PDA

Bekijk de volledige versie : Advies voor een home cinema systeem



Stievie911
24-11-2006, 11:20
Hallo

ik ben nu bezig met een eigen bios te creeën

nu moet ik natuurlijk ook geluid hebben

Budget plus/min 400 Euro

Het liefst 5.1

er moet een hdmi aansluiting op de dvd speler zitten

en er moet een active sub bij zitten (of maakt dit niet zo veel uit?)

graag een reactie

mvg,

Seth__Gekko
24-11-2006, 11:46
Is dit 400 inclusief bekabeling?

Dan zou ik voor een kant en klaar samengesteld setje van H/K i.c.m. JBL of zoiets dergelijks gaan. Ga maar eens kijken en luisteren bij de MM.

Stievie911
24-11-2006, 12:41
ja het liefst wel natuurlijk incl. bekabeling

heb je mischien een paar voorbeelden met een plaatje en wat info?

joostpolletje
24-11-2006, 12:59
Zelf zoeken, Kom op!!
Google en hit er maar op los..
Kijk anders je folders door!

R Klemkerk
24-11-2006, 13:01
Is dit 400 inclusief bekabeling?

Dan zou ik voor een kant en klaar samengesteld setje van H/K i.c.m. JBL of zoiets dergelijks gaan. Ga maar eens kijken en luisteren bij de MM.

Luisteren bij de mediamarkt zal denk ik niet gaan vanwege die andere herrie die altijd aanstaat ;)

R Klemkerk
24-11-2006, 13:02
Zelf zoeken, Kom op!!
Google en hit er maar op los..
Kijk anders je folders door!

Mijn advies, Ga eens naar de winkel en ga zelf luisteren/kijken naar wat jou het meeste aanspreekt voor dit bedrag.

Beter advies kunnen wij niet geven in deze prijsklasse. :roll:

Stievie911
24-11-2006, 14:00
ik heb zelf een Creative Gigfaworks G500 kun je die ook niet op een dvd speler aansluiten?

ik heb hem nu op me pc aangesloten en echt mega geluid super bass en helder geluid!! het mooiste is om die te gebruiken

heb ik dan aleen nog een dvd speler nodig of ook nog andere dingen?

Peter Porrio
24-11-2006, 14:42
ik heb zelf een Creative Gigfaworks G500 kun je die ook niet op een dvd speler aansluiten?


Dit kan wel, maar dan heb je een DVD-speler nodig met Dolby Digital- en DTS decoders. Ook moet de DVD-speler over een analoge multi-channel uitgang beschikken. Maar als hij over eigen decoders beschikt, heeft ie dit al.



heb ik dan aleen nog een dvd speler nodig of ook nog andere dingen?

Naast de DVD-speler met ingebouwde decoders heb je 3 kabeltjes nodig van mini-jack naar stero RCA (rood/witte tulp). Deze sluit je met de tulpjes aan op je DVD-speler en met de mini-jacks op je Creative geluidset.

Albert Kostwinder
24-11-2006, 14:51
Gelukkig hoeft er geen blu ray bij want dan werd het wat krap... :roll:

Gerco Stuivenberg
26-11-2006, 13:20
Logitech heeft meerkanaalsPC luidspreker systemen die voorzien zijn van de benodigde decoders. http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/NL/NL,crid=2172

Of wil je ook nog radio kunnen luisteren?

Stievie911
26-11-2006, 17:31
het is voor een ruimte van 7mx 4,5m en dan vind ik het mooier om 2 zuilen naast me 3 meter breede scherm te hebben :D

weten jullie niet een paar niet al te prijzige zuilen met mooi geluid? ik weet het echt niet meer wat nou goed en slecth is met al die reviews

als iemand een 5.1 systeem bij me kaar kan toveren voor 450 euro hoor ik dat graag?

het liefst 2 toren speakers voor!!!!

ik wil in totaal eigelijk niet hoger dan 450 euro komen omdat ik ook al een beamear heb gekocht.

Jos A.
26-11-2006, 21:20
Ik heb er zelf nog nooit naar geluisterd, maar op het tweakers forum zijn er zat mensen die Eltax erg leuk vinden. In de winkel zul je ze niet vinden, dus moet je even op internet zoeken. Dan kun je met €450 fijn shoppen voor van die kasten naast je drie meter brede scherm; sterker nog, dan kun je met dat geld misschien wel vier zuilen kopen!!!!111!!

R Klemkerk
26-11-2006, 22:25
Ik heb er zelf nog nooit naar geluisterd, maar op het tweakers forum zijn er zat mensen die Eltax erg leuk vinden. In de winkel zul je ze niet vinden, dus moet je even op internet zoeken. Dan kun je met €450 fijn shoppen voor van die kasten naast je drie meter brede scherm; sterker nog, dan kun je met dat geld misschien wel vier zuilen kopen!!!!111!!

Voordat de Megapool falliet ging, heb ik en set compacte speakers gekocht van Eltax, namelijk de Millenium serie. Deze presteert best prima voor zijn prijs!

Het schijnt al dat je een 5.0 set kunt vinden voor 150 euro van Eltax, met vloerstaanders.

Jos A.
26-11-2006, 23:38
Voordat de Megapool falliet ging, heb ik een set compacte speakers gekocht van Eltax, namelijk de Millenium serie. Deze presteert best prima voor zijn prijs!

Het schijnt al dat je een 5.0 set kunt vinden voor 150 euro van Eltax, met vloerstaanders.

Yep, dan een subwoofer erbij (ik geloof dat Mivoc redelijk goedkope maakt) en dan houd de TS genoeg centjes over om een dvd speler met HDMI te kopen.

Stievie911
27-11-2006, 12:13
het word toch een prijs update ik heb de JBL Balboa 5.1 gezien lijkt me wel een goed toch?

en wat heb ik dan nog meer nodig aleen een reciever met hdmi toch?

mark_a
27-11-2006, 12:55
Wat is nu nog het resterende budget want die JBL speakers zijn ongeveer 700 euro. Ik zal je wel adviseren om zelf naar die speakers te gaan luisteren. JBL staat nogal bekend als erg boomerig en daar moet je maar net van houden.

Stievie911
27-11-2006, 14:05
ja ok e maar ik weet me god niet waar ze die dingen in de buurt verkopen ik woon zelf in Noord-holland vlak bij enkhuizen.

wat betreft de resternde budget is ongeveer 250 euro

mark_a
27-11-2006, 14:25
Op www.hifi.nl kan je op dealers zoeken bij jou in de buurt. Daar kunnen ze je ook wat meer advies geven over de versterking. Je kan daar zelf gaan luisteren als het een goede audio zaak is. Ik kan wel een merk versterker op gaan noemen maar misschien klinkt dat helemaal niet.

voske
07-12-2006, 16:50
Je hebt geluk!!
Ik doe mijn oude reciever + boxen weg.

Het is een onkyo 545 reciever met dolby surround en 5.1 ingangen (je moet dus een dvdspeler met decoder hebben)
front 2x 150w wharfledale 3 weg
center BNS
Rear BNS
Sub Wharfledale

Meeste kabels zitten er ook wel bij.

Wel ophalen voor zaterdagochtend 11 uur, anders verhoog ik de prijs en gaat ie op marktplaats.

500 euro voor dit alles. Boxen zijn nog te beluisteren (zit nu op een andere onkyo reciever)

gr
JP

P.s. bij interesse een PBtje

Gerco Stuivenberg
12-12-2006, 22:26
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je dit gedeelte van het forum mag gebruiken voor het plaatsen van een advertentie voske?

Je kunt dan beter een link maken naar de advertentie of een PM naar de TS sturen. :wink:

Jos A.
12-12-2006, 23:16
Waarschijnlijk staat dat ding nu op marktplaats, waar 'ie thuis hoort.