PDA

Bekijk de volledige versie : Beatles, The - Love (DVD Audio / CD) [DVD]



Arnold van Oostrum
05-12-2006, 10:30
Beatles, The - Love (DVD Audio / CD) [DVD]

Ode van Cirque du Soleil aan de muziek van The Beatles.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2786)

Nathan Strik
05-12-2006, 11:19
Heerlijke CD! (heb de DVD-Audio nog niet mogen luisteren, maar staat op mijn kerstmis-wenstlijst ;))

De remixen zijn echt heel goed gedaan. Ook indrukwekkend hoeveel dynamiek ze uit die oude master-opnamen hebben weten te persen.

Duidelijk een project dat met liefde is gedaan, en hoewel het in de markt wordt gezet als "het nieuwe Beatles-album" (wat ik wel een beetje overdreven vind), is dit zeker een prachtige ode aan al die geweldige muziek.

Dankzij deze CD ben ik ook weer meer naar Sgt. Pepper... / Abbey Road / Magical Mystery Tour, etc... gaan luisteren. Aanrader voor de Beatle-fanboys en een bewijs dat The Beatles hun tijd ver vooruit waren. Veel van deze liedjes zijn echt tijdloos.

Favoriete nummer: de opgepimpte versie van I Am the Walrus.

Ge_Someone
06-12-2006, 10:10
Ik vind het echt heel goed gedaan. En ja, het is toch wel een nieuw Beatles album, ook al zijn er (behalve die enkele strijkers) geen nieuwe opnamen gemaakt, je kunt met de beste wil van de wereld niet zeggen dat het een oud (dan wel origineel) album is.
Goede info bij de recensie trouwens. Ik wil nog even toevoegen dat niet alleen originele Beatles nummers gebruikt zijn maar vooral (waar beschikbaar) de multi tracks (de afzonderlijke opnamesporen van de oorspronkelijke opname sessies) en enkele alternatieve takes. Ook goed dat George Martin zelf hier de supervisie over had.

Harrie van Geleuken
07-12-2006, 16:13
Heerlijke CD! (heb de DVD-Audio nog niet mogen luisteren, maar staat op mijn kerstmis-wenstlijst ;))

De remixen zijn echt heel goed gedaan. Ook indrukwekkend hoeveel dynamiek ze uit die oude master-opnamen hebben weten te persen.

Duidelijk een project dat met liefde is gedaan, en hoewel het in de markt wordt gezet als "het nieuwe Beatles-album" (wat ik wel een beetje overdreven vind), is dit zeker een prachtige ode aan al die geweldige muziek.

Dankzij deze CD ben ik ook weer meer naar Sgt. Pepper... / Abbey Road / Magical Mystery Tour, etc... gaan luisteren. Aanrader voor de Beatle-fanboys en een bewijs dat The Beatles hun tijd ver vooruit waren. Veel van deze liedjes zijn echt tijdloos.

Favoriete nummer: de opgepimpte versie van I Am the Walrus.

DVD Audio...ongelooflijk mooi met veel diepte en detail wat je op de CD niet kan waarnemen,alhoewel deze ook erg goed klinkt !

Aloys
07-12-2006, 18:21
Ik ben hier wel erg benieuwd naar.. Misschien over een tijdje eens aanschaffen.

Hugo R
07-12-2006, 18:31
Na het lezen van de recensie ben ik hier toch wel erg nieuwsgierig naar geworden. Misschien eens aanschaffen als hij voor een mooie prijs te krijgen is.

Harrie van Geleuken
07-12-2006, 19:08
Na het lezen van de recensie ben ik hier toch wel erg nieuwsgierig naar geworden. Misschien eens aanschaffen als hij voor een mooie prijs te krijgen is.

Vooral nr.18 Here Comes The Sun is zeer indrukwekend,zowel letterlijk als figuurlijk,vooral door het "1"kanaal....de actieve subwoofer geeft nèt
dat extra cachet !

Hugo R
12-12-2006, 18:42
Iemand enig idee waar deze te krijgen is (DVD)?
Kom hem op geen enkele site tegen.

En is de verpakking ter grootte van een cd verpakking of van een dvd verpakking?

Harrie van Geleuken
12-12-2006, 22:19
Iemand enig idee waar deze te krijgen is (DVD)?
Kom hem op geen enkele site tegen.

En is de verpakking ter grootte van een cd verpakking of van een dvd verpakking?

als een dubbel DVD en is te krijgen bij Velvet music.nl

Hugo R
12-12-2006, 23:26
Iemand enig idee waar deze te krijgen is (DVD)?
Kom hem op geen enkele site tegen.

En is de verpakking ter grootte van een cd verpakking of van een dvd verpakking?

als een dubbel DVD en is te krijgen bij Velvet music.nl

Dank je! Beetje duur nog, ik wacht nog wel even.

Hugo R
13-12-2006, 17:21
Iemand enig idee waar deze te krijgen is (DVD)?
Kom hem op geen enkele site tegen.

En is de verpakking ter grootte van een cd verpakking of van een dvd verpakking?

als een dubbel DVD en is te krijgen bij Velvet music.nl

Hmm misschien dat er meerdere versies zijn van de cd+dvd-a of dat mijn vraag niet duidelijk was, want de versie die ik bij de FRS zag van de cd+dvd-a was niet het formaat van een dvd (keepcase) maar het formaat van een cd-verpakking (soort van cd digipack).

30 Euro trouwens, dus voorlopig sowieso geen aanschaf voor mij.

BDB
16-12-2006, 11:47
30 Euro trouwens, dus voorlopig sowieso geen aanschaf voor mij.

Ik heb 'm via cd-wow voor ong. 16,-.

Hoort het zo dat ik m'n versterker (Denon AVR 1803) zelf op 5CH/6CH stereo moet zetten? Als ik 't automatisch laat afspelen, hoor ik alleen 2CH stereo. De speler (Denon 1600 DVD-Audio) ziet twee audiotracks en bij beide staat 6CH in het infovakje, maar het geluid komt dus uit twee speakers als ik niks met de versterker doe.

Henk Heideveld
18-12-2006, 12:01
Mooie Audio-DVD. Heel goede mix. Zo had ik The Beatles nog nooit gehoord. Mag wat mij betreft een vervolg krijgen. :P 8) (y)
Zag hier dat ie links en rechts 30 euri zou kosten. Bij MM was ie € 25 :!:

Boersmaster
12-02-2007, 16:46
Ik heb voor deze cd speciaal een dvd-audio speler aangeschaft (denon 1400). Maar dat was het geld dubbel en dwars waard. De dts track was al geweldig, maar dvd-audio is voor elke muziekliefhebber een genot voor het gehoor!

Henk Heideveld
13-02-2007, 06:53
Ik heb voor deze cd speciaal een dvd-audio speler aangeschaft (denon 1400). Maar dat was het geld dubbel en dwars waard. De dts track was al geweldig, maar dvd-audio is voor elke muziekliefhebber een genot voor het gehoor!
Een SACD-speler is qua geluid ook aan te bevelen. :P