PDA

Bekijk de volledige versie : Coole nieuwe film: The Bourne Identity



jps
10-04-2002, 12:55
Dit lijkt me nou wel een stoere film die over een tijdje in de bios gaat komen:

http://www.apple.com/trailers/universal/the_bourne_identity/

raampie
10-04-2002, 14:30
Weer zo'n remake van een slechte jaren 80 (tv)film: http://us.imdb.com/Title?0094791

jps
10-04-2002, 14:42
Weer zo'n remake van een slechte jaren 80 (tv)film: http://us.imdb.com/Title?0094791

Het is de verfilming van een boek....in de eerste plaats.. :)

Noem jij Lord of the Rings van Peter Jackson ook een remake van de eerdere of de verfilming van een boek?

Donovan
04-08-2002, 19:33
Dinsdag 6 augustus om 20.30 op net 5: de jaren 80 versie met Richard Chamberlain :)

PS: hoe gaan ze Mat Damon geloofwaardig iemand laten spelen die oud genoeg is om de Jason Bourne uit het boek te zijn? Volgnes eerdere geruchten ging Brad Pitt deze rol nog op zich nemen en dat zou me al lastig genoeg lijken, maar Damon?

Ik hoop wel dat ze het boek / de boeken een beetje volgen, want qua verhaal valt daar niet bar veel aan te verbeteren.
Edit: wat dat betreft word ik niet echt vrolijk van de trailers :(

raampie
04-08-2002, 21:58
Oke het is dus de verfilming van een boek waar in de jaren 80 ook al een slecht film van gemaakt is. Lijkt mij niet echt een reden om dat nu weer te herhalen. Jammer dat Hollywood zo aan het recycelen is. Een te kort aan creatieve geesten of een gebrek aan lef?

Ook ik heb zo mijn twijfels over de geloofwaardigheid van Matt Damon in deze rol. Volgens mij hadden ze daar toch echt een +/- 40-er voor moeten gebruiken.

Rochan
04-08-2002, 22:02
Dit lijkt me nou wel een stoere film die over een tijdje in de bios gaat komen:

http://www.apple.com/trailers/universal/the_bourne_identity/
Ik heb de trailer al een tijdje geleden gezien en ook al wat screenshots en het lijkt me een goede film:D :cool:

R. Schaap
04-08-2002, 22:11
Tsja, ik ben wel erg blij met deze remake, misschien slagen ze dit keer wel in hun opzet het boek zo goed mogelijk te verfilmen.

Ik heb het boek (want het gaat hier alleen om deel 1 van de trilogie) wel 20 keer gelezen en vind het fantastisch, zoals alle boeken van Ludlum. Ik ben superblij dat deze film eraan zit te komen.

Er is 1 minpuntje, en idd, net als vele anderen, ik vind Matt Damon echt 3x niks. Klote dat hij die rol heeft. Waarom hebben ze daar niet een acteur op gezet die in ieder geval net kan doen alsof hij snugger is. Of nog beter, 1 die kan acteren.......

Donovan
04-08-2002, 22:18
Er is 1 minpuntje, en idd, net als vele anderen, ik vind Matt Damon echt 3x niks. Klote dat hij die rol heeft. Waarom hebben ze daar niet een acteur op gezet die in ieder geval net kan doen alsof hij snugger is. Of nog beter, 1 die kan acteren.......

Zou trouwens zo een twee drie niet weten wie. Eerder genoemde Brad Pitt is een grensgevalletje wat mij betreft. Michael Biehn (terminator, alien) zou kunnen maar is in hollywood-termen geen top-acteur. Russel Crowe is het volgens mij ook niet helemaal voor deze rol. Tommie Cruise niet, Travolta niet, Willis lijkt me ook niet echt - die heeft in The Jackal al een falikant mislukt verkleedpartijtje gehouden. Ed Harris lijkt me wat *te* oud, wie hebben we nog over?

R. Schaap
04-08-2002, 22:20
idd, ik kan ook niet 123 op een goede naam komen. Misschien wel Pierce Brosnan?

het is natuurlijk een gecompliceerde rol.

ik ga eens neuzen op imdb.com.....

Xin
05-08-2002, 07:46
Ik heb de film al een tijd geleden gezien in de USA. Ik vond het wel een aardige actie film. Het boek heb ook heel lang geleden gelezen. Het boek is wel spannender. Maar de film kan ik je zeker aanraden. De oude jaren 80 film heb ik ook gezien maar ik vind de nieuw uitvoering beter.

ToolkiT
05-08-2002, 09:32
HEb het boek jaren geleden ook gelezen en ben erg benieuwd naar de film, was een goed verhaal..

Matt D
05-08-2002, 09:54
de trailer zal er in ieder geval cool uit, is met franka potente uit lolla rent en the princess and the warrior, ook altijd mooi meegenomen ;)

Philippe
05-08-2002, 20:00
Lijkt me een goede film alleen Matt Damon kan ik echt niet hebben. Pretentieus ventje met de uitstraling van een slappe dweil. Vervang hem door Christian Slater of Vin Diesel en je krijgt meteen een andere film.

John Sital
05-08-2002, 20:41
Tsja, ik ben wel erg blij met deze remake, misschien slagen ze dit keer wel in hun opzet het boek zo goed mogelijk te verfilmen.

Ik heb het boek (want het gaat hier alleen om deel 1 van de trilogie) wel 20 keer gelezen en vind het fantastisch, zoals alle boeken van Ludlum. Ik ben superblij dat deze film eraan zit te komen.

Er is 1 minpuntje, en idd, net als vele anderen, ik vind Matt Damon echt 3x niks. Klote dat hij die rol heeft. Waarom hebben ze daar niet een acteur op gezet die in ieder geval net kan doen alsof hij snugger is. Of nog beter, 1 die kan acteren.......

ik heb de film 3 weken terug al gezien op import dvd, het boek is wel als uitgangspunt genomen maar wel aangepast aan het heden, dus geen carlos de jakhals ofzo, verder zat het verhaal goed in elkaar en ook de actiescenes waren duidelijk goed opgezet. Naar mijn mening een klassefilm, die gaat zeker in mijn dvd verzameling.

Donovan
05-08-2002, 21:27
Lijkt me een goede film alleen Matt Damon kan ik echt niet hebben. Pretentieus ventje met de uitstraling van een slappe dweil. Vervang hem door Christian Slater of Vin Diesel en je krijgt meteen een andere film.

Als je het boek leest zijn dat dus ongeveer de twee laatste die je in deze rol wilt zien

(oh my god ik ben een "ik vond het boek beter" type geworden)

R. Schaap
05-08-2002, 21:29
ik heb de film 3 weken terug al gezien op import dvd, het boek is wel als uitgangspunt genomen maar wel aangepast aan het heden, dus geen carlos de jakhals ofzo, verder zat het verhaal goed in elkaar en ook de actiescenes waren duidelijk goed opgezet. Naar mijn mening een klassefilm, die gaat zeker in mijn dvd verzameling.

GEEN CARLOS!!!!!! Wat is dat voor bullshit, daar draait het boek toch om! Nouja zeg, hier ben ik echt verontwaardigd over om eerlijk te zijn.
Bedankt voor de info trouwens John.

Reem
05-08-2002, 23:54
Heb de film ook al gezien en vond hem echt de moeite waard. Zeer vermakelijke actie/thriller. Ik wil hem zeker nog een keer zien hier in de bioscoop of anders op dvd. (Deze was de download-versie ;) )

John Sital
06-08-2002, 17:10
GEEN CARLOS!!!!!! Wat is dat voor bullshit, daar draait het boek toch om! Nouja zeg, hier ben ik echt verontwaardigd over om eerlijk te zijn.
Bedankt voor de info trouwens John.

Tja, carlos zit eigenlijk al een tijdje achter de tralies, maar het verhaaltje wat nu dus te volgen is in de film, volgt in grote lijnen het boek, dus de plaatsen en namen gebruikt in het boek komen dus ook terug, alleen zijn sommige actiescenes vervallen en andere toegevoegd, dus in het boek vocht jason op die vissersboot toen hij zijn gehuegen nog steeds niet terug had, die scene is er nu uit, verder is alex conklin ook niet te bespeuren!
Die schietscene op het kerkhof is er ook uitgehaald, maar er zijn dus zoals gezegd andere vecht/schietscenes toegevoegd, maar kijk de film maar, anders wil ik je die dvd ook wel toesturen, kun je het zelf beoordelen.

R. Schaap
06-08-2002, 17:12
bedankt voor het aanbod en de info. Maar ik ga wachten met kijken tot de bioscoop. Ik hoop dat ik ervan kan genieten, waarschijnlijk wel, want het verhaal is fantastisch!

(in het boek dan)

John Sital
06-08-2002, 17:14
bedankt voor het aanbod en de info. Maar ik ga wachten met kijken tot de bioscoop. Ik hoop dat ik ervan kan genieten, waarschijnlijk wel, want het verhaal is fantastisch!

(in het boek dan)

inderdaad het boek is geweldig...deze film is ook wel goed, maar dan los gezien van het boek, maar kijk de film maar en beoordeel zelf maar, als het goed is komt deze week de oude versie van jason bourne op net 5.

Donovan
06-08-2002, 17:16
het goed is komt deze week de oude versie van jason bourne op net 5.

*kuch* vanavond om half 9 *kuch* :D

R. Schaap
06-08-2002, 17:17
he cool dat wist ik niet. Die ga ik eens bekijken, hoewel ik gehoord heb dat hij neit zo goed is, maar ik kan natuurlijk een poging wagen.

Donovan
06-08-2002, 17:18
he cool dat wist ik niet.

Moet je eens voor de gein in de 4e post van deze thread kijken :rolleyes:

Ik ga hem ook wel kijken, ook al heb ik vandaag 3 dvd's binnengekregen :)

R. Schaap
06-08-2002, 17:19
haha oeps, je hebt gelijk. Bedankt!

Idd vanavond 20.30 uur net 5. BETER! He b ik ook wat te doen, heb vandaag namelijk geen nieuwe dvd's binnen gekregen.....;)

kaptein Pikaard
07-08-2002, 09:32
Nou ik vond de tv versie die er gister avond op was echt niet slecht hoor,het spel was aardig van chamberlain en helemaal in de geest van het boek voor een tv film echt niet slecht een paar scenes hadden geschrapt kunnen worden maar ondanks de lange duur van de film vond ik hem niet onaardig.

R. Schaap
07-08-2002, 15:30
ik vond hem ook best goed. Het volgde redelijk goed het boek, soms werden scenes 'omgedraaid' maar dat geeft niets.

Goede film, maar uiteraard hoop ik dat de nieuwe Bourne Identity beter zal zijn.

John Sital
07-08-2002, 17:10
ik vond hem ook best goed. Het volgde redelijk goed het boek, soms werden scenes 'omgedraaid' maar dat geeft niets.

Goede film, maar uiteraard hoop ik dat de nieuwe Bourne Identity beter zal zijn.

de oude versie was wel aardig ja, alleen de vechtscenes waren niet bepaald in overeenstemming met die van het boek, gelukkig is dat wel duidelijk goed gemaakt in de nieuwste versie.

chris tervoort
26-03-2004, 07:37
Weer zo'n remake van een slechte jaren 80 (tv)film

ik vind het een fantastieze film

ik ben niet voor een remake[/quote]

hklink
26-07-2004, 14:50
ik vond hem ook best goed. Het volgde redelijk goed het boek, soms werden scenes 'omgedraaid' maar dat geeft niets. Goede film, maar uiteraard hoop ik dat de nieuwe Bourne Identity beter zal zijn.
Ik heb het boek twee jaar geleden ook gelezen en ik deel deze mening niet. Hoewel ik TBI een vermakelijke actiefilm vond, was ik toch licht teleurgesteld. De film is eigenlijk een slap aftreksel van het boek. Het begin van de film is al helemaal anders dan in het boek beschreven wordt. In het boek wordt Jason Bourne in de eerste maanden nadat hij in zee gevonden is, behandeld door een dokter die hem weer oplapt en helpt met het revalideren. Gedurende dit revalidatieproces komen ze er achter dat Bourne een groot geheim met zich meedraagt. De dokter besluit Bourne met behulp van zijn connecties te helpen en hem naar Marseille te laten vertrekken.

Ook het ontbreken van de huurmoordenaar Carlos is een groot gemis. Die speelt een hele grote rol in het boek. De manier waarop Bourne achter Carlos aanzit (en andersom) wordt heel mooi beschreven in het boek.

De organisatie waarvoor Jason Bourne werkt (blijkt te werken), waar deze gevestigd is, hoe die in elkaar steekt en hoe hij die uiteindelijk weet binnen te dringen worden in de film anders en veel minder nauwkeurig en gedtailleerder uitgewerkt. De relatie die Bourne heeft met Marie, hoe zij elkaar ontmoeten (is in het boek anders dan in de film) en hoe de band tussen hen groeit (Bourne schiet haar te hulp als zij verkracht wordt, terwijl hij haar eerst puur en alleen gebruikte als menselijk schild om zijn eigen hachie te redden) is in het boek veel anders dan in de film.

Al deze aspecten maken het verhaal juist helemaal compleet en bezorgen het veel meer diepgang. En die diepgang mis ik echt in de film.

Wat dat betreft is, wat ik me er nog van herinneren, de TV-film met Richard Chamberlain uit 1988 beter. Die versie volgt het boek stukken beter. Carlos is hier wel aanwezig en het begin van de film is hetzelfde als in het boek beschreven wordt. Let wel, dit was een TV-film uit 1988 (klein budget), dus verwacht geen geweldige special FX en overdonderende actie-scenes.

Ik ga deze versie toch nog eens een keertje huren of kopen. Het is ruim 10 jaar geleden dat ik die gezien heb. Wellicht valt hij nu wat tegen, omdat hij gedateerd en wat goedkoop over zal komen.

Het boek is en blijft een echte aanrader!