PDA

Bekijk de volledige versie : Advies nodig over Harman Kardon



Borry52
03-12-2006, 15:28
Deze week is voor de tweede keer een DVD-speler van Harman Kardon gesneuveld.
Eerst had ik een DVD1, die kreeg net buiten de garantie problemen met het display.
O.K., kan voorkomen. Laten repareren en €110,- betaald.
Een jaar later las hij niets meer, hij was toen twee jaar oud, na laten kijken, loopwerk defect.
De DVD1 was zeer beperkt in zijn mogelijkheden en de reparatiekosten waren zo hoog dat ik een nieuwe DVD25 heb gekocht.
Nu na drie jaar leest hij niets meer, reparateur zegt “loopwerk kapot, heeel duur”.
Ik baal als een stekker want HK is toch geen prutsmerk en zo's ding moet toch wel een paar jaar langer mee gaan.
Nu wil ik een nieuwe DVD speler kopen maar ik twijfel of het nog wel een Harman Kardon moet worden.
Ik heb de keuze tussen een Harman Kardon DVD 47 of een Denon DVD 1930.
De specificaties en de prijzen zijn nagenoeg gelijk maar de DVD 47 spreekt mij iets meer aan i.v.m. enkele functies op de afstandbediening en omdat ik ook een recever en cd-speler heb van HK.

Ik ben alleen een beetje gaan twijfelen over de kwaliteit op termijn van Harman Kardon.

Wie heeft daar een mening over?

DVDProfilersFilmgek
03-12-2006, 16:08
Deze week is voor de tweede keer een DVD-speler van Harman Kardon gesneuveld.
Eerst had ik een DVD1, die kreeg net buiten de garantie problemen met het display.
O.K., kan voorkomen. Laten repareren en €110,- betaald.
Een jaar later las hij niets meer, hij was toen twee jaar oud, na laten kijken, loopwerk defect.
De DVD1 was zeer beperkt in zijn mogelijkheden en de reparatiekosten waren zo hoog dat ik een nieuwe DVD25 heb gekocht.
Nu na drie jaar leest hij niets meer, reparateur zegt “loopwerk kapot, heeel duur”.
Ik baal als een stekker want HK is toch geen prutsmerk en zo's ding moet toch wel een paar jaar langer mee gaan.
Nu wil ik een nieuwe DVD speler kopen maar ik twijfel of het nog wel een Harman Kardon moet worden.
Ik heb de keuze tussen een Harman Kardon DVD 47 of een Denon DVD 1930.
De specificaties en de prijzen zijn nagenoeg gelijk maar de DVD 47 spreekt mij iets meer aan i.v.m. enkele functies op de afstandbediening en omdat ik ook een recever en cd-speler heb van HK.

Ik ben alleen een beetje gaan twijfelen over de kwaliteit op termijn van Harman Kardon.

Wie heeft daar een mening over?

Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.
Waarom zou je er ook langer mee willen doen :?:
Ze krijgen steeds meer functies en verbeteren ook steeds meer. Nu heb je weer spelers met HDMI.
H&K lijkt mij niet een echt merk op het gebied van DVD spelers, het zou mij niet verbazen als ze van 'elders' komen :wink:

Zelf koop ik altijd een klein middenklassertje, en als ze 2 jaar meegaan ben ik allang blij, ik gebruik ze zeer intensief :!:

Johan van den D.
03-12-2006, 16:26
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.
Waarom zou je er ook langer mee willen doen :?: Sorry maar dit meen je toch niet zeker......... :shock:
Zelf een speler die iedere dag gebruikt wordt zal langer dan 2 jaar mee moeten gaan, zeker bij merken als H/K.

DVDProfilersFilmgek
03-12-2006, 16:47
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.
Waarom zou je er ook langer mee willen doen :?: Sorry maar dit meen je toch niet zeker......... :shock:
Zelf een speler die iedere dag gebruikt wordt zal langer dan 2 jaar mee moeten gaan, zeker bij merken als H/K.

Helaas wel :cry:

Met intensief bedoel ik dan wel dat de speler minimaal zo'n 4 a 5 uur per dag draait.
De laser wordt op een gegeven moment gewoon minder, je krijgt dan een verhoogde kans dat hij vaker blijft hangen, minder makkelijk licht beschadigde DVD's afspeelt. Ook het loopwerk heeft niet het eeuwige leven. Een heel dure speler zal misschien wat langer meegaan, maar zoals ik al schreef, de techniek staat niet stil, de apparaten krijgen steeds meer mogelijkheden en zoals nu HDMI aansluitingen en upscalers.

Vroeger was het een CD en een DVD afspelen, soms VCD en SVCD.
toen kwamen de foto's , MP3 en nu meer en meer spelers die Divx Xvid en weer andere ook met SA-CD...

Ik heb er al een paar versleten.....

Reparen laat ik ze niet, koop gewoon weer een leuk klein middenklassertje en zie dan wel hoelang ze het uithouden :wink:

Bertje
03-12-2006, 17:01
Ik heb de keuze tussen een Harman Kardon DVD 47 of een Denon DVD 1930.
De specificaties en de prijzen zijn nagenoeg gelijk maar de DVD 47 spreekt mij iets meer aan i.v.m. enkele functies op de afstandbediening en omdat ik ook een recever en cd-speler heb van HK.


Waarom geen HK DVD-23?
Als je zonder superaudio-cd, dvd-audio,HDMI en progressive scan kan, ben je een stuk voordeliger uit.
Deze zaken had je vorige speler ook niet dus ik ga ervanuit dat je ze nu ook niet nodig hebt.

Ik zelf heb indertijd een Pioneer DVD-575 gehaald, maar heb intussen een HK AVR-635 en een cd speler HK HD-970 gekocht en ben aan het denken over de DVD-23 als vervanging voor de Pioneer.
De pioneer had indertijd (weet niet of het nu nog zo is) twee jaar garantie!.

Ik ben zeer te spreken over de kwaliteiten van de Pioneer, de eventuele vervanging is alleen maar dat de set er dan hetzelfde uitziet.
Bij jouw telt dat waarschijnlijk weer niet, omdat je waarschijnlijk een oudere (zwarte) HK receicer hebt, de nieuwe serie staat daar niet echt bij, naar mijn mening.

Vaak heb je bij Pioneer ook de keuze uit een zwarte of een zilveren uitvoering.

Later ook nog een Philips spelertje erbij gekocht (DVP-5140), wou deze eerst als hoofd-dvd speler inzetten (pastte wel in het tv kastje op de VCR).
Maar deze geeft een behoorlijk dun geluid tov de Pioneer, zodat deze naar de slaapkamer is verhuist.

Ik weet niet welke dvd-functies je wilt gebruiken met de AB van je receiver, maar de dvd stuur ik gewoon met z'n eigen remote, werkt gewoon goed.

Johan van den D.
03-12-2006, 17:10
Wie gebruikt zijn speler 4 a 5 uur per dag en dan ook echt iedere dag ?

Borry52
03-12-2006, 18:37
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.

Neem me niet kwalijk...... een speler van €380,- moet toch wel wat langer mee gaan? Een huppelepup-Tech van de Blokker voor €25,- houd het langer vol.

Alexander D
03-12-2006, 18:43
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.

Neem me niet kwalijk...... een speler van €380,- moet toch wel wat langer mee gaan? Een huppelepup-Tech van de Blokker voor €25,- houd het langer vol.

Klopt, drie jaar moet nog wel lukken maar dan is het echt op. :wink:

Borry52
03-12-2006, 22:35
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.

Neem me niet kwalijk...... een speler van €380,- moet toch wel wat langer mee gaan? Een huppelepup-Tech van de Blokker voor €25,- houd het langer vol.

Klopt, drie jaar moet nog wel lukken maar dan is het echt op. :wink:

Tegenwoordig heb je LCD-tv's met ingebouwde DVD-spelers, die kan ik dus na drie jaar ook wegflikkeren?

Alexander D
04-12-2006, 08:41
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.

Neem me niet kwalijk...... een speler van €380,- moet toch wel wat langer mee gaan? Een huppelepup-Tech van de Blokker voor €25,- houd het langer vol.

Klopt, drie jaar moet nog wel lukken maar dan is het echt op. :wink:

Tegenwoordig heb je LCD-tv's met ingebouwde DVD-spelers, die kan ik dus na drie jaar ook wegflikkeren?

Dat ligt er een beetje aan hoe intensief je de dvdspeler gebruikt. Het blijkt gewoon een gevoelig apparaat te zijn.

DVDProfilersFilmgek
04-12-2006, 13:59
Wie gebruikt zijn speler 4 a 5 uur per dag en dan ook echt iedere dag ?

Niet uitgaan van de 1 persoonssituatie..... die kijkt dit, die kijkt dat... en op verschillende tijdstippen van de dag. Ja hij wordt gebruikt, en daar zijn ze voor :wink:

DVDProfilersFilmgek
04-12-2006, 14:04
Een beetje DVD speler die intensief gebruikt wordt..... jaartje of 2 en dan is het wel bekeken.

Neem me niet kwalijk...... een speler van €380,- moet toch wel wat langer mee gaan? Een huppelepup-Tech van de Blokker voor €25,- houd het langer vol.

Klopt, drie jaar moet nog wel lukken maar dan is het echt op. :wink:

Tegenwoordig heb je LCD-tv's met ingebouwde DVD-spelers, die kan ik dus na drie jaar ook wegflikkeren?

Net als een alles in 1 setje is het een onverstandige keuze om een mechanisch apparaat te koppelen aan een tuner versterker, en dat is een TV in weze ook. Vaak zijn die ingebouwde spelers ook nog eens heel beperkt in hun mogelijkheden en ontbreken er aansluitmogelijkheden.

Beter dat soort apparaten links laten liggen :idea:

A3aan
04-12-2006, 14:30
Tegenwoordig heb je LCD-tv's met ingebouwde DVD-spelers, die kan ik dus na drie jaar ook wegflikkeren?

Net als een alles in 1 setje is het een onverstandige keuze om een mechanisch apparaat te koppelen aan een tuner versterker, en dat is een TV in weze ook. Vaak zijn die ingebouwde spelers ook nog eens heel beperkt in hun mogelijkheden en ontbreken er aansluitmogelijkheden.

Beter dat soort apparaten links laten liggen :idea:Laten liggen? Als privé-persoon: ja!

Kijk, voor een demo-opstelling in een winkel (schoonmaakmiddeltje, nieuwe Disney) zijn ze natuurlijk prima. Als extraatje voor in de caravan eventueel ook. Maar voor serieus filmkijken: niet doen!

Johan van den D.
04-12-2006, 16:07
Wie gebruikt zijn speler 4 a 5 uur per dag en dan ook echt iedere dag ?

Niet uitgaan van de 1 persoonssituatie..... die kijkt dit, die kijkt dat... en op verschillende tijdstippen van de dag. Ja hij wordt gebruikt, en daar zijn ze voor :wink:Ik heb nog nooit een speler gehad of bij bekende gezien die binnen 2 a 3 jaar versleten was...........
Dat ze slijten is een feit maar niet zo snel, kom nou toch. :?

DVDProfilersFilmgek
04-12-2006, 17:11
Wie gebruikt zijn speler 4 a 5 uur per dag en dan ook echt iedere dag ?

Niet uitgaan van de 1 persoonssituatie..... die kijkt dit, die kijkt dat... en op verschillende tijdstippen van de dag. Ja hij wordt gebruikt, en daar zijn ze voor :wink:Ik heb nog nooit een speler gehad of bij bekende gezien die binnen 2 a 3 jaar versleten was...........
Dat ze slijten is een feit maar niet zo snel, kom nou toch. :?

Echt wel, als ze lekker aan de bak moeten, dan kun je de pech hebben dat hij met een jaartje of 2 toe is aan vervanging. Je hebt de kennissen die hem misschien mondjesmaat gebruiken en de iets betere soort hebben :roll:
Maar toch, zo'n 5 jaar oude speler, als je die al hebt, die mist toch heel wat ten opzichte van de huidige generatie.... heb ik toch liever elke 2 jaar een verse dan een dure "goede" oude :wink:

Alexander D
04-12-2006, 17:50
Wie gebruikt zijn speler 4 a 5 uur per dag en dan ook echt iedere dag ?

Niet uitgaan van de 1 persoonssituatie..... die kijkt dit, die kijkt dat... en op verschillende tijdstippen van de dag. Ja hij wordt gebruikt, en daar zijn ze voor :wink:Ik heb nog nooit een speler gehad of bij bekende gezien die binnen 2 a 3 jaar versleten was...........
Dat ze slijten is een feit maar niet zo snel, kom nou toch. :?

Toch blijkt dat redelijk normaal te zijn als er dusdanig veel gebruik van wordt gemaakt.

Seth__Gekko
04-12-2006, 20:15
Argg moet ik dan ook aan 2 jaaer denken met 10 -12 uur per week aan dvd's kijken?

Johan van den D.
04-12-2006, 20:38
Echt wel, als ze lekker aan de bak moeten, dan kun je de pech hebben dat hij met een jaartje of 2 toe is aan vervanging. Je hebt de kennissen die hem misschien mondjesmaat gebruiken en de iets betere soort hebben :roll: Dagelijks, denk hierbij ook aan de kinderen met hun filmpjes.

Maar toch, zo'n 5 jaar oude speler, als je die al hebt, die mist toch heel wat ten opzichte van de huidige generatie.... heb ik toch liever elke 2 jaar een verse dan een dure "goede" oude :wink:Hier kunnen we over discuseren als het om pure (beeld) kwaliteit gaat.
Maar wellicht kun je me vertellen wat een oude mist ten opzichte van nu.

Johan van den D.
04-12-2006, 20:44
Toch blijkt dat redelijk normaal te zijn als er dusdanig veel gebruik van wordt gemaakt.Mijn ervaring is anders maar ook in mijn omgeving gaan ze stuk voor stuk langer mee.
Er worden wel nieuwe spelers gekocht maar de oude gaan dan vaak naar de kinderkamer en dergelijk waar ze dan nog meer gebruikt gaan worden.
Dus of we hebben allemaal geluk met de spelers en we hebben de betere modellen.
Kijk, dat ze ooit "op" zijn spreekt voor zich maar wellicht kun je het uitdrukken in speel uren (of werkzame uren) ipv 2 a 3 jaar

Alexander D
05-12-2006, 08:43
Bij intensief gebruik zijn veel dvdspelers na zo'n 3 jaar gewoon heel gevoelig. Daarbij komt dat ik wat dat betreft zeker van HK geen hoge pet opheb. De 22 (had jij die ook?) staat bekend als een zeer slecht apparaat met enorm veel storingen.

IK zou nooit een hk speler kopen, in welke prijsklasse dan ook. Dan liever een Yammie, Pioneer of Marantz.

Appie H
05-12-2006, 12:36
tsja ook ik heb maar net 2 jaar gedaan met mijn HK dvd25 cd's speelt ie nog prima maar dvd's met wat krasjes weigert ie daarmee bedoel ik hij leest ze wel maar hapert nogal .. had er ook meer van verwacht heb nu een dvd-recorder van Sony en die speelt ook prima zat toen te twijfelen tussen een sony en pioneer. Voor mij ook geen HK meer. alhoewel ik over mijn receiver zeer tevreden ben.

Johan van den D.
05-12-2006, 15:34
Bij intensief gebruik zijn veel dvdspelers na zo'n 3 jaar gewoon heel gevoelig. Daarbij komt dat ik wat dat betreft zeker van HK geen hoge pet opheb. De 22 (had jij die ook?) staat bekend als een zeer slecht apparaat met enorm veel storingen.

IK zou nooit een hk speler kopen, in welke prijsklasse dan ook. Dan liever een Yammie, Pioneer of Marantz.Ik had de 21 als extra speler voor de kids maar inderdaad, ook voor mij geen H/K meer.

robvanknegsel
05-12-2006, 20:40
De pioneer had indertijd (weet niet of het nu nog zo is) twee jaar garantie!

2 jaar fabrieksgarantie is in Europa tegenwoordig verplicht.
Als ik tenminste de Consumentenbond, Kassa, Radar enzo moet geloven.

Tim A.
06-01-2007, 12:28
Ik heb voor exact dezelfde keuze gestaan vorige week. Heb na wat testen (ook met recordables) toch de Denon 1930 genomen. Ook ivm met de begeerlijke faroudja chip. Succes!

R Klemkerk
20-01-2007, 17:01
Je merkt wel dat de huidige generatie spullen gewoon minder lang meegaat. De vervangingstijd is hoger komen te liggen. Dit heeft o.a te maken met de massaproducties. Dat was ook o.a te merken toen er breedbeeld tv's kwamen. Veel van deze toestelen zijn binnen luttele jaren defect, terwijl er nog legio mensen tv kijken op een (oa. philips) tv van 25 jaar oud die nog steeds werkt.

Dus helaas is het zo dat de levensduur van apparaten minder wordt, en niemand die er iets tegen kan doen/doet

Gerco Stuivenberg
22-01-2007, 23:18
2 jaar fabrieksgarantie is in Europa tegenwoordig verplicht.
Als ik tenminste de Consumentenbond, Kassa, Radar enzo moet geloven.

Nee, helaas niet. Sinds 1 Mei 2003 heb je alleen het eerste jaar heb je volledige garantie, daarna op basis van de door de fabrikant vastgestelde economische levensduur. Het deel van de reparatiekosten dat je zelf moet betalen is hieraan gerelateerd.

Voorbeeld:
Een speler met een economische levensduur van 3 jaar die na 1,5 jaar al een defekt heeft, daarbij moet je dan de helft van de reparatiekosten betalen.

Bij een defekt na 2 jaar zou je dan 66% van de reparatiekosten moet betalen.