PDA

Bekijk de volledige versie : Speakerkabels voor surround speakers



mark_a
27-11-2006, 15:31
Ik sta op het punt speaker kabels voor mijn achter speakers aan te schaffen nu weet ik alleen niet echt zeker wat voor kabel ik daar voor ga gebruiken. Op ebay kan ik nu QED Silver Anniversary speaker kabel kopen voor 3,5 pond per meter of 25 meter QED micro speaker kabel voor 30 pond. Misschien kan iemand mij vertellen wat ik voor m'n achterspeakers het best kan gebruiken. Ik heb overigens KEF Q2 Dipool speakers voor achter. Het zijn nog best flinke speakers ze wegen 8kg per stuk volgens mij.

DVDProfilersFilmgek
29-11-2006, 15:54
Ik sta op het punt speaker kabels voor mijn achter speakers aan te schaffen nu weet ik alleen niet echt zeker wat voor kabel ik daar voor ga gebruiken. Op ebay kan ik nu QED Silver Anniversary speaker kabel kopen voor 3,5 pond per meter of 25 meter QED micro speaker kabel voor 30 pond. Misschien kan iemand mij vertellen wat ik voor m'n achterspeakers het best kan gebruiken. Ik heb overigens KEF Q2 Dipool speakers voor achter. Het zijn nog best flinke speakers ze wegen 8kg per stuk volgens mij.

Uit de achterkanalen komen de surround effecten, ook worden bij de meesten de surroundspeakers niet gebruikt op het moment dat men naar muziek luisterd. Voor de Main speakers is het verstandig een goede kabel te gebruiken, maar voor de surround speakers is het mijn inziens weggegooid geld om daar kapitalen aan uit te geven.

Persoonlijk zou ik iets als dit nemen:

http://www.allekabels.nl/na/0/1159/Ofc-Luidsprekerkabel-Professio.html

Ben je gevoelig voor merknamen en heb je een geldboom in de tuin, ja wie stopt je dan om kapitalen aan kabels uit te geven :?: :wink:

Johan van den D.
29-11-2006, 17:59
Wat gebruik je nu voor de front speakers?

Rob Eric Blank
29-11-2006, 18:07
Opzich is het allermooiste om de speakerkabel van je fronts en rears gelijk te hebben. Financieel is dit vaak minder aantrekkelijk (I know) en daarom gaat men vaak een tandje lager zitten met achterspeaker kabel.
Welke kabel heb je op je fronts? Qed SA zou natuurlijk het mooiste zijn, alleen wel wat aan de prijzige kant.
Het mooiste is dan om alles van hetzelfde merk te behouden en de Qed micro is een zeer aangenaam initiatief voor dat.

mark_a
29-11-2006, 20:09
Ik gebruik nu voor m'n voorkanalen QED Silver Anniversary XT Bi-Wire. Ik kan 25m QED Silver Anniversary voor 145 euro inclusief verzendkosten kopen (nieuw). Ik denk dat ik dat maar ga doen. Valt opzich nog meer voor kabel. Overal XT kabels wordt me iets te gek.

Johan van den D.
29-11-2006, 22:40
Ivm de kosten van de XT is de S.A een goed alternatief en voor de 145 euro moet je het zeker niet laten naar mijn mening.
Teminste, ik begrijp dat je het budget ervoor heb.

mark_a
29-11-2006, 22:42
Ja het budget heb ik ervoor ben lekker aan t upgraden de laatste tijd :). Moet alleen even wachten tot het item gerelist wordt op ebay. Heb ook m'n XT kabels en HDMI kabel van E-bay. Scheelt een heel stuk qua prijs.

DVDProfilersFilmgek
30-11-2006, 00:06
Ja het budget heb ik ervoor ben lekker aan t upgraden de laatste tijd :). Moet alleen even wachten tot het item gerelist wordt op ebay. Heb ook m'n XT kabels en HDMI kabel van E-bay. Scheelt een heel stuk qua prijs.

Je hebt een geldboom 8) .... lekker laten rollen dat spul :wink:

mark_a
30-11-2006, 00:31
Ja het budget heb ik ervoor ben lekker aan t upgraden de laatste tijd :). Moet alleen even wachten tot het item gerelist wordt op ebay. Heb ook m'n XT kabels en HDMI kabel van E-bay. Scheelt een heel stuk qua prijs.

Je hebt een geldboom 8) .... lekker laten rollen dat spul :wink:

Dat zal wel makkelijk zijn zeg :lol:. Het is meer veel werken naast de studie geweest ben ik bang :wink:.

DVDProfilersFilmgek
30-11-2006, 00:44
Ja het budget heb ik ervoor ben lekker aan t upgraden de laatste tijd :). Moet alleen even wachten tot het item gerelist wordt op ebay. Heb ook m'n XT kabels en HDMI kabel van E-bay. Scheelt een heel stuk qua prijs.

Je hebt een geldboom 8) .... lekker laten rollen dat spul :wink:

Dat zal wel makkelijk zijn zeg :lol:. Het is meer veel werken naast de studie geweest ben ik bang :wink:.

Het zal dan wel een baantje geweest zijn waar het met gemak ontvangen is :roll: Als je foldertjes loopt denk je niet zo makkelijk over ruim 140 euro voor een paar speakerkabels :wink:

mark_a
30-11-2006, 00:59
Even off-topic :wink:. Ik studeer bedrijfskunde en werk bij een paar promotiebedrijven. Bij een van die bedrijven werk ik als teamleider. Voor een bijbaan verdienen die bedrijven best lekker. Ik werk ook best veel naast m'n studie omdat het me redelijk makkelijk afgaat. Ik werk dus redelijk hard, maar ik weet waar ik het voor doe :wink:.

Edgar Smit
01-12-2006, 10:07
Ja het budget heb ik ervoor ben lekker aan t upgraden de laatste tijd :). Moet alleen even wachten tot het item gerelist wordt op ebay. Heb ook m'n XT kabels en HDMI kabel van E-bay. Scheelt een heel stuk qua prijs.

Je hebt een geldboom 8) .... lekker laten rollen dat spul :wink:

Dat zal wel makkelijk zijn zeg :lol:. Het is meer veel werken naast de studie geweest ben ik bang :wink:.

Het zal dan wel een baantje geweest zijn waar het met gemak ontvangen is :roll: Als je foldertjes loopt denk je niet zo makkelijk over ruim 140 euro voor een paar speakerkabels :wink:Mag ik hier heel even offtopic over zeggen dat ik dit een vreemde stelling vindt? Volgens mij heeft je werk/bijbaantje weinig te maken met hoe je over kabels denkt en hoeveel je ervoor over zou hebben. Het enige effect is dat je wellicht wat langzamer upgrades doet danwel langer moet sparen als je de mening hebt dat duurdere kabels wel beter klinken. Als je die mening niet hebt ben je uiteraard sneller klaar, maar volgens wordt je mening dus niet gevormd door je bijbaantje(s).

Maar ik begrijp wel wat DVDfilmprofilersennogveelmeerindieverschrikkelijkl angenickvanhemgek bedoelt hoor, het staat er alleen een beetje vreemd, vandaar :wink: .

mark_a
01-12-2006, 12:43
Ik ben het voor een gedeelte wel eens met Edgar. Je upgrades gaan misschien wat sneller als je een goede bijbaan hebt. Aan de andere kant heeft hetgeen je verdient ook wel wat te maken met hoe je over je hobby denkt. Even over het algemeen gesproken: als je 100.000 per jaar verdient zal je eerder een amp van 10.000 kopen dan wanneer je 40.000 per jaar verdient.

DVDProfilersFilmgek
01-12-2006, 13:12
Even off-topic :wink:. Ik studeer bedrijfskunde en werk bij een paar promotiebedrijven. Bij een van die bedrijven werk ik als teamleider. Voor een bijbaan verdienen die bedrijven best lekker. Ik werk ook best veel naast m'n studie omdat het me redelijk makkelijk afgaat. Ik werk dus redelijk hard, maar ik weet waar ik het voor doe :wink:.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het iedereen van harte, maar met vakkenvullen en bijvoorbeeld folderslopen werk je ook hard. :roll:
Met zulke baantjes haal je niet echt inkomens waarbij je 140 euro uit gaat geven aan een paar kabels voor je achterspeakers lijkt mij. De updates waar je over spreekt zijn niet echt heel erg belangrijk, iemand die zijn inkomen uit eerder genoemde bijbaantjes haalt zal mijn inziens zijn geld op een andere manier gebruiken. :wink:

Het is leuk om updates te doen aan je installatie('s) als je daar dan ook de middelen voor hebt. We hebben allemaal wel zo onze wensen, maar feit blijft dat je inkomen bepaald hoever je je hobby kunt uitoefenen :!:

Het door je genoemde bedrag voor een paar speakerdraden is voor heel veel mensen een extreem dure oplossing en dat mogen we best wel eens in onze achterhoofden houden. Ook de kabelboeren moeten hun Mercedes of BMW kunnen blijven rijden, dus het is altijd fijn dat er mensen zijn die het zich wel kunnen veroorloven :wink:

Seth__Gekko
02-12-2006, 11:24
Groot gelijk trek gewoon een paar meter Micro naar achtern van Qed, doe niet te veel consessies, dan geniet je het meeste!

DVDProfilersFilmgek
02-12-2006, 14:02
Even off-topic :wink:. Ik studeer bedrijfskunde en werk bij een paar promotiebedrijven. Bij een van die bedrijven werk ik als teamleider. Voor een bijbaan verdienen die bedrijven best lekker. Ik werk ook best veel naast m'n studie omdat het me redelijk makkelijk afgaat. Ik werk dus redelijk hard, maar ik weet waar ik het voor doe :wink:.

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het iedereen van harte, maar met vakkenvullen en bijvoorbeeld folderslopen werk je ook hard. :roll:
Met zulke baantjes haal je niet echt inkomens waarbij je 140 euro uit gaat geven aan een paar kabels voor je achterspeakers lijkt mij.

(...)


Het door je genoemde bedrag voor een paar speakerdraden is voor heel veel mensen een extreem dure oplossing en dat mogen we best wel eens in onze achterhoofden houden.

Wat is nou in godsnaam eigenlijk je punt :confused: .... Het lijkt wel of mark_a zich zou moeten verantwoorden waarom hij zo'n "extreem dure oplossing" kiest voor "een paar speakerdraden".... Dat iemand met een krantenwijkje zich wellicht geen 140 euro luidsprekerkabels kan permitteren lijkt me echt volstrekt irrelevant.

Het was ook off Topic. Niemand hoeft zich te verantwoorden.

De diepere boodschap heb je blijkbaar niet begrepen.

Je hoeft niet altijd een punt te hebben om een boodschap te hebben.

Laten we godsnaam maar buiten het onderwerp houden, wat er in die naam al niet voor ellende werd veroorzaakt....

mark_a
02-12-2006, 15:58
Ik heb even een vraagje over m'n surround speakers. Je hebt op je receiver een uitgang surround left een surround right. Ziet de receiver de surround speaker die tegenover je rechter front speaker als rechts? Beetje domme vraag misschien maar vroeg het me even af.

Johan van den D.
02-12-2006, 15:59
Rechts blijft rechts, dus de zijde waar je front rechts staat is het achter niet anders.

mark_a
02-12-2006, 16:00
Rechts blijft rechts, dus de zijde waar je front rechts staat is het achter niet anders.

Dank je!

Edgar Smit
03-12-2006, 22:34
Maar dan wel rechts als je naar de voorkant van je receiver kijkt :wink:.
(ik heb ze gezien die maar niet begrepen waarom het geluid niet klopte met het beeld.....:wink: )

mark_a
03-12-2006, 22:38
Het is nu allemaal goed aangesloten. Het
was het trouwens al gelijk goed aangesloten omdat het me op deze manier het meest logisch leek. Ik heb trouwens nog een andere vraag (je merkt wel dat dit m'n eerste surround versterker - speakers etc zijn :wink:). Als ik m'n receiver inschakel dan hoor ik een soort van ruis in m'n speakers (niet echt heel hard). Hoort het helemaal stil te zijn of is dit normaal. M'n dvd speler of een andere bron is dan nog niet ingeschakeld.

Edgar Smit
03-12-2006, 23:34
Het is nu allemaal goed aangesloten. Het
was het trouwens al gelijk goed aangesloten omdat het me op deze manier het meest logisch leek. Ik heb trouwens nog een andere vraag (je merkt wel dat dit m'n eerste surround versterker - speakers etc zijn :wink:). Als ik m'n receiver inschakel dan hoor ik een soort van ruis in m'n speakers (niet echt heel hard). Hoort het helemaal stil te zijn of is dit normaal. M'n dvd speler of een andere bron is dan nog niet ingeschakeld.Bij kwalitatief zeer gboede receivers (zeg maar hele dure :wink:) zul je dat niet hebben. Zolang de ruis echt zachtjes is en poas bij een wat hoger volume hoorbaar, is dat normaal. Je kunt proberen een netfilter tussen het stopcontact en je receiver te hangen voor rond de 80 euro bij BCC, een monster met powerfilter:
http://www.monstercable.com/images_db/power/hts2000_side_tn.jpg

mark_a
03-12-2006, 23:43
Ik hoor de ruis wel als ik de receiver zacht heb staan maar pas als ik op 10cm van de speaker luister. Tussen de -70DB en -30DB is het ruis ongeveer even hard. Tussen -30DB en -10DB wordt het iets harder. Ik hoor het dan tot 20cm van de speaker. En daarna ga je het wel beter horen. Als de receiver op 0DB staan moet je wel binnen 40cm staan anders hoor je het niet. Ik heb een marantz sr7500 maar dat valt ongetwijfeld niet binnen de hele dure :wink:. Ik zal als budget het toelaat binnenkort eens een netfilter aan schaffen.

Maar het is dus eigenlijk normaal dat je ruis hoort als je voor de speaker luistert? Bedankt voor je antwoord in ieder geval :).