PDA

Bekijk de volledige versie : Geen Dolby en DTS meer...



olemla
06-12-2006, 10:56
Sinds enkele dagen speelt mijn homecinema set (JVC QP-112AL) geen dolby digital 5.1 en ook geen dts meer.
De receiver geeft alleen LPCM weer ook al stel ik in het menu van een dvd dd 51. of dts in.
Het geluid gaat wel via alle 5 luidsprekers en de subwoofer doet het ook wel, maar het echte thuisbios geluid zoals ik dat eerst had is er niet meer. Ik heb alle mogelijke instellingen langsgelopen en zelfs andere kabels geprobeerd maar zonder succes.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn, of is het gewoon een defect aan de receiver?

Frank
06-12-2006, 11:02
Het lijkt me een defect. Ik zou 'm eens na laten kijken.

Seth__Gekko
06-12-2006, 11:05
Heb je nog garantie?

Misschien een defect in de chippies?

Hotsparky
06-12-2006, 22:01
Al geprobeerd alle stekkers er uit te halen en alles weer opnieuw aansluiten. Klinkt raar maar elektronische apparatuur kan gekke dingen doen bij bijvoorbeeld een hele korte stroomdip.


Als niks helpt inderdaad even terug gaan naar de winkel.

olemla
07-12-2006, 08:57
Allemaal bedankt voor jullie reacties, maar het probleem is inmiddels opgelost. Hoe ik het precies heb gedaan weet ik eigenlijk niet meer precies maar ik heb gewoon allerlei instellingen in het menu van de dvd-speler uitgeprobeerd, net zo lang totdat ik weer dolby en dts kreeg...

Gerco Stuivenberg
10-12-2006, 12:32
Hoe ik het precies heb gedaan weet ik eigenlijk niet meer precies maar ik heb gewoon allerlei instellingen in het menu van de dvd-speler uitgeprobeerd, net zo lang totdat ik weer dolby en dts kreeg...

Had je de digitale uitgang van de DVD speler verkeerd ingsteld?