de 2 formaten houdt me toch wel tegen. Wil straks niet met een verzameling Betamax-films zitten.... Zucht.

Joh, gewoon instappen. Ik koop een toshiba hd dvd en zie wel wat bd gaat doen. Het duurt toch een aantal jaren deze strijd en tegen de tijd dat er een winnaar is zijn de prijzen voor iedereen betaalbaar... Ik zou het niet willen missen doordat ik ga afwachten... :wink:

en sommigen snappen het nog niet helemaal.....

http://www.coolsound.nl/product_info.php?products_id=4350&csid=18f31d4755202c7df1660e6621beb92a

Ja ja, een Toshiba Hd xe1 blu ray... :mrgreen:

stephan.
29-11-2006, 20:59
Waarschijnlijk ben je op dit forum zelfs de 'earliest adoptor' want ik heb tot nu toe nog niet eerder een reactie gelezen van iemand die ook echt een HD DVD of Blu-ray-speler in z'n bezit heeft. Gefeliciteerd! (y)

Ja had de mogelijkheid om icm de 360 voor een goede prijs een alleraardigste hd dvd speler aan te schaffen, dus heb dat gedaan... het enige nadeel is dat als je bij de FRS binnenstapt (vandaag), dat ze je aan kijken van? HD DVD?? Waar heb je het over dat is er toch helemaal nog niet... Maar goed heb nu King Kong erbij en komen in de komende weken nog een aantal leuke titels uit... Ben benieuwd wat ze met Apollo 13 hebben gedaan... En die moest ik toch sowieso nog hebben!

Albert Kostwinder
30-11-2006, 10:20
Waarschijnlijk ben je op dit forum zelfs de 'earliest adoptor' want ik heb tot nu toe nog niet eerder een reactie gelezen van iemand die ook echt een HD DVD of Blu-ray-speler in z'n bezit heeft. Gefeliciteerd! (y)

Ja had de mogelijkheid om icm de 360 voor een goede prijs een alleraardigste hd dvd speler aan te schaffen, dus heb dat gedaan... het enige nadeel is dat als je bij de FRS binnenstapt (vandaag), dat ze je aan kijken van? HD DVD?? Waar heb je het over dat is er toch helemaal nog niet... Maar goed heb nu King Kong erbij en komen in de komende weken nog een aantal leuke titels uit... Ben benieuwd wat ze met Apollo 13 hebben gedaan... En die moest ik toch sowieso nog hebben!

De King Kong Hd dvd maakt van de dvd uitvoering een videoband heb ik gelezen.. (en de dvd uitvoering heeft al uitzonderlijk mooi beeld vind ik... ) :wink: en straks ook nog Lord of the Rings he.... 8)

Bob Hiemstra
30-11-2006, 10:53
Waarschijnlijk ben je op dit forum zelfs de 'earliest adoptor' want ik heb tot nu toe nog niet eerder een reactie gelezen van iemand die ook echt een HD DVD of Blu-ray-speler in z'n bezit heeft. Gefeliciteerd! (y)

Ja had de mogelijkheid om icm de 360 voor een goede prijs een alleraardigste hd dvd speler aan te schaffen, dus heb dat gedaan... het enige nadeel is dat als je bij de FRS binnenstapt (vandaag), dat ze je aan kijken van? HD DVD?? Waar heb je het over dat is er toch helemaal nog niet... Maar goed heb nu King Kong erbij en komen in de komende weken nog een aantal leuke titels uit... Ben benieuwd wat ze met Apollo 13 hebben gedaan... En die moest ik toch sowieso nog hebben!

De King Kong Hd dvd maakt van de dvd uitvoering een videoband heb ik gelezen.. (en de dvd uitvoering heeft al uitzonderlijk mooi beeld vind ik... ) :wink: en straks ook nog Lord of the Rings he.... 8)

Ik vraag me overigens af hoe het nou zit met oudere films of die er ook zoveel mooier uitzien dan op DVD.
HD lijkt me toch voornamelijk voor de films van de laatste jaren.

joostpolletje
30-11-2006, 10:56
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Bob Hiemstra
30-11-2006, 11:12
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Albert Kostwinder
30-11-2006, 11:13
Waarschijnlijk ben je op dit forum zelfs de 'earliest adoptor' want ik heb tot nu toe nog niet eerder een reactie gelezen van iemand die ook echt een HD DVD of Blu-ray-speler in z'n bezit heeft. Gefeliciteerd! (y)

Ja had de mogelijkheid om icm de 360 voor een goede prijs een alleraardigste hd dvd speler aan te schaffen, dus heb dat gedaan... het enige nadeel is dat als je bij de FRS binnenstapt (vandaag), dat ze je aan kijken van? HD DVD?? Waar heb je het over dat is er toch helemaal nog niet... Maar goed heb nu King Kong erbij en komen in de komende weken nog een aantal leuke titels uit... Ben benieuwd wat ze met Apollo 13 hebben gedaan... En die moest ik toch sowieso nog hebben!

De King Kong Hd dvd maakt van de dvd uitvoering een videoband heb ik gelezen.. (en de dvd uitvoering heeft al uitzonderlijk mooi beeld vind ik... ) :wink: en straks ook nog Lord of the Rings he.... 8)

Ik vraag me overigens af hoe het nou zit met oudere films of die er ook zoveel mooier uitzien dan op DVD.
HD lijkt me toch voornamelijk voor de films van de laatste jaren.

Het hangt toch altijd af per film, hoe deze is opgenomen etc etc. Er zijn genoeg oudjes die er zelfs op dvd prachtig uit zien, dus op hd kan dit alleen maar nog beter worden. Ik denk eerder dat je je juist kunt gaan ergeren omdat je nu nog beter kunt zien dat de transfer enz. matig of slecht is enz... :wink:

Albert Kostwinder
30-11-2006, 11:17
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Dus je laat het hele hd gebeuren aan je voorbij gaan omdat er eerst maar een winnaar moet zijn? Gewoon in de lijsten kijken welke films je absoluut op hd of bd wilt hebben en dan op het medium instappen wat voor jezelf op 1 staat. De andere partij wordt vanzelf goedkoper, helemaal als die wel wint. Al denk ik persoonlijk dat we dan al weer jaren verder zijn.... :wink:

joostpolletje
30-11-2006, 11:34
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Dus je laat het hele hd gebeuren aan je voorbij gaan omdat er eerst maar een winnaar moet zijn? Gewoon in de lijsten kijken welke films je absoluut op hd of bd wilt hebben en dan op het medium instappen wat voor jezelf op 1 staat. De andere partij wordt vanzelf goedkoper, helemaal als die wel wint. Al denk ik persoonlijk dat we dan al weer jaren verder zijn.... :wink:

Je hebt een stukje vergeten met je Quote.

Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

dus heb ik beide standaarden.

joostpolletje
30-11-2006, 11:35
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Dan kan ik voor mezelf kijken wat ik wil, mooier vind.
En heb ik als het ene wegvalt iets exclusiefs :)

Albert Kostwinder
30-11-2006, 11:47
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Dan kan ik voor mezelf kijken wat ik wil, mooier vind.
En heb ik als het ene wegvalt iets exclusiefs :)

Beter! :wink:

Bob Hiemstra
30-11-2006, 13:12
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Dus je laat het hele hd gebeuren aan je voorbij gaan omdat er eerst maar een winnaar moet zijn? Gewoon in de lijsten kijken welke films je absoluut op hd of bd wilt hebben en dan op het medium instappen wat voor jezelf op 1 staat. De andere partij wordt vanzelf goedkoper, helemaal als die wel wint. Al denk ik persoonlijk dat we dan al weer jaren verder zijn.... :wink:

Ik ben ook nog maar een armzalige student en wacht dus liever een paar jaar voordat ik overstap dan dat ik nu geld ga verspillen.

Ik denk ook niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.
En de kwaliteit van DVD is voor mij nog goed genoeg om gewoon door te gaan met het verzamelen van DVDs.

Albert Kostwinder
30-11-2006, 13:19
Ik koop de HD-DVD add-on voor de 360 en de PS3 met Blu-ray..

Mocht dat een van de formaten winnen, koopik de standalone speler!

Maar dan heb je nog steeds het probleem van 2 formaten.
Ik neem aan dat je niet van elke film zowel de Blu-ray als de HD-DVD uitgave gaat kopen.

Dit is ook de reden dat ik er zeker nog niet aan ga beginnen.

Dus je laat het hele hd gebeuren aan je voorbij gaan omdat er eerst maar een winnaar moet zijn? Gewoon in de lijsten kijken welke films je absoluut op hd of bd wilt hebben en dan op het medium instappen wat voor jezelf op 1 staat. De andere partij wordt vanzelf goedkoper, helemaal als die wel wint. Al denk ik persoonlijk dat we dan al weer jaren verder zijn.... :wink:

Ik ben ook nog maar een armzalige student en wacht dus liever een paar jaar voordat ik overstap dan dat ik nu geld ga verspillen.

Ik denk ook niet dat ik de enige ben die er zo over denkt.
En de kwaliteit van DVD is voor mij nog goed genoeg om gewoon door te gaan met het verzamelen van DVDs.

Kan ik begrijpen hoor!. En het is echt geen ramp om het voorlopig bij dvd te houden. Daar zitten ook pareltjes bij... en het is allemaal maar (leuke) bijzaak... :wink:

rvvnr1
30-11-2006, 16:40
Blijft over dat hoewel bd en hd schijfjes niet pal of ntsc zijn, wel die smerige regiocode er is zodat je helaas nog niet al te veel titels kunt krijgen.
Voor zover ik het heb begrepen is juist een van de grote pluspunten van HD DVD dat deze regiovrij is!

Brian2
30-11-2006, 16:47
Ik denk dat ik in april of mei voor een PS3 ga.

Albert Kostwinder
30-11-2006, 17:01
Blijft over dat hoewel bd en hd schijfjes niet pal of ntsc zijn, wel die smerige regiocode er is zodat je helaas nog niet al te veel titels kunt krijgen.
Voor zover ik het heb begrepen is juist een van de grote pluspunten van HD DVD dat deze regiovrij is!

Was dit niet alleen bij de eerste machines zo? er is inmiddels de 2e generatie, of is het daarbij ook nog zo?...

wie kan dit ophelderen??? :wink:

Frenkel
30-11-2006, 17:39
Blijft over dat hoewel bd en hd schijfjes niet pal of ntsc zijn, wel die smerige regiocode er is zodat je helaas nog niet al te veel titels kunt krijgen.
Voor zover ik het heb begrepen is juist een van de grote pluspunten van HD DVD dat deze regiovrij is!

Was dit niet alleen bij de eerste machines zo? er is inmiddels de 2e generatie, of is het daarbij ook nog zo?...

wie kan dit ophelderen??? :wink:

Zolang er geen beslissing is genomen over het toepassen van regiocodering zal deze ook niet worden toegepast op de spelers en de disc's.
De verwachting is dat dit pas in de loop van volgend jaar gaat gebeuren, dus de eerste Europeese spelers zullen waarschijnlijk nog regiovrij zijn.
Ook heb ik gelezen dat Toshiba heeft toegezegd dat die regiovrije spelers ten alle tijden regiovrij zullen blijven, en niet stiekem via een firmware update alsnog worden aangepast.

Evil Hobbit
30-11-2006, 22:16
king kong hd review plz, met screenies en vergelijk met de dvd svp :lol:

victor29
23-12-2006, 14:34
ik heb een vraag kan je hd-dvd ad-on.
ook via usb op je ps3 aan sluiten zondder dat je,
x box 360 hoef te kopen en dat hij dan ook werkt?

zetmoon
23-12-2006, 14:57
Voorlopig heb ik geen enkele interesse in welke vorm van HD
dan ook.
Voor mijn ogen is de huidige DVD meer dan voldoende.
Ik heb DVD's waarbij ik me van het begin tot het einde
verbaas over het prachtige beeld.
Ik zie veel favoriete films zoals ik ze nog nooit gezien heb.
Als er ooit geen gewone DVD's meer uitgebracht worden
zal ik wel moeten maar tot die tijd zeg ik nee.

Het verschil tussen VHS en DVD was enorm, de stap van DVD naar
HD-DVD is veel kleiner.

Vergelijk het met de videogames.
Van Megadrive en SNES naar PlayStation was een enorme stap (3D!)
Van PlayStation naar PlayStation 2 en Xbox een flinke stap.
Maar de stap naar XBox 360 is slechts marginaal.

We moeten ons niet van alles laten aanpraten.
Met een "gewone" DVD en "gewone" CRT TV valt er heel veel
filmgenot te beleven.

Maverick
23-12-2006, 15:24
ik heb een vraag kan je hd-dvd ad-on.
ook via usb op je ps3 aan sluiten zondder dat je,
x box 360 hoef te kopen en dat hij dan ook werkt?

:D :D :D HA HA HA HA ! Dat zou echt super zijn :D :D :D

Mijn inziens moet dat toch mogelijk zijn, het enige wat er zal moeten komen is de software (-hack).

Als dit er komt koop ik de 360 Add-on er gewoon bij en ben ik van beide markten thuis.
(kon zo snel niets hierover vinden op internet, maar ik blijf zeker zoeken :lol: )

victor29
23-12-2006, 16:07
ja het zal heel erg mooi zijn of dat het via linux.
kan ik hoop het in iedergeval dus even af wachten

rtoonen
23-12-2006, 18:47
Met een "gewone" DVD en "gewone" CRT TV valt er heel veel
filmgenot te beleven.

Inderdaad, maar op een 50" Pioneer is het verschil toch zeker de moeite waard (stap VHS - DVD?) . Ach het is maar geld... :roll:

Frenkel
24-12-2006, 09:57
Als er ooit geen gewone DVD's meer uitgebracht worden
zal ik wel moeten maar tot die tijd zeg ik nee.


We moeten ons niet van alles laten aanpraten.
Met een "gewone" DVD en "gewone" CRT TV valt er heel veel
filmgenot te beleven.

De verwachting is dat DVD de komende 5 jaar nog altijd beter blijft verkopen dan HD disc's,... en DVD zal zeker nog wel 10 jaar blijven bestaan denk ik.

Je moet je zelf inderdaad niet alles laten aanpraten, maar met eigen ogen gaan bekijken.
Ik heb inmiddels (betrouwbare) demonstaties gezien, die er voor hebben gezorgd dat ik op dit moment geen DVD's meer koop.
In de loop van volgend jaar stap ik over naar HD, en tot die tijd dus een koopstop.
Ik heb bijna 600 DVD's thuis liggen waar ik die tussentijd mooi mee kan doorkomen.

PS. ik heb overigens wel een 43"plasma, wat natuurlijk ook wel mee weegt,...die kan dan eindelijk tot zijn recht komen

zetmoon
24-12-2006, 10:21
Met een "gewone" DVD en "gewone" CRT TV valt er heel veel
filmgenot te beleven.

Inderdaad, maar op een 50" Pioneer is het verschil toch zeker de moeite waard (stap VHS - DVD?) . Ach het is maar geld... :roll:

Wat bedoel je met "stap VHS - DVD?" ?

Albert Kostwinder
24-12-2006, 13:08
Met een "gewone" DVD en "gewone" CRT TV valt er heel veel
filmgenot te beleven.

Inderdaad, maar op een 50" Pioneer is het verschil toch zeker de moeite waard (stap VHS - DVD?) . Ach het is maar geld... :roll:

Wat bedoel je met "stap VHS - DVD?" ?

Sommigen vinden de stap van vhs naar dvd groter dan nu naar hd.... :?

Vooral jezelf voor de gek houden vind ik dat. Hd is in een goede opstelling toch echt veel beter dan de aller aller allerbeste dvd.

Dat men dvd goed genoeg vind kan persoonlijk dan wel zo zijn, maar technisch is hij dit absoluut niet. Tijden veranderen nu eenmaal en over een aantal jaar als velen op hd over zijn wil ik nog wel eens kijken of men deze stelling kan handhaven.... :wink:

rtoonen
24-12-2006, 16:39
Ik kan sluit me helemaal aan bij Albert. Voor mij is de stap VHS-DVD zeker van toepassing. Ik kan me voorstellen dat je op een 70-cm CRT geen verschil ziet, maar vooruitgang moet er nou eenmaal zijn. Ik denk er over om volgende maand er maar een HD-DVD speler bovenop te zetten, kan ik tenminste elke film zien...

Johan van den D.
29-12-2006, 12:01
Ikzelf zal ook de stap maken naar één van de HD speler maar wacht hiermee nog een paar generaties.
Dit omdat de kwaliteit van de spelers gewoon beter zal zijn (voor dezelfde of zelfs goedkopere prijs) en er hopelijk wat meer duidelijk is geworden ivm het winnende kamp.
Mochten ze beiden blijven bestaan wachten we natuurlijk op de speler die beide aankan.

Albert Kostwinder
29-12-2006, 12:55
Heb inmiddels een Toshiba hd-ex1 high end speler besteld, hdmi 1.3 en 1080p uitsturing. Eerste films staan ook al in de kast. In januari hoop ik de speler in Duitsland op te halen. Heb er nu al zin in :wink:

Johan van den D.
29-12-2006, 13:41
Lees inderdaad wel goede dingen over die EX1

Albert Kostwinder
29-12-2006, 14:12
Lees inderdaad wel goede dingen over die EX1

Het feit dat het een 2e generatie speler is, hdmi 1.3 heeft, 1080p, dolby hd enz. vond ik voldoende om al in te stappen. Ook dat hij regiovrij is en je dus overal hd kunt bestellen is mooi. Zo kun je al films bij amazon omgerekend vanaf 16 euro euro kopen. Echt niet duurder en vaak goedkoper dan nieuwe dvd releases hier.. en zelfs in japan liggen films die vanwege rechten hier op bd zijn en daar op hd dvd uitkomen. Bv Resident Evil. Alleen wel aan de prijs, us 40 dollar. :wink:

Radioham
29-12-2006, 18:51
Is misschien een oplossing.
Koop een externe 3.5 inch box met USB aasnsluiting. Hierin een HD-DVD of Blue-ray pc unit in zetten en dan koppelen via een USB aansluiting aan de betreffende DVD-speler.
(B.v. Philips DVP5960 )

P.S. Heb het nog niet geprobeerd maar is zeker de moeite waard.

rvvnr1
29-12-2006, 20:16
Het feit dat het een 2e generatie speler is
Vind t toch erg vreemd dat er nog geen andere merken, naast de XBox add-on wat uiteindelijk ook een Tosh is, hun eerste generatie hebben uitgebracht....

Albert Kostwinder
30-12-2006, 12:45
Het feit dat het een 2e generatie speler is
Vind t toch erg vreemd dat er nog geen andere merken, naast de XBox add-on wat uiteindelijk ook een Tosh is, hun eerste generatie hebben uitgebracht....

Kan mij daar niet druk om maken. Het is nog (te) vroeg om conclusies te trekken. De xe1 van tosh is gewoon de beste machine op de hele hd markt, bd inclusief. Als Sony mij volgend jaar eenzelfde kwaliteit kan leveren tegen eenzelfde prijs, koop ik er graag zo'n bd speler naast. Maar kijk eens naar de lijst van deelnemers bij het hd front. Daar ga je straks nog veel meer van horen....

Ik begrijp niet dat er zoveel 'filmfreaks' zo afhoudend zijn. Kun je eindelijk films in high definitition referentiekwaliteit thuis zien is het weer niet goed. Al flopt het allemaal, het zijn ook prima dvd spelers voor je dvd. :wink:

rvvnr1
30-12-2006, 13:59
Kan mij daar niet druk om maken. Het is nog (te) vroeg om conclusies te trekken.
Ik trek ook voorlopig geen conclusies, ik constateer alleen... :wink: Het BD kamp heeft tenslotte ook alleen nog maar spelers van Sony en Panasonic. Het is dus in beide gevallen nogal vreemd dat er nog maar zo weinig keuze is. De formaten zijn toch al aardig wat maanden geleden op de markt gezet, niet alleen de "filmfreaks" zijn dus wat terughoudend....

Johan van den D.
30-12-2006, 14:16
Al flopt het allemaal, het zijn ook prima dvd spelers voor je dvd. :wink:Ik heb al twee gewone top spelers staan....... :wink:

Maargoed, ikzelf ben afhoudend omdat ik inderdaad meer zekerheid wilt hebben (al kriebeld het wel heel erg) omdat ik al genoeg geld in flops heb gespandeerd door de jaren heen.
Deze keer pas ik daarvoor, teminste zo lang mogelijk.

Albert Kostwinder
30-12-2006, 14:17
Kan mij daar niet druk om maken. Het is nog (te) vroeg om conclusies te trekken.
Ik trek ook voorlopig geen conclusies, ik constateer alleen... :wink: Het BD kamp heeft tenslotte ook alleen nog maar spelers van Sony en Panasonic. Het is dus in beide gevallen nogal vreemd dat er nog maar zo weinig keuze is. De formaten zijn toch al aardig wat maanden geleden op de markt gezet, niet alleen de "filmfreaks" zijn dus wat terughoudend....

Het kan ook komen omdat zowel de filmfreaks als de fabrikanten te snel willen.... :wink:

Als je hier en daar leest gaat het pas na de jaarwisseling los. Als we over een jaar nog op hetzelfde aanbod zitten qua software en hardware zal ik mij pas druk gaan maken...

Albert Kostwinder
30-12-2006, 14:40
Al flopt het allemaal, het zijn ook prima dvd spelers voor je dvd. :wink:Ik heb al twee gewone top spelers staan....... :wink:

Maargoed, ikzelf ben afhoudend omdat ik inderdaad meer zekerheid wilt hebben (al kriebeld het wel heel erg) omdat ik al genoeg geld in flops heb gespandeerd door de jaren heen.
Deze keer pas ik daarvoor, teminste zo lang mogelijk.

Ach Johan, het is geen Philips cdi hoor... :mrgreen:

Maar heb ook nog wel een hele leuke dvd spelers staan met hdmi uit upscaled tot aan 1080p hoor. Just in case.. :wink:

Johan van den D.
30-12-2006, 14:55
Al flopt het allemaal, het zijn ook prima dvd spelers voor je dvd. :wink:Ik heb al twee gewone top spelers staan....... :wink:

Maargoed, ikzelf ben afhoudend omdat ik inderdaad meer zekerheid wilt hebben (al kriebeld het wel heel erg) omdat ik al genoeg geld in flops heb gespandeerd door de jaren heen.
Deze keer pas ik daarvoor, teminste zo lang mogelijk.

Ach Johan, het is geen Philips cdi hoor... :mrgreen:

Maar heb ook nog wel een hele leuke dvd spelers staan met hdmi uit upscaled tot aan 1080p hoor. Just in case.. :wink:De CDi is het enige waar ik nooit aan begonnen ben, mijn schoonvader wel overigens.

DVDProfilersFilmgek
01-01-2007, 18:02
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Lagomorph
01-01-2007, 19:13
Het grote punt is voor mij dat de films op een digitaal formaat komen.
Zodat de kwaliteit niet slechter wordt, of de film kan knappen ofzo.
Dan ben je zoiets kwijt.
Verder vind ik de dvd-kwaliteit ruim voldoende.
Ik ben dan ook niet van plan om veel films te herkopen als ik eenmaal een hd of br speler heb.

Willy B.
01-01-2007, 19:46
Heb inmiddels een Toshiba hd-ex1 high end speler besteld, hdmi 1.3 en 1080p uitsturing. Eerste films staan ook al in de kast. In januari hoop ik de speler in Duitsland op te halen. Heb er nu al zin in :wink:

Wat is het prijskaartje in M.M komt de toshiba uit in febuari.

Frenkel
01-01-2007, 20:15
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Bij mij is het juist andersom.
Zolang ik niet dichter dan 2 keer het beelddiagonaal van het scherm zit, ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen,...
ik heb nu een 43" HDready plasma en zou op 58"uit komen zou ik voor een FullHD scherm kiezen.
Ik ben al wel benieuwd hoe Blu-Ray en HD DVD gaat presteren op mijn huidige plasma, en ben er zeker van overtuigd dat het een enorm verschil zal geven tenopzichten van DVD (met eigen ogen kunnen zien),... zelfs via een upscaled DVD speler, die van een DVD natuurlijk geen HD DVD maakt.
Door nu al over te stappen op HD DVD en Blu-Ray, kan ik nu al genieten van echte HD, en ben ik gelijk volledig voorbereid op de komst van een FullHD scherm,...al zal dat laaste nog wel een jaar of 3 op zich laten wachten.

DVDProfilersFilmgek
01-01-2007, 21:00
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Bij mij is het juist andersom.
Zolang ik niet dichter dan 2 keer het beelddiagonaal van het scherm zit, ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen,...
ik heb nu een 43" HDready plasma en zou op 58"uit komen zou ik voor een FullHD scherm kiezen.
Ik ben al wel benieuwd hoe Blu-Ray en HD DVD gaat presteren op mijn huidige plasma, en ben er zeker van overtuigd dat het een enorm verschil zal geven tenopzichten van DVD (met eigen ogen kunnen zien),... zelfs via een upscaled DVD speler, die van een DVD natuurlijk geen HD DVD maakt.
Door nu al over te stappen op HD DVD en Blu-Ray, kan ik nu al genieten van echte HD, en ben ik gelijk volledig voorbereid op de komst van een FullHD scherm,...al zal dat laaste nog wel een jaar of 3 op zich laten wachten.
op zo'n reactie zal ik ook nog even wat tijd nodig hebben :?

Frenkel
01-01-2007, 21:16
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Bij mij is het juist andersom.
Zolang ik niet dichter dan 2 keer het beelddiagonaal van het scherm zit, ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen,...
ik heb nu een 43" HDready plasma en zou op 58"uit komen zou ik voor een FullHD scherm kiezen.
Ik ben al wel benieuwd hoe Blu-Ray en HD DVD gaat presteren op mijn huidige plasma, en ben er zeker van overtuigd dat het een enorm verschil zal geven tenopzichten van DVD (met eigen ogen kunnen zien),... zelfs via een upscaled DVD speler, die van een DVD natuurlijk geen HD DVD maakt.
Door nu al over te stappen op HD DVD en Blu-Ray, kan ik nu al genieten van echte HD, en ben ik gelijk volledig voorbereid op de komst van een FullHD scherm,...al zal dat laaste nog wel een jaar of 3 op zich laten wachten.
op zo'n reactie zal ik ook nog even wat tijd nodig hebben :?


Leg uit..., want ik snap niet wat je bedoeld .

Albert Kostwinder
02-01-2007, 10:51
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Tja, als je dit vind; vooral blijven upscalen!. Het is geen moeten!. Ook zonder kun je oud worden en yep upscalen kan leuk zijn. :wink:

Tja, Je hebt wel geld over voor 1200 dvd's maar niet 200 euro voor hd. Het is een keuze :wink:

@Willy B.

De e1 kun je al voor 429 kopen en ex1 voor ca. 790 euro in Duitsland. ff googlen. :wink:

Willy B.
02-01-2007, 11:29
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Tja, als je dit vind; vooral blijven upscalen!. Het is geen moeten!. Ook zonder kun je oud worden en yep upscalen kan leuk zijn. :wink:

Tja, Je hebt wel geld over voor 1200 dvd's maar niet 200 euro voor hd. Het is een keuze :wink:

@Willy B.

De e1 kun je al voor 429 kopen en ex1 voor ca. 790 euro in Duitsland. ff googlen. :wink:

Bedankt ik gaan ff googlen.
:wink:

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 14:41
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Tja, als je dit vind; vooral blijven upscalen!. Het is geen moeten!. Ook zonder kun je oud worden en yep upscalen kan leuk zijn. :wink:

Tja, Je hebt wel geld over voor 1200 dvd's maar niet 200 euro voor hd. Het is een keuze :wink:

@Willy B.

De e1 kun je al voor 429 kopen en ex1 voor ca. 790 euro in Duitsland. ff googlen. :wink:

Het is inderdaad een keuze die je maakt, ik wacht het even rustig af, vooral die 2 verschillende formaten maken mij niet vrolijk. Misschien staat hij er ook wel zodra hij uitkomt, gewoon uit nieuwsgierigheid, om het echte HD zelf te ervaren. Voor nog geen 200 euro is het best wel te doen, maar dan heb ik alleen de HD DVD :roll:

Die > 1200 DVD's zijn natuurlijk niet in 1 nacht aan komen waaien, deze zijn bijeen verzameld uit het begin van het DVD tijdperk tot het heden, ik ben dus al jaren en jaren aan het verzamelen. Ik zal mijn collectie dan ook nooit verkopen, en zal TZT ernaast wel beginnen met HD en BR DVD, maar wacht dat nog even af, mijn verzameling is niet zo groot geworden omdat ik zonodig bij de eerste de beste release datum de nieuwe film ging halen :wink:
Momenteel is het ook leuk kopen van mensen die hun DVD verzameling verkopen om tot HD BR DVD over te gaan. 8)

Albert Kostwinder
02-01-2007, 15:29
Momenteel is het ook leuk kopen van mensen die hun DVD verzameling verkopen om tot HD BR DVD over te gaan. 8)

Ja dat kan je veel geld schelen inderdaad!. :D

Hoewel ik al een aantal dvd's verkocht heb ga ik echt niet alles verkopen en vervangen. Bovendien haal ik mijn neus echt niet op voor dvds en blijf deze lekker kopen als de prijs mij aan staat. :wink:

rvvnr1
02-01-2007, 15:31
Even voor alle duidelijkheid, voor die 200 euro ben je nog niet "HD DVD Ready"! :wink:

Die 200 euro ben je kwijt voor een HD DVD addon voor de XBox 360, wil je er iets op kunnen afspelen dan zal je m moeten aansluiten op een Xbox 360 of op een pc met voldoende capactiteit...

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 15:37
Voor nog geen 200 euro kan ik mij ook in het kamp der HD lustigen gaan bevinden, doch het is mij momenteel nog geen 200 euro waard.

Het software aanbod is nog niet groot en het is nog niet 1 2 3 op de hoek te koop, en wat er al te koop is zijn releases van oudere DVD titels. Nu heb ik King Kong al op DVD, en eerlijk, ik vind hem reeds prachtig op 1080i via de DVD speler met HDMI. Zie dan ook geen reden om nu gelijk al over te stappen. Ik heb meer DVD's met een schitterende beeldkwaliteit als zij geupscaled worden afgespeeld. Vond het zelf ook al weer een verbetering... VHS naar DVD.... super. DVD via geupscaled naar semi HD... heel mooi. Nu DVD naar HD, met voor velen als tussenstap HDMI met upscalen... weer een hele mooie stap vooruit.

Doch als je een mooie kwaliteit met geupscaled hebt, dan heb je minder haast, heb nu een HD ready TV en zou eerder overgaan naar een Full HD TV dan naar HD of BR DVD speler. Als de Full HD TV er is.... nou dan wordt het misschien de moeite. Voorlopig wacht ik het even rustig af :wink:

En zoals j.vandendool al opmerkt, misschien zijn er dan tegen die tijd combispelers te koop, en zijn er van die fijne producenten die het je makkelijk maken om alles regiovrij te bekijken, want m'n meer dan 1200 DVD's wil ik wel via zo'n machine bekijken, maar heb niet allen regio 2 :roll:

Bij mij is het juist andersom.
Zolang ik niet dichter dan 2 keer het beelddiagonaal van het scherm zit, ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen,...
ik heb nu een 43" HDready plasma en zou op 58"uit komen zou ik voor een FullHD scherm kiezen.
Ik ben al wel benieuwd hoe Blu-Ray en HD DVD gaat presteren op mijn huidige plasma, en ben er zeker van overtuigd dat het een enorm verschil zal geven tenopzichten van DVD (met eigen ogen kunnen zien),... zelfs via een upscaled DVD speler, die van een DVD natuurlijk geen HD DVD maakt.
Door nu al over te stappen op HD DVD en Blu-Ray, kan ik nu al genieten van echte HD, en ben ik gelijk volledig voorbereid op de komst van een FullHD scherm,...al zal dat laaste nog wel een jaar of 3 op zich laten wachten.
op zo'n reactie zal ik ook nog even wat tijd nodig hebben :?


Leg uit..., want ik snap niet wat je bedoeld .

Nieuwjaarsdag... lekker geborreld en het lichtje was bijna uit, ik kon je niet helemaal meer volgen :wink:

Waarom je nu direct een veel groter scherm nodig hebt ontgaat mij een beetje, maar ik vind wel dat echte HD veel meer tot zijn recht komt op een groot scherm dan op een klein scherm. Op een groot scherm zul je ook veel eerder de verschillen zien tussen SD en HD.
Heb nu een 50 inch HD ready en zou graag de 55 inch Full HD willen hebben, juist als je scherm die 1080P kan weergeven, dan lijkt het mij het meest zinnig om over te stappen naar echte HD of BR DVD spelers. De stap tussen 576P naar 720P is toch niet echt geweldig, al zie ik nu ook al een duidelijk verschil tussen beide met een geupscalede DVD(ja ik weet ook wel dat geen echte HD is, ik noemde het dan ook semi HD) Juist met een Full HD TV lijkt het mij dat je dan pas de echte potentie van HD en BR DVD kunt ervaren, en laten we eerlijk zijn, ik vind het beeld van een HD Ready plasma dan wel mooier en wat natuurlijker dan van een LCD TV, hij blijft met name wel weer wat achter op het gebied van de verticale resolutie. Zo vind ik het wel een beetje vreemd dat de plasma modellen(waar die van jou zeer waarschijnlijk ook toe behoord) met een resloutie van 1024x768 HD ready worden genoemd, terwijl ze niet eens de 1280 verticaal halen zoals bedoeld voor echte HD TV :roll: Je bent dan volgens jouw woorden:>ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen< maar deze kunnen volgens mij pas het echte werk weergeven. Vandaar dat ik nog maar even semi geniet. :wink:
Hier de TV die ik heb, en daarnaast het speeltje dat ik wel zou willen hebben:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=tv_projectie&id=5EAC13AD6385CC5EC1257076003194D0~D4017F1AD77032 32C12571E70044EA0F

Zo heeft ieder zo zijn eigen iedeeën en wensen, je hebt gelijk dat je ondertussen wel echte HD TV kunt kijken(nou ja bijna dan, je mist verticaal wel wat :wink: ), maar dat echte HD TV in het door de TV zenders uitgezonden formaat van 1280x720 is natuurlijk niet het echte volledige formaat zoals het bedoeld is voor HD namelijk 1920X1080

Ik wil best gaan voor HD, maar dan wel met een Full HD scherm, echt is echt, HD ready is maar half echt :roll: , maar ik vind het niet erg om semi te genieten, ik geniet er toch wel van :wink:
Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, en als je tevreden met je plasma bent en je met een HD en/of BR DVD speler nog meer van je scherm kunt gaan genieten, dan is aan je wensen voldaan.

Albert Kostwinder
02-01-2007, 16:12
Ik wil best gaan voor HD, maar dan wel met een Full HD scherm, echt is echt, HD ready is maar half echt :roll: , maar ik vind het niet erg om semi te genieten, ik geniet er toch wel van :wink:
Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, en als je tevreden met je plasma bent en je met een HD en/of BR DVD speler nog meer van je scherm kunt gaan genieten, dan is aan je wensen voldaan.

Een full hd plasma is leuk maar kan nimmer die detail weergeven in de woonkamer omdat de meesten er te ver vandaan zitten....

Hd ready geen hd? da's een nieuwe.. :wink:

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 16:53
Ik wil best gaan voor HD, maar dan wel met een Full HD scherm, echt is echt, HD ready is maar half echt :roll: , maar ik vind het niet erg om semi te genieten, ik geniet er toch wel van :wink:
Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, en als je tevreden met je plasma bent en je met een HD en/of BR DVD speler nog meer van je scherm kunt gaan genieten, dan is aan je wensen voldaan.

Een full hd plasma is leuk maar kan nimmer die detail weergeven in de woonkamer omdat de meesten er te ver vandaan zitten....

Hd ready geen hd? da's een nieuwe.. :wink:

Hé boef :wink:

Je weet best wel wat ik bedoel :wink:

Bij een 55inch met een kijkafstand van rond de 3 meter moet je volgens mij nog voldoende detail kunnen waarnemen. Bij kleinere modellen kan wat je zegt waar zijn, maar voor kleinere modellen vind ik Full HD toch al weer minder tot zijn recht komen :roll: :wink:

Albert Kostwinder
02-01-2007, 17:23
Ik wil best gaan voor HD, maar dan wel met een Full HD scherm, echt is echt, HD ready is maar half echt :roll: , maar ik vind het niet erg om semi te genieten, ik geniet er toch wel van :wink:
Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, en als je tevreden met je plasma bent en je met een HD en/of BR DVD speler nog meer van je scherm kunt gaan genieten, dan is aan je wensen voldaan.

Een full hd plasma is leuk maar kan nimmer die detail weergeven in de woonkamer omdat de meesten er te ver vandaan zitten....

Hd ready geen hd? da's een nieuwe.. :wink:

Hé boef :wink:

Je weet best wel wat ik bedoel :wink:

Bij een 55inch met een kijkafstand van rond de 3 meter moet je volgens mij nog voldoende detail kunnen waarnemen. Bij kleinere modellen kan wat je zegt waar zijn, maar voor kleinere modellen vind ik Full HD toch al weer minder tot zijn recht komen :roll: :wink:

Lol :D

Je zult ze de kost geven die een full hd van 32inch kopen en er 4 meter vanaf gaan zitten... :wink:

Frenkel
02-01-2007, 17:55
Nieuwjaarsdag... lekker geborreld en het lichtje was bijna uit, ik kon je niet helemaal meer volgen :wink:

Waarom je nu direct een veel groter scherm nodig hebt ontgaat mij een beetje, maar ik vind wel dat echte HD veel meer tot zijn recht komt op een groot scherm dan op een klein scherm. Op een groot scherm zul je ook veel eerder de verschillen zien tussen SD en HD.
Heb nu een 50 inch HD ready en zou graag de 55 inch Full HD willen hebben, juist als je scherm die 1080P kan weergeven, dan lijkt het mij het meest zinnig om over te stappen naar echte HD of BR DVD spelers. De stap tussen 576P naar 720P is toch niet echt geweldig, al zie ik nu ook al een duidelijk verschil tussen beide met een geupscalede DVD(ja ik weet ook wel dat geen echte HD is, ik noemde het dan ook semi HD) Juist met een Full HD TV lijkt het mij dat je dan pas de echte potentie van HD en BR DVD kunt ervaren, en laten we eerlijk zijn, ik vind het beeld van een HD Ready plasma dan wel mooier en wat natuurlijker dan van een LCD TV, hij blijft met name wel weer wat achter op het gebied van de verticale resolutie. Zo vind ik het wel een beetje vreemd dat de plasma modellen(waar die van jou zeer waarschijnlijk ook toe behoord) met een resloutie van 1024x768 HD ready worden genoemd, terwijl ze niet eens de 1280 verticaal halen zoals bedoeld voor echte HD TV :roll: Je bent dan volgens jouw woorden:>ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen< maar deze kunnen volgens mij pas het echte werk weergeven. Vandaar dat ik nog maar even semi geniet. :wink:
Hier de TV die ik heb, en daarnaast het speeltje dat ik wel zou willen hebben:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=tv_projectie&id=5EAC13AD6385CC5EC1257076003194D0~D4017F1AD77032 32C12571E70044EA0F

Zo heeft ieder zo zijn eigen iedeeën en wensen, je hebt gelijk dat je ondertussen wel echte HD TV kunt kijken(nou ja bijna dan, je mist verticaal wel wat :wink: ), maar dat echte HD TV in het door de TV zenders uitgezonden formaat van 1280x720 is natuurlijk niet het echte volledige formaat zoals het bedoeld is voor HD namelijk 1920X1080

Ik wil best gaan voor HD, maar dan wel met een Full HD scherm, echt is echt, HD ready is maar half echt :roll: , maar ik vind het niet erg om semi te genieten, ik geniet er toch wel van :wink:
Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, en als je tevreden met je plasma bent en je met een HD en/of BR DVD speler nog meer van je scherm kunt gaan genieten, dan is aan je wensen voldaan.

Toen ik in 1998 met DVD begon had ik een Dolby Pro-Logic versterker en een 66CM CRT breedbeeldTV.
In de loop van de jaren zijn die vervangen door een Dolby Digital/DTS versterker incl. subwoofer, en een 43"Plasma.
Omdat ik al sinds het begin DVD's kocht, was bij elke upgrade van mijn hardware, mijn filmcollectie daar op voorbereid, en kon ik al meteen volledig genieten van alle mogelijkheden van mijn nieuwe hardware.

Ik ben nu gestopt met DVD's kopen, en ga in de loop van het jaar over op HD, ondanks dat mijn huidige apparatuur daar niet volledig op is voorbereid, (hoewel HD ready al behoorlijk verbetering bied).
Maar als er nieuwe apparatuur komt ben ik op het gebied van Software in ieder gaval al wel voorbereid, ...wat dat betreft is dat Backward compatible een mooi iets.

Met het overhypen van FullHD schermen bedoel ik dat FullHD wijnig nut heeft als je een (te) klein scherm koopt.
Zo is er vraag naar 32"FullHD schermen, en zullen die ongetwijfeld ook wel op de markt komen,... maar als daar dan dan 2.5 a 3 meter vandaan gaat zitten, heeft het weinig nut.
FullHD vraagt gewoon om grote schermen,... groter dan dat een gemiddelde Nederlander in zijn huiskamer (om esthetische redenen) zal accepteren,... over de WAF factor nog maar te zwijgen.

MikeV
02-01-2007, 19:46
Albert, waar heb je je speler gekocht en voor hoeveel (als er een regeltje bestaat dat dit niet op het forum mag dan uiteraard graag een PM)? Als ik mijn bestaande component bekabeling naar mijn projector wil blijven gebruiken, kan ik dan toch uit de voeten met zo'n speler? Ik weet dat resolutie via alternatieve uitgangen (soms?) terugschakelt, maar mijn projector is toch 'maar' 720p :)

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 20:24
Nieuwjaarsdag... lekker geborreld en het lichtje was bijna uit, ik kon je niet helemaal meer volgen :wink:

Waarom je nu direct een veel groter scherm nodig hebt ontgaat mij een beetje, maar ik vind wel dat echte HD veel meer tot zijn recht komt op een groot scherm dan op een klein scherm. Op een groot scherm zul je ook veel eerder de verschillen zien tussen SD en HD.
Heb nu een 50 inch HD ready en zou graag de 55 inch Full HD willen hebben, juist als je scherm die 1080P kan weergeven, dan lijkt het mij het meest zinnig om over te stappen naar echte HD of BR DVD spelers. De stap tussen 576P naar 720P is toch niet echt geweldig, al zie ik nu ook al een duidelijk verschil tussen beide met een geupscalede DVD(ja ik weet ook wel dat geen echte HD is, ik noemde het dan ook semi HD) Juist met een Full HD TV lijkt het mij dat je dan pas de echte potentie van HD en BR DVD kunt ervaren, en laten we eerlijk zijn, ik vind het beeld van een HD Ready plasma dan wel mooier en wat natuurlijker dan van een LCD TV, hij blijft met name wel weer wat achter op het gebied van de verticale resolutie. Zo vind ik het wel een beetje vreemd dat de plasma modellen(waar die van jou zeer waarschijnlijk ook toe behoord) met een resloutie van 1024x768 HD ready worden genoemd, terwijl ze niet eens de 1280 verticaal halen zoals bedoeld voor echte HD TV :roll: Je bent dan volgens jouw woorden:>ben volledig niet geintreseert in die volledig overhypte FullHD schermen< maar deze kunnen volgens mij pas het echte werk weergeven. Vandaar dat ik nog maar even semi geniet. :wink:
Hier de TV die ik heb, en daarnaast het speeltje dat ik wel zou willen hebben:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/compare?readform&code=tv_projectie&id=5EAC13AD6385CC5EC1257076003194D0~D4017F1AD77032 32C12571E70044EA0F

Zo heeft ieder zo zijn eigen iedeeën en wensen, je hebt gelijk dat je ondertussen wel echte HD TV kunt kijken(nou ja bijna dan, je mist verticaal wel wat :wink: ), maar dat echte HD TV in het door de TV zenders uitgezonden formaat van 1280x720 is natuurlijk niet het echte volledige formaat zoals het bedoeld is voor HD namelijk 1920X1080

Ik wil best gaan voor HD, maar dan wel met een Full HD scherm, echt is echt, HD ready is maar half echt :roll: , maar ik vind het niet erg om semi te genieten, ik geniet er toch wel van :wink:
Zo geniet een ieder op zijn eigen manier, en als je tevreden met je plasma bent en je met een HD en/of BR DVD speler nog meer van je scherm kunt gaan genieten, dan is aan je wensen voldaan.

Toen ik in 1998 met DVD begon had ik een Dolby Pro-Logic versterker en een 66CM CRT breedbeeldTV.
In de loop van de jaren zijn die vervangen door een Dolby Digital/DTS versterker incl. subwoofer, en een 43"Plasma.
Omdat ik al sinds het begin DVD's kocht, was bij elke upgrade van mijn hardware, mijn filmcollectie daar op voorbereid, en kon ik al meteen volledig genieten van alle mogelijkheden van mijn nieuwe hardware.

Ik ben nu gestopt met DVD's kopen, en ga in de loop van het jaar over op HD, ondanks dat mijn huidige apparatuur daar niet volledig op is voorbereid, (hoewel HD ready al behoorlijk verbetering bied).
Maar als er nieuwe apparatuur komt ben ik op het gebied van Software in ieder gaval al wel voorbereid, ...wat dat betreft is dat Backward compatible een mooi iets.

Met het overhypen van FullHD schermen bedoel ik dat FullHD wijnig nut heeft als je een (te) klein scherm koopt.
Zo is er vraag naar 32"FullHD schermen, en zullen die ongetwijfeld ook wel op de markt komen,... maar als daar dan dan 2.5 a 3 meter vandaan gaat zitten, heeft het weinig nut.
FullHD vraagt gewoon om grote schermen,... groter dan dat een gemiddelde Nederlander in zijn huiskamer (om esthetische redenen) zal accepteren,... over de WAF factor nog maar te zwijgen.

Nu snap ik het veel beter :wink:

Ben ook in die tijd begonnen met DVD.... zo'n speler was toen nog vreselijk aan de mep, had al wel een prologic surroundreceiver van Technics. Deze receiver heeft nog een jaartje of 2 met de DVD speler gespeeld, want ik had toen een 4:3 TV en ik vond het vreselijk om naar een breedbeeld uitzending van de DVD op deze TV te kijken, je hield bijna geen beeld over. De toenmalige breedbeeldtv's vond ik maar niets, veel te kleinbeeld en bij een film in het formaat 2.35:1 hield het ook niet over. De grote plasma's van toen waren onbetaalbaar(voor mij in ieder geval :wink: ) en ook projectors waren vreselijk kostbaar. Ik kwam in aanraking met projectieTV en heb toen een CRT projectie TV gekocht, deze draait nu al weer een jaar of 6 a 7 en voldoet nog steeds prima aan de gestelde eisen, de nieuwe HD ready is veel scherper, maar dat mag niet verbazen :wink: , net als bij jou volgde vanzelf een DD/DTS reciever met een sub.

Software voor de DVD heb ik genoeg, en tzt zal ik ook wel overgaan op HD DVD, maar ik ga geen 20 euro voor een schijfje betalen, heb nu al gezien dat een titel al snel in prijs zakt als hij wat ouder is, ik heb dan tegenwoordig veel meer geduld dan vroeger :wink:

Ik begrijp wat je bedoeld met een te kleine TV, maar als ik een 32 inch een flutschermpje noem in dit HD ready en Full HD tijdperk, dan lok ik menige boze reactie op en blijkt dat ik zo heel makkelijk heel wat lange tenen kan beroeren :wink: , maar kan het af en toe niet laten :wink: :roll:

Van de WAF factor gelukkig geen last, al zou ik de 50 en de 52 inch exemplaren beide vervangen voor 70 inch gevallen, ben wat dat betreft gezegend :wink:, nu de poen nog en dan zou ik het zeker doen, van de partner mag het :D
Kijken of we de lange tenen weer kunnen beroeren..... ik ben het met je eens, weggegooid geld om een Full HD scherm te kopen in het flut formaat van 32 inch :shock: :wink: of je moet er net als bij je PC vlak voor kunnen zitten, maar bij de meesten zal de salon tafel wel in de weg staan om genoeg dichtbij te kunnen komen om van al die details te kunnen genieten :wink:
Ik vind in het platte schermen tijdperk een 37inch in een gewone woonkamer toch al minimaal , een 42 inch zie je zeker bij de plasma liefhebbers gewoon staan, en ik heb nog nooit van iemand gehoord dat zij er spijt van hebben gekregen of dat het te groot is. Van die 32 inch liefhebbers( iets dat ik zelf niet snap) begrijp ik niet dat zij een niet wat groter scherm willen hebben, het kijkt toch echt veel lekkerder. Het HD tijdperk schreeuwt gewoon om een wat groter scherm.

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 20:32
Albert, waar heb je je speler gekocht en voor hoeveel (als er een regeltje bestaat dat dit niet op het forum mag dan uiteraard graag een PM)? Als ik mijn bestaande component bekabeling naar mijn projector wil blijven gebruiken, kan ik dan toch uit de voeten met zo'n speler? Ik weet dat resolutie via alternatieve uitgangen (soms?) terugschakelt, maar mijn projector is toch 'maar' 720p :)

Het doorgeven van informatie als deze mag hier gewoon, we mogen elkaar tips geven :wink:

Er zijn ook gewone DVD spelers met HDMI en een component uitgang die over beide uitgangen kunnen upscalen, doch in het geval dat het een Copy protect DVD betreft zal via de component uitgang niet geupscaled worden, dit om copieren op deze hogere resolutie te voorkomen.
(probleempje kan natuurlijk simpel opgelost worden, maar dat mag hier nu weer NIET verteld worden :wink: ) als die HD DVD speler over component beschikt zou ik eerst de gebruiksaanwijzing maar eens lezen of hij niet via deze uitgang helemaal niet uitzend in 720p maar in het SD 576p formaat, dat kan je een teleurstelling voorkomen.

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 21:04
Even voor alle duidelijkheid, voor die 200 euro ben je nog niet "HD DVD Ready"! :wink:

Die 200 euro ben je kwijt voor een HD DVD addon voor de XBox 360, wil je er iets op kunnen afspelen dan zal je m moeten aansluiten op een Xbox 360 of op een pc met voldoende capactiteit...


Die Xbox 360 is aanwezig in dit geval, zodoende mijn opmerking dat ik voor minder dan 200 euro het HD tijdperk kan betreden(heb ze al gezien voor veel minder gezien :wink: )

Op de Xbox wordt hij aangesloten via USB, doch hij beschikt wel over een eigen voeding die wat kleiner is dan de muiter die de Xbox 360 gebruikt.

Er zijn ook mensen die het graag eens zouden willen proberen of het ook lukt met de Philips DVD speler de DVP 5960 , deze beschikt over een 1.1 USB poort :wink: , zelf ben ik bang dat dat niet gaat lukken :shock:

rvvnr1
02-01-2007, 23:08
Er zijn ook mensen die het graag eens zouden willen proberen of het ook lukt met de Philips DVD speler de DVP 5960 , deze beschikt over een 1.1 USB poort :wink: , zelf ben ik bang dat dat niet gaat lukken :shock:
Dat gaat sowieso niet lukken omdat daarvan de doorvoersnelheid niet hoog genoeg is en een dvdspeler de capaciteit niet heeft om HD materiaal te verwerken. Wat misschien wel ooit mogelijk wordt is t aansluiten van die HD-addon op een Playstation 3, dan heb je toch een aardige multistandaard oplossing voor relatief weinig... :wink:

DVDProfilersFilmgek
02-01-2007, 23:50
Er zijn ook mensen die het graag eens zouden willen proberen of het ook lukt met de Philips DVD speler de DVP 5960 , deze beschikt over een 1.1 USB poort :wink: , zelf ben ik bang dat dat niet gaat lukken :shock:
Dat gaat sowieso niet lukken omdat daarvan de doorvoersnelheid niet hoog genoeg is en een dvdspeler de capaciteit niet heeft om HD materiaal te verwerken. Wat misschien wel ooit mogelijk wordt is t aansluiten van die HD-addon op een Playstation 3, dan heb je toch een aardige multistandaard oplossing voor relatief weinig... :wink:

Ja dat met die Philips niet ging lukken wist ik al zeker, maar vond het aardig om te vermelden :wink:

Dat met die PS3 is ook een leuk idee :wink: , technisch zou dit best kunnen werken, maar als je software gaat laden, wie zou daar niet graag een lekker virus in verstoppen, aan die virus verspreider die Sony zelf is :twisted:

Avalan
03-01-2007, 14:55
Sommigen vinden de stap van vhs naar dvd groter dan nu naar hd.... :?


Dat is toch niet zo abnormaal ?!
Het verschil tussen DVD en HD is louter en alleen de resolutie van het beeld. Maar het verschil tussen VHS en DVD was voor een veel groter publiek een regelrechte revolutie: digitale kwaliteit, geen kwaliteitsverlies na herhaaldelijk afspelen, geen lompe videocassettes, directe toegang tot bepaalde punten in een film (niet moeten doorspoelen), menu's met extra materiaal e.d., meertalige ondertitels, meertalige audio-tracks, enz...

Dus ik snap echt niet hoe iemand de overgang naar HD significanter kan vinden dan destijds de overgang naar DVD. En ik vrees eerlijk gezegd dat dat de reden gaat zijn waarom het hele HD-gebeuren eigenlijk heel moeilijk zal doorbreken. Vergelijk het gewoon met SACD en DVD-Audio.

De consument wordt overigens weer goed in het ootje genomen met sommige demo's. Zo draait er in veel winkels een demo van BluRay tgo DVD. Links in beeld zie je BR, rechts DVD. Wel, ik heb nog geen enkele DVD gezien waar het beeld zo wazig is als in die opstelling. Thuisgekomen keken we dan maar effen naar Ice Age, en mijn vriendin moest toegeven dat ze eigenlijk geen verschil zag met BR in de winkel. Ik heb trouwens op de XBox360 al eens enkele trailers gedownload in zowel 480p als 720p en je moet echt wel heel hard je best doen om verschil te zien. Jammer genoeg heb ik nog geen trailers in 1080p gezien, dat zal dan hopelijk wel een enorm verschil zijn (al is mijn 32" LCD sowieso maar een 1366x768 scherm).

Anyway, bij ons komt de PS3 wellicht wel binnen en dan zien we wel...

Albert Kostwinder
03-01-2007, 15:52
Sommigen vinden de stap van vhs naar dvd groter dan nu naar hd.... :?


Dat is toch niet zo abnormaal ?!
Het verschil tussen DVD en HD is louter en alleen de resolutie van het beeld.

Tja, als je denkt dat hd alleen dit is begrijp ik je standpunt... :wink:

Avalan
03-01-2007, 16:36
Tja, als je denkt dat hd alleen dit is begrijp ik je standpunt... :wink:

Ok, fill me in. Ik zie mezelf nu toch wel niet als een noob, al moet ik toegeven dat ik het HD-gebeuren toch maar van op een afstand volg.
Dit illustreert voor mij overigens perfect mijn punt: als ik zelf blijkbaar al maar half weet wat het voordeel van HD is, wat zou een doorsnee consument dan nog verschil gaan zien...

spiff
03-01-2007, 17:11
Onlangs is een vriend van mij naar een demonstratie geweest van High Definition in de Carrefour van Brugge. Hij was versteld van de ongelooflijke scherpte van het beeld en vertelde me dat je bij vergelijking met HD, je het gewone dvd-beeld een wazige bedoening vindt.
Zelf wacht ik nog tot :
- de oorlog tussen blue ray en HDD is uitgevochten, wachten wie de uitverkorene van het volk wordt. Zie ook Betamax, V2000 en VHS begin jaren 80
- de prijzen toch een serieus stuk lager zijn. Ik herinner me de eerste CD-speler die door een kennis aan 80.000 Bef (=4000gulden) werd aangekocht, het gemiddeld loon lag toen rond de 30.000 Bef.

Albert Kostwinder
03-01-2007, 17:20
Tja, als je denkt dat hd alleen dit is begrijp ik je standpunt... :wink:

Dit illustreert voor mij overigens perfect mijn punt: als ik zelf blijkbaar al maar half weet wat het voordeel van HD is, wat zou een doorsnee consument dan nog verschil gaan zien...

Je hoeft toch niets van de technische achtergrond te weten om van hd te genieten. Ik denk meer dat het te maken heeft met het feit of je het ook wil zien?. Hd zoals dat nu wordt gedemonstreerd is nog lang niet hoe het moet worden. Vaak laat het ook nog te wensen over en zeg zelf: het ziet er thuis veel mooier uit! haha!. De menu besturing wordt beter, picture in picture, betere en meerdere kleuren tot op het punt dat ons oog voor de gek wordt gehouden straks bv. Daarnaast is het straks ook o.a mogelijk je trailers in 1080p via je speler te bekijken enz. Ook leuk als je straks on the fly ff de auto's in de film in je eigen kleur laat voorbij komen.. enz. :wink:

hstadman
03-01-2007, 17:59
Tja, als je denkt dat hd alleen dit is begrijp ik je standpunt... :wink:

Dit illustreert voor mij overigens perfect mijn punt: als ik zelf blijkbaar al maar half weet wat het voordeel van HD is, wat zou een doorsnee consument dan nog verschil gaan zien...

Je hoeft toch niets van de technische achtergrond te weten om van hd te genieten. Ik denk meer dat het te maken heeft met het feit of je het ook wil zien?. Hd zoals dat nu wordt gedemonstreerd is nog lang niet hoe het moet worden. Vaak laat het ook nog te wensen over en zeg zelf: het ziet er thuis veel mooier uit! haha!. De menu besturing wordt beter, picture in picture, betere en meerdere kleuren tot op het punt dat ons oog voor de gek wordt gehouden straks bv. Daarnaast is het straks ook o.a mogelijk je trailers in 1080p via je speler te bekijken enz. Ook leuk als je straks on the fly ff de auto's in de film in je eigen kleur laat voorbij komen.. enz. :wink:

It's only the beginning, not the end! :wink: 8)

Avalan
03-01-2007, 18:23
Je hoeft toch niets van de technische achtergrond te weten ...

Wel, mijn antwoord was vooral een reactie op het feit dat je zei dat je niet snapte dat mensen meer onder de indruk waren van de overstap van VHS naar DVD dan nu van DVD naar HD.
Ik denk dat velen hier een DVD-setup hebben waarvan Jan met de Pet zou geloven dat het een HD opstelling is, gewoon omdat ze hun eigen middelmatige opstelling gewoon zijn.
Veel hangt overigens ook af van het bronmateriaal. Bij sommige DVDs had ik zelf gewoon al het idee naar HD te kijken (bvb China concert JMJarre). Ik vrees overigens een beetje dat met de opkomst van BR/HDDVD men met opzet het beeld op DVD inferieur gaat maken om het verschil met HD nog wat te benadrukken.

Avalan
03-01-2007, 18:27
Onlangs is een vriend van mij naar een demonstratie geweest van High Definition in de Carrefour van Brugge. Hij was versteld van de ongelooflijke scherpte van het beeld en vertelde me dat je bij vergelijking met HD, je het gewone dvd-beeld een wazige bedoening vindt.


Vraag is: hoe goed is die vriend op de hoogte van het hele AV-gebeuren ? Heeft hij thuis zelf een goede DVD-setup en weet hij dus hoe DVD er uit ziet bij hem thuis ?
Je kan de doorsnee consument nogal snel marketing-gewijs blaaskes wijsmaken. Ik zou dus zelf eens een setup willen zien die een goede DVD-setup vergelijkt met een goede BR-setup. Er zal zeker een duidelijk verschil zijn, maar zeker niet van die aard zoals sommige BR-demo-discs je nu willen doen geloven.

Albert Kostwinder
03-01-2007, 19:13
Ik zou dus zelf eens een setup willen zien die een goede DVD-setup vergelijkt met een goede BR-setup. Er zal zeker een duidelijk verschil zijn, maar zeker niet van die aard zoals sommige BR-demo-discs je nu willen doen geloven.

Ja, iedereen die bd of hd dvd beter vind is slachtoffer van het marketing apparaat :roll:

Ik denk eerder dat wij / ik mij afvraag of jij wel een beetje dvd setup hebt... :lol:

DVDProfilersFilmgek
03-01-2007, 19:46
Je hoeft toch niets van de technische achtergrond te weten ...

Wel, mijn antwoord was vooral een reactie op het feit dat je zei dat je niet snapte dat mensen meer onder de indruk waren van de overstap van VHS naar DVD dan nu van DVD naar HD.
Ik denk dat velen hier een DVD-setup hebben waarvan Jan met de Pet zou geloven dat het een HD opstelling is, gewoon omdat ze hun eigen middelmatige opstelling gewoon zijn.
Veel hangt overigens ook af van het bronmateriaal. Bij sommige DVDs had ik zelf gewoon al het idee naar HD te kijken (bvb China concert JMJarre). Ik vrees overigens een beetje dat met de opkomst van BR/HDDVD men met opzet het beeld op DVD inferieur gaat maken om het verschil met HD nog wat te benadrukken.


Ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn, fabrikanten die dat zouden durven proberen worden hier met naam en toenaam dan fijntjes op hun fouten gewezen. Het zou dan ook de kwaliteit die die leverancier levert op HD gebied ondermijnen: smalend zeggen...die DVD boer kan nog niet eens een knappe DVD maken, laat staan een HD schijfje, laat hem z'n HD BR DVD's maar steken waar het donker is :twisted:

Op een klein scherm komt HD TV niet tot zijn recht, het is vooral bedoeld voor wat grotere schermen, en daar komt het dan ook pas tot z'n recht. We weten nu heus wel waar dvd toe in staat is, HD zal als zij eenmaal goed ontwikkeld is zonder te hoeven smokkelen moeten kunnen overtuigen in haar betere kwaliteit, de consument van tegenwoordig laat zich niet dwingen, als snap ik niet dat sommige mensen een audio CD accepteren, en daar het volle pond voor betalen, terwijl het met de geluidskwaliteit soms zeer slecht is gesteld.

Laten we dan gewoon met z'n allen afspreken dat als een fabrikant dat gaat doen wat je denkt dat hij gaat doen, gewoon z'n dvd retourneren, maar dan wel met een zware steen door de ruiten van de verantwoordelijke boef :twisted:.... stel je voor hij woont in zo'n gigantisch glazen gebouw.... ik denk dat hij snel zal verhuizen :wink:

Mensen met een groot scherm zullen deze praktijken gelijk opvallen, en ik zou het ook niet nemen, vergelijkings materiaal heb ik genoeg :wink:

HD / BR techniek zal zich moeten bewijzen met haar kwaliteiten, door ook eens kwaliteit te gaan leveren, maar eerlijk, dat kun je op een 32 inch bijna niet waarderen, daar is HD TV niet echt voor gemaakt, waar hier 32 inch vrij gewoon is, wordt dat op heel veel plekken toch maar heel klein bevonden, met name Noord Amerika en veel Aziaten houden wel van een beetje groot formaat TV :wink: , en uit die hoek komt wel het HD gebeuren :roll:

We weten wat de DVD kan, als er rommel uitgebracht gaat worden, dan ondermijnen de fabrikanten het consumenten vertrouwen, dit zullen zij niet willen doen, gelukkig is er nog enige concurrentie en het internet is een snelle bron om mensen op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, goed of slecht.

HD TV, een zegen voor mensen met wat grotere schermen, maar geen echte vooruitgang voor mensen met een klein scherm van 32 inch en kleiner :cry:

Avalan
03-01-2007, 23:38
Voor alle duidelijkheid, ik beweer hier helemaal niet dat er geen verschil is tussen DVD en HD. Alleen kan ik het absoluut niet eens zijn met de stelling dat HD even revolutionair is tov DVD als destijds de DVD dat was tov VHS. Het feit alleen al dat ik hier al reacties krijg dat mijn TV te klein is om het te merken, zegt al genoeg. Het aantal mensen met een TV van 37" of groter, is echt nog een zeer grote minderheid, terwijl je al op de kleinste TV een overduidelijk verschil zag tussen VHS en DVD, en dan hebben we het nog niet eens over de voordelen van het fysisch formaat zelf, wat bij HD al helemaal niet meespeelt gezien zowel BR als HDDVD op dat vlak identiek zijn aan de DVD.
Zoals ik zelf al zei, moet ik toegeven dat we op onze TV nog maar slechts 720p materiaal gezien hebben, en daar is het verschil met gewone DVD echt wel minimaal. 1080p materiaal op een echte 1920x1080 TV zal er (hopelijk) wel een pak spectaculairder uitzien. Maar hoeveel mensen zullen er over pakweg 5j een 1080p tv hebben ?
Anyway, ik ging er daarnet van uit dat de BR demo's in de winkels fake zijn. Aangezien ik met mijn klein tv'tje van 32" blijkbaar geen recht tot spreken heb, zal ik het dan maar aan jullie vragen. Wie de BR demo's gezien heeft (die waar ze in 1 helft BR en andere helft DVD laten zien) : is een DVD daadwerkelijk zo wazig ? Ik heb in elk geval helemaal die indruk niet. But again, misschien ligt het aan mijn klein TV'tje waar met een upscaling DVD-speler sommige DVD's er echt wel fantastisch uitzien, terwijl de demo's in de winkels typisch met 42" of beter zijn en waar het DVD-voorbeeld in de BR-demo echt niet om aan te zien is.
Overigens ben ik helemaal niet sceptisch, alleen nuchter, want bovenaan mijn shopping lijst staat een grote 1080p tv omdat ik 32" gewoon veel te klein vind voor in onze dedicated HT kamer.

mercapto
04-01-2007, 00:30
Laat ze eens een Once Upon a Time in the West demotje maken, want die is erg crispy op DVD, of een Pixar.

hstadman
04-01-2007, 00:41
Niemand zal met opzet dvd minder willen maken dan HD-dvd of blu-ray. Zolang dvd nog steeds het meest verkocht wordt, zal hier ook de meeste tijd in gestoken worden. Naarmate HD-dvd en blu-ray meer terrein gaan winnen zal men zich meer richten op het verfijnen van dat medium.

Naarmate er betere apparaten op de markt komen(lees die met hdmi 1.3 of hoger zijn uitgerust) zal men ook gebruik maken van hetgeen mogelijk is met het medium. Het heeft geen zin om hd geluid op een schijf te zetten als er nog geen versterkers/receivers te koop zijn die niet met hd signalen overweg kunnen. Door de komst van betere panelen e.d. wordt het ook mogelijk om de potentie van HD materiaal te laten zien.

Frenkel
04-01-2007, 07:00
Niemand zal met opzet dvd minder willen maken dan HD-dvd of blu-ray. Zolang dvd nog steeds het meest verkocht wordt, zal hier ook de meeste tijd in gestoken worden. Naarmate HD-dvd en blu-ray meer terrein gaan winnen zal men zich meer richten op het verfijnen van dat medium.

Naarmate er betere apparaten op de markt komen(lees die met hdmi 1.3 of hoger zijn uitgerust) zal men ook gebruik maken van hetgeen mogelijk is met het medium. Het heeft geen zin om hd geluid op een schijf te zetten als er nog geen versterkers/receivers te koop zijn die niet met hd signalen overweg kunnen. Door de komst van betere panelen e.d. wordt het ook mogelijk om de potentie van HD materiaal te laten zien.

Het is zelfs zo dat de huidige DVD kan profiteren van HD DVD/Blu-Ray.
Zo worden er na aanleiding van HD, veel films opnieuw geremastered, en deze Nieuwe masters kunnen dan ook worden gebruikt om de film op DVD uit te brengen.

Dit is bijvoorbeeld het geval bij "Black Rain" en "Backdraft", die naast hun HD release gelijk ook opnieuw op DVD zijn uitgebracht.

Albert Kostwinder
04-01-2007, 11:19
Voor alle duidelijkheid, ik beweer hier helemaal niet dat er geen verschil is tussen DVD en HD. Alleen kan ik het absoluut niet eens zijn met de stelling dat HD even revolutionair is tov DVD als destijds de DVD dat was tov VHS. Het feit alleen al dat ik hier al reacties krijg dat mijn TV te klein is om het te merken, zegt al genoeg. Het aantal mensen met een TV van 37" of groter, is echt nog een zeer grote minderheid, terwijl je al op de kleinste TV een overduidelijk verschil zag tussen VHS en DVD, en dan hebben we het nog niet eens over de voordelen van het fysisch formaat zelf, wat bij HD al helemaal niet meespeelt gezien zowel BR als HDDVD op dat vlak identiek zijn aan de DVD.
Zoals ik zelf al zei, moet ik toegeven dat we op onze TV nog maar slechts 720p materiaal gezien hebben, en daar is het verschil met gewone DVD echt wel minimaal. 1080p materiaal op een echte 1920x1080 TV zal er (hopelijk) wel een pak spectaculairder uitzien. Maar hoeveel mensen zullen er over pakweg 5j een 1080p tv hebben ?
Anyway, ik ging er daarnet van uit dat de BR demo's in de winkels fake zijn. Aangezien ik met mijn klein tv'tje van 32" blijkbaar geen recht tot spreken heb, zal ik het dan maar aan jullie vragen. Wie de BR demo's gezien heeft (die waar ze in 1 helft BR en andere helft DVD laten zien) : is een DVD daadwerkelijk zo wazig ? Ik heb in elk geval helemaal die indruk niet. But again, misschien ligt het aan mijn klein TV'tje waar met een upscaling DVD-speler sommige DVD's er echt wel fantastisch uitzien, terwijl de demo's in de winkels typisch met 42" of beter zijn en waar het DVD-voorbeeld in de BR-demo echt niet om aan te zien is.
Overigens ben ik helemaal niet sceptisch, alleen nuchter, want bovenaan mijn shopping lijst staat een grote 1080p tv omdat ik 32" gewoon veel te klein vind voor in onze dedicated HT kamer.

Ik ben het er niet mee eens dat hd op een kleine tv niet tot zijn recht komt. Heb genoeg al gezien op verschillende formaten, zowel 720p als 1080p schermen. Groter is altijd mooier, maar dat geld ook voor dvd kijken nu. Op een klein scherm is het juist een verademing dat je door de hogere resolutie er lekker met je hoofd dicht tegenaan kunt hangen zonder het idee te hebben dat je een beslagen bril op hebt... 8)

Maar heb zelf het verschil thuis ervaren tussen de Jurassic Park vhs en dvd naast elkaar. Dat verschil vond ik echt minder dan van dvd nu naar 1080p hoor. Zelfs 720 / 1080i is toch echt stukken mooier hoor. Betere kleuren, kontrast, scherpte enz. Dit wordt alleen maar duidelijker naarmat e het scherm groter wordt. Maar echt native 1:1 1080p met volle kleurdiepte via hdmi 1.3 heb ik nog nergens zien draaien. Wat je nu maximaal ziet is via een 1080i upscaling naar 1080p. :wink:

Maar jij haalt aan een vergelijk tussen dvd die is geupscaled. Dat moet je dus niet doen. Gewoon 576p kijken en dan naar 720p, 1080i of 1080p native 1:1. Hd is met een scaler ook op een nog hogere resolutie te maken dus dit gaat mank vind ik. Je moet vergelijken met native materiaal... Maar dvd naar 720p is ook erg mooi maar mist toch veel tenopzichte van 720p native omdat het niet alleen een verschil in resolutie is dus...

Tja, die bd demo heb ik al vaak gezien. Is onverdreven maar op een echt groot scherm erger je je wel aan een dergelijke weergave van dvd bij wide shots. Hd is daarom zeker voor de echt grote kijkers een verademing :wink:

hstadman
04-01-2007, 11:36
Voor alle duidelijkheid, ik beweer hier helemaal niet dat er geen verschil is tussen DVD en HD. Alleen kan ik het absoluut niet eens zijn met de stelling dat HD even revolutionair is tov DVD als destijds de DVD dat was tov VHS. Het feit alleen al dat ik hier al reacties krijg dat mijn TV te klein is om het te merken, zegt al genoeg. Het aantal mensen met een TV van 37" of groter, is echt nog een zeer grote minderheid, terwijl je al op de kleinste TV een overduidelijk verschil zag tussen VHS en DVD, en dan hebben we het nog niet eens over de voordelen van het fysisch formaat zelf, wat bij HD al helemaal niet meespeelt gezien zowel BR als HDDVD op dat vlak identiek zijn aan de DVD.
Zoals ik zelf al zei, moet ik toegeven dat we op onze TV nog maar slechts 720p materiaal gezien hebben, en daar is het verschil met gewone DVD echt wel minimaal. 1080p materiaal op een echte 1920x1080 TV zal er (hopelijk) wel een pak spectaculairder uitzien. Maar hoeveel mensen zullen er over pakweg 5j een 1080p tv hebben ?
Anyway, ik ging er daarnet van uit dat de BR demo's in de winkels fake zijn. Aangezien ik met mijn klein tv'tje van 32" blijkbaar geen recht tot spreken heb, zal ik het dan maar aan jullie vragen. Wie de BR demo's gezien heeft (die waar ze in 1 helft BR en andere helft DVD laten zien) : is een DVD daadwerkelijk zo wazig ? Ik heb in elk geval helemaal die indruk niet. But again, misschien ligt het aan mijn klein TV'tje waar met een upscaling DVD-speler sommige DVD's er echt wel fantastisch uitzien, terwijl de demo's in de winkels typisch met 42" of beter zijn en waar het DVD-voorbeeld in de BR-demo echt niet om aan te zien is.
Overigens ben ik helemaal niet sceptisch, alleen nuchter, want bovenaan mijn shopping lijst staat een grote 1080p tv omdat ik 32" gewoon veel te klein vind voor in onze dedicated HT kamer.

Ik ben het er niet mee eens dat hd op een kleine tv niet tot zijn recht komt. Heb genoeg al gezien op verschillende formaten, zowel 720p als 1080p schermen. Groter is altijd mooier, maar dat geld ook voor dvd kijken nu. Op een klein scherm is het juist een verademing dat je door de hogere resolutie er lekker met je hoofd dicht tegenaan kunt hangen zonder het idee te hebben dat je een beslagen bril op hebt... 8)

Maar heb zelf het verschil thuis ervaren tussen de Jurassic Park vhs en dvd naast elkaar. Dat verschil vond ik echt minder dan van dvd nu naar 1080p hoor. Zelfs 720 / 1080i is toch echt stukken mooier hoor. Betere kleuren, kontrast, scherpte enz. Dit wordt alleen maar duidelijker naarmat e het scherm groter wordt. Maar echt native 1:1 1080p met volle kleurdiepte via hdmi 1.3 heb ik nog nergens zien draaien. Wat je nu maximaal ziet is via een 1080i upscaling naar 1080p. :wink:

Maar jij haalt aan een vergelijk tussen dvd die is geupscaled. Dat moet je dus niet doen. Gewoon 576p kijken en dan naar 720p, 1080i of 1080p native 1:1. Hd is met een scaler ook op een nog hogere resolutie te maken dus dit gaat mank vind ik. Je moet vergelijken met native materiaal... Maar dvd naar 720p is ook erg mooi maar mist toch veel tenopzichte van 720p native omdat het niet alleen een verschil in resolutie is dus...

Tja, die bd demo heb ik al vaak gezien. Is onverdreven maar op een echt groot scherm erger je je wel aan een dergelijke weergave van dvd bij wide shots. Hd is daarom zeker voor de echt grote kijkers een verademing :wink:

Kortom, de toekomst ziet er goed uit en zal alleen nog maar beter materiaal met zich meebrengen. :wink: Als eenmaal alle potentie wordt getoond en het mogelijk is om alle potentie zichtbaar te maken willen we echt niet meer terug! :wink:

Daarnaast: er zijn altijd mensen die bang zijn voor toekomst of nieuwe dingen. :roll: 8)

RickySway
04-01-2007, 11:38
HD-DVD en Blu-Ray ga ik me nog niet aan wagen, gezien het feit dat HDTV schermen nog onzinnig duur zijn. Daar komt nog eens bij dat we binnen 5 jaar 3DHDTV schermen zullen zien staan in de media markt.

In andere woorden: ik spaar door voor 3DTV. tegen die tijd zal de strijd tussen HD en BD wel voorbij zijn en al die apparatuur betaalbaarder worden.

hstadman
04-01-2007, 11:41
HD-DVD en Blu-Ray ga ik me nog niet aan wagen, gezien het feit dat HDTV schermen nog onzinnig duur zijn. Daar komt nog eens bij dat we binnen 5 jaar 3DHDTV schermen zullen zien staan in de media markt.

In andere woorden: ik spaar door voor 3DTV. tegen die tijd zal de strijd tussen HD en BD wel voorbij zijn en al die apparatuur betaalbaarder worden.

LG heeft vandaag nog maar weer eens een hybride speler aangekondigd! Kan dus zowel hd-dvd alsook blu-ray dvd's afspelen. De vraag is echter of toshiba of sony niet voor de 2de keer deze speler terug fluit! :roll: :x

Albert Kostwinder
04-01-2007, 11:54
HD-DVD en Blu-Ray ga ik me nog niet aan wagen, gezien het feit dat HDTV schermen nog onzinnig duur zijn. Daar komt nog eens bij dat we binnen 5 jaar 3DHDTV schermen zullen zien staan in de media markt.

In andere woorden: ik spaar door voor 3DTV. tegen die tijd zal de strijd tussen HD en BD wel voorbij zijn en al die apparatuur betaalbaarder worden.

Als je nog een jaartje of 15 doorspaart komen de ultra hd schermen uit... 8) :D

Eclipse
04-01-2007, 13:02
Ik denk dat de HD-DVD en BLU-RAY voorlopig naast elkaar zullen bestaan.
Ik ben ondertussen wel wat voorzichtiger met mijn aankopen.
Mijn CDI speler en MD zouden het ook helemaal gaan maken. :(
Ik twijfel nu tussen een xbox en de ps3 als het net de andere techniek is heb ik nog een leuke spelcomputer :lol:

spiff
04-01-2007, 13:56
Ik denk dat de HD-DVD en BLU-RAY voorlopig naast elkaar zullen bestaan.
Natuurlijk...maar voor hoelang nog. :? Sommige films worden immers alleen op blu-ray en andere alleen op hd-dvd uitgebracht, afhankelijk van de distributeur.....

Avalan
04-01-2007, 14:43
Ik ben het er niet mee eens dat hd op een kleine tv niet tot zijn recht komt.


Bij de XBox 360 trailers die ik zowel in 480p als 720p downloadde moest ik toch wel goed en van dichtbij kijken om het verschil te zien hoor.



Maar jij haalt aan een vergelijk tussen dvd die is geupscaled.


Daar is m.i. niets mis mee, want je moet sowieso laten upscalen om het bvb op een 1366x768 tv te laten displayen. ;)

Albert Kostwinder
04-01-2007, 15:31
Ik ben het er niet mee eens dat hd op een kleine tv niet tot zijn recht komt.


Bij de XBox 360 trailers die ik zowel in 480p als 720p downloadde moest ik toch wel goed en van dichtbij kijken om het verschil te zien hoor.



Maar jij haalt aan een vergelijk tussen dvd die is geupscaled.


Daar is m.i. niets mis mee, want je moet sowieso laten upscalen om het bvb op een 1366x768 tv te laten displayen. ;)

Maar je moet om een gedegen mening te geven een 576p dvd native op een breedbeeld zetten naast een hd dvd op een 1080p. Dat is pas een eerlijke vergelijking. :wink: Upscalen is een tussenstap waardoor het verschil automatisch kleiner wordt natuurlijk...

Eclipse
04-01-2007, 15:57
Ik heb nog een gewone DVD speler met scart.
En op een 32` LCD met een goede kabel ziet het er best goed uit.
Op 3.5 meter afstand
Maar heb nu al zoveel hier gelezen over upschalen dat ik er ook 1 wil die dat kan. :lol:

Ik vind de demo van Blu-ray wel kloppen als ik 1 meter van het scherm sta is het beeld op mijn 32`TV ook niet zo best op DVD
(Aan de TV ligt het niet toen ik hem kocht kon ik de grassprieten telen HD demo in de winkel.) :lol:

Albert Kostwinder
04-01-2007, 16:06
Ik heb nog een gewone DVD speler met scart.
En op een 32` LCD met een goede kabel ziet het er best goed uit.
Op 3.5 meter afstand
Maar heb nu al zoveel hier gelezen over upschalen dat ik er ook 1 wil die dat kan. :lol:

Ik vind de demo van Blu-ray wel kloppen als ik 1 meter van het scherm sta is het beeld op mijn 32`TV ook niet zo best op DVD
(Aan de TV ligt het niet toen ik hem kocht kon ik de grassprieten telen HD demo in de winkel.) :lol:

Een dvd die erg goed kan upscalen hoeft niet eens zoveel meer te kosten. Bv een Oppo of Toshiba sd360 met hdmi kosten minder dan 100 euro! (sd360 ca 80 als je goed zoekt!) :wink:

Frenkel
04-01-2007, 17:10
HD-DVD en Blu-Ray ga ik me nog niet aan wagen, gezien het feit dat HDTV schermen nog onzinnig duur zijn. Daar komt nog eens bij dat we binnen 5 jaar 3DHDTV schermen zullen zien staan in de media markt.

In andere woorden: ik spaar door voor 3DTV. tegen die tijd zal de strijd tussen HD en BD wel voorbij zijn en al die apparatuur betaalbaarder worden.

LG heeft vandaag nog maar weer eens een hybride speler aangekondigd! Kan dus zowel hd-dvd alsook blu-ray dvd's afspelen. De vraag is echter of toshiba of sony niet voor de 2de keer deze speler terug fluit! :roll: :x

En Warner komt met HD DVD/Blu-Ray combo discs :D. http://www.highdefdigest.com/news/show/Total_HD/Industry_Forecasts/Warner_to_Unveil_First_Blu-ray/HD_DVD_Hybrid_Discs_at_CES/413

Ik hoop dat LG zijn plannen kan doorzetten, zodat ook andere fabrikanten zullen volgen.
Heel die formatenoorlog is een grote fout, en ik hoop dat ze dit onderhand ook wel in gaan zien,...de meeste mensen houden hun knip dicht zolang die strijd voortduurt.

mercapto
04-01-2007, 22:40
Een eerdere maker van hybride discs werd toch met boetes teruggeroepen ?

Richard B.
09-03-2007, 14:15
Nu ik zelf 'early adaptor' geworden ben merk ik dat het gewoon exact hetzelfde gaat als met dvd destijds. Nadat ik gisteren (na een stukje van King Kong op HD DVD gekeken te hebben) de DVD van Goodfellas weer eens opzette merkte ik hoe onscherp DVD eigenlijk is. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk minder erg als destijds met de overstap van VHS naar DVD, maar echt helemaal genieten van DVD zal ik niet meer vrees ik. :(

Help! Ik ben een HD-nerd geworden! :lol:

Sicco
09-03-2007, 14:31
hahaha, tja dat krijg je dan inderdaad. zit je dan met je 500 dvd's en 5 hd-dvd's ;)

joostpolletje
09-03-2007, 14:33
500 DVD's kopen :)

DVDProfilersFilmgek
09-03-2007, 14:53
Nu ik zelf 'early adaptor' geworden ben merk ik dat het gewoon exact hetzelfde gaat als met dvd destijds. Nadat ik gisteren (na een stukje van King Kong op HD DVD gekeken te hebben) de DVD van Goodfellas weer eens opzette merkte ik hoe onscherp DVD eigenlijk is. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk minder erg als destijds met de overstap van VHS naar DVD, maar echt helemaal genieten van DVD zal ik niet meer vrees ik. :(

Help! Ik ben een HD-nerd geworden! :lol:

Ik heb meer dan 1200 Films, daar zitten spatzuivere en hele mooie scherpe uitgaven bij, en helaas zit er ook een hele hoop tussen dat van veel mindere beeld en geluidskwaliteit is, het zij zo. Het meest moet toch de film boeien, en dat kan dan ook nog eens extra gaan boeien als de kwaliteit extra mooi is. Laten we eerlijk zijn, heel veel oude series en films zullen nooit meer in HD DVD kwaliteit uitkomen, het materiaal is daar gewoon niet geschikt voor. Ga toch echt niet mijn DVD's omzetten in een HD versie, was allang blij dat ik niet veel tapes had, ben pas gaan verzamelen toen de DVD uitkwam :wink:

Albert Kostwinder
09-03-2007, 15:20
Ga toch echt niet mijn DVD's omzetten in een HD versie, was allang blij dat ik niet veel tapes had, ben pas gaan verzamelen toen de DVD uitkwam :wink:

LOL: Dit zei ik ook toen ik nog geen hd had. :D

Maar als je hd hebt ga je hier gewoon mee verder en vervang je alleen maar die films die jezelf het mooiste vind. Alles kan toch niet en hoeft ook helemaal niet. In principe veranderd er dus weinig. Je hebt er gewoon een medium bij gekregen. Alleen smaakt dat hd wel naar meer, dus wees gewaarschuwd... haha :wink:

Johan van den D.
09-03-2007, 19:52
Nu ik zelf 'early adaptor' geworden ben merk ik dat het gewoon exact hetzelfde gaat als met dvd destijds. Nadat ik gisteren (na een stukje van King Kong op HD DVD gekeken te hebben) de DVD van Goodfellas weer eens opzette merkte ik hoe onscherp DVD eigenlijk is. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk minder erg als destijds met de overstap van VHS naar DVD, maar echt helemaal genieten van DVD zal ik niet meer vrees ik. :(

Help! Ik ben een HD-nerd geworden! :lol:Toch leuk te lezen dit.... :wink:
Zelf stap ik over zodra er meer keuze is in spelers maar weet HD zeker te waarderen.

Richard B.
09-03-2007, 21:33
Nu ik zelf 'early adaptor' geworden ben merk ik dat het gewoon exact hetzelfde gaat als met dvd destijds. Nadat ik gisteren (na een stukje van King Kong op HD DVD gekeken te hebben) de DVD van Goodfellas weer eens opzette merkte ik hoe onscherp DVD eigenlijk is. Verhoudingsgewijs is het natuurlijk minder erg als destijds met de overstap van VHS naar DVD, maar echt helemaal genieten van DVD zal ik niet meer vrees ik. :(

Help! Ik ben een HD-nerd geworden! :lol:

Ik heb meer dan 1200 Films, daar zitten spatzuivere en hele mooie scherpe uitgaven bij, en helaas zit er ook een hele hoop tussen dat van veel mindere beeld en geluidskwaliteit is, het zij zo. Het meest moet toch de film boeien, en dat kan dan ook nog eens extra gaan boeien als de kwaliteit extra mooi is. Laten we eerlijk zijn, heel veel oude series en films zullen nooit meer in HD DVD kwaliteit uitkomen, het materiaal is daar gewoon niet geschikt voor. Ga toch echt niet mijn DVD's omzetten in een HD versie, was allang blij dat ik niet veel tapes had, ben pas gaan verzamelen toen de DVD uitkwam :wink:
Nou ik ga ook zeker niet alles vervangen hoor. De komende tijd wordt HD DVD voor mij een soort 'extraatje' waarop ik ook enkel films koop en bekijk waarvan ik weet dat die extra hoge resolutie iets opleverd. D'r zullen wel oude films tussenzitten, maar het zullen wel voornamelijk nieuwe cgi-intensieve films zijn die ik aan ga schaffen.

Maar het is gewoon leuk. Op dvd-gebied gebeurde voor mij niets 'spannends' meer, dus het is gewoon geinig om met een nieuw medium aan de gang te gaan en je te verbazen over de verbeteringen ervan. (y)

luyckfasseel stefan
10-03-2007, 14:02
Ik ben zeker ni van plan om al mijn dvd's te gaan verkopen en alles opnieuw aan te kopen in hd materiaal. Wel mijn toppers, filmen die ik regelmatig herbekijk, zoals dances with wolves, bob, lotr, koh, ... de echte spraakmakers, die wissel ik zowieso in.

Hebben jullie ook zo het gevoel dat het niet snel genoeg gaat. We volgen dat hd gebeuren nu al een goeie 18 maanden en voor ons belgen en nederlanders begint het nu maar mondjesmaat eraan te komen. Over frustraties gesproken.

DVDProfilersFilmgek
10-03-2007, 15:26
Ik ben zeker ni van plan om al mijn dvd's te gaan verkopen en alles opnieuw aan te kopen in hd materiaal. Wel mijn toppers, filmen die ik regelmatig herbekijk, zoals dances with wolves, bob, lotr, koh, ... de echte spraakmakers, die wissel ik zowieso in.

Hebben jullie ook zo het gevoel dat het niet snel genoeg gaat. We volgen dat hd gebeuren nu al een goeie 18 maanden en voor ons belgen en nederlanders begint het nu maar mondjesmaat eraan te komen. Over frustraties gesproken.

Haastige spoed is zelden goed, maar je hebt gelijk het gaat hier erg traag, pas deze afgelopen week zag ik dat er HD DVD spelers van Toshiba leverbaar zijn, zijn ook nog eens van de 1e generatie en daar zit ik ook niet op te wachten.

Full HD TV's zijn ook nog niet heel lang op de markt, maar als je dan ook zo'n toestel hebt, dan wil je er ook iets op aan kunnen sluiten zodat je TV dan kan gaan waarmaken waarvoor hij gekocht is.... Full HD weergeven.

Toch geven goede kwaliteit DVD's in combinatie met een goede HDMI DVD speler echt schitterend mooi beeld, moet nog gaan vergelijken tussen de DVD en de HD DVD, en het moet toch wel heel erg spectaculair zijn als ik al een deel zou gaan omzetten. Nu had ik ik King Kong al op DVD... en krijg ik hem ook op HD DVD, maar dat is dan omdat hij bij de speler geleverd wordt :wink:

rvvnr1
10-03-2007, 20:44
Haastige spoed is zelden goed, maar je hebt gelijk het gaat hier erg traag, pas deze afgelopen week zag ik dat er HD DVD spelers van Toshiba leverbaar zijn, zijn ook nog eens van de 1e generatie en daar zit ik ook niet op te wachten.
Dit is al de tweede generatie, de eerste hebben we hier overgeslagen. De eerste generatie van Toshiba was eigenlijk een soort omgebouwde laptop en was alleen in de US te koop....

hstadman
10-03-2007, 20:51
Haastige spoed is zelden goed, maar je hebt gelijk het gaat hier erg traag, pas deze afgelopen week zag ik dat er HD DVD spelers van Toshiba leverbaar zijn, zijn ook nog eens van de 1e generatie en daar zit ik ook niet op te wachten.
Dit is al de tweede generatie, de eerste hebben we hier overgeslagen. De eerste generatie van Toshiba was eigenlijk een soort omgebouwde laptop en was alleen in de US te koop....

Klopt maar hier komt ook de 2de generatie blu-ray spelers, met hdmi 1.3

rvvnr1
10-03-2007, 20:55
Klopt maar hier komt ook de 2de generatie blu-ray spelers, met hdmi 1.3
Dus????
T topmodel van Tosh heeft dat ook....

hstadman
10-03-2007, 21:03
Klopt maar hier komt ook de 2de generatie blu-ray spelers, met hdmi 1.3
Dus????
T topmodel van Tosh heeft dat ook....

Ja en? 51 gb tegen 200gb van blu ray? en?

aan ieder de keus. ik ga voor blu-ray.
:wink:

Met de komst van hdmi 1.3 is het mogelijk om HD geluid toe te voegen aan hd content. Nu kun je ook eindelijk hd geluid afspelen. daarom is het van belang dat de 3de generatie die nu op de markt is is voorzien van hdmi 1.3. :wink:

T. van Keeken
10-03-2007, 21:31
Denk dat ik zo richting de 10e generatie spelers ns overstap, ná de hele oorlog tussen de formaten en nadat ik zeker weet dat ik altijd een regiovrije kan kopen/maken.

Maar ik was toch zeker niet van plan al mn schijfjes te vervangen voor ofwel HD-DVD ofwel Blu-Ray. Waarschijnlijk wel films als LOTR enzo, maar veel meer ook niet.

Hoop ook dat ze als alles achter de rug is de doosjes niet meer zo groot voorzien van de aanduiding HD-DVD of Blu-Ray, maar dat zal tegen die tijd wel net zo'n groot logo-tje worden als dat DVD nu is op de doosjes

hstadman
10-03-2007, 21:34
Denk dat ik zo richting de 10e generatie spelers ns overstap, ná de hele oorlog tussen de formaten en nadat ik zeker weet dat ik altijd een regiovrije kan kopen/maken.

Maar ik was toch zeker niet van plan al mn schijfjes te vervangen voor ofwel HD-DVD ofwel Blu-Ray. Waarschijnlijk wel films als LOTR enzo, maar veel meer ook niet.

Hoop ook dat ze als alles achter de rug is de doosjes niet meer zo groot voorzien van de aanduiding HD-DVD of Blu-Ray, maar dat zal tegen die tijd wel net zo'n groot logo-tje worden als dat DVD nu is op de doosjes

dat doen ze nu omdat ze zeker willen zijn dat mensen de goede dvd soort meer naar huis nemen! Zeker nu hd dvd nog niet echt ingeburgerd is!

Albert Kostwinder
11-03-2007, 10:11
Klopt maar hier komt ook de 2de generatie blu-ray spelers, met hdmi 1.3
Dus????
T topmodel van Tosh heeft dat ook....

Ja en? 51 gb tegen 200gb van blu ray? en?

aan ieder de keus. ik ga voor blu-ray.
:wink:

Met de komst van hdmi 1.3 is het mogelijk om HD geluid toe te voegen aan hd content. Nu kun je ook eindelijk hd geluid afspelen. daarom is het van belang dat de 3de generatie die nu op de markt is is voorzien van hdmi 1.3. :wink:

Harry gaat voor Blu ray. Sjees, was mij nog niet opgevallen. :? :wink:

Kan wel merken dat je nog niets gebruikt want dan zou je niet alleen zo enthausiast zijn over blu ray. De stand is gewoon praktisch gelijk hoor. Hd dvd is net zo goed als blu ray en ik zou het niet meer willen missen. Komt bij dat je voor die 200gb wel leuk weer een andere bd speler moet kopen en of men daar op zit te wachten inclusief nog duurdere films....niet dus. Het is dan ook puur voor data opslag. Check de cebit in Hannover straks maar eens...

Johan van den D.
11-03-2007, 10:15
Ze moeten gewoon met een combi speler komen en de verkopen zullen omhoog schieten straks.

Albert Kostwinder
11-03-2007, 10:54
Ze moeten gewoon met een combi speler komen en de verkopen zullen omhoog schieten straks.

Die is er wel, maar voor minder geld heb je nu twee stand alones. Plus het is dan net als bij die combi koelkast / vriezers. Het is altijd de koelkast die alleen stuk gaat.... :wink:

DVDProfilersFilmgek
11-03-2007, 11:27
Haastige spoed is zelden goed, maar je hebt gelijk het gaat hier erg traag, pas deze afgelopen week zag ik dat er HD DVD spelers van Toshiba leverbaar zijn, zijn ook nog eens van de 1e generatie en daar zit ik ook niet op te wachten.
Dit is al de tweede generatie, de eerste hebben we hier overgeslagen. De eerste generatie van Toshiba was eigenlijk een soort omgebouwde laptop en was alleen in de US te koop....

Wel vreemd, ze gebruiken in het modelnr wel de naam van de 1e generatie, toch heeft de uitvoering weer wel een 1.3 HDMI aansluiting, eea maakt het wel verwarrend.

Johan van den D.
11-03-2007, 12:06
Die is er wel, maar voor minder geld heb je nu twee stand alones.Even serieus een vraagje, kun je mij wat modellen noemen voor de combi en de BR speler die momenteel te koop zijn zonder de game consoles erbij te betrekken.
Naar mijn weten is hier nu alleen één HD DVD (Toshiba) en één BR (Samsung) speler te koop.
Ik bedoel hiermee dus modellen die binnen NL te koop zijn, ik heb me hier nog niet uitgebreid in verdiept maar wil wel de overstap maken zodra het aantrekkelijk (meer keuze, prijs is opzich al ok maar zal zeker goedkoper worden) is.

DVDProfilersFilmgek
11-03-2007, 12:32
Die is er wel, maar voor minder geld heb je nu twee stand alones.Even serieus een vraagje, kun je mij wat modellen noemen voor de combi en de BR speler die momenteel te koop zijn zonder de game consoles erbij te betrekken.
Naar mijn weten is hier nu alleen een HD DVD speler te koop.
Ik bedoel hiermee dus modellen die binnen NL te koop zijn, ik heb me hier nog niet uitgebreid in verdiept maar wil wel de overstap maken zodra het aantrekkelijk is.

Toshiba is pas sinds kort hier op de markt met prijzen tussen de 750 en 900 euro voor de enige HD DVD spelers.

Momenteel kun je van Panasonic, Samsung en Sony Blue Ray DVD spelers kopen:

http://www.progress.nl/shop/productenlijst.asp?ProdGrp=%7BB8F19AAE-967B-48E1-ACA3-2786F9474500%7D

De Sony is ook nog maar sinds heel kort op de markt, heb hem bij MM Arena gezien voor 1500 euro.

De combi speler is een beetje omstreden welles nietes verhaal, LG zou deze voor rond de 1600 euro deze zomer op de markt willen gaan zetten, hij speelt dan wel HD af, maar kan dan niet de extra's van zo'n schijfje benutten. Ook Samsung denkt aan een combi speler. Hier een verhaaltje over deze spelers:

http://tweakers.net/nieuws/41456/LG-overweegt-hybride-HD-DVD-Blu-ray-speler.html



Dat is tot nu toe zo'n beetje de stand van zaken in Nederland

Johan van den D.
11-03-2007, 12:44
Ok duidelijk, de hybride spelers zijn dus nog niet te koop maar dat probleem speelde al langere tijd meen ik en de Panasonic en Sony modellen zijn inderdaad nieuw voor me.

Albert Kostwinder
11-03-2007, 12:49
Die is er wel, maar voor minder geld heb je nu twee stand alones.Even serieus een vraagje, kun je mij wat modellen noemen voor de combi en de BR speler die momenteel te koop zijn zonder de game consoles erbij te betrekken.
Naar mijn weten is hier nu alleen een HD DVD speler te koop.
Ik bedoel hiermee dus modellen die binnen NL te koop zijn, ik heb me hier nog niet uitgebreid in verdiept maar wil wel de overstap maken zodra het aantrekkelijk is.

Toshiba is pas sinds kort hier op de markt met prijzen tussen de 750 en 900 euro voor de enige HD DVD spelers.

Momenteel kun je van Panasonic, Samsung en Sony Blue Ray DVD spelers kopen:

http://www.progress.nl/shop/productenlijst.asp?ProdGrp=%7BB8F19AAE-967B-48E1-ACA3-2786F9474500%7D

De Sony is ook nog maar sinds heel kort op de markt, heb hem bij MM Arena gezien voor 1500 euro.

De combi speler is een beetje omstreden welles nietes verhaal, LG zou deze voor rond de 1600 euro deze zomer op de markt willen gaan zetten, hij speelt dan wel HD af, maar kan dan niet de extra's van zo'n schijfje benutten. Ook Samsung denkt aan een combi speler. Hier een verhaaltje over deze spelers:

http://tweakers.net/nieuws/41456/LG-overweegt-hybride-HD-DVD-Blu-ray-speler.html



Dat is tot nu toe zo'n beetje de stand van zaken in Nederland

Leuk wat je noemt, maar het zijn allemaal brutobedragen. De e1 is voor 449.-- te koop in Nl. De X1 zie ik al voor 850.-- staan. Binnenkort komt daar nog een model bij die hier tussenin gaat zitten, rond de 600 en ook Sony komt in dat prijssegment binnenkort met een bd speler standalone. :wink:

Johan van den D.
11-03-2007, 13:24
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

Albert Kostwinder
11-03-2007, 14:08
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

Nee Johan, over 12 dagen eerst............

http://www.tuning-consoles.com/imagesnews/playstation-3.jpg

8)

Frenkel
11-03-2007, 14:24
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

In de VS zullen over enkele maanden Sony, en Pioneer met hun 2e generatie spelers op de markt komen.
Het ziet er na uit dat de 1e generatie hier in EU niet (of nauwlijks) te koop zal zijn, en dat ze gelijk de 2e generatie zullen uitbrengen.

De nieuwe Samsung (BD-P1200) is daar inmiddels op de markt, en wordt hier deze maand nog verwacht
De prijzen voor de BD-P1000 zijn daarom inmiddels flink aan het zakken en is al voor 700 Euro verkrijgbaar.

Het wachten is echter op spelers die BD-Video 1.1 en BD-Live ondersteunen.
Die zouden allang op de markt moeten zijn, maar ze zijn nog altijd bezig met het ontwikkelen hiervan.
Dit is ook de rede dat er in de VS titels van Warner op HD DVD zijn, die nog niet op BD uit zijn, zoals Batman Begins, en V for Vendetta.
Een gelijkaardige functie op HD DVD spelers is namelijk al van begin af aan beschikbaar, maar bij BD laat dit op zich wachten.

Het zuren voor HD DVD bezitters is dat Warner Bros heeft besloten de release van veel uitgaves op zowel HD DVD als BD uit te stellen tot BD-Video 1.1 or BD-Live beschikbaar is, terwijl HD DVD hier allang klaar voor is.
Hieronder vallen onderandere de Harry Potter films.

Ik zie zelf meer in BD, maar dit soort fratsen, en zeker de regiocodering zijn toch wel een rotte plek in de BD appel

DVDProfilersFilmgek
11-03-2007, 15:04
Die is er wel, maar voor minder geld heb je nu twee stand alones.Even serieus een vraagje, kun je mij wat modellen noemen voor de combi en de BR speler die momenteel te koop zijn zonder de game consoles erbij te betrekken.
Naar mijn weten is hier nu alleen een HD DVD speler te koop.
Ik bedoel hiermee dus modellen die binnen NL te koop zijn, ik heb me hier nog niet uitgebreid in verdiept maar wil wel de overstap maken zodra het aantrekkelijk is.

Toshiba is pas sinds kort hier op de markt met prijzen tussen de 750 en 900 euro voor de enige HD DVD spelers.

Momenteel kun je van Panasonic, Samsung en Sony Blue Ray DVD spelers kopen:

http://www.progress.nl/shop/productenlijst.asp?ProdGrp=%7BB8F19AAE-967B-48E1-ACA3-2786F9474500%7D

De Sony is ook nog maar sinds heel kort op de markt, heb hem bij MM Arena gezien voor 1500 euro.

De combi speler is een beetje omstreden welles nietes verhaal, LG zou deze voor rond de 1600 euro deze zomer op de markt willen gaan zetten, hij speelt dan wel HD af, maar kan dan niet de extra's van zo'n schijfje benutten. Ook Samsung denkt aan een combi speler. Hier een verhaaltje over deze spelers:

http://tweakers.net/nieuws/41456/LG-overweegt-hybride-HD-DVD-Blu-ray-speler.html



Dat is tot nu toe zo'n beetje de stand van zaken in Nederland

Leuk wat je noemt, maar het zijn allemaal brutobedragen. De e1 is voor 449.-- te koop in Nl. De X1 zie ik al voor 850.-- staan. Binnenkort komt daar nog een model bij die hier tussenin gaat zitten, rond de 600 en ook Sony komt in dat prijssegment binnenkort met een bd speler standalone. :wink:

Klopt, inderdaad bruto bedragen, prijzen zullen wel aan dalingen onderhevig zijn :wink: De e1 is voor mij niet interessant, en die X1 heb ik al gezien voor 765 en dat zal ook nog wel gaan zakken :roll:

eerst maar even wachten op mijn add on geval en dan nog een paar nachtjes slapen, krijgen we de PS3 :wink:

DVDProfilersFilmgek
11-03-2007, 15:11
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

De Sony heb ik afgelopen week in de MM Arena Amsterdam zien spelen, heb niet op het modelnr. etc gelet, vond het prijskaartje van 1500 euro gelijk al een afknapper :wink:

Johan van den D.
11-03-2007, 15:33
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

Nee Johan, over 12 dagen eerst............

http://www.tuning-consoles.com/imagesnews/playstation-3.jpg

8)Klopt maar ik melde eerder al dat het mij om de stand alone spelers ging.
De PS3 is bekend uiteraard maar inderdaad, het is een goedkope optie om het het BR HD verhaal te stappen.

Mathieu Ghekiere
11-03-2007, 16:15
Ik wacht nog een tijdje met de hele HD hype.

Ik ga akkoord met wat iemand hier eerder zei: de revolutie van DVD naar HD-DVD of BlueRay is nog niet half zo groots als de revolutie indertijd van VHS naar DVD.
Dvd ging niet alleen om betere kwaliteit (beeld, geluid), maar ook meer gebruiksgemak en meer opties (scene selectie, digitale media, extra features, ...). Daarom werd het een succes.
En daarbij vergeleken zijn de betere punten van HD nogal schaars in aantal, het draait voornamelijk om betere resolutie. (Oké, misschien is het geluid ook een stukje beter, en kan je alles nu op 1 schijfje krammen, maar dat vind ik vrij schaars).

Vind ik daarom HD een misser? Nee, natuurlijk niet, het is ongetwijfeld de weg van de toekomst, maar ik snap het als mensen nu nog willen wachten:

1. Nog geen vaste standaard.

2. Ik vind het echt onzinnig om 2 spelers in huis te halen door die 2 verschillende media, en geloof me, de gewone consument - niet zoals enkele super dvd freaks hier, met alle respect, ik ben er ook een kleintje - zal dat al zeker niet zien zitten.

3. De prijzen zijn nog erg duur, wat normaal is voor nieuwe technologie. Ik vind dan nog de prijzen voor de schijfjes zelf vrij goed meevallen, ik had erger verwacht. Maar de prijzen van de spelers, de televisies etcetera, zijn nog vrij duur - en hoewel de PS3 wel een stap in de goeie richting is, blijft het vrij duur. DVD is pas écht populair beginnen worden toen het een stuk goedkoper werd.
Hoe ga je de gewone consument overtuigen? Yep, u hebt 2 dure spelers nodig, een grote televisie en dat omdat u dan wat scherper beeld hebt met meer detail... voor sommigen zal het werken, voor de meesten niet.

4. HD is nog echt niet zo ingeburgerd als sommige firma's ons willen doen geloven. Hoeveel mensen hebben al HD televisies? Hoe duur is de technologie nog om zelf schijfjes te maken? (dit zeg ik niet met de bedoeling om dingen te gaan kopiëren, maar als iemand die zelf ook filmpjes maakt).
Hoe duur zullen de lege schijfjes zijn, als je al weet dat zelfs nu nog gewone DVD DL schijfjes vrij duur zijn?

5. Ik heb al enkele recensies gelezen over nieuwe BR schijfjes en blijkt dat velen er toch nog niet denderend uitzien - of toch niet zo goed als zou moeten, en bij sommige releases (Reservoir Dogs) is er dan gewoon plots bijna niets van extra's te vinden... HUH?

Conclusie: laat de prijzen eerst goedkoper worden, de kinderziektes weg zijn, alles goed ondersteund is, en dan zal ik met plezier HD omarmen.
Nu vind ik het nog te vroeg.

BTW: mensen mogen het gerust met me oneens zijn. En ik denk ook dat als je het geld hebt, je zeker je gang mag gaan en meteen al peperdure spelers en televisies aankopen en ervan genieten!
Maar (ik weet niet of het in deze thread was, of ergens anders) zeggen tegen iemand dat als hij het geld heeft om over de loop van jaren 1200 dvd's te kopen, dat hij dan ook wel het geld zal hebben om in 1 keer een nieuwe televisie, duurdere schijfjes en dure spelers aan te schaffen, vind ik vrij lomp.
Aan de andere kant: als jullie wél het geld hebben om al meteen zo'n early adopters te zijn, dan ben ik blij voor jullie, echt waar.
Maar voor mij persoonlijk is het nog wat te vroeg.
Het eerste HD-toestel die ik mij aanschaf zal waarschijnlijk een HD of HDV camera zijn, maar de enigste reden daarom is dat de resolutie beter is om op een groot scherm (lees: filmfestivals etcetera) af te spelen.
(daarbij natuurlijk ook kijkende naar manuele functies, kleurreproductie, 'filmlook', etcetera...)
Maar nu ga ik enorm off topic.

Richard B.
11-03-2007, 16:24
Maar nu ga ik enorm off topic.
Inderdaad. Deze thread gaat namelijk over diegenen die WEL de stap naar HD DVD of Blu-ray gewaagd hebben. ;)

Brian2
11-03-2007, 16:33
Moet je de PS3 eigenlijk gelijk de 23e ophalen als je em gereserveerd hebt? Ik ben dan nog op vakantie namelijk, kom de 24e terug... :lol:

hstadman
11-03-2007, 16:36
Moet je de PS3 eigenlijk gelijk de 23e ophalen als je em gereserveerd hebt? Ik ben dan nog op vakantie namelijk, kom de 24e terug... :lol:

Als je hem echt gereserveerd hebt zullen ze hem wel vasthouden op naam. Maar als het erg druk wordt en er erg veel vraag naar is, is de kans groot dat ze toch je reservering gaan verkopen! :wink:

DVDProfilersFilmgek
11-03-2007, 17:21
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

In de VS zullen over enkele maanden Sony, en Pioneer met hun 2e generatie spelers op de markt komen.
Het ziet er na uit dat de 1e generatie hier in EU niet (of nauwlijks) te koop zal zijn, en dat ze gelijk de 2e generatie zullen uitbrengen.

De nieuwe Samsung (BD-P1200) is daar inmiddels op de markt, en wordt hier deze maand nog verwacht
De prijzen voor de BD-P1000 zijn daarom inmiddels flink aan het zakken en is al voor 700 Euro verkrijgbaar.

Het wachten is echter op spelers die BD-Video 1.1 en BD-Live ondersteunen.
Die zouden allang op de markt moeten zijn, maar ze zijn nog altijd bezig met het ontwikkelen hiervan.
Dit is ook de rede dat er in de VS titels van Warner op HD DVD zijn, die nog niet op BD uit zijn, zoals Batman Begins, en V for Vendetta.
Een gelijkaardige functie op HD DVD spelers is namelijk al van begin af aan beschikbaar, maar bij BD laat dit op zich wachten.

Het zuren voor HD DVD bezitters is dat Warner Bros heeft besloten de release van veel uitgaves op zowel HD DVD als BD uit te stellen tot BD-Video 1.1 or BD-Live beschikbaar is, terwijl HD DVD hier allang klaar voor is.
Hieronder vallen onderandere de Harry Potter films.

Ik zie zelf meer in BD, maar dit soort fratsen, en zeker de regiocodering zijn toch wel een rotte plek in de BD appel

Ik ben even wat dieper op die Video 1.1 etc ingegaan en diverse artikelen hierover gelezen. ik vind het niet netjes van het BD kamp dat zij de mensen hierover onvoldoende hebben ingelicht, zij hebben iets op de markt gebracht dat eigenlijk onvolwaardig is. Het kan zo gebeuren dat de mensen die daar de early adapters waren zo met hun eerste generatie en zelfs met de huidige generatie, de nieuwere films niet eens met hun huidige speler kunnen kijken. Als ik lees over de matige beeldkwaliteit van de BD schijfjes en dat er soms maar weinig verschil in beeldkwaliteit is tussen de DVD en zijn BR variant, dan geeft dat toch wel wat te denken.

Het is, als ik de berichten zo lees, momenteel niet verstandig om een BD speler te kopen, zelfs de PS3 voldoet nog niet aan de Video 1.1 eis, en deze is "misschien" wel aan te passen. Moet er toch nog wat meer over gaan lezen, maar zoals de zaken nu staan begin ik toch wel zwaar te twijfelen of ik de PS3 de 23 maart nog wel wil gaan ophalen.

Misschien toch gewoon even bij alleen die HD add on van de Xbox 360 blijven en afwachten wat de ervaringen van de mensen hier :wink: zijn als ze gaan vertellen over hun PS3

Frenkel
11-03-2007, 20:35
Zie nu net dat er inmiddels ook de 2de generatie van Samsung is.
Ik begrijp nu ook dat de Sony dus nog niet te koop is momenteel.

In de VS zullen over enkele maanden Sony, en Pioneer met hun 2e generatie spelers op de markt komen.
Het ziet er na uit dat de 1e generatie hier in EU niet (of nauwlijks) te koop zal zijn, en dat ze gelijk de 2e generatie zullen uitbrengen.

De nieuwe Samsung (BD-P1200) is daar inmiddels op de markt, en wordt hier deze maand nog verwacht
De prijzen voor de BD-P1000 zijn daarom inmiddels flink aan het zakken en is al voor 700 Euro verkrijgbaar.

Het wachten is echter op spelers die BD-Video 1.1 en BD-Live ondersteunen.
Die zouden allang op de markt moeten zijn, maar ze zijn nog altijd bezig met het ontwikkelen hiervan.
Dit is ook de rede dat er in de VS titels van Warner op HD DVD zijn, die nog niet op BD uit zijn, zoals Batman Begins, en V for Vendetta.
Een gelijkaardige functie op HD DVD spelers is namelijk al van begin af aan beschikbaar, maar bij BD laat dit op zich wachten.

Het zuren voor HD DVD bezitters is dat Warner Bros heeft besloten de release van veel uitgaves op zowel HD DVD als BD uit te stellen tot BD-Video 1.1 or BD-Live beschikbaar is, terwijl HD DVD hier allang klaar voor is.
Hieronder vallen onderandere de Harry Potter films.

Ik zie zelf meer in BD, maar dit soort fratsen, en zeker de regiocodering zijn toch wel een rotte plek in de BD appel

Ik ben even wat dieper op die Video 1.1 etc ingegaan en diverse artikelen hierover gelezen. ik vind het niet netjes van het BD kamp dat zij de mensen hierover onvoldoende hebben ingelicht, zij hebben iets op de markt gebracht dat eigenlijk onvolwaardig is. Het kan zo gebeuren dat de mensen die daar de early adapters waren zo met hun eerste generatie en zelfs met de huidige generatie, de nieuwere films niet eens met hun huidige speler kunnen kijken. Als ik lees over de matige beeldkwaliteit van de BD schijfjes en dat er soms maar weinig verschil in beeldkwaliteit is tussen de DVD en zijn BR variant, dan geeft dat toch wel wat te denken.

Het is, als ik de berichten zo lees, momenteel niet verstandig om een BD speler te kopen, zelfs de PS3 voldoet nog niet aan de Video 1.1 eis, en deze is "misschien" wel aan te passen. Moet er toch nog wat meer over gaan lezen, maar zoals de zaken nu staan begin ik toch wel zwaar te twijfelen of ik de PS3 de 23 maart nog wel wil gaan ophalen.

Misschien toch gewoon even bij alleen die HD add on van de Xbox 360 blijven en afwachten wat de ervaringen van de mensen hier :wink: zijn als ze gaan vertellen over hun PS3

Volgens mij kun je ten alle tijden gewoon de film kijken en is dat BD-Video 1.1 pas van toepassing bij gebruik van sommige extra's.
Ik heb me er niet zo in verdiept maar volgens mij heeft het te maken met extra features die je zou kunnen weer geven tijdens het spelen van de film.

Wat de beeld en geluids kwaliteit betreft van BD, kun je terug vallen op diversen reviewsites .
Een mooie graat meter vindt ik zelf het "teir system" voor HD DVD: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=705387 en Blu-Ray: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=753726
Die ze op het AVforum hebben opgezet, en zoals je ziet heeft HD DVD ook titels die je beter links kunt laten liggen..., al zijn het er niet zoveel als bij BD.

Jurriaan Wittenberg
13-03-2007, 08:57
Heb ondertussen ook sinds 3 weken de HD-DVD uitbreiding voor de XBOX360 aangeschaft. Schijfjes die ik tot nu toe heb zijn:

Miami Vice
Chronos
A View from space with Heavenly Music

Ik ben erg onder de indruk van de nieuwe mogelijkheden van de menu's (vooral Chronos is een prachtvoorbeeld daarvan, die ik heb ik 2x achter elkaar gekeken :shock: )

Voorlopig vind ik de schijfjes hier in de winkels nog erg prijzig dus struin ik dankzij de regiovrijheid het web af naar leuke koopjes. oa: www.dvdpacific.com houdt er interessante prijzen op na en shipping is nog goed te doen. Ondertussen Apollo13 en The Departed daar ook besteld.

Ik denk dat ik de stap naar BluRay pas maak als die regiovrijspelers gaan aanbieden en/of als er combispelers zijn. De xbox speler heeft natuurlijk als grootste nadeel geen HDMI (1.3) uitgang dus speciale audio kun je voorlopig wel vergeten daarmee. Een HDMI versterker wordt dus tegen die tijd pas een must voor mij :wink: .

Cheers,
Jurriaan

pretorian22
13-03-2007, 10:11
mijn oom heeft het afgelopen weekend een hd dvd uitbreiding voor de xbox360 aangeschaft met miami vice. deze heb ik eerst even op mijn tv aangesloten :) moet zeggen had de dvd versie aangezet op mijn yamaha met QED component kabel en had nie verwacht dat als ik wisselde het zoveel zou schelen :)

maar voor mij niet de hd-dvd uitbreiding. althans voorlopig nog niet. Volgende week vrijdag eerst de ps3 aangezien ik nr. 1 op de orderlijst sta grote kans ;-)


nog tips voor kwalitatief mooie blueray films? zowel audio als video is welkom :)

homernt
13-03-2007, 11:48
LG komt toch met hybride blu-ray/hd-dvd-speler

Na een welles-nietes-spelletje is de kogel nu alsnog door de kerk: LG heeft een persbericht rondgestuurd waarin de lancering van de hybride blu-ray/hd-dvd-speler aangekondigd wordt. Patenthouders wilden eerst geen licenties verstrekken voor hybride systemen.

Eerder al had Samsung plannen voor een hybride next-gen-speler, maar dat bedrijf werd door de beide kampen teruggefloten. LG is dan ook de eerste fabrikant die met een hybride lezer komt. De Super Multi Blue Player kan overweg met zowel blu-ray-schijfjes als films op hd-dvd-discs en ondersteunt de maximale resolutie van 1080p. Om problemen met patenten en het verkrijgen van licenties te omzeilen, heeft LG ervoor gekozen om zijn speler niet officieel hd-dvd-compatibel te maken. Omdat toegang tot interactieve HDi-content ontbreekt, mag het officiële hd-dvd-logo niet op de speler aangebracht worden. De fabrikant is er echter wel van overtuigd dat hd-dvd-films probleemloos afgespeeld kunnen worden op de maximale resolutie. Door deze hd-dvd-certificering achterwege te laten, kon een blu-ray-licentie binnengehaald worden. Dit betekent dat de interactieve functies van deze technologie, gebaseerd op Java, wel volledig ondersteund worden en het 'Blu-ray-approved'-stempel mogen dragen.

Bron Tweakers.net

Albert Kostwinder
13-03-2007, 11:57
nog tips voor kwalitatief mooie blueray films? zowel audio als video is welkom :)

Black Hawk Down, Tears of the sun, Mission Impossible III, Underworld Evolution bv. :wink:

Edgar Smit
13-03-2007, 14:51
Dat LG apparaat ondersteudn HD-DVD niet 100% omdat de inetractieve menu's niet werken (dat kan dus per film verschillen, afhankel;ijk van de menuopbouw). Er staat dus ook geen HD-DVD logo op. Mocht je hem kopen en er een HD-DVD indoen begint direct de film als het menu interaktief is.

Jammer dat alleen LG tot nu toe met zoiets komt, maar aan de andere kant zullen er waarschijnlijk op termijn andere ook mee komen en allemaal met 100%ondersteuning voor beide formaten.

DVDProfilersFilmgek
13-03-2007, 17:11
Vandaag de Xbox 360 HD DVD speler ontvangen....

Uitgepakt, helemaal compleet, nou niet helemaal, zit de beloofde film niet in het pakket. :cry: Heb nog helemaal geen HD DVD films, dus kan ik nog niet kijken, had gelijk geen zin meer om hem aan te sluiten, ben echt wel een beetje teleurgesteld had me er zo op verhoopt. :cry: :(

Nu maar hopen dat de klantenservice het probleem weet op te lossen.

Houd jullie op de hoogte.

pretorian22
13-03-2007, 18:34
bedankt voor de filmtips

zal weleens kijken welke het wordt.


Hadden ze op de site trouwens vermeld dat er een film bij je hd dvdspeler zat dan?
mijn oom heeft afgelopen weekend er een gekocht en daar zat ook geen film bij

DVDProfilersFilmgek
13-03-2007, 21:47
bedankt voor de filmtips

zal weleens kijken welke het wordt.


Hadden ze op de site trouwens vermeld dat er een film bij je hd dvdspeler zat dan?
mijn oom heeft afgelopen weekend er een gekocht en daar zat ook geen film bij

Yep, het stond duidelijk op de website dat er een film bij zou zitten.
In de doos zat er bij de gebruiksaanwijzing ook ruimte voor een film, maar hij zat er niet in. Als het beloofd wordt, dan reken je er ook op. Ik heb enkele websites gezien waar de speler werd besproken, daar zat ook de film van King Kong bij het pakket. Bij het pakket dat ik ontving werd niet vermeld welke film je erbij zou krijgen, maar je mag toch een beetje rekenen op ook een King Kong exemplaar. :?: :?:

Heb net even de website van de webwinkel bekeken, de boefjes hebben de vermelde en beloofde film weggehaald.... :shock: :? heb toch nog een kopie van die pagina waar de film erbij stond :roll: , eens kijken hoe zij zich aan hun beloften gaan houden en hoe zij dit denken te gaan oplossen.

De speler staat ongebruikt en ingepakt klaar om retour aanbieder te gaan ingeval zij zich niet aan hun belofte willen/kunnen houden. Heb nog geen bericht van de aanbieder gehad, doch aanbieder zou goede connecties met Microsoft hebben. Ik ben benieuwd.


Houd jullie op de hoogte

pretorian22
14-03-2007, 10:20
ik ben benieuwd hoe hij zich daaruit gaat proberen te lullen :)

wat betreft die gereserveerde ruimte bij de handleiding. dat zit volgens mij gewoon bij alle spelers want bij die van mijn oom ook namelijk. ze hebben gewoon king kong weggelaten bij de laatste versies maar ze zijn te lui om de dozen aan te passen blijkbaar

DVDProfilersFilmgek
14-03-2007, 11:51
ik ben benieuwd hoe hij zich daaruit gaat proberen te lullen :)

wat betreft die gereserveerde ruimte bij de handleiding. dat zit volgens mij gewoon bij alle spelers want bij die van mijn oom ook namelijk. ze hebben gewoon king kong weggelaten bij de laatste versies maar ze zijn te lui om de dozen aan te passen blijkbaar

Ik heb ergens op dit forum of elders gelezen dat er technische problemen zijn met de produktie van de HD DVD's en dat er heel wat HD DVD waren teruggenomen, ook schijnt de introduktie die hier voor 28 maart gepland was uitgesteld te worden. Dat geeft niet veel vertrouwen in het produkt, en nu heb ik het idee dat ze misschien daarom wel geen King Kong HD DVD kunnen leveren omdat ze die problemen hebben. In ieder geval is dit geen goede start voor je produkt als je niet kunt waarmaken wat je beloofd. Het zal heus wel goedkomen, maar daar heb ik momenteel even niets aan, net als aan die speler.



Heb ook bericht gehad, zo lullen zij zich eruit:

Geachte heer, mevrouw .......,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas was de film Peter Jackson's King Kong een op is op actie.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

De klantenservice van mijn leverancier :shock:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Op is op :?:

stond nergens op de site. BTW, ik heb de kopie van de pagina nog even nagelezen, ook daar sprak men van de HD DVD King Kong, net als in het antwoord van mijn leverancier.

Aangezien ik nu niets heb aan de speler en hem ook niet kan testen op Full HD kwaliteiten wil ik de speler op hun kosten retour sturen, samen met de bijbestelde kabel waar ik nu ook niets aan heb.

Richard B.
14-03-2007, 11:56
Ik lees twee verschillende verhalen over die 'gratis' King Kong HD DVD:

1) het was een VS-only actie. En omdat ik op de Nederlandse Xbox-site helemaal niets kan terugvinden over deze actie lijkt me dat niet onwaarschijnlijk.
2) het was een actie gelimiteerd tot de eerste oplage van spelers.

Ik denk dat het waarschijnlijk nr 1 was en dat sommige retailers er ten onrechte vanuit gegaan zijn dat die Amerikaanse actie ook wel in Europa zou plaatsvinden.

EDIT: ik ben eens gaan Google-en en in de berichtgeving van de Europese release wordt nergens iets gezegd over een gratis schijf. Het is dus duidelijk een fout van de winkel.

Zie http://www.google.nl/search?hl=nl&q=xbox+%22hd+dvd%22+%2216+maart%22&btnG=Zoeken&meta=

Albert Kostwinder
14-03-2007, 13:30
Ik heb ergens op dit forum of elders gelezen dat er technische problemen zijn met de produktie van de HD DVD's en dat er heel wat HD DVD waren teruggenomen, ook schijnt de introduktie die hier voor 28 maart gepland was uitgesteld te worden. Dat geeft niet veel vertrouwen in het produkt, en nu heb ik het idee dat ze misschien daarom wel geen King Kong HD DVD kunnen leveren omdat ze die problemen hebben. In ieder geval is dit geen goede start voor je produkt als je niet kunt waarmaken wat je beloofd. Het zal heus wel goedkomen, maar daar heb ik momenteel even niets aan, net als aan die speler.


Je kunt ook gewoon ff de MM binnenlopen en 20 euro aan een hd dvdtje uitgeven en huppa los ipv zo negatief te lopen mokken..... Man, kopen en aansluiten die hap..... Het zou mij geen ruk kunnen uitmaken dat de film er niet bij zit, balen dat wel but live goes on... :wink: Je kunt altijd nog een brief sturen met je relaas en bewijs. Wel aangetekend doen. succes. :wink:

joostpolletje
14-03-2007, 15:15
2) het was een actie gelimiteerd tot de eerste oplage van spelers.


Ik meen dat het deze was.. Ik ken ieder geval meerder mensen met King Kong erbij.

joostpolletje
14-03-2007, 15:16
ik ben benieuwd hoe hij zich daaruit gaat proberen te lullen :)

wat betreft die gereserveerde ruimte bij de handleiding. dat zit volgens mij gewoon bij alle spelers want bij die van mijn oom ook namelijk. ze hebben gewoon king kong weggelaten bij de laatste versies maar ze zijn te lui om de dozen aan te passen blijkbaar

Ik heb ergens op dit forum of elders gelezen dat er technische problemen zijn met de produktie van de HD DVD's en dat er heel wat HD DVD waren teruggenomen, ook schijnt de introduktie die hier voor 28 maart gepland was uitgesteld te worden. Dat geeft niet veel vertrouwen in het produkt, en nu heb ik het idee dat ze misschien daarom wel geen King Kong HD DVD kunnen leveren omdat ze die problemen hebben. In ieder geval is dit geen goede start voor je produkt als je niet kunt waarmaken wat je beloofd. Het zal heus wel goedkomen, maar daar heb ik momenteel even niets aan, net als aan die speler.



Heb ook bericht gehad, zo lullen zij zich eruit:

Geachte heer, mevrouw .......,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas was de film Peter Jackson's King Kong een op is op actie.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

De klantenservice van mijn leverancier :shock:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Op is op :?:

stond nergens op de site. BTW, ik heb de kopie van de pagina nog even nagelezen, ook daar sprak men van de HD DVD King Kong, net als in het antwoord van mijn leverancier.

Aangezien ik nu niets heb aan de speler en hem ook niet kan testen op Full HD kwaliteiten wil ik de speler op hun kosten retour sturen, samen met de bijbestelde kabel waar ik nu ook niets aan heb.

Waarom koop je geen ander HD-DVD dan?

Sicco
14-03-2007, 15:36
het betreft hier een principe kwestie denk ik voor Dvdprofilergek. zoals anderen ook al zeiden: gewoon zelf een schijfje kopen en vooral blijven klagen bij je leverancier als het hun fout is, maar je laat toch niet heel je hd-plezier hierdoor verknallen? je had allang ervan kunnen genieten i.p.v. in je gemok te blijven hangen ;)

joostpolletje
14-03-2007, 19:17
Laatste Upgrade: HD-DVD speler (360 add-on)

Ik ga zometeen mijn eerste filmpje eens kijken. Eerst even wat aan het testen geweest:
Beeld:
Ik heb een Normale DVD in mijn DVD-speler gedaan, de speler scaled het beeld op naar 720p. Op hetzelfde moment had ik in de HD-DVD speler dezelfde film erin gedaan.

Nu eens beide formaten met dezelfde scene vergelijken.

De DVDspeler (die dus beeld naar 720p scaled) is een stuk minder scherp dan de HD-DVD speler (native 720P) De diepte / Kleur en helderheid van de HD-DVD zijn vele malen beter. Het eindelijke plaatje is een stuk fijner om naar te kijken en geloofwaardiger. Je hebt het gevoel alsof je naar een heel mooi plaatje zit te kijken!

De speler op 576p laten spelen dus de native resolutie van de DVD.

Nu kan ik al het bovenstaande alleen nog maar meer beamen, alleen met een factor x erbij! Dit is echt nog beter! Alle aspecten van de film worden hiermee overtroffen.

Audio:
Het geluid van de HD-DVD is "meer aanwezig" dan de gewone DVD.
Het klinkt voller /helderder en ruimtelijker. De gewone DVD valt hierbij ook in het niet.

Conclusie:
DVD's upscalen is mooi! Maar haalt het dan niet bij een HD-DVD.
DVD in 576p haalt het bij lange na niet bij de HD-DVD.

DVDProfilersFilmgek
14-03-2007, 22:55
Ik heb ergens op dit forum of elders gelezen dat er technische problemen zijn met de produktie van de HD DVD's en dat er heel wat HD DVD waren teruggenomen, ook schijnt de introduktie die hier voor 28 maart gepland was uitgesteld te worden. Dat geeft niet veel vertrouwen in het produkt, en nu heb ik het idee dat ze misschien daarom wel geen King Kong HD DVD kunnen leveren omdat ze die problemen hebben. In ieder geval is dit geen goede start voor je produkt als je niet kunt waarmaken wat je beloofd. Het zal heus wel goedkomen, maar daar heb ik momenteel even niets aan, net als aan die speler.


Je kunt ook gewoon ff de MM binnenlopen en 20 euro aan een hd dvdtje uitgeven en huppa los ipv zo negatief te lopen mokken..... Man, kopen en aansluiten die hap..... Het zou mij geen ruk kunnen uitmaken dat de film er niet bij zit, balen dat wel but live goes on... :wink: Je kunt altijd nog een brief sturen met je relaas en bewijs. Wel aangetekend doen. succes. :wink:

Effe de MM inlopen.... waar denk je dat ik gisteren geweest ben, de nieuwste MM in Cruquius, nada niets nothing there, ja de PS3 stond er een demospel te draaien, maar geen enkele bue ray of hd dvd in het schap. Bij de MM in Alkmaar en de MM in Amsterdam ook nada niets, tenminste niet de afgelopen week. :(

Mij maakt het dus wel een ruk uit dat hij er niet bij zit, ik was gewoon ontzettend teleurgesteld, en als je dan op pad gaat en ook niets kan kopen.... dan wordt je er niet vrolijk van. Het verbaast mij dat het je geen ruk uitmaakt, dus als de afstandsbediening er ook niet bij zat ach balen... die koop je er ook voor 30 euro weer bij.... kom nou even zeg, ik wil zaken doen, maar dan moet je me wel verkopen wat je aanbied.

De King Kong DVD heeft een winkelwaarde van rond de 25 euro, die krijg je niet. Ik heb mijn aankoop daar gedaan voor hun prijs met hun verzendkosten in vergelijking met andere winkels en wat ik daar zou krijgen voor mijn geld.... ik ben bij hun gaan kopen omdat zij de mooiste aanbieding hadden..... maar zonder die HD DVD is het niet meer de mooiste aanbieding.

Negatief lopen mokken noem je dat als je niet krijgt waarvoor je betaald :?: Kom wees eens eerlijk Albert, zo doe je toch geen zaken met je klanten, iets moois aanbieden maar iets minder leveren, en als de klant klaagt zeg je: Helaas pindakaas het was een op is op aanbieding met de vriendelijke groeten van Albert. :wink:

DVDProfilersFilmgek
14-03-2007, 22:58
ik ben benieuwd hoe hij zich daaruit gaat proberen te lullen :)

wat betreft die gereserveerde ruimte bij de handleiding. dat zit volgens mij gewoon bij alle spelers want bij die van mijn oom ook namelijk. ze hebben gewoon king kong weggelaten bij de laatste versies maar ze zijn te lui om de dozen aan te passen blijkbaar

Ik heb ergens op dit forum of elders gelezen dat er technische problemen zijn met de produktie van de HD DVD's en dat er heel wat HD DVD waren teruggenomen, ook schijnt de introduktie die hier voor 28 maart gepland was uitgesteld te worden. Dat geeft niet veel vertrouwen in het produkt, en nu heb ik het idee dat ze misschien daarom wel geen King Kong HD DVD kunnen leveren omdat ze die problemen hebben. In ieder geval is dit geen goede start voor je produkt als je niet kunt waarmaken wat je beloofd. Het zal heus wel goedkomen, maar daar heb ik momenteel even niets aan, net als aan die speler.



Heb ook bericht gehad, zo lullen zij zich eruit:

Geachte heer, mevrouw .......,

Bedankt voor uw reactie.

Helaas was de film Peter Jackson's King Kong een op is op actie.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

De klantenservice van mijn leverancier :shock:
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Op is op :?:

stond nergens op de site. BTW, ik heb de kopie van de pagina nog even nagelezen, ook daar sprak men van de HD DVD King Kong, net als in het antwoord van mijn leverancier.

Aangezien ik nu niets heb aan de speler en hem ook niet kan testen op Full HD kwaliteiten wil ik de speler op hun kosten retour sturen, samen met de bijbestelde kabel waar ik nu ook niets aan heb.

Waarom koop je geen ander HD-DVD dan?

Ik ben gisteren nog op pad geweest, maar nergens was wat te krijgen.

DVDProfilersFilmgek
14-03-2007, 23:33
het betreft hier een principe kwestie denk ik voor Dvdprofilergek. zoals anderen ook al zeiden: gewoon zelf een schijfje kopen en vooral blijven klagen bij je leverancier als het hun fout is, maar je laat toch niet heel je hd-plezier hierdoor verknallen? je had allang ervan kunnen genieten i.p.v. in je gemok te blijven hangen ;)

Waarom heet het mokken als je wordt lekkergemaakt, opgelicht is misschien een wat groot woord, maar je lokt klanten en doet een aanbieding die je vervolgens niet nakomt, bij een vraag hierover krijg je een belachelijk antwoord. Ik had er allang van kunnen genieten :?: Dan had ik zelf eerst wat HD DVD materiaal moeten aanschaffen en er niet van moeten uitgaan dat je niet krijgt wat je besteld. Toch is het een principe kwestie, dat voel je goed aan. Het HD DVD plezier heb ik met deze aankoop nog niet kunnen ervaren, en de aankoop vind ik achteraf niet zo'n succes als je begrijpt wat ik bedoel.

BTW, hoe zou je het zelf vinden als je iets besteld en je krijgt de helft niet, of nog erger, zoals helaas sommigen hebben moeten ervaren, een doos met een paar bakstenen. Het gaat gewoon om het principe, jij bied iets aan, ik ga daarmee akkoord, betaal daarvoor, en dan verwacht ik ook dat je geeft wat je aanbied. Niet meer en niet minder. Als ik niet krijg waarvoor ik heb betaald dan wordt ik niet vrolijk, in dit geval was ik echt teleurgesteld, ik had een verwachting, en die is niet waargemaakt, ik was teleurgesteld. Als je dan ook nog een lullig antwoord krijgt als excuus, dan wordt je echt wel een beetje narrig.

Houd jullie op de hoogte van de voortgang.

DVDProfilersFilmgek
14-03-2007, 23:43
Laatste Upgrade: HD-DVD speler (360 add-on)

Ik ga zometeen mijn eerste filmpje eens kijken. Eerst even wat aan het testen geweest:
Beeld:
Ik heb een Normale DVD in mijn DVD-speler gedaan, de speler scaled het beeld op naar 720p. Op hetzelfde moment had ik in de HD-DVD speler dezelfde film erin gedaan.

Nu eens beide formaten met dezelfde scene vergelijken.

De DVDspeler (die dus beeld naar 720p scaled) is een stuk minder scherp dan de HD-DVD speler (native 720P) De diepte / Kleur en helderheid van de HD-DVD zijn vele malen beter. Het eindelijke plaatje is een stuk fijner om naar te kijken en geloofwaardiger. Je hebt het gevoel alsof je naar een heel mooi plaatje zit te kijken!

De speler op 576p laten spelen dus de native resolutie van de DVD.

Nu kan ik al het bovenstaande alleen nog maar meer beamen, alleen met een factor x erbij! Dit is echt nog beter! Alle aspecten van de film worden hiermee overtroffen.

Audio:
Het geluid van de HD-DVD is "meer aanwezig" dan de gewone DVD.
Het klinkt voller /helderder en ruimtelijker. De gewone DVD valt hierbij ook in het niet.

Conclusie:
DVD's upscalen is mooi! Maar haalt het dan niet bij een HD-DVD.
DVD in 576p haalt het bij lange na niet bij de HD-DVD.

Kun je ons ook vertellen met welke filmtitel je dit vergelijk hebt gedaan :?:

Heb zelf enkele spatzuivere DVD's die geupscaled naar 1080i op een Full HD TV werkelijk een spatzuiver beeld laten zien. Had graag King Kong willen vergelijken.... maar dat zal nog wel even moeten wachten.

Had gisteren ook nog even een DVD film met Babylon 5 gedraaid, deze was er binnen de kortste keren weer uit, verschrikkelijk slecht beeld, leek wel van de TV te zijn opgenomen op een VHS tape en daarna op DVD gezet te zijn. Als je eenmaal mooi beeld gewend bent, dan wordt je echt kritisch :wink:

joostpolletje
15-03-2007, 07:51
Laatste Upgrade: HD-DVD speler (360 add-on)

Ik ga zometeen mijn eerste filmpje eens kijken. Eerst even wat aan het testen geweest:
Beeld:
Ik heb een Normale DVD in mijn DVD-speler gedaan, de speler scaled het beeld op naar 720p. Op hetzelfde moment had ik in de HD-DVD speler dezelfde film erin gedaan.

Nu eens beide formaten met dezelfde scene vergelijken.

De DVDspeler (die dus beeld naar 720p scaled) is een stuk minder scherp dan de HD-DVD speler (native 720P) De diepte / Kleur en helderheid van de HD-DVD zijn vele malen beter. Het eindelijke plaatje is een stuk fijner om naar te kijken en geloofwaardiger. Je hebt het gevoel alsof je naar een heel mooi plaatje zit te kijken!

De speler op 576p laten spelen dus de native resolutie van de DVD.

Nu kan ik al het bovenstaande alleen nog maar meer beamen, alleen met een factor x erbij! Dit is echt nog beter! Alle aspecten van de film worden hiermee overtroffen.

Audio:
Het geluid van de HD-DVD is "meer aanwezig" dan de gewone DVD.
Het klinkt voller /helderder en ruimtelijker. De gewone DVD valt hierbij ook in het niet.

Conclusie:
DVD's upscalen is mooi! Maar haalt het dan niet bij een HD-DVD.
DVD in 576p haalt het bij lange na niet bij de HD-DVD.

Kun je ons ook vertellen met welke filmtitel je dit vergelijk hebt gedaan :?:

Heb zelf enkele spatzuivere DVD's die geupscaled naar 1080i op een Full HD TV werkelijk een spatzuiver beeld laten zien. Had graag King Kong willen vergelijken.... maar dat zal nog wel even moeten wachten.

Had gisteren ook nog even een DVD film met Babylon 5 gedraaid, deze was er binnen de kortste keren weer uit, verschrikkelijk slecht beeld, leek wel van de TV te zijn opgenomen op een VHS tape en daarna op DVD gezet te zijn. Als je eenmaal mooi beeld gewend bent, dan wordt je echt kritisch :wink:

Ik heb dit gedaan met Doom en VanHelsing. Het echte vergelijken met Doom.

Albert Kostwinder
15-03-2007, 10:59
Effe de MM inlopen.... waar denk je dat ik gisteren geweest ben, de nieuwste MM in Cruquius, nada niets nothing there, ja de PS3 stond er een demospel te draaien, maar geen enkele bue ray of hd dvd in het schap. Bij de MM in Alkmaar en de MM in Amsterdam ook nada niets, tenminste niet de afgelopen week. :(

Mij maakt het dus wel een ruk uit dat hij er niet bij zit, ik was gewoon ontzettend teleurgesteld, en als je dan op pad gaat en ook niets kan kopen.... dan wordt je er niet vrolijk van. Het verbaast mij dat het je geen ruk uitmaakt, dus als de afstandsbediening er ook niet bij zat ach balen... die koop je er ook voor 30 euro weer bij.... kom nou even zeg, ik wil zaken doen, maar dan moet je me wel verkopen wat je aanbied.


Tjonge, nu maakt het mij al niet als een afstandbediening er niet bij is? What next? Ja, het is lullig zoals ik al zei trouwens en Nee, het is niet het einde van de wereld. Je doet gvd alsof ik je die ad on verkocht hebt. ff dimmen... :wink:

Bij geen enkele MM ligt blu ray / hd dvd in de schappen, je moet er ook om vragen. Ze liggen 9 van de 10 keer waar je info kunt vragen of cd enz. kunt beluisteren. Maar vraag jij dan niet ff als je iets niet kunt vinden?

Maar wat maakt het uit voor je, jij vind dvd toch mooi zat? :twisted:

Brian2
15-03-2007, 13:23
Blu-Ray ligt bij MM Amsterdam gewoon in de schappen. Niet bij de DVD's boven, wel bij de DVD spelers, waar ook de Blu-Ray spelers staan.

DVDProfilersFilmgek
15-03-2007, 22:23
Blu-Ray ligt bij MM Amsterdam gewoon in de schappen. Niet bij de DVD's boven, wel bij de DVD spelers, waar ook de Blu-Ray spelers staan.

Bij MM Arena, een week geleden nog geen enkele Blue Ray schijf gezien, de 1e speler die ik daar zag was de Sony, maar dat kan ondertussen veranderd zijn. Was in 1e instantie op zoek naar een HD DVD schijf.

MM Alkmaar 2 verschillende spelers maar ook geen Blue Ray schijf gezien.

Eergisteren echt gevraagd naar Blue Ray en HD DVD films bij MM Cruquius, maar daar was ook geen enkele schijf te koop.

Bij MM Arena wil ik vandaag of morgen wel weer even gaan kijken, wil het wel gaan proberen met Blue Ray. Daar krijg je er tenminste een film of 2 bij.

DVDProfilersFilmgek
15-03-2007, 22:39
Effe de MM inlopen.... waar denk je dat ik gisteren geweest ben, de nieuwste MM in Cruquius, nada niets nothing there, ja de PS3 stond er een demospel te draaien, maar geen enkele bue ray of hd dvd in het schap. Bij de MM in Alkmaar en de MM in Amsterdam ook nada niets, tenminste niet de afgelopen week. :(

Mij maakt het dus wel een ruk uit dat hij er niet bij zit, ik was gewoon ontzettend teleurgesteld, en als je dan op pad gaat en ook niets kan kopen.... dan wordt je er niet vrolijk van. Het verbaast mij dat het je geen ruk uitmaakt, dus als de afstandsbediening er ook niet bij zat ach balen... die koop je er ook voor 30 euro weer bij.... kom nou even zeg, ik wil zaken doen, maar dan moet je me wel verkopen wat je aanbied.


Tjonge, nu maakt het mij al niet als een afstandbediening er niet bij is? What next? Ja, het is lullig zoals ik al zei trouwens en Nee, het is niet het einde van de wereld. Je doet gvd alsof ik je die ad on verkocht hebt. ff dimmen... :wink:

Bij geen enkele MM ligt blu ray / hd dvd in de schappen, je moet er ook om vragen. Ze liggen 9 van de 10 keer waar je info kunt vragen of cd enz. kunt beluisteren. Maar vraag jij dan niet ff als je iets niet kunt vinden?

Maar wat maakt het uit voor je, jij vind dvd toch mooi zat? :twisted:

Je moet gvd geen dingen gaan verdraaien, ik gaf het als voorbeeld, je laten n@@ien door internetwinkels is niet het einde van de wereld, maar ik ben er niet van gediend, dat jij het af doet als lullig en dan verder genoegen neemt met een minder aanbod moet je zelf weten. Ik houd niet van winkels of mensen die je veel beloven maar weinig geven.

Ik vraag naar dingen die ik hebben wil, maak je daar maar geen zorgen over.

BTW, je moet geen zaken gaan verdraaien Albert, ik vind DVD, en dan de goede exemplaren heel goed te pruimen als je ze bekijkt op een groot Full HD scherm. Ik wil best kijken of het nog beter kan, maar als een internetwinkel zich al niet eens aan zijn woord houd wordt het toch wel heel moeilijk om dat te gaan ervaren.

bosmeneer
15-03-2007, 23:19
Blu-Ray ligt bij MM Amsterdam gewoon in de schappen. Niet bij de DVD's boven, wel bij de DVD spelers, waar ook de Blu-Ray spelers staan.

Bij MM Arena, een week geleden nog geen enkele Blue Ray schijf gezien, de 1e speler die ik daar zag was de Sony, maar dat kan ondertussen veranderd zijn. Was in 1e instantie op zoek naar een HD DVD schijf.

MM Alkmaar 2 verschillende spelers maar ook geen Blue Ray schijf gezien.

Eergisteren echt gevraagd naar Blue Ray en HD DVD films bij MM Cruquius, maar daar was ook geen enkele schijf te koop.

Bij MM Arena wil ik vandaag of morgen wel weer even gaan kijken, wil het wel gaan proberen met Blue Ray. Daar krijg je er tenminste een film of 2 bij.

Vraag er naar bij de DVD-afdeling.
In MM Almere staan ze na de Z-films (die letter..). Je ziet ze bijna niet, maar staan er echt.

DVDProfilersFilmgek
15-03-2007, 23:32
Laatste Upgrade: HD-DVD speler (360 add-on)

Ik ga zometeen mijn eerste filmpje eens kijken. Eerst even wat aan het testen geweest:
Beeld:
Ik heb een Normale DVD in mijn DVD-speler gedaan, de speler scaled het beeld op naar 720p. Op hetzelfde moment had ik in de HD-DVD speler dezelfde film erin gedaan.

Nu eens beide formaten met dezelfde scene vergelijken.

De DVDspeler (die dus beeld naar 720p scaled) is een stuk minder scherp dan de HD-DVD speler (native 720P) De diepte / Kleur en helderheid van de HD-DVD zijn vele malen beter. Het eindelijke plaatje is een stuk fijner om naar te kijken en geloofwaardiger. Je hebt het gevoel alsof je naar een heel mooi plaatje zit te kijken!

De speler op 576p laten spelen dus de native resolutie van de DVD.

Nu kan ik al het bovenstaande alleen nog maar meer beamen, alleen met een factor x erbij! Dit is echt nog beter! Alle aspecten van de film worden hiermee overtroffen.

Audio:
Het geluid van de HD-DVD is "meer aanwezig" dan de gewone DVD.
Het klinkt voller /helderder en ruimtelijker. De gewone DVD valt hierbij ook in het niet.

Conclusie:
DVD's upscalen is mooi! Maar haalt het dan niet bij een HD-DVD.
DVD in 576p haalt het bij lange na niet bij de HD-DVD.

Kun je ons ook vertellen met welke filmtitel je dit vergelijk hebt gedaan :?:

Heb zelf enkele spatzuivere DVD's die geupscaled naar 1080i op een Full HD TV werkelijk een spatzuiver beeld laten zien. Had graag King Kong willen vergelijken.... maar dat zal nog wel even moeten wachten.

Had gisteren ook nog even een DVD film met Babylon 5 gedraaid, deze was er binnen de kortste keren weer uit, verschrikkelijk slecht beeld, leek wel van de TV te zijn opgenomen op een VHS tape en daarna op DVD gezet te zijn. Als je eenmaal mooi beeld gewend bent, dan wordt je echt kritisch :wink:

Ik heb dit gedaan met Doom en VanHelsing. Het echte vergelijken met Doom.

Helaas heb ik Doom niet maar Van Helsing weer wel, toch wil ik niet echt HD materiaal gaan aanschaffen dat ik ook al op DVD heb, ik wil er wel mee doorgaan maar niet mijn collectie mee gaan vervangen.

Toch nog een paar vraagje, hebben je HD DVD's ook ondertitels, en welke, misschien al Nederlandse ondertitels?
Waar heb je je titels gekocht?
Wat was daar de gemiddelde prijs van de schijfjes?

DVDProfilersFilmgek
15-03-2007, 23:35
Blu-Ray ligt bij MM Amsterdam gewoon in de schappen. Niet bij de DVD's boven, wel bij de DVD spelers, waar ook de Blu-Ray spelers staan.

Bij MM Arena, een week geleden nog geen enkele Blue Ray schijf gezien, de 1e speler die ik daar zag was de Sony, maar dat kan ondertussen veranderd zijn. Was in 1e instantie op zoek naar een HD DVD schijf.

MM Alkmaar 2 verschillende spelers maar ook geen Blue Ray schijf gezien.

Eergisteren echt gevraagd naar Blue Ray en HD DVD films bij MM Cruquius, maar daar was ook geen enkele schijf te koop.

Bij MM Arena wil ik vandaag of morgen wel weer even gaan kijken, wil het wel gaan proberen met Blue Ray. Daar krijg je er tenminste een film of 2 bij.

Vraag er naar bij de DVD-afdeling.
In MM Almere staan ze na de Z-films (die letter..). Je ziet ze bijna niet, maar staan er echt.

Almere.... dat is al weer verder weg, en ook niet echt Amsterdam, maar als de nood hoog is dan :wink: , zal er even een nachtje over slapen :roll:

joostpolletje
16-03-2007, 08:07
Laatste Upgrade: HD-DVD speler (360 add-on)

Ik ga zometeen mijn eerste filmpje eens kijken. Eerst even wat aan het testen geweest:
Beeld:
Ik heb een Normale DVD in mijn DVD-speler gedaan, de speler scaled het beeld op naar 720p. Op hetzelfde moment had ik in de HD-DVD speler dezelfde film erin gedaan.

Nu eens beide formaten met dezelfde scene vergelijken.

De DVDspeler (die dus beeld naar 720p scaled) is een stuk minder scherp dan de HD-DVD speler (native 720P) De diepte / Kleur en helderheid van de HD-DVD zijn vele malen beter. Het eindelijke plaatje is een stuk fijner om naar te kijken en geloofwaardiger. Je hebt het gevoel alsof je naar een heel mooi plaatje zit te kijken!

De speler op 576p laten spelen dus de native resolutie van de DVD.

Nu kan ik al het bovenstaande alleen nog maar meer beamen, alleen met een factor x erbij! Dit is echt nog beter! Alle aspecten van de film worden hiermee overtroffen.

Audio:
Het geluid van de HD-DVD is "meer aanwezig" dan de gewone DVD.
Het klinkt voller /helderder en ruimtelijker. De gewone DVD valt hierbij ook in het niet.

Conclusie:
DVD's upscalen is mooi! Maar haalt het dan niet bij een HD-DVD.
DVD in 576p haalt het bij lange na niet bij de HD-DVD.

Kun je ons ook vertellen met welke filmtitel je dit vergelijk hebt gedaan :?:

Heb zelf enkele spatzuivere DVD's die geupscaled naar 1080i op een Full HD TV werkelijk een spatzuiver beeld laten zien. Had graag King Kong willen vergelijken.... maar dat zal nog wel even moeten wachten.

Had gisteren ook nog even een DVD film met Babylon 5 gedraaid, deze was er binnen de kortste keren weer uit, verschrikkelijk slecht beeld, leek wel van de TV te zijn opgenomen op een VHS tape en daarna op DVD gezet te zijn. Als je eenmaal mooi beeld gewend bent, dan wordt je echt kritisch :wink:

Ik heb dit gedaan met Doom en VanHelsing. Het echte vergelijken met Doom.

Helaas heb ik Doom niet maar Van Helsing weer wel, toch wil ik niet echt HD materiaal gaan aanschaffen dat ik ook al op DVD heb, ik wil er wel mee doorgaan maar niet mijn collectie mee gaan vervangen.

Toch nog een paar vraagje, hebben je HD DVD's ook ondertitels, en welke, misschien al Nederlandse ondertitels?
Waar heb je je titels gekocht?
Wat was daar de gemiddelde prijs van de schijfjes?

Ze hebben allebei NL-Subs.
Rodisc heeft groot assortiment (tevens ook de HD-DVD speler (add-on). En een schijfje is gemiddeld rond de 27 euro.. Deze waren 23 euro maar ze zijn er ook van 35..

Albert Kostwinder
16-03-2007, 10:39
BTW, je moet geen zaken gaan verdraaien Albert, ik vind DVD, en dan de goede exemplaren heel goed te pruimen als je ze bekijkt op een groot Full HD scherm. Ik wil best kijken of het nog beter kan, maar als een internetwinkel zich al niet eens aan zijn woord houd wordt het toch wel heel moeilijk om dat te gaan ervaren.

Man, ik plaag je maar......

Ik kan enkel zeggen, verkijk je niet zo op dat full hd, vanaf 720p wordt dvd er met gemak uitgespeeld op een groot scherm.....zelfs de grootste ht nono zal het zien....

Maar geen CC? scheelt je veel geld en je hebt meteen een keuze uit honderden hd dvd's :wink:

Henkske22
16-03-2007, 12:22
Zo goedkoop is het toch allemaal niet vanuit buitenland? lijkt me dat er vrij pittige verzendkosten aan vastzitten. Rodisc en axelmusic lijken mij daarom vrij goedkoop

Albert Kostwinder
16-03-2007, 12:57
Zo goedkoop is het toch allemaal niet vanuit buitenland? lijkt me dat er vrij pittige verzendkosten aan vastzitten. Rodisc en axelmusic lijken mij daarom vrij goedkoop

Voor 3 hddvd incl. versturen was ik laatst $ 71,81($ 20 p/stuk + $11,81 shipping & handling) bij amazon.com kwijt. Dit is omgerekend ca. € 54,-- , dus € 18,-- per stuk bij een 1,32 euro koers. :wink:

Henkske22
16-03-2007, 14:15
Zo goedkoop is het toch allemaal niet vanuit buitenland? lijkt me dat er vrij pittige verzendkosten aan vastzitten. Rodisc en axelmusic lijken mij daarom vrij goedkoop

Voor 3 hddvd incl. versturen was ik laatst $ 71,81($ 20 p/stuk + $11,81 shipping & handling) bij amazon.com kwijt. Dit is omgerekend ca. € 54,-- , dus € 18,-- per stuk bij een 1,32 euro koers. :wink:Das inderdaad best tedoen, al scheelt het vrij weinig met bijv axelmusic. Hoelang duurde het verzenden?

Albert Kostwinder
16-03-2007, 15:06
Zo goedkoop is het toch allemaal niet vanuit buitenland? lijkt me dat er vrij pittige verzendkosten aan vastzitten. Rodisc en axelmusic lijken mij daarom vrij goedkoop

Voor 3 hddvd incl. versturen was ik laatst $ 71,81($ 20 p/stuk + $11,81 shipping & handling) bij amazon.com kwijt. Dit is omgerekend ca. € 54,-- , dus € 18,-- per stuk bij een 1,32 euro koers. :wink:Das inderdaad best tedoen, al scheelt het vrij weinig met bijv axelmusic. Hoelang duurde het verzenden?

Dat varieert nogal, ik doe steevast standaard en dan duurt het gemiddeld anderhalve week. Laatste bestelling was er in 1 week. De langste duurde 4 weken. Maar goed, als je af en toe iets besteld is het ook wel weer leuk want wanneer komt er weer een pakje binnen?.... :wink:

hstadman
16-03-2007, 15:16
Zo goedkoop is het toch allemaal niet vanuit buitenland? lijkt me dat er vrij pittige verzendkosten aan vastzitten. Rodisc en axelmusic lijken mij daarom vrij goedkoop

Voor 3 hddvd incl. versturen was ik laatst $ 71,81($ 20 p/stuk + $11,81 shipping & handling) bij amazon.com kwijt. Dit is omgerekend ca. € 54,-- , dus € 18,-- per stuk bij een 1,32 euro koers. :wink:

Ik ben het met Albert eens dat het kan lonene om in het buitenland te gaan shoppen. Zo heeft play.com bijv. veel nl ondertitelde dvd´s die daar zelfs nog goedkoper zijn dan hier, incl. verzendkosten.

DVDProfilersFilmgek
17-03-2007, 16:51
Beloofd is beloofd, even op de hoogte houden :wink:

Het was inderdaad een principe kwestie zoals Sicco al aanvoelde, en de kwestie in ondertussen keurig opgelost door mijn leverancier, zij begrepen mijn teleurstelling en hebben dit naar tevredenheid opgelost, bij zo'n leverancier ga dan de volgende keer weer gewoon rustig shoppen, je weet dan dat ze je serieus helpen als het eens niet helemaal loopt zoals het lopen moet. 8)

Joost, gisteren een vrije dag, en wilde de HD DVD speler in gebruik nemen, dus zelf maar even naar Rotterdam gereden, Rodisc ligt vlak bij die hele bekende Cubus woningen. Vriendelijk personeel en ze hebben een heel uitgebreid assortiment, zeker op DVD gebied, het aanbod op HD gebied is dat wat zij ook op de website hebben, daarbuiten hebben ze ook nog wat extra's, maar dat extra's was wat te prijzig. Mocht iemand ooit ook zelf daar even willen shoppen en daar met de auto naar toe gaan, neem dan wel een goedgevulde chipknip mee, het parkeren kost daar op vrijdag en zaterdag 50cent per 9 minuten :shock: , op andere dagen kost het de helft :D :wink:

Heb de HD DVD speler in gebruik genomen, en heb een onderwerp gestart(m'n 1e) waar je de bevindingen kunt lezen.

Henkske22
17-03-2007, 18:00
Iemand misschien enig id wat Amazon.com Visa® Card inhoud?
Ahh laat maar, ben er al achter:)

Frenkel
22-03-2007, 06:54
Groot nieuws voor HD DVD:

The Matrix trilogy komt in de USA op 22 Mei op HD DVD uit,..en Blu-Ray zal pas later dit jaar volgen:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Disc_Announcements/The_Matrix_Trilogy_Comes_to_HD_DVD/533

Warner is het waarschijnlijk beu om te wachten totdat het Blu-Ray consortium klaar is met het ontwikkelen van de BD-Live functie, en dit kan er wel eens voor zorgen dat HD DVD fors terein kan terrug winnen.

Opvallend is dat 22 Mei is gekozen, omdat op die dag ook "Pirates of the Carribean" op BD uitkomen.

Richard B.
22-03-2007, 08:59
Groot nieuws voor HD DVD:

The Matrix trilogy komt in de USA op 22 Mei op HD DVD uit,..en Blu-Ray zal pas later dit jaar volgen:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Disc_Announcements/The_Matrix_Trilogy_Comes_to_HD_DVD/533
Da's mooi nieuws. Dan kan ik die voor de 5e keer aanschaffen. :lol:

Dat klinkt als een grap maar dat is het niet (vhs, 1e dvd, dvd + revisited, box-versie en dus straks HD DVD). :?

Henkske22
29-03-2007, 17:30
Voor 3 hddvd incl. versturen was ik laatst $ 71,81($ 20 p/stuk + $11,81 shipping & handling) bij amazon.com kwijt. Dit is omgerekend ca. € 54,-- , dus € 18,-- per stuk bij een 1,32 euro koers. :wink:
Hoe zit het trouwens met douane? dit zit er neem ik aan altijd bij? Mijn pakket van amazon is binnen maar ik neem aan dat ik nog een rekening krijg voor de douane

Pieter Kleine
01-04-2007, 01:38
Als de dvds al zijn gearriveerd hoef je geen rekening van de douane meer te verwachten. In dat soort situaties moet je direct aan de postbode of op postkantoor de rekening betalen voordat de dvds worden uitgereikt.

Olivier vd D.
02-04-2007, 15:00
Het komt mij momenteel goed uit dat ik het wat betreft dvd-aankopen al pakweg een half jaar zeer rustig aan doen. Ik heb nog een flinke voorraad waar ik op kan teren in afwachting van betaalbare films op HD-DVD en/of Bluray. Wellicht dat ik ergens begin volgend jaar overstap op HD (ook met nieuwe hardware). In de tussentijd zal ik bijzonder weinig dvd's meer aanschaffen denk ik en hou ik de HD-ontwikkelingen in de gaten.

Albert Kostwinder
02-04-2007, 15:22
Groot nieuws voor HD DVD:

The Matrix trilogy komt in de USA op 22 Mei op HD DVD uit,..en Blu-Ray zal pas later dit jaar volgen:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Disc_Announcements/The_Matrix_Trilogy_Comes_to_HD_DVD/533

Warner is het waarschijnlijk beu om te wachten totdat het Blu-Ray consortium klaar is met het ontwikkelen van de BD-Live functie, en dit kan er wel eens voor zorgen dat HD DVD fors terein kan terrug winnen.

Opvallend is dat 22 Mei is gekozen, omdat op die dag ook "Pirates of the Carribean" op BD uitkomen.

Heel leuk, maar de hddvd van the Matrix kun je zonder problemen bestellen terwijl de Pirates ongetwijfelt een regiocodering heeft en hier natuurlijk weer later uit gaat komen voor een te hoge prijs....;-)

Olivier vd D.
02-04-2007, 16:29
Zijn die HD-spelers (HD-DVD danwel Bluray) niet regiovrij te maken?

pretorian22
02-04-2007, 16:40
Zijn die HD-spelers (HD-DVD danwel Bluray) niet regiovrij te maken?


hd dvd's zijn vooralsnog allemaal regiovrij bij mijn weten

blue ray heeft ook nog een gedeelte dat regiovrij is (heb vorige week nog stargate uit canada besteld. daar zijn lijstjes voor te vinden.

maar regiohacks voor bijvoorbeeld de ps3 zou ik ook wel in geinteresseerd zijn :)

Frenkel
02-04-2007, 18:08
Grappig:
Doordat bij HD heel dat PAL en NTCS niet meer van toepassing is kunnen maatschapijen nu wereldwijd één en de zelfde uitgave uitbrengen.
Zo staan er op de Blu Ray van "Identity" die nu in de VS uit is, maarliefst 21 ondertitlessporen,... waaronder Nederlands.

pretorian22
02-04-2007, 23:54
dat is helemaal ideaal natuurlijk vooral voor mensen die eerder nooit importeerden omdat ze graag nl ondertitels wilden

ik heb zelf het vermoeden dat deze 2 formats nog wel een aantal jaar naast elkaar zullen bestaan

Richard B.
17-04-2007, 22:04
Ik hoorde afgelopen week trouwens weer iets lekker doms. Een verkoper van een bekende electronica/dvd/cd-zaak (de naam zal ik maar niet noemen) probeerde een klant ervan te overtuigen dat je niets aan HD had in het geval van oudere films "omdat die niet in HD waren opgenomen". De onkunde van verkopers doet je soms versteld staan. :-?

pretorian22
18-04-2007, 09:51
ja en dan zijn ze nog overtuigd van hun eigen kennis ook vaak! hoevaak ik van die lulpraat hoor in winkels je wil het niet weten. Maar de doorsnee persoon die trapt er nog in ook jammergenoeg.

Vooral in computerwinkels of winkels waar ze ook computers verkopen erbij is het erg wat de verkopers allemaal verzinnen of denken te weten (ik ben zelf al 4 jaar lang computertechnicus bij een behoorlijk itbedrijf) nou je ligt echt in een deuk soms gewoon :)

peanut1685
27-04-2007, 19:59
Ik ben dus ook zo'n early adopt, alhoewel er natuurlijk na 6 maanden niet echt meer sprake is van early. Ik heb er voor gekozen om de Sony Blu ray in de USA te kopen. 700 USD was een mooie prijs en dan de verzending. Ik heb inmiddels een mooie verzameling films en op de pioneer 506 is dat een prachtige ervaring. Ik heb het hier ook al eerder gelezen en kan slechts bevestigen dat als je een film in 1080 ziet je vergeet dat je nog dvd's nodig hebt. Ik heb hiernaast de Xbox 360 waar ik 720 wmv beastanden op afspeel en beiden zijn bijzonder de moeite waard.

Ik koop de meeste films via Ebay en kan dan vaak meerdere tegelijk op sturen en zo verzendkosten besparen. OOk ik ben meestal 19-25 euro incl verzending voor de nieuwste films kwijt.

Daarnaast zijn ook de 720 versies op de xbox bijna niet te onderscheiden van de blyu-ray films. Wat me wel opviel was het kwaliteitsverschil tussen sommige titels. House of Flying Daggers is een van de minste en black hawk down zonder moeite de beste. dat is wel jammer. Nu maar wachten to ze Indiana Jones eindelijk op dit formaat uit gaan brengen.

Olivier vd D.
01-05-2007, 20:51
Ik ben inmiddels al enkele weken bezig met het uitzoeken van hardware voor een mooie htpc die met gemak 1080p kan afspelen. Hiermee kan ik hd-materiaal van internet afspelen en zodra de hd-dvd-spelers en bluray-spelers betaalbaar zijn kan ik deze eenvoudig inbouwen. Juist vanwege de upgradability heb ik hiervoor gekozen. De hd-dvd's en blurayschijven worden vanzelf wel betaalbaarder.

misterfun
02-05-2007, 16:48
Grappig:
Doordat bij HD heel dat PAL en NTCS niet meer van toepassing is kunnen maatschapijen nu wereldwijd één en de zelfde uitgave uitbrengen.
Zo staan er op de Blu Ray van "Identity" die nu in de VS uit is, maarliefst 21 ondertitlessporen,... waaronder Nederlands.

Vergeef me als de vraag al eens voorbij is gekomen, maar betekend dit dat alle Blu Ray disks nederlandse subs bevatten ? Ik krij binnen 2 dagen de PS3 dan kan ik wat leuke films importeren.

Brian2
02-05-2007, 17:22
Vergeef me als de vraag al eens voorbij is gekomen, maar betekend dit dat alle Blu Ray disks nederlandse subs bevatten ? Ik krij binnen 2 dagen de PS3 dan kan ik wat leuke films importeren.


Helaas niet. Tot nu toe zijn de enige drie discs waarop zoveel audio- en ondertiteling sporen staan 'Closer', 'Identity', en 'Secret Window', alleen bevat de laatste geen Nederlandse ondertiteling.

MikeV
03-05-2007, 10:27
Ik weet niet of ik nog een 'early adopter' ben, maar de kogel is door de kerk: ik heb een Toshiba HD-E1 besteld :)

Albert Kostwinder
03-05-2007, 14:23
Ik weet niet of ik nog een 'early adopter' ben, maar de kogel is door de kerk: ik heb een Toshiba HD-E1 besteld :)

Gefeliciteerd!, ga je geen spijt van krijgen....:-D

Peter van santbrink
03-05-2007, 21:27
Voor 3 hddvd incl. versturen was ik laatst $ 71,81($ 20 p/stuk + $11,81 shipping & handling) bij amazon.com kwijt. Dit is omgerekend ca. € 54,-- , dus € 18,-- per stuk bij een 1,32 euro koers. :wink:

Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Frenkel
Bij Amazon.com wordt je gegarandeerd door de douane gepakt, als je boven de vrijstelling van 23 Euro uit komt.

De douane zal mij wel een brave jongen vinden want er is nog nooit een pakket van mij door de doane onderschept van amazon.com. Als ik bestel is het altijd dik boven de 23 euro. :wink:


Stoer verhaal hoor, maar je vergeet te melden dat als je bij Amazon.com iets besteld boven de 22 euro gegarandeerd problemen met de douane krijgt en dus bij bovenstaand bedrag nog zo'n 25 euro bij kan optellen, of jij hebt een manier ondekt om de douane te omzeilen maar die wil je blijkbaar niet delen, grapjas

Sicco
04-05-2007, 10:13
het is gewoon een kwestie van mazzel hebben als je niet gepakt wordt bij de douane.
ik heb het ook meegemaakt dat ik niet gepakt ben met een bestelling van Amazon, maar ook dat ik wel dik mocht bijbetalen.

gewoon mazzel hebben dus wie je pakketje behandeld...

Albert Kostwinder
04-05-2007, 13:03
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Frenkel
Bij Amazon.com wordt je gegarandeerd door de douane gepakt, als je boven de vrijstelling van 23 Euro uit komt.

De douane zal mij wel een brave jongen vinden want er is nog nooit een pakket van mij door de doane onderschept van amazon.com. Als ik bestel is het altijd dik boven de 23 euro. :wink:


Stoer verhaal hoor, maar je vergeet te melden dat als je bij Amazon.com iets besteld boven de 22 euro gegarandeerd problemen met de douane krijgt en dus bij bovenstaand bedrag nog zo'n 25 euro bij kan optellen, of jij hebt een manier ondekt om de douane te omzeilen maar die wil je blijkbaar niet delen, grapjas

Waarom moet ik hier stoer over doen? Ik bestel regelmatig pakketjes van boven de 23 euro bij amazon.com en daar heb ik nog nooit ook maar 1 euro invoerrechten over betaald. Maar je zult nu natuurlijk zien dat mijn huidige bestelling wel wordt gepakt. ;-)

Brian2
04-05-2007, 22:55
Ik bestel regelmatig pakketjes van boven de 23 euro bij amazon.com en daar heb ik nog nooit ook maar 1 euro invoerrechten over betaald.

Same here.

DVDProfilersFilmgek
05-05-2007, 12:00
Vergeef me als de vraag al eens voorbij is gekomen, maar betekend dit dat alle Blu Ray disks nederlandse subs bevatten ? Ik krij binnen 2 dagen de PS3 dan kan ik wat leuke films importeren.

Blu Ray schijven zijn in regio's onderverdeeld, zul je al problemen met de ondertitels kunnen krijgen, je kan ook nog eens problemen met de regiocodering krijgen!


Hier kun je zien welke regio A schijfjes je eventueel kunt afspelen op jouw regio B speler(als je hem tenminste hier hebt aangeschaft):

http://www.axl.nu/bluray/bluray.lindsite.dk.htm

Evil Hobbit
06-05-2007, 19:09
Ik zit er aan te denken om een hd-dvd speler te importeren. Toshiba HD-A2 of wellicht zelfs een XA2. Amazon laat mij echter geen speler bestellen ivm import restricties. Die HD-A2 is nu slechts 325 dollar bij Amazon. Balen dat ik het er niet kan bestellen :P

Iemand anders een speler uit Amerika geimporteerd en zo ja; waar en wat waren de toeslagen?

MikeV
06-05-2007, 19:43
Via ebay kun je er ook redelijk voordelig aankomen, alsmede sommige winkels die wereldwijd leveren. Heb zelf overwogen een A2 te bestellen, maar na verhalen dat de E1 niet hetzelfde is als een A1 (het is me niet duidelijk of het echt een A2 is zoals sommigen beweren, maar Toshiba bevestigt wel dat er helemaal geen E2 komt), heb ik besloten de E1 te kopen. Prijs (358 euro (http://www.pixmania.nl/nl/nl/440522/art/toshiba/hd-dvd-speler-hd-e1.html)), NL garantie en regio 2 (heb ik er toch het meeste van) gaf de doorslag. En natuurlijk de uitstekende tests van dit model.

Evil Hobbit
06-05-2007, 19:50
Hm ja, denk niet dat ik snel een speler via ebay zal kopen (red; niet). De E1 is idd een prima speler. De A2 krijgt ook hele goede reviews alleen hdmi 1.3 komt pas bij de XA2 er bij. De A20 (model tussen A2 en XA2) voegt 1080p toe daar waar de A2 nog met 1080i werkt.

350 euro is wel een fraai prijsje voor een speler. HD-dvd spelers zijn toch regio vrij?

MikeV
06-05-2007, 19:53
Als je denkt dat 1080p een voordeel is boven 1080i dan moet je 'ns googelen, dat maakt nl. niets uit. Wellicht is dat op dit forum ook al uitgelegd.
Alleen de HD-DVD speler is regiovrij, de gewone DVD speler niet. En ik heb nog een paar van die antieke dingen liggen ;)

Peter van santbrink
06-05-2007, 19:58
Hm ja, denk niet dat ik snel een speler via ebay zal kopen (red; niet). De E1 is idd een prima speler. De A2 krijgt ook hele goede reviews alleen hdmi 1.3 komt pas bij de XA2 er bij. De A20 (model tussen A2 en XA2) voegt 1080p toe daar waar de A2 nog met 1080i werkt.

350 euro is wel een fraai prijsje voor een speler. HD-dvd spelers zijn toch regio vrij?

Inderdaad mooie prijs en volgens mij zijn HD-dvd's inderdaad regiovrij, maar weet dat niet 100 % zeker

pretorian22
06-05-2007, 21:28
Inderdaad mooie prijs en volgens mij zijn HD-dvd's inderdaad regiovrij, maar weet dat niet 100 % zeker

ze zijn idd gewoon regiovrij. ik heb zelf de Toshiba HD E1 en bestel zelfs liever amerikaanse hd dvd's want daar heb je veel meer keuze en ze zijn vaak nog goedkoper ook.

dat vind ik trouwens wel jammer met blu ray die wel dus die regiocodering heeft, wou dat ik me ps3 regiovrij voor blu ray kreeg maar dit zal voorlopig nog wel nie kunnen. als het ooit al kan

rvvnr1
07-05-2007, 18:24
Helaas niet. Tot nu toe zijn de enige drie discs waarop zoveel audio- en ondertiteling sporen staan 'Closer',........
Hoe weet je dat? Deze komt pas over een week of 2 uit......

Brian2
07-05-2007, 18:59
Hoe weet je dat? Deze komt pas over een week of 2 uit......

Ik bedoelde de regio A uitgaves in mijn vorige post.

vick86
07-05-2007, 21:03
OK een beetje off-topic maar uiteindelijk op weer on-topic: Nadat mijn oude (lees: antieke) dvd speler steeds meer kuren begon te vertonen. Heb ik een recent uitgebrachte dvd speler besteld. Aangezien deze een HD-upscaler heeft en ik al een Xbox360 had heb ik ook meteen maar een HD-ready TV besteld. Een samsung van 68 cm zal voor de meeste van jullie niks voorstellen maar voor mijn doelen (gamen en dvd's kijken op de slaapkamer) is dat meer dan zat. Zeker aangezien er nu nog een 15 inch lcdschermpje staat wat een belediging van mijn apparatuur is.

Hoe dan ook on-topic: De HD-dvd add-on voor de Xbox lijkt mij in de toekomst wel wat maar op dit moment is het aanbod HD-dvd's zelfs op internet nog erg klein. Bovendien zal op deze schermgrootte het verschil tussen een upgescalede dvd en een hd-dvd wel niet al te groot zijn al geeft beter bronmateriaal natuurlijk altijd beter beeld. Als het goed is komt mijn nieuwe tv over een paar dagen aan. Ik kan niet wachten om over te schakelen op semi HD want dat is tenslotte nog altijd stukken beter dan SD.

rvvnr1
08-05-2007, 06:20
Ik bedoelde de regio A uitgaves in mijn vorige post.
Bij DVDPacific staat de release van Closer toch echt op 22-05-2007...

Brian2
08-05-2007, 10:58
Bij DVDPacific staat de release van Closer toch echt op 22-05-2007...


http://bluray.highdefdigest.com/closer.html

Evil Hobbit
09-05-2007, 11:51
zozo 575 euro, ps3 bij media markt. Wordt steeds goedkoper. :D

pretorian22
10-05-2007, 12:56
549 bij dimensionplus gratis bezorgd :)

Pieter Kleine
06-07-2007, 19:03
Uit nieuwsbrief Rodisc:
We zitten inmiddels halverwege 2007. Tijd om de balans op te maken van de strijd tussen HD-DVD en Blu-Ray.
Na de topmaand maart is voor HD-DVD een langzame daling te constateren, wat voornamelijk te maken heeft met het achterhouden van nieuwe releases door Universal Pictures Nederland. Universal Pictures Nederland moet naar eigen zeggen nog steeds HD-DVD introduceren. Deze maand komen ze weer met een worp, maar of dat genoeg is om een sterke stijging te realiseren, is maar de vraag.
Blu-Ray heeft vorige maand flink gepiekt, waardoor Blu-Ray op dezelfde hoogte is gekomen, waar HD-DVD in maart was. Deze piek is voornamelijk te danken aan sterke releases van Buena Vista. Helaas heeft Buena Vista Nederland aangekondigd het komende half jaar niets meer uit te brengen op Blu-Ray. Blu-Ray hoopt op een flinke push, wanneer de Playstation 3 over een paar maanden in prijs verlaagd wordt. Van een echte doorbraak van één van de systemen is vooralsnog geen sprake.