PDA

Bekijk de volledige versie : Beeldprobleem Pioneer DV-490V-K aangesloten via HDMI



Jochem Huijg
21-11-2006, 19:32
Beste forumleden,

Ik heb een probleem met mijn DVD-speler. Ik heb de Pioneer DV-490V-K aangesloten op mijn Panasonic plasma tv, (42 PA60) via HDMI. Nou gebeurd het helaas zeer regelmatig dat bij het spelen van een dvd, na een willekeurig tijdstip, het beeld horizontale, soort van digitale strepen geeft. bij het op stop drukken van de dvd-speler en gelijk weer op play drukken is het fenomeen weg en vaak komt het na een tijdje weer terug...er is geen touw aan vast te knopen... nu is mijn plasma geen hd-ready, maar downscaled hij de beelden van 720p (de basis HDMI uitgang van de Panasonic) naar een goede resolutie voor mijn plasma....voor zover ik het kan overzien (panasonic gebruiksaanwijzing).

Ik heb de dvd speler nog niet zo lang, dus ga hem van de week zeer zeker terugbrengen voor reparatie, maar hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn??

Thnx voor de antwoorden!

Ltrz Jochem

Remo van Vuuren
22-11-2006, 15:38
Erg vervelend allemaal maar wie zegt dat het probleem in je DVD-speler zit?

Als je TV niet HD-ready is zie ik trouwens niet echt het nut in van de upscaling en vermoed ik zelfs verlies van het oorspronkelijke signaal. Dat neemt niet weg dat het wel zou moeten werken.
Meestal geven de handleidingen wel aan dat het verkeerd instellen van de HDMI-settings slechte resultaten kunnen opleveren. Ipv. te upscalen naar 720p kan je er ook voor kiezen om de standaard "576p/480p" setting te kiezen. Dan hoeft je TV niet meer te downscalen.

Harrie van Geleuken
22-11-2006, 18:16
Erg vervelend allemaal maar wie zegt dat het probleem in je DVD-speler zit?

Als je TV niet HD-ready is zie ik trouwens niet echt het nut in van de upscaling en vermoed ik zelfs verlies van het oorspronkelijke signaal. Dat neemt niet weg dat het wel zou moeten werken.
Meestal geven de handleidingen wel aan dat het verkeerd instellen van de HDMI-settings slechte resultaten kunnen opleveren. Ipv. te upscalen naar 720p kan je er ook voor kiezen om de standaard "576p/480p" setting te kiezen. Dan hoeft je TV niet meer te downscalen.

Heb het zelf mogen ervaren met een Panasonic DVD S-97.
Ook met HDMI en dan upscalen. Het lijkt nergens op...gewoon inleveren aan beeldkwaliteit. Heb deze DVD speler dan ook omgeruild voor een Onkyo DVP-503,zonder HDMI.''Progressieve'''via component....een plaatje !
(aangesloten op een HD-ready plasmascherm.)

Jochem Huijg
23-11-2006, 09:06
Erg vervelend allemaal maar wie zegt dat het probleem in je DVD-speler zit?

Als je TV niet HD-ready is zie ik trouwens niet echt het nut in van de upscaling en vermoed ik zelfs verlies van het oorspronkelijke signaal. Dat neemt niet weg dat het wel zou moeten werken.
Meestal geven de handleidingen wel aan dat het verkeerd instellen van de HDMI-settings slechte resultaten kunnen opleveren. Ipv. te upscalen naar 720p kan je er ook voor kiezen om de standaard "576p/480p" setting te kiezen. Dan hoeft je TV niet meer te downscalen.

De reden dat ik denk dat het in de dvd-speler zit is dat het probleem stopt (soms voor korte tijd) wanneer ik de dvd op stop zet en daarna weer op play. bovendien is het geen probleem wat zich op vaste momenten voordoet, of bijvoorbeeld de gehele film, maar spontaan. als de tv moeite zou hebben met downscalen, zou hij het probleem vanaf het begin van de dvd tot aan het einde moeten hebben, aangezien hij dan continue zou moeten downscalen. Ik meen mij te herinneren dat ik wel heb gekeken naar de mogelijkheid van 480p maar dat deze niet op de dvd-speler (wanneer aangesloten via HDMI) zit. Dit kan ik nog verder uitproberen...

Aansluiten via component kan ook, maar ik heb net zo'n mooie HDMI kabel gekocht van 60 euri....

Harrie van Geleuken
23-11-2006, 14:30
Erg vervelend allemaal maar wie zegt dat het probleem in je DVD-speler zit?

Als je TV niet HD-ready is zie ik trouwens niet echt het nut in van de upscaling en vermoed ik zelfs verlies van het oorspronkelijke signaal. Dat neemt niet weg dat het wel zou moeten werken.
Meestal geven de handleidingen wel aan dat het verkeerd instellen van de HDMI-settings slechte resultaten kunnen opleveren. Ipv. te upscalen naar 720p kan je er ook voor kiezen om de standaard "576p/480p" setting te kiezen. Dan hoeft je TV niet meer te downscalen.

De reden dat ik denk dat het in de dvd-speler zit is dat het probleem stopt (soms voor korte tijd) wanneer ik de dvd op stop zet en daarna weer op play. bovendien is het geen probleem wat zich op vaste momenten voordoet, of bijvoorbeeld de gehele film, maar spontaan. als de tv moeite zou hebben met downscalen, zou hij het probleem vanaf het begin van de dvd tot aan het einde moeten hebben, aangezien hij dan continue zou moeten downscalen. Ik meen mij te herinneren dat ik wel heb gekeken naar de mogelijkheid van 480p maar dat deze niet op de dvd-speler (wanneer aangesloten via HDMI) zit. Dit kan ik nog verder uitproberen...

Aansluiten via component kan ook, maar ik heb net zo'n mooie HDMI kabel gekocht van 60 euri....

Echter...er is helemaal geen verschil te zien tussen component en HDMI,
alleen dat beeld en geluid door een kabel kan,al gebruik ik voor dvd altijd de receiver. (5.1)

Jochem Huijg
23-11-2006, 15:10
Erg vervelend allemaal maar wie zegt dat het probleem in je DVD-speler zit?

Als je TV niet HD-ready is zie ik trouwens niet echt het nut in van de upscaling en vermoed ik zelfs verlies van het oorspronkelijke signaal. Dat neemt niet weg dat het wel zou moeten werken.
Meestal geven de handleidingen wel aan dat het verkeerd instellen van de HDMI-settings slechte resultaten kunnen opleveren. Ipv. te upscalen naar 720p kan je er ook voor kiezen om de standaard "576p/480p" setting te kiezen. Dan hoeft je TV niet meer te downscalen.

De reden dat ik denk dat het in de dvd-speler zit is dat het probleem stopt (soms voor korte tijd) wanneer ik de dvd op stop zet en daarna weer op play. bovendien is het geen probleem wat zich op vaste momenten voordoet, of bijvoorbeeld de gehele film, maar spontaan. als de tv moeite zou hebben met downscalen, zou hij het probleem vanaf het begin van de dvd tot aan het einde moeten hebben, aangezien hij dan continue zou moeten downscalen. Ik meen mij te herinneren dat ik wel heb gekeken naar de mogelijkheid van 480p maar dat deze niet op de dvd-speler (wanneer aangesloten via HDMI) zit. Dit kan ik nog verder uitproberen...

Aansluiten via component kan ook, maar ik heb net zo'n mooie HDMI kabel gekocht van 60 euri....

Echter...er is helemaal geen verschil te zien tussen component en HDMI,
alleen dat beeld en geluid door een kabel kan,al gebruik ik voor dvd altijd de receiver. (5.1)

Dat snap ik, alleen ik vind het zonde om een goede (dure) HDMI kabel weg te moeten doen, of in de stofla te leggen (net als mijn optische kabels en mijn scart van de vorige dvd-speler) en hem via HDMI aan te sluiten....

maar uit jou antwoord begrijp ik dat jij zegt dat het probleem niet in de dvd-speler kan zitten? ik ga vanavond nog eens proberen de dvd-speler anders in te stellen en te kijken of het probleem dan voorbij is...dat heb ik al geprobeerd, maar je weet maar nooit! hahaha

Jochem Huijg
24-11-2006, 10:20
Heb gister weer eens met de instelling zitten klooien...ik heb zonder enig probleem op 572i een dvd kunnen kijken...merk qua beeld geen verschil met 572p. wat ik kon zien in de gebruiksaanwijzing van de panasonic tv, was dat er verschil zit in de verversingsfrequentie die gebruikt wordt tussen 572i en 572p....wellicht dat het hier aan ligt...

Ik probeer het hier maar eens mee en kijk hoe het zich verder ontwikkeld! wordt vervolgt