PDA

Bekijk de volledige versie : Waar HD-DVD's te kopen?



stephan.
27-11-2006, 21:04
Ik heb sinds vandaag een HD DVD speler (360) en het leek mij wel een goed idee om hier wat sites te posten waar ze HD-DVDs verkopen, aangezien de release van de HD DVDs vanaf deze week op gang gaat komen..

Ik weet dat rodisc.nl (prijzen EUR 23,99 - EUR 39,99) er een aantal heeft...

Weet je er meer? Post dan hier de link met de richtprijzen...!

Frenkel
27-11-2006, 21:11
Ik heb sinds vandaag een HD DVD speler (360) en het leek mij wel een goed idee om hier wat sites te posten waar ze HD-DVDs verkopen, aangezien de release van de HD DVDs vanaf deze week op gang gaat komen..

Ik weet dat rodisc.nl (prijzen EUR 23,99 - EUR 39,99) er een aantal heeft...

Weet je er meer? Post dan hier de link met de richtprijzen...!

www.play.com (fors goedkoper dan import via rodisc)
www.dvdpacific.com (meerdere titels tegelijk kopen is raadzaam ivm hoge verzendkosten)

Ben je afhangkelijk van NL ondertitels dan word het wat lastiger,... en je hebt natuurlijk een Cedit Cart nodig

Eric van Ballegoie
27-11-2006, 22:27
Correct in Rotterdam verkoopt ook HD DVD's, voor 34,95 per stuk. Blu-Ray discs kosten bij Correct overigens 29,95 per stuk.

stephan.
28-11-2006, 10:17
Toch apart dat HD-DVD's veelal net wat duurder zijn, terwijl ze in kosten goedkoper zijn... Maar goed zal niet lang duren voordat het allemaal richting de dvd prijs kruipt...

Eric van Ballegoie
28-11-2006, 10:27
Ik weet niet zeker of die HD DVD titels bij Correct Nederlandse titels zijn, of dat het om import gaat. In dat laatste geval zou de hogere prijs logisch zijn.

Maverick
28-11-2006, 15:27
Correct in Rotterdam verkoopt ook HD DVD's, voor 34,95 per stuk. Blu-Ray discs kosten bij Correct overigens 29,95 per stuk.

Diverse Blu-Ray discs bij de MM. (NED ond.)

Muziek BR: 14.99 (o.a. Toto, Black crowns e.a.)
Films BR: 21.99 (Hitch, Hostel, Knights tale e.a.)
Films BR: 23.99 (Stealth, Fantastic 4 e.a.)

Wordt het niet al tijd voor een Pricewatch voor HD-DVD en Blu-Ray titels??
Of is dat nog te vroeg? Met de PS3 in aantocht en de HD-DVD add-on voor de Xbox360 misschien geen overbodige luxe?

stephan.
28-11-2006, 15:48
Lijkt mij een heel goed idee. Pricewatch voor HD DVD en Blu-Ray... Begint nu op gang te komen!

Albert Kostwinder
28-11-2006, 16:09
Amazon.com heeft ook al een aardige lijst met hd dvd.

Lord of the rings komt er ook al aan zag ik.... 8)

maximus
05-12-2006, 17:26
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Albert Kostwinder
05-12-2006, 19:13
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Nope, alleen blu ray... Wel ff wennen hoor die kleine doosjes...

Ik las trouwens dat blu ray spelers geen cd's en dvd-r kunnen lezen???? :oops:

Ikzelf heb inmiddels een dozijn hd dvd's besteld. Let the party begin..... 8)

maximus
05-12-2006, 19:38
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Nope, alleen blu ray... Wel ff wennen hoor die kleine doosjes...

Ik las trouwens dat blu ray spelers geen cd's en dvd-r kunnen lezen???? :oops:

Ikzelf heb inmiddels een dozijn hd dvd's besteld. Let the party begin..... 8)

ik heb op dit moment:
king kong
mi:1
mi:3

en onderweg
v for vendetta
superman returns
pitchblack
chronicles of riddick
serenity

Albert Kostwinder
05-12-2006, 19:56
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Nope, alleen blu ray... Wel ff wennen hoor die kleine doosjes...

Ik las trouwens dat blu ray spelers geen cd's en dvd-r kunnen lezen???? :oops:

Ikzelf heb inmiddels een dozijn hd dvd's besteld. Let the party begin..... 8)

ik heb op dit moment:
king kong
mi:1
mi:3

en onderweg
v for vendetta
superman returns
pitchblack
chronicles of riddick
serenity

Mooi he, 8)

The thing en doom heb ik ook nog en MI special collectors set (alle 3 films..). :wink:

Albert Kostwinder
05-12-2006, 19:58
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Nope, alleen blu ray... Wel ff wennen hoor die kleine doosjes...

Ik las trouwens dat blu ray spelers geen cd's en dvd-r kunnen lezen???? :oops:

Ikzelf heb inmiddels een dozijn hd dvd's besteld. Let the party begin..... 8)

ik heb op dit moment:
king kong
mi:1
mi:3

en onderweg
v for vendetta
superman returns
pitchblack
chronicles of riddick
serenity

Mooi he, 8)

The thing en doom heb ik ook nog en MI special collectors set (alle 3 films..). :wink:

O ja, ook nog The Mummy, Van Helsing en wat natuur docu/film :wink:

rvvnr1
09-12-2006, 15:13
De MM in Z'meer had er gisteren een paar liggen waaronder King Kong. Had haast dus heb niet op de prijzen gelet e.d.

Ash
11-12-2006, 22:37
Ola,

Ik ben op dit moment de gelukkige eigenaar van een HD-DVD add-on voor de Xbox 360, de versie die ik heb komt uit Amerika/Canada, nu is mijn vraag, werken hier nou ook HD-DVD's die uit Europa komen of ben ik verplicht USA HD-DVD's te kopen?

Ik vond namelijk geen Regio code op de achterkant van de bijgeleverde King Kong HD-DVD.

En zijn er nog goede review sites van HD-DVD's?

Met vriendelijke groet,

D.G.C Leenart

Brian2
11-12-2006, 23:37
Voor zover ik weet is alles nog regiovrij.

www.highdefdigest.com heeft reviews van praktisch alle HD-DVD's die in Amerika zijn verschenen.

mike mannot
12-12-2006, 14:57
Ola,

Ik ben op dit moment de gelukkige eigenaar van een HD-DVD add-on voor de Xbox 360, de versie die ik heb komt uit Amerika/Canada, nu is mijn vraag, werken hier nou ook HD-DVD's die uit Europa komen of ben ik verplicht USA HD-DVD's te kopen?

Ik vond namelijk geen Regio code op de achterkant van de bijgeleverde King Kong HD-DVD.

En zijn er nog goede review sites van HD-DVD's?

Met vriendelijke groet,

D.G.C Leenart


Je kan alles er gewoon op afspelen. Het beeld is wel een enorme vooruitgang hè. Ik dacht eerst dat dvd mooi genoeg was, wat een vergissing :-)

overzicht van meerdere review-sites (erg handig, ook voor dvd)
http://www.dvd-basen.dk/uk/home.php3

Frenkel
12-12-2006, 17:31
Het beeld is wel een enorme vooruitgang hè. Ik dacht eerst dat dvd mooi genoeg was, wat een vergissing :-)



Ik heb inmiddels ook zowel HD DVD en Blu-Ray kunnen aanschouwen, en kan dit aleen maar beamen.
Ik denk dat er heel veel filmliefhebbers, die nu nog sceptisch tegenover het HD gebeuren staan, overstag zullen gaan waneer ze een goede demonstratie zien.

Richard68
12-12-2006, 17:50
Het beeld is wel een enorme vooruitgang hè. Ik dacht eerst dat dvd mooi genoeg was, wat een vergissing :-)



Ik heb inmiddels ook zowel HD DVD en Blu-Ray kunnen aanschouwen, en kan dit aleen maar beamen.
Ik denk dat er heel veel filmliefhebbers, die nu nog sceptisch tegenover het HD gebeuren staan, overstag zullen gaan waneer ze een goede demonstratie zien.

Zodra de formatenoorlog afgelopen is en bekend is wie overeind blijft zullen wellicht meer mensen volgen.

Stap je nu over dan heb je 50% kans met de volgende betamax versie opgescheept te zitten. Leuk zo'n verzameling schijfjes met haarscherp beeld. Jammer dat je er dan alleen geen speler meer voor krijgt 8) .

Trouwens zo wereldschokkend is het kwaliteitsverschil ook niet en alleen zichtbaar bij de zeer grote schermen.

Nee deze jongen wacht keurig nog even af.

Trouwens bij zo'n demonstratie wordt je toch ook een beetje voor de gek gehouden. De HD c.q. blue ray DVD wordt getoont met een speciaal daarvoor gemaakt demo schijf op een speciaal daarvoor gekalibreerde TV.

Voor het vergelijk laat men dan vaak een gewone DVD zien getoond op een slechtere TV met een slechte DVD speler op elkaar aangesloten met een bagger kabel. En we weten dat sommige DVD fabrikanten ook niet altijd goede kwaliteit op hun schijven zetten.

Zet die twee tegenover elkaar, ja geen wonder dat je dan verschil ziet.

Ze proberen van alles om zo'n speler te verkopen.

maximus
12-12-2006, 19:09
Trouwens zo wereldschokkend is het kwaliteitsverschil ook niet en alleen zichtbaar bij de zeer grote schermen.



dan weet jij niet waar je het over hebt. Er is wel degelijk een groot verschil.

mike mannot
13-12-2006, 09:05
Trouwens zo wereldschokkend is het kwaliteitsverschil ook niet en alleen zichtbaar bij de zeer grote schermen.



dan weet jij niet waar je het over hebt. Er is wel degelijk een groot verschil.

Dit kan ik weer beamen. Het beeld is echt veel en veel mooier. Als ik het goed heb 6x de resolutie van dvd. Details die normaal niet zichtbaar zijn, knallen van je scherm. En dat heeft echt niks te maken met je tv. Natuurlijk heb je niet veel aan zo'n speler als je TV de hoge resolutie niet kan weergeven, maar dat is logisch.

Daarnaast hebben een aantal disc's een nieuwe interactieve manier van extra's bekijken en is het geluid vaak aanzienlijk beter (hoewel ik helaas nog niet de mogelijkheid heb om de nieuwe geluidstracks te beluisteren)

Natuurlijk begrijp ik dat mensen wachten (gelukkig niet iedereen want dan gebeurd er niks), maar het argument dat het niet zoveel verschilt met dvd is echt onzin. (misschien alleen bij een hele slechte disc)

Ik heb ook een add-on voor de 360, dus voor relatief weinig geld kunnen instappen. Ik kan nu lekker genieten en kijken hoe alles zich ontwikkeld. HD-DVD's zijn ongeveer net zo duur als gewone dvd's en in de loop van tijd zal er ongetwijfeld een universele spleler op de markt komen. Dat is voor mij een mooi moment om een losse speler aan te schaffen.

Richard68
13-12-2006, 10:00
Trouwens zo wereldschokkend is het kwaliteitsverschil ook niet en alleen zichtbaar bij de zeer grote schermen.



dan weet jij niet waar je het over hebt. Er is wel degelijk een groot verschil.

Dit kan ik weer beamen. Het beeld is echt veel en veel mooier. Als ik het goed heb 6x de resolutie van dvd. Details die normaal niet zichtbaar zijn, knallen van je scherm. En dat heeft echt niks te maken met je tv. Natuurlijk heb je niet veel aan zo'n speler als je TV de hoge resolutie niet kan weergeven, maar dat is logisch.

Daarnaast hebben een aantal disc's een nieuwe interactieve manier van extra's bekijken en is het geluid vaak aanzienlijk beter (hoewel ik helaas nog niet de mogelijkheid heb om de nieuwe geluidstracks te beluisteren)

Natuurlijk begrijp ik dat mensen wachten (gelukkig niet iedereen want dan gebeurd er niks), maar het argument dat het niet zoveel verschilt met dvd is echt onzin. (misschien alleen bij een hele slechte disc)

Ik heb ook een add-on voor de 360, dus voor relatief weinig geld kunnen instappen. Ik kan nu lekker genieten en kijken hoe alles zich ontwikkeld. HD-DVD's zijn ongeveer net zo duur als gewone dvd's en in de loop van tijd zal er ongetwijfeld een universele spleler op de markt komen. Dat is voor mij een mooi moment om een losse speler aan te schaffen.

Klinkt wel of je voor een van de HD fabrikanten werkt. De demo's die ik in ieder geval gezien heb waren niet wereldschokkend verschillend met DVD. En zoals jezelf al zegt moet al je apparatuur dan ook nog eens HD ready zijn. Veel mensen zijn net overgestapt op DVD. Die gaan niet hun pas aangeschafte speler en misschien ook wel TV de deur uit doen voor een compleet pakket HD apparatuur. Wil er dan ook nog echt van kunnen genieten moet je ook nog binnenkort je versterker vervangen door ene die HDMI 1.3 aankan.

De recensies trouwens van de eerste HD-DVD en met name de Blue Ray schijven waren wat dat betreft ook niet echt lovend. Zowel beeld als geluidskwaliteit waren nog niet datgene wat dat formaat zou moeten kunnen weergeven. Het staat wat dat betreft nog allemaal in de kinderschoenen.

Dit is echter eigenlijk helemaal niet het probleem. Het grote probleem om over te stappen is het feit dat er een formatenoorlog aan de gang is. Dat kun je toch niet ontkennen.

Zoals ik al eerder zei niemand wil met de volgende betamaxversie opgescheept zitten.

Daarbij is het hoogst onwaarschijnlijk dat er een universele speler komt. Beide kampen houden dat tegen omdat ze hun formaat willen zien winnen.

En mocht er toch een universele speler komen dan heb je daar op de langere termijn niks aan. Immers op het moment dat een van beide formaten de oorlog gewonnen heeft zal er ook geen universele speler mee gemaakt worden en zit je uiteindelijk toch met je niet meer afspeelbare schijfjes.

Zodra die oorlog over is zul je zien dat meer mensen waaronder mijzelf zullen gaan overstappen.

Albert Kostwinder
13-12-2006, 10:40
Trouwens zo wereldschokkend is het kwaliteitsverschil ook niet en alleen zichtbaar bij de zeer grote schermen.



dan weet jij niet waar je het over hebt. Er is wel degelijk een groot verschil.

Dit kan ik weer beamen. Het beeld is echt veel en veel mooier. Als ik het goed heb 6x de resolutie van dvd. Details die normaal niet zichtbaar zijn, knallen van je scherm. En dat heeft echt niks te maken met je tv. Natuurlijk heb je niet veel aan zo'n speler als je TV de hoge resolutie niet kan weergeven, maar dat is logisch.

Daarnaast hebben een aantal disc's een nieuwe interactieve manier van extra's bekijken en is het geluid vaak aanzienlijk beter (hoewel ik helaas nog niet de mogelijkheid heb om de nieuwe geluidstracks te beluisteren)

Natuurlijk begrijp ik dat mensen wachten (gelukkig niet iedereen want dan gebeurd er niks), maar het argument dat het niet zoveel verschilt met dvd is echt onzin. (misschien alleen bij een hele slechte disc)

Ik heb ook een add-on voor de 360, dus voor relatief weinig geld kunnen instappen. Ik kan nu lekker genieten en kijken hoe alles zich ontwikkeld. HD-DVD's zijn ongeveer net zo duur als gewone dvd's en in de loop van tijd zal er ongetwijfeld een universele spleler op de markt komen. Dat is voor mij een mooi moment om een losse speler aan te schaffen.

Klinkt wel of je voor een van de HD fabrikanten werkt. De demo's die ik in ieder geval gezien heb waren niet wereldschokkend verschillend met DVD. En zoals jezelf al zegt moet al je apparatuur dan ook nog eens HD ready zijn. Veel mensen zijn net overgestapt op DVD. Die gaan niet hun pas aangeschafte speler en misschien ook wel TV de deur uit doen voor een compleet pakket HD apparatuur. Wil er dan ook nog echt van kunnen genieten moet je ook nog binnenkort je versterker vervangen door ene die HDMI 1.3 aankan.

De recensies trouwens van de eerste HD-DVD en met name de Blue Ray schijven waren wat dat betreft ook niet echt lovend. Zowel beeld als geluidskwaliteit waren nog niet datgene wat dat formaat zou moeten kunnen weergeven. Het staat wat dat betreft nog allemaal in de kinderschoenen.

Dit is echter eigenlijk helemaal niet het probleem. Het grote probleem om over te stappen is het feit dat er een formatenoorlog aan de gang is. Dat kun je toch niet ontkennen.

Zoals ik al eerder zei niemand wil met de volgende betamaxversie opgescheept zitten.

Daarbij is het hoogst onwaarschijnlijk dat er een universele speler komt. Beide kampen houden dat tegen omdat ze hun formaat willen zien winnen.

En mocht er toch een universele speler komen dan heb je daar op de langere termijn niks aan. Immers op het moment dat een van beide formaten de oorlog gewonnen heeft zal er ook geen universele speler mee gemaakt worden en zit je uiteindelijk toch met je niet meer afspeelbare schijfjes.

Zodra die oorlog over is zul je zien dat meer mensen waaronder mijzelf zullen gaan overstappen.

Als je nu aan een nieuwe dvd speler toe bent, gewoon instappen met een 2e generatie bd of hd dvd speler. Deze kunnen ook sd materiaal tot en met 1080i upscalen via hdmi. Dus blijf je nooit met een betamax machine zitten.

Als je scherm / projector hdmi heeft (of component) zul je al een behoorlijk verschil kunnen waarnemen zelfs met 576p. Ik heb dit zelf gezien en je hoeft echt niet meteen hdmi 1.3 en 1080p te hebben staan. Dat is natuurlijk het mooist maar absoluut niet een must om van hd te kunnen genieten. Ook zonder dit is het al beter dan sd. :wink:

mike mannot
13-12-2006, 10:57
Ik denk dat je een keer een goed demonstratie moet krijgen want bijna alle hd-dvd's zijn superieur aan de normale dvd's. En dat wordt bevestigd in bijna alle reviews.

Ik hoef heus niemand te overtuigen hoor. Ik wil alleen mijn ervaringen delen. Ik was ook sceptisch, maar ben inmiddels heel erg enthousiast geworden. Met een goede set-up is het verschil met dvd erg groot. En dat is gewoon een feit.

En natuurlijk zal er een partij afvallen, maar voorlopig geniet ik volop. En zal ik de schijfjes die ik heb gekocht altijd kunnen spelen op mijn 360 en waarschijnlijk in de toekomst ook op een universele speler.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=28855

Je kunt natuurlijk altijd wachten, maar voordat één van de partijen opgeeft, zijn we misschien wel weer twee jaar verder. Dan heb ik inmiddels heel wat hd-filmpjes gezien :-) En 20 dollar voor een hd-dvd (import) is een hardstikke leuke prijs. Wat ik zonde vind is om nu geld uit te geven aan dvd's, nu ik van hd heb mogen genieten.


Om nog een beetje on-topic te blijven. Ik koop mijn hd-dvd's bij: Amazon, DVDpacific en DVDEmpire

Albert Kostwinder
13-12-2006, 11:13
Helemaal met je eens Mike!.

Ik vind ook dat mensen zich niet zo gek moeten laten maken door dat hdmi 1.3 en 1080p verhaal. Natuurlijk haal je dan pas alles uit hd maar is niet meteen een must!! Ik heb al zoveel materiaal gezien in native 720p dat al zooooveeel mooier is dan sd dat je drang naar 1080p een stuk zal afnemen. Het zijn vaak mensen die alleen maar naar specs kijken die dit opleggen. Ik heb genoeg zelfs via hdmi op 576p gezien waarbij je mond al open valt...

Ik wil maar aangeven dat hd laagdrempeliger is en kan zijn dan velen zich voorstellen. Als je een scherm of projector met hdmi of component hebt staan kun je al los met hd als je een hd of bd speler koopt in welke vorm dan ook...... :wink:

Frenkel
13-12-2006, 18:04
Daarbij is het hoogst onwaarschijnlijk dat er een universele speler komt. Beide kampen houden dat tegen omdat ze hun formaat willen zien winnen.

En mocht er toch een universele speler komen dan heb je daar op de langere termijn niks aan. Immers op het moment dat een van beide formaten de oorlog gewonnen heeft zal er ook geen universele speler mee gemaakt worden en zit je uiteindelijk toch met je niet meer afspeelbare schijfjes.



Het is nu nog te vroeg, maar als zowel HD DVD en BD een flink marktaandeel kunnen verwerven, zullen er zeker universele spelers op de markt komen.
En als één van systemen vervolgens het lootje legt, zullen er nog zeker universele spelers verkrijgbaar blijven, ondanks dat er geen media meer te krijgen is.
het is namelijk vrij eenvoudig om een speler voor bijde formaten geschikt te maken, omdat het in bijde gevallen om de zelfde formaat schijfjes gaat.

Iets wat in het geval van VHS vs Betamax , niet het gval was, idem dito met de LaserDisc.
Als bijvoorbeeld de LaserDisc ook een 12 cm formaat was geweest had deze waarschijnlijk ook gewoon op huidige (high end) DVDspelers kunnen worden afgespeeld, net als dat je op dit moment ook gewoon DVD audio, SuperAudio CD, en CD video kunt afspelen op veel DVD spelers, terwijl dit systemen zijn die nooit echt succesvol zijn geweest

Maverick
14-12-2006, 14:50
Hoe staat het met die Price watch waar we het eerder over hadden? :D
Ik zie op steeds meer online shops BR en HDDVD titels worden aangeboden!!!

rtoonen
22-12-2006, 12:17
Is LOTR BD of HD-DVD (damn format war)? Ik heb nu sinds gisteren een BD-speler van Samsung staan, dus afwachten hoe eea gaat lopen.

Albert Kostwinder
22-12-2006, 13:00
Is LOTR BD of HD-DVD (damn format war)? Ik heb nu sinds gisteren een BD-speler van Samsung staan, dus afwachten hoe eea gaat lopen.

Er gaan veel geruchten over hoe wie wat waar enz. maar vooralsnog staat hij alleen in de hd dvd software lijst bij amazon.com... zal nog wel ff op zich laten wachten.

Hoe bevalt de Samsung trouwens? :wink:

rtoonen
22-12-2006, 13:25
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met standaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Albert Kostwinder
22-12-2006, 13:44
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Evil Hobbit
22-12-2006, 17:28
zag vandaag hd-dvds en blue ray dvds bij Media Mark Alexandrium. Varierend van 21.99 tot 23.99

Frenkel
23-12-2006, 05:57
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Titels van Warner, Paramount, en Lionsgate niet.
Titels van Sony,Beuna Vista/Disney, en Fox wel.

Voor een overzicht van regiogecodeerde en regiovrije titels: http://bluray.lindsite.dk/

Albert Kostwinder
23-12-2006, 10:42
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Titels van Warner, Paramount, en Lionsgate niet.
Titels van Sony,Beuna Vista/Disney, en Fox wel.

Voor een overzicht van regiogecodeerde en regiovrije titels: http://bluray.lindsite.dk/

He, dit is een handig lijstje voor bd early adopters. (y)

mike mannot
23-12-2006, 12:31
zag vandaag hd-dvds en blue ray dvds bij Media Mark Alexandrium. Varierend van 21.99 tot 23.99

Welke hd-dvd's heb je zien staan als ik vragen mag?

rtoonen
23-12-2006, 14:34
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Oeps, je hebt gelijk. Lijkt erop dat ik precies de goede heb gekozen, maar ik zie The Last Samurai er niet tussen en Black Hawk Down moet ik gewoon proberen. Tegenvaller. Ik heb nog 1 film bij Play in bestelling, daar dus geen problemen.

Albert Kostwinder
23-12-2006, 14:42
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Oeps, je hebt gelijk. Lijkt erop dat ik precies de goede heb gekozen, maar ik zie The Last Samurai er niet tussen en Black Hawk Down moet ik gewoon proberen. Tegenvaller. Ik heb nog 1 film bij Play in bestelling, daar dus geen problemen.

Zal wel een kwestie van tijd zijn lijkt mij eer de spelers regiovrij gemaakt kunnen worden. Elke restrictie is tot dusver te omzeilen geweest immers... (wishfull thinking!?) :wink:

rtoonen
23-12-2006, 14:53
Toch maar Black Hawk Down gecancelled, in januari voor 20,= leverbaar via Play. Last Samurai is van Warner en moet dus af te spelen zijn. Bedankt voor de tip.

Maverick
23-12-2006, 15:30
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Oeps, je hebt gelijk. Lijkt erop dat ik precies de goede heb gekozen, maar ik zie The Last Samurai er niet tussen en Black Hawk Down moet ik gewoon proberen. Tegenvaller. Ik heb nog 1 film bij Play in bestelling, daar dus geen problemen.

Er is een lijst met BR schijven welke nu uit zijn in de US en waar geen regiocode op zit!!!! Ik zal hem even opzoeken en hier posten (link)

Gevonden: http://bluray.lindsite.dk/

Maverick
23-12-2006, 15:38
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Oeps, je hebt gelijk. Lijkt erop dat ik precies de goede heb gekozen, maar ik zie The Last Samurai er niet tussen en Black Hawk Down moet ik gewoon proberen. Tegenvaller. Ik heb nog 1 film bij Play in bestelling, daar dus geen problemen.

Er is een lijst met BR schijven welke nu uit zijn in de US en waar geen regiocode op zit!!!! Ik zal hem even opzoeken en hier posten (link)

Gevonden: http://bluray.lindsite.dk/

Uiteraard kunnen aan deze lijst geen enkele zekerheden worden gegeven, maar op diverse fora lees ik alleen maar positieve reacties op deze lijst!

Albert Kostwinder
24-12-2006, 12:43
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Oeps, je hebt gelijk. Lijkt erop dat ik precies de goede heb gekozen, maar ik zie The Last Samurai er niet tussen en Black Hawk Down moet ik gewoon proberen. Tegenvaller. Ik heb nog 1 film bij Play in bestelling, daar dus geen problemen.

Er is een lijst met BR schijven welke nu uit zijn in de US en waar geen regiocode op zit!!!! Ik zal hem even opzoeken en hier posten (link)

Gevonden: http://bluray.lindsite.dk/

Uiteraard kunnen aan deze lijst geen enkele zekerheden worden gegeven, maar op diverse fora lees ik alleen maar positieve reacties op deze lijst!

En toch begrijp ik niet waar Hollywood zo moeilijk over doet. Lanceer films, dvds, hd dvd en bd schijven toch gewoon tegelijkertijd wereldwijd en laat consumenten lekker zelf kiezen welke versie ze willen aanschaffen. De middeleeuwen liggen al ver achter ons.... :wink:

Frenkel
24-12-2006, 13:04
Bevalt prima, beeld is spectaculair (o.a. Toto in Amsterdam en S.W.AT.), apparaat start sneller op dan ik had gedacht en geeft met sandaard-DVD toch nog een iets beter beeld van mijn niet echt slechte Sony NS930. Ondertussen 5 films bij amazon besteld.

Niet om het een en ander, maar bd heeft toch regiocodes? :wink:

Oeps, je hebt gelijk. Lijkt erop dat ik precies de goede heb gekozen, maar ik zie The Last Samurai er niet tussen en Black Hawk Down moet ik gewoon proberen. Tegenvaller. Ik heb nog 1 film bij Play in bestelling, daar dus geen problemen.

Er is een lijst met BR schijven welke nu uit zijn in de US en waar geen regiocode op zit!!!! Ik zal hem even opzoeken en hier posten (link)

Gevonden: http://bluray.lindsite.dk/

Uiteraard kunnen aan deze lijst geen enkele zekerheden worden gegeven, maar op diverse fora lees ik alleen maar positieve reacties op deze lijst!

En toch begrijp ik niet waar Hollywood zo moeilijk over doet. Lanceer films, dvds, hd dvd en bd schijven toch gewoon tegelijkertijd wereldwijd en laat consumenten lekker zelf kiezen welke versie ze willen aanschaffen. De middeleeuwen liggen al ver achter ons.... :wink:

Warner is in ieder geval niet van plan om nog regiocodes toe te passen.
Zij begrijpen goed dat de dreiging tegenwoordig niet meer van grijze import afkomstig is, maar wel van illegaal downloaden enz.

Disney daarintegen blijft hartnekkig achter hun regiocodeering staan.
Ze zullen ook nooit HD-DVD uitbrengen zolang er daar nog geen regiocodering wordt toegepast.
Ze komen altijd erg familie-, klant-, en kind-vriendelijk over, maar alles draait bij hen om de poen,...nog meer dan bij andere maatschapijen.
Ook MC Donalds is hier meesterlijk goed in

SuperDre
25-12-2006, 04:41
Disney daarintegen blijft hartnekkig achter hun regiocodeering staan.
Ze zullen ook nooit HD-DVD uitbrengen zolang er daar nog geen regiocodering wordt toegepast.
Ze komen altijd erg familie-, klant-, en kind-vriendelijk over, maar alles draait bij hen om de poen,...nog meer dan bij andere maatschapijen.
Ook MC Donalds is hier meesterlijk goed in

Wat een onzin, bij elk bedrijf draait het om de poen.. Bij consumenten draait het ook om niets anders dan de poen, want anders zouden ze netjes hun spullen gewoon kopen ipv als een domme idoot de boel blijven downloaden...

Frenkel
25-12-2006, 09:06
Disney daarintegen blijft hartnekkig achter hun regiocodeering staan.
Ze zullen ook nooit HD-DVD uitbrengen zolang er daar nog geen regiocodering wordt toegepast.
Ze komen altijd erg familie-, klant-, en kind-vriendelijk over, maar alles draait bij hen om de poen,...nog meer dan bij andere maatschapijen.
Ook MC Donalds is hier meesterlijk goed in

Wat een onzin, bij elk bedrijf draait het om de poen.. Bij consumenten draait het ook om niets anders dan de poen, want anders zouden ze netjes hun spullen gewoon kopen ipv als een domme idoot de boel blijven downloaden...

Natuurlijk gaat het bij iedereen om het geld, dat beweer ik ook helemaal niet (goed lezen en redeneren is tegenwoordig te veel gevraagd! ), maar Disney is gewoon veel sluwer dan andere bedrijven.
Over het algemeen zijn hun DVD's duur, en zakken veel minder snel in prijs.
Ze brengen hun klassiekers ook maar voor een tijdelijke periode uit, en vervolgens kan de klant weer jaren wachten op een nieuwe release.

rvvnr1
25-12-2006, 10:42
Precies en Disney kan dit doen omdat t tenslotte niet hun enige bron van inkomsten is...

Ash
27-12-2006, 20:07
Waar kan je inmiddels in Nederland HD-DVD's kopen?

Ik weet de volgende:

-Ro-Disc
-Correct
-Media Markt

Nog meer plekken in Nederland? of eventueel te bestellen bij Nederlandse webshops?

Ik hoor het graag!

SuperDre
28-12-2006, 10:26
Media markt? Ik heb ze in iedergeval in eindhoven niet zien liggen.. Alleen BR heb ik daar zien liggen..

Ash
28-12-2006, 10:29
Media markt? Ik heb ze in iedergeval in eindhoven niet zien liggen.. Alleen BR heb ik daar zien liggen..

In de MediaMarkt in Den Haag liggen Apollo 13, Serenity en King Kong.

twc02
28-12-2006, 10:43
bij Fame in Amsterdam lagen ze voor de kerst ook al

Remco Sondagh
28-12-2006, 13:57
Media markt? Ik heb ze in iedergeval in eindhoven niet zien liggen.. Alleen BR heb ik daar zien liggen..

In de MediaMarkt in Den Haag liggen Apollo 13, Serenity en King Kong.


Ik kom net terug van MM DH maar GEEN HD DVD's :(
Ik zag wel een stuk met BD's liggen.

rvvnr1
28-12-2006, 14:03
Ik kom net terug van MM DH maar GEEN HD DVD's :( Ik zag wel een stuk met BD's liggen.
Rij dan even door naar MM Z'meer, daar liggen er wel een aantal bij de infobalie op de cd/dvd-afdeling. Althans dat was vorige week zo... :wink:

Remco Sondagh
28-12-2006, 14:04
Hmm, ik zal even kijken. Dank je voor de tip :D

Ash
28-12-2006, 17:26
Media markt? Ik heb ze in iedergeval in eindhoven niet zien liggen.. Alleen BR heb ik daar zien liggen..

In de MediaMarkt in Den Haag liggen Apollo 13, Serenity en King Kong.


Ik kom net terug van MM DH maar GEEN HD DVD's :(
Ik zag wel een stuk met BD's liggen.

Ze liggen juist bij de BD's, ik vond ze tussen de UMD en BD film's

baltar
07-01-2007, 16:29
Ik kom net terug van MM DH maar GEEN HD DVD's :( Ik zag wel een stuk met BD's liggen.
Rij dan even door naar MM Z'meer, daar liggen er wel een aantal bij de infobalie op de cd/dvd-afdeling. Althans dat was vorige week zo... :wink:

In Eindhoven hebben zo ook alleen BR.

luyckfasseel stefan
08-01-2007, 16:41
belgie ook vooral bd, maar frankrijk merendeel hd

Eclipse
08-01-2007, 17:42
In Middelburg liggen HD DVDs en Blu-ray.
Het aanbod van Blu-ray is wel veel groter. :?

MikeV
08-01-2007, 17:44
Waar liggen de HD's dan? Laatste keer zag ik alleen BR's. Toen hadden ze ook alleen de BR speler.

Eclipse
08-01-2007, 17:54
Ze liggen naast elkaar. Rood/bruinen doosjes :lol:

Remco1
09-01-2007, 08:23
waar is de prive watch van de HD DVD,s?

Dennis Veldhuizen
20-01-2007, 22:09
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Klopt FAME in A'dam heeft die liggen 26,99 meen ik

minimoke
21-01-2007, 11:25
In MM te Gent (B) staan 2 BD-spelers, maar dat is alles. Geen schijfjes te krijgen. Van HD-DVD is niets te zien.

In de Fnac te Gent vond ik een 10-tal verschillende BD titels.
Hoewel ik mijn PS3 nog niet heb, kon ik me niet weerhouden 2 BD te kopen.

Prijzen van 25 tot 34 Euro.

SuperDre
21-01-2007, 19:05
In MM te Gent (B) staan 2 BD-spelers, maar dat is alles. Geen schijfjes te krijgen. Van HD-DVD is niets te zien.

In de Fnac te Gent vond ik een 10-tal verschillende BD titels.
Hoewel ik mijn PS3 nog niet heb, kon ik me niet weerhouden 2 BD te kopen.

Prijzen van 25 tot 34 Euro.

Is misschien dan verstandiger om te wachten tot werkelijk de PS3 uit is, dan is de prijs van de films misschien ook weer een stuk gedaald.. Want persoonlijk vindt ik 25 euro erg veel geld voor een film (heb zelf zo'n 3000 koop dvd's waarvan zo'n 2000 echte toptitels en allemaal voor tussen de 1 en 8 euro, natuurlijk zal BD/HD-DVD nog niet zo snel zo laag zijn, maar 15 euro zal niet lang op zich laten wachten)..
Maar goed, welke titels had je gekocht? ;)

baltar
21-01-2007, 21:22
waar is de prive watch van de HD DVD,s?


Ik heb een balletje opgegooid. Ze nemen het in beraad:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=49183&highlight=

baltar
21-01-2007, 21:23
heeft iemand ze al in de winkel zien liggen? serenity en apollo 13 moeten al uit zijn.

Klopt FAME in A'dam heeft die liggen 26,99 meen ik

Bij DVDPacific kosten beiden 15 euro. Komen wel wat verzendkosten bij. Wanneer je ze apart laat verzenden blijf je onder de douane grens en kosten ze nog geen 20 euro.

minimoke
21-01-2007, 21:41
Mijn eerste BD's zijn

A Knight's Tale
Kung Fu Hustle

Beide zouden echte topkwaliteit BD's moeten zijn, beide met PCM geluid.

Ik zou inderdaad beter wachten om films te kopen, maar ja, impulsaankopen moeten ook eens kunnen, vind je niet?

jack-5
23-01-2007, 15:11
Waar kan je inmiddels in Nederland HD-DVD's kopen?

Ik weet de volgende:

-Ro-Disc
-Correct
-Media Markt

Nog meer plekken in Nederland? of eventueel te bestellen bij Nederlandse webshops?

Ik hoor het graag!

Weet iemand of de HD-DVD van correct regio 2 zijn ?

mike mannot
23-01-2007, 16:45
Waar kan je inmiddels in Nederland HD-DVD's kopen?

Ik weet de volgende:

-Ro-Disc
-Correct
-Media Markt

Nog meer plekken in Nederland? of eventueel te bestellen bij Nederlandse webshops?

Ik hoor het graag!

Weet iemand of de HD-DVD van correct regio 2 zijn ?

HD-DVD heeft (voorlopig) geen regio codering. Het zijn voornamelijk import titels dus meestal geen NL ondertiteling

Dennis Veldhuizen
23-01-2007, 19:40
http://axelmusic.com/ 8) :lol:

Alexander V
24-01-2007, 14:06
The Movie Store in Gouda heeft ook een mooi assortiment HD-DVDs staan trouwens.

Albert Kostwinder
04-02-2007, 13:11
Ik vind het trouwens knap irritant dat blu ray veelal wel een regio codering heeft. :?

Als ik bij amazon.com hd dvd's wil bestellen is het gewoon een kwestie van welke films wil ik kopen, terwijl je met blu ray eerst een lijst moet gaan bekijken of je die ene titel wel kunt kopen en dan ook nog maar moet afwachten of hij het echt wel doet.......

SuperDre
04-02-2007, 16:38
Ik vind het trouwens knap irritant dat blu ray veelal wel een regio codering heeft. :?

Als ik bij amazon.com hd dvd's wil bestellen is het gewoon een kwestie van welke films wil ik kopen, terwijl je met blu ray eerst een lijst moet gaan bekijken of je die ene titel wel kunt kopen en dan ook nog maar moet afwachten of hij het echt wel doet.......

ofwel geen verschil met dvd, dus geen probleem... Zelfs iets minder, namelijk maar 3 regio's in totaal.. en regio 2 (onze regio) is wel de uitgebreidste..

Maverick
08-02-2007, 12:06
Met weer een aantal releases erbij deze week (o.a. RV) en een hele reeks welke deze maand en volgende maand geplanned staan (February: o.a. Full Metal Jacket, Swordfish, Monster House en Open Season, Maart: o.a. Casino Royale, Lethal Weapon, Rocky, Kingdom Of Heaven en Speed) .

IS ER NOG STEEDS TE WEINIG ANIMO VOOR EEN PRICEWATCH????????

Ik kan namelijk niet wachten om een aantal titels in te slaan voor 23 maart (dan zijn ze natuurlijk allemaal op voor je het weet) en hollander die ik ben wil ik dat natuurlijk wel voor de beste prijs. :twisted:

MikeV
08-02-2007, 12:07
Ik wil er wel een, maar weet niet of er genoeg prijsverschillen tussen de verkooppunten zijn om het te rechtvaardigen?

Maverick
08-02-2007, 12:28
Ik wil er wel een, maar weet niet of er genoeg prijsverschillen tussen de verkooppunten zijn om het te rechtvaardigen?

Goed punt, en buiten dat..... noem eens een aantal verkooppunten :D

Albert Kostwinder
08-02-2007, 12:47
Ik wil er wel een, maar weet niet of er genoeg prijsverschillen tussen de verkooppunten zijn om het te rechtvaardigen?

Goed punt, en buiten dat..... noem eens een aantal verkooppunten :D

ezydvd.com.au - amazon.com / amazon.co.uk / play.com / amazon.co.jp / amazon.de enz... enz...

Je gaat toch niet op die trage winkeliers wachten zoals Mediamarkt? :wink:

Maverick
08-02-2007, 13:23
Ik wil er wel een, maar weet niet of er genoeg prijsverschillen tussen de verkooppunten zijn om het te rechtvaardigen?

Goed punt, en buiten dat..... noem eens een aantal verkooppunten :D

ezydvd.com.au - amazon.com / amazon.co.uk / play.com / amazon.co.jp / amazon.de enz... enz...

Je gaat toch niet op die trage winkeliers wachten zoals Mediamarkt? :wink:

mee eens :wink: maar bij een aantal titels zit ik i.v.m. gezin toch gebonden aan ned. ondertitels.
Daarbij zijn veel toptitels regiogebonden :(

PS. ezydvd is ook niet zo snel hoor, een grote release lijst, nog wienig te bestellen. Alleen "the departed" komt daar in maart geloof ik, als de US release regiogebonden is bestel ik hem daar.

bosmeneer
08-02-2007, 19:43
IS ER NOG STEEDS TE WEINIG ANIMO VOOR EEN PRICEWATCH????????

Je kan meer dingen doen:
1. een website ontwerpen, domeinnaam vastleggen en dit in eigen beheer aanvullen met prijzen;
2. een topic openen in dit forum met de filmtitel of winkelnaam in de titel;
3. een topic openen in het Pricewatch-forum en erbij zetten dat het om de HD of BD versie gaat;
4. wachten tot een ander 1 van 3 bovenstaande dingen voor jou doet.


Ik ga nog steeds voor punt 4 ;)

Henkske22
13-02-2007, 19:04
OFFTOPIC

Heb zojuist The Fast And The Furious HD-DVD getest maar de nl subs zijn zeer slecht. Vaak verdwijnen de subs binnen 1 sec. Dus wees gewaarschuwd:) 2 fast 2 furious en tokyo drift werken wel goed

minimoke
16-02-2007, 17:14
Bij MM Oostakker (B) zijn alle Sony Blu-rays verkrijgbaar voor 22,9 Euro.
Hoewel er deze week een nieuwe lading was binnengekomen, was RV er niet bij... of al uitverkocht.

Edgar Smit
16-02-2007, 17:27
Speciaal voor jullie liefhebbers:

Hackers discover HD DVD and Blu-ray "processing key" -- all HD titles now exposed
Posted Feb 13th 2007 7:46AM by Thomas Ricker
Filed under: HDTV

Those cooky kids over at the Doom9 forums hate themselves some DRM. Not more than two months after discovering a means to extract the HD DVD and Blu-ray Disc "volume keys" to decrypt AACS DRM on individual films, we're now getting word that DRM hacker arnezami has found the "processing key" used to decrypt the DRM on all HD DVD and Blu-ray Disc films. Let's break this down for what it is: instead of needing individual keys for each and every high-definition film -- of which there are many -- the processing key can be used to unlock, decrypt, and backup every HD DVD and Blu-ray Disc film released so far. As arnezami points out, "nothing was actually hacked, cracked or even reverse engineered." All he had to do was keep an eye on his memory, watch what changed, and voila... the processing key appeared. So kick back and watch the trickle of HD titles hitting the torrents quickly turn into a flood (at ~20GB a pop, that's not an exaggeration) when the BackupHDDVD and BackupBluray utilities (or AnyDVD HD) are updated to reflect the new hack find. Slechte ontwikkeling IMHO trouwens.....

rvvnr1
16-02-2007, 17:46
Slechte ontwikkeling IMHO trouwens.....
T was natuurlijk te verwachten, elk beveiligd medium dat ook geschikt moet zijn om op een pc af te spelen is binnen no-time gekraakt. Alles moet ten slotte via het geheugen gebeuren en door de redelijke vrije toegankelijkheid ervan is er met een beetje aardige kennis van zaken alles uit te halen of in te manipuleren.

robin mering
20-02-2007, 20:24
met de add-on van de 360 heb je dan wel eindelijk de HD beelden met de hd-dvd, maar de 360 heeft geen hdmi!!

Wat op ten duur kan betekenen dat wanneer er HDCP wordt toegepast, je met de 360 hd-dvd speler maximaal dvd kwaliteit beeld krijgt!
Omdat er geen andere interface is die hdcp ondersteund, behalve hdmi.

rtoonen
21-02-2007, 23:48
Zag net dat de BD-versie van Casino Royal bij play een releasedatum heeft van 26-12-2007!!!
WTF, rottige regiocodering van BD, kunnen we hier in europa tot de kerst wachten....

Albert Kostwinder
22-02-2007, 10:26
Zag net dat de BD-versie van Casino Royal bij play een releasedatum heeft van 26-12-2007!!!
WTF, rottige regiocodering van BD, kunnen we hier in europa tot de kerst wachten....

Dit is een fout van play hoor want hij komt 19 maart uit (kijk maar eens bij amazon.co.uk) en als je een ps3 hebt gereserveerd krijg je hem er gratis bij (de eerste 500000) :wink:

rtoonen
22-02-2007, 13:58
Bedankt, klinkt beter, maar ik blijf wel balen van die regiocodering. Reden dat ik veel meer HD-DVD titels koop.

Albert Kostwinder
22-02-2007, 14:14
Bedankt, klinkt beter, maar ik blijf wel balen van die regiocodering. Reden dat ik veel meer HD-DVD titels koop.

Jij ook al!?. Betrap mijzelf er ook op en lees dit op veel fora van gebruikers. :wink:

Frenkel
23-02-2007, 06:55
Bedankt, klinkt beter, maar ik blijf wel balen van die regiocodering. Reden dat ik veel meer HD-DVD titels koop.

Jij ook al!?. Betrap mijzelf er ook op en lees dit op veel fora van gebruikers. :wink:

Ik zag net dat "The Prestige" hier in Europa door Warner wordt uitgebracht...dus zowel op HD DVD als op Blu-Ray.
In de VS wordt deze door Beuna Vista uitgebracht, en die brengt aleen Blu-Ray uit.
Voor Amerikanen is het regiovrij zijn van HD DVD, zo ook in hun voordeel.

Aristoles
23-02-2007, 20:28
Waarom download je die films niet? Downloaden is in Nederland niet illigaal.
Je download ze in x264 formaat waardoor ze vaak op een DVD5-R passen en soms heb je een DVD9-R nodig.

Het mooie is dat je ze met je PC ze kunt afspelen of nog leuker: een betere laptop. Scheelt je heel wat gedoe en de kosten van een dure speler.
En de benodigde ondertitel haal je zo van internet.

Totdat het gewoongoed wordt is dit een prima manier om het eens uit te proberen en te genieten van het betere beeld op een HD scherm.

Dennis Veldhuizen
23-02-2007, 21:39
Waarom download je die films niet? Downloaden is in Nederland niet illigaal.
Je download ze in x264 formaat waardoor ze vaak op een DVD5-R passen en soms heb je een DVD9-R nodig.

Het mooie is dat je ze met je PC ze kunt afspelen of nog leuker: een betere laptop. Scheelt je heel wat gedoe en de kosten van een dure speler.
En de benodigde ondertitel haal je zo van internet.

Totdat het gewoongoed wordt is dit een prima manier om het eens uit te proberen en te genieten van het betere beeld op een HD scherm.

*ahum*...... :roll: :?:

SuperDre
23-02-2007, 22:09
Waarom download je die films niet? Downloaden is in Nederland niet illigaal.
Je download ze in x264 formaat waardoor ze vaak op een DVD5-R passen en soms heb je een DVD9-R nodig.

Het mooie is dat je ze met je PC ze kunt afspelen of nog leuker: een betere laptop. Scheelt je heel wat gedoe en de kosten van een dure speler.
En de benodigde ondertitel haal je zo van internet.

Totdat het gewoongoed wordt is dit een prima manier om het eens uit te proberen en te genieten van het betere beeld op een HD scherm.

*ahum*...... :roll: :?:

Juist dat denk ik dus ook.. Omdat het blijkbaar niet illegaal is, wil nog niet zeggen dat het moreel legaal is.. Ofwel gewoon kopen en niet jatten.. (Het zal jouw film maar zijn waar je hard aan gewerkt hebt en je laatste centen in gestoken hebt, en van die domme klaplopers gaan het zomaar zonder ervoor te betalen liggen downloaden..)
En niet te vergeten dat de meeste tegenwoordig bittorrent gebruiken en dat is dus wel degelijk illegaal omdat je ook upload...

bosmeneer
24-02-2007, 00:19
Het mooie is dat je ze met je PC ze kunt afspelen of nog leuker: een betere laptop. Scheelt je heel wat gedoe en de kosten van een dure speler.


Welja, gaan we toch gezellig met z'n 4en achter een 19"-breedbeeldscherm zitten?

Aristoles
25-02-2007, 15:02
Het mooie is dat je ze met je PC ze kunt afspelen of nog leuker: een betere laptop. Scheelt je heel wat gedoe en de kosten van een dure speler.


Welja, gaan we toch gezellig met z'n 4en achter een 19"-breedbeeldscherm zitten?

Je kunt je PC of laptop eenvoudig aan je HD scherm aansluiten. HDMI wordt meer en meer standaard maar met DVI of VGA is geen enkel probleem.




Juist dat denk ik dus ook.. Omdat het blijkbaar niet illegaal is, wil nog niet zeggen dat het moreel legaal is.. Ofwel gewoon kopen en niet jatten.. (Het zal jouw film maar zijn waar je hard aan gewerkt hebt en je laatste centen in gestoken hebt, en van die domme klaplopers gaan het zomaar zonder ervoor te betalen liggen downloaden..)


Gedeeltelijk mee eens. Je kunt je ook afvragen of het wel een goed moraal is in welke wijze die filmbazen schandalig veel geld verdienen. Ik zal de eerste niet zijn die klaagt over de astronomische en onnodige verkoopprijzen van films.

rtoonen
25-02-2007, 17:50
Downloaden interesseert me geen r*k.
Nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Kwaliteit is meestal bedroevend (alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen) om maar de zwijgen over de gevolgens als iedereen dat gaat doen. Dus weer gauw on-topic.
Deze week ontvang ik The Departed en Babel (beide BD) via amazon.com. Als het goed is werken ze beide ook op regio B (Warner en Paramount).

SuperDre
25-02-2007, 18:38
Juist dat denk ik dus ook.. Omdat het blijkbaar niet illegaal is, wil nog niet zeggen dat het moreel legaal is.. Ofwel gewoon kopen en niet jatten.. (Het zal jouw film maar zijn waar je hard aan gewerkt hebt en je laatste centen in gestoken hebt, en van die domme klaplopers gaan het zomaar zonder ervoor te betalen liggen downloaden..)


Gedeeltelijk mee eens. Je kunt je ook afvragen of het wel een goed moraal is in welke wijze die filmbazen schandalig veel geld verdienen. Ik zal de eerste niet zijn die klaagt over de astronomische en onnodige verkoopprijzen van films.

Uhm... dat is gewoon pure BS.. Astronomisch en onnodige verkoopprijzen? Waar koop jij je films? een 10tje en lager vindt ik echt niet veel, ja voor nieuwere films betaal je een stuk meer ja, maar dat is normaal, een apparaat dat net op de markt is betaal je ook veel meer voor dan een paar maanden later..
En de schandalige salarissen van filmbazen is natuurlijk ook onzin om als excuus te gebruiken, jij begrijpt dus helemaal niet hoe de filmwereld in werkelijkheid werkt.. Ja tuurlijk zijn er enkele mensen die heel veel geld hiermee verdienen, dat heb je in elke sector, maar daar staat tegenover dat er meer dan genoeg mensen gewoon net zoals jij en ik een normaal salaris krijgen (even vanuitgaande dat jij ook daadwerkelijk een baan hebt). Je gaat toch ook geen ferrari stelen omdat je vindt dat die auto's zo duur zijn en dat de directeuren daar ontzettend veel verdienen, of je gaat toch ook geen belasting/sociale premies meer betalen omdat je vindt dat de top daar ook veel te veel verdient...
Je probeert gewoon met domme smoesjes je moreel lage gedrag goed te praten, wat gewoon niet goed te praten is... Het is niet je RECHT om die films te mogen kijken, het is en blijft nog steeds gewoon een luxe product.

Vindt je het te duur? dan moet je het gewoon niet kopen, en dus maar rustig wachten tot de prijs wel zo laag is dat je het acceptabel vindt, OF je wacht tot het op de TV komt (met daarbij het genot van genoeg pauzes).. Maar je gaat em dan niet jatten.....

EN dan als laatste: Het zal jouw film/muziek/whatever maar zijn dat zo gejat wordt en je er dus weinig van terug ziet, dan piep je wel ff wat anders...

Aristoles
26-02-2007, 16:16
Juist dat denk ik dus ook.. Omdat het blijkbaar niet illegaal is, wil nog niet zeggen dat het moreel legaal is.. Ofwel gewoon kopen en niet jatten.. (Het zal jouw film maar zijn waar je hard aan gewerkt hebt en je laatste centen in gestoken hebt, en van die domme klaplopers gaan het zomaar zonder ervoor te betalen liggen downloaden..)


Gedeeltelijk mee eens. Je kunt je ook afvragen of het wel een goed moraal is in welke wijze die filmbazen schandalig veel geld verdienen. Ik zal de eerste niet zijn die klaagt over de astronomische en onnodige verkoopprijzen van films.

Uhm... dat is gewoon pure BS.. Astronomisch en onnodige verkoopprijzen? Waar koop jij je films? een 10tje en lager vindt ik echt niet veel, ja voor nieuwere films betaal je een stuk meer ja, maar dat is normaal, een apparaat dat net op de markt is betaal je ook veel meer voor dan een paar maanden later..
En de schandalige salarissen van filmbazen is natuurlijk ook onzin om als excuus te gebruiken, jij begrijpt dus helemaal niet hoe de filmwereld in werkelijkheid werkt.. Ja tuurlijk zijn er enkele mensen die heel veel geld hiermee verdienen, dat heb je in elke sector, maar daar staat tegenover dat er meer dan genoeg mensen gewoon net zoals jij en ik een normaal salaris krijgen (even vanuitgaande dat jij ook daadwerkelijk een baan hebt). Je gaat toch ook geen ferrari stelen omdat je vindt dat die auto's zo duur zijn en dat de directeuren daar ontzettend veel verdienen, of je gaat toch ook geen belasting/sociale premies meer betalen omdat je vindt dat de top daar ook veel te veel verdient...
Je probeert gewoon met domme smoesjes je moreel lage gedrag goed te praten, wat gewoon niet goed te praten is... Het is niet je RECHT om die films te mogen kijken, het is en blijft nog steeds gewoon een luxe product.

Vindt je het te duur? dan moet je het gewoon niet kopen, en dus maar rustig wachten tot de prijs wel zo laag is dat je het acceptabel vindt, OF je wacht tot het op de TV komt (met daarbij het genot van genoeg pauzes).. Maar je gaat em dan niet jatten.....

EN dan als laatste: Het zal jouw film/muziek/whatever maar zijn dat zo gejat wordt en je er dus weinig van terug ziet, dan piep je wel ff wat anders...

Zoals ik zei: gedeeltelijk mee eens.
Ik zal het downloaden ook niet goed praten. Maar voor beide is veel te zeggen en ook inmiddels gebeurd. Laat het maar zoals het is.
Ikzelf geef ook de voorkeur aan een origineel DVD. Dat even gezegt.

Het was ook meer als tip om eens te proberen wat betreft HD films. Het staat in Nederland nog in de kinderschoenen en veel mensen hebben geen idee wat het allemaal inhoudt, hoe het thuis op een platte TV eruit ziet. Ik kan me voorstellen dat men dat liever doet voor men van allerlei dure spullen aanschaft terwijl dat nu nog niet nodig is. Het heeft helaas nog even tijd nodig voor het hier een algemeen begrip is.

Maverick
06-03-2007, 10:07
Amazon.com heeft een leuke aanbieding: 50% korting op Blu-ray titels.
(Zitten een heleboel regio vrije titels tussen, zie: http://bluray.lindsite.dk/)

http://www.amazon.com/gp/feature.html/ref=xs_gb_email_BestDeals_8033?ie=UTF8&docId=1000062781[/url]

Richard B.
06-03-2007, 11:20
Hmm.. ik mag hopen dat partijen als CD-wow binnenkort ook eens aan HD DVD beginnen. Ik wil lekker kunnen afrekenen met iDeal en geen (of weinig) verzendkosten hebben. :?

Albert Kostwinder
06-03-2007, 12:17
Amazon.com heeft een leuke aanbieding: 50% korting op Blu-ray titels.
(Zitten een heleboel regio vrije titels tussen, zie: http://bluray.lindsite.dk/)

http://www.amazon.com/gp/feature.html/ref=xs_gb_email_BestDeals_8033?ie=UTF8&docId=1000062781[/url]

Gatver :evil: waarom plaats je deze link nu man. Dit kost weer geld.... :D

Maverick
06-03-2007, 13:47
Amazon.com heeft een leuke aanbieding: 50% korting op Blu-ray titels.
(Zitten een heleboel regio vrije titels tussen, zie: http://bluray.lindsite.dk/)

http://www.amazon.com/gp/feature.html/ref=xs_gb_email_BestDeals_8033?ie=UTF8&docId=1000062781[/url]

Gatver :evil: waarom plaats je deze link nu man. Dit kost weer geld.... :D

Ik weet het :wink: , ik kon me ook al niet inhouden :D
en ik heb m'n PS3 nog niet eens.

Albert Kostwinder
06-03-2007, 14:01
Amazon.com heeft een leuke aanbieding: 50% korting op Blu-ray titels.
(Zitten een heleboel regio vrije titels tussen, zie: http://bluray.lindsite.dk/)

http://www.amazon.com/gp/feature.html/ref=xs_gb_email_BestDeals_8033?ie=UTF8&docId=1000062781[/url]

Gatver :evil: waarom plaats je deze link nu man. Dit kost weer geld.... :D

Ik weet het :wink: , ik kon me ook al niet inhouden :D
en ik heb m'n PS3 nog niet eens.

Ach joh, nog een paar weken. En yes!, 23 maart is precies voor een weekend (y)

Hellboy
04-04-2007, 11:25
Gistermiddag enkele Universal titels gezien bij de FRS in Haarlem voor 19.99. Best een schappelijk prijsje als nog vind ik.

Andere titels van WB lagen daar wel voor 34.99.