PDA

Bekijk de volledige versie : Geluid van sommige films valt weg.



mr.ED
09-04-2002, 20:27
Ik heb twee dvd's in bezit waarvan af en toe het geluid weg valt.
Mijn vraag is of er ook meer mensen zijn die deze problemen kennen.

Het gaat om de volgende dvd's:

Pearl harbor
Atlantis ( vandaag gekocht )

heb 120 dvd's ik heb dit nog nooit eerder gehoord.

Heb een Onkyo 595 + een Sony DVP-S335 dvd speler.

Volgens een kennis van mij kan het voorkomen dat er dvd spelers zijn die een gevoelige laser hebben, vandaar dat de bepaalde dvd overslaan.
:confused: :confused: :confused: :confused:

Volgens mij ben ik toe aan een nieuwe dvd speler':D :D

Mike Philippens
09-04-2002, 20:45
Ik heb twee dvd's in bezit waarvan af en toe het geluid weg valt
Heb je al een paar anderen geprobeerd? Als zoiets optreed moet je altijd proberen of je het probleem kunt reproduceren. Als ie het doet bij DVD's waarvan je zeker weet dat ze het voorheen wél goed deden, ligt het waarschijnlijk aan de speler.

Kun je de storing nog beter omschrijven. Wat ik bedoel is: valt het geluid compleet weg en loopt het beeld gewoon door? Valt het abrupt weg of kraakt ie? Allemaal dingen die belangrijk zijn.

Kijk voor de gein ook even in het engineering menu van de speler. Hier mag je eigenlijk niet in komen van Mr.Sony, maar als je niets veranderd kan het geen kwaad (opletten dus!):


To enter service mode, start from Standby (power off) mode, and sequentially press [TIME], [CLEAR], and [POWER] on the remote control.
Als het goed is, komt er nu een menu tevoorschijn. Een van de opties (bij mij is het nr3) Emergency History. Je kunt daar de draaiuren van de speler zien, verdeeld over DVD en CD. Volgens een reparateur kunnen ze makkelijk 4000 uur mee. Ik heb er pas 700 opzitten...(1 jaar). Je kunt er ook error meldingen zien die onlangs zijn opgetreden, maar daar heb je niets aan. Het zijn alleen getallenreeksen en het zegt ons helemaal niets.

Volgens mij is, als je hebt vastgesteld dat het aan de speler ligt en niet aan een paar schijfjes, toch het beste om het ding na te laten kijken. Weet niet wat ie gekost heeft en hoe oud ie is, maar misschien is het nog de moeite waard...

mr.ED
09-04-2002, 21:11
Ja ik heb al verschillende dvd's geprobeerd en ook dezelfde dvd's maar dan omgeruild!
Het gebeurt alleen maar bij deze twee dvd's.
Het beeld loopt gewoon door maar je krijgt eens soort dip in het geluid dus niet minder geluid maar echt stilte van +/- 1 sec.
Dus valt abrupt weg.

code werk bij mij niet!

Ik denk dat het niet aan de speler ligt maar aan dat er dvd zijn die vrij gevoelig zijn opgenomen:confused:
Want ik heb de dvd's ook op een andere dvd speler gedraaid en daar ging het goed op. ( een pioneer dvd speler en de computer )

Demarco
09-04-2002, 21:43
layer wissel misschien ??

Mike Philippens
09-04-2002, 23:15
layer wissel misschien ??
Maar dan loopt het beeld niet door... Bovendien heeft Ed 120 DVD's. Je mag dus voetstoots aannemen dat ie weet wat een layerchange is en dit fenomeen weet te herkennen.

mr.ED
10-04-2002, 10:24
Nee het is geen layer wissel want hij doet het op verschillende tijd stippen.

ben ik nou echt de enige die dit heeft:confused: :confused:

Remco Out
10-04-2002, 10:28
ben ik nou echt de enige die dit heeft:confused: :confused: Nee, volgens mij niet, want ik heb een paar maanden geleden een thread gelezen over het wegvallen van geluid bij Pearl Harbor, ik weet niet meer precies waar die thread staat, maar anders moet je hem maar opzoeken met de zoek-functie. Ik weet zeker dat meer mensen last hebben van het wegvallen van geluid bij Pearl Harbor, Atlantis heb ik niks over gehoord, maar ik zal de thread nog wel even opzoeken.

Remco Out
10-04-2002, 10:34
hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2712) kan je die thread bekijken over wegvallen van geluid bij Pearl Harbor, misschien word je er iets wijzer van, ik weet niet of het antwoord in de thread staat.