PDA

Bekijk de volledige versie : marco borsato symphonica in rosso



ivo1976
22-11-2006, 06:24
de dvd van de concertreeks in het gelredome komt op 1 december as uit

Hugo R
22-11-2006, 11:11
Dat is een stuk eerder dan ik had verwacht. Deze gaat zeker een keer in de collectie komen.

Bjorn S.
22-11-2006, 11:23
Hee leuk, dus wel meer mensen op dit forum die geinteresseerd zijn.
Ben zelf niet echt fan ofzo, maar mijn vrouw wel. Dus dit concert ook weer geweest en ik moet zeggen, was helemaal super! Mooie show!

Ik zag dat er een DVD, een DVD+CD en een Dubbel CD komt. Wat mis je dan als je de DVD+CD koopt? Het prijsverschil tussen de dvd en dvd+cd is maar 2,50 ofzo :roll:

Hugo R
22-11-2006, 11:38
Bij de vorige DVD zat ook een Live cd. Stonden maar een paar nummers op en ik luister hem eigenlijk nooit. Zit er dus sterk over te denken op gewoon alleen de DVD te kopen.

Marcel Tinga
23-11-2006, 14:28
de cd bij de dvd is een selectie en bevat net zoals de cd in 2004 een aantal liedjes, en de dubbel cd is natuurlijk compleet

zie ook www.marcoborsatofansite.nl

Bob Hiemstra
24-11-2006, 08:39
Bij de vorige DVD zat ook een Live cd. Stonden maar een paar nummers op en ik luister hem eigenlijk nooit. Zit er dus sterk over te denken op gewoon alleen de DVD te kopen.

En als je graag alles op cd wilt kun je ook gewoon de audio van de dvd rippen en op cd branden.

Tegenwoordig vind ik het een beetje overbodig om zowel de cds als de dvd van een concert te hebben.
Ik rip de audio van de dvd gewoon naar mp3 en zet ze op mijn mp3 speler.

EvdL
02-12-2006, 10:34
Zit er ook een dts spoor bij op deze dvd ?
Is 5.1 spoor niet voldoende om te hebben ?

Herjan
02-12-2006, 11:54
Er zit een DTS track op, maar die is ook 5.1 hoor... ;)

Grappige vond ik trouwens de prijzen:
DVD: 9,99
2-CD: 9,99
DVD+CD: 19,99

Kun je in mijn ogen toch het best de DVD en 2-CD kopen. Heb je meer aan lijkt me (CD extra en 1 cent goedloper :mrgreen: ), want de DVD's onderling verschillen niet, de verpakking verschilt niet (beide keepcase). Ik heb zelf alleen de DVD gekocht. Luister toch geen CD's van Marco. Dan doe ik er wel een DVD in.

Bij MM verkochten ze trouwens ook het fotoboek, maar die kun je beter bij een boekhandel kopen. Prijs MM: 27,99, Bruna: 19,99.

EvdL
02-12-2006, 12:02
Ja, bedoelde eigenlijk dat of er ook een dts spoor op zat naast de gewone dolby digitial surround. Die versie kan je van het internet halen maar dan kies ik toch voor een originele dvd met dts spoor.

Dus bij het kruidvast is ie uitverkocht ?

Goedkoopst bij Media markt (ik gewoon in Purmerend, dus die van Amsterdam is voor mij het meest gunstig) voor EUR 8,99 ?

Herjan
02-12-2006, 12:05
Er zit een DD 2.0 track op, een DD5.1 en DTS 5.1. Ik heb gisteravond even de DTS track zitten luisteren en die klinkt prima. Publiek is wel veel meer aanwezig dan normaal, dus dat is even wennen. Ben er nog niet uit of dat gaat lukken of dat het me gaat irriteren.

Overigens: DD is verplicht op een DVD. Alleen een DTS track is niet toegestaan. Vandaar ook die dubbel-DVD van Zien vorig jaar, met DVD nr. 1 met DD en DVD nr. 2 met DTS.

EvdL
02-12-2006, 12:08
Dus het is wel een pre om de originele dvd te kopen omdat die een dts track heeft ?

En waar is ie de buurt van Purmerend het goedkooptst ?

LJ
04-12-2006, 09:12
Er zit een DD 2.0 track op, een DD5.1 en DTS 5.1. Ik heb gisteravond even de DTS track zitten luisteren en die klinkt prima. Publiek is wel veel meer aanwezig dan normaal, dus dat is even wennen. Ben er nog niet uit of dat gaat lukken of dat het me gaat irriteren.



Moet zeggen dat ik blij ben dat ik Marco Borsato eindelijk kan horen zingen... Tijdens de DVD opnames werd hij regelmatig overstemd door de zaal :D . Het is dan niet erg verwonderlijk dat het publiek nogal "aanwezig" is op het geluidsspoor..

ivo1976
07-12-2006, 18:47
in ede was de 2cd en dvd afgelopen zaterdag (2 december) 7,50 per stuk als je in het rood kwam leuk zo'n actie scheeld veel iig

Hugo R
12-12-2006, 15:42
Publiek is wel veel meer aanwezig dan normaal, dus dat is even wennen. Ben er nog niet uit of dat gaat lukken of dat het me gaat irriteren.

Toch niet meer dan bij zijn andere dvd's? Volgens mij wordt er bij Zien - Live in de Kuip net zo veel en duidelijk meegezongen als hier.

Gerco Stuivenberg
22-01-2007, 22:22
Publiek is wel veel meer aanwezig dan normaal, dus dat is even wennen. Ben er nog niet uit of dat gaat lukken of dat het me gaat irriteren.Dat is niet zo gek. De Gelredome heeft een dak dat open en dicht kan. In dit geval dus dicht. Daarnaast heb ik zelf meestal meer de behoefte om uit mijn dak te gaan wanneer de geluidsmix ook de akoestiek van de ruimte laat horen . Anders lijkt het teveel op een studio-opname.


Dus het is wel een pre om de originele dvd te kopen omdat die een dts track heeft ? Zeker, het DTS-spoor van een DVD van Marco Borsato heeft ook nog eens de hoogste bitrate nl. 1536kbps.

Bij de DD is dit niet meer dan 448kbps, terwijl 640 het hoogst is. :wink: