PDA

Bekijk de volledige versie : Superman II / Superman II - The Richard Donner Cut [DVD]



Marcel den Haan
08-12-2006, 11:30
Superman II / Superman II - The Richard Donner Cut [DVD]

Superman is terug in dit eerste vervolg en wel in twee verschillende versies.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2797)

Jeroen vS
08-12-2006, 17:01
Ik kan me volledig vinden in de bespreking wat betreft welke film de betere is. Je merkt soms duidelijk, dat er wat mist hier en daar in de Donner versie, waardoor het af en toe wat hak-op-de-tak is. Het begin vind ik persoonlijk beter, omdat dat aansluit op het einde van deel 1 en de scenes met Marlon Brando geven meer motivatie, waarom Superman zijn krachten wil opgeven. Eigenlijk moet je zelf de films gaan editen om de definitieve versie te hebben. Vaak vind ik een DC beter dan de bioscoopversie. Denk bijvoorbeeld aan Daredevil of Kingdom Of Heaven. Maar in dit geval helaas niet. Eigenlijk heb je gewoon twee keer dezelfde film, maar dan anders. Savy? Ik bedoel dus eigenlijk, ze zijn allebei goed op hun eigen manier.

Frank
08-12-2006, 17:30
Beide films zijn inderdaad goed op hun eigen manier. Ik kan niet zeggen welke van de twee nou de beste is, want beide versies hebben hun voor- en nadelen.

Frank
09-12-2006, 22:42
Ik had wel meer reacties verwacht, vooral over de Donner-versie. Blijkbaar hebben weinig mensen 'm al gezien of is er al genoeg gediscussieerd hierover elders op het forum.

TheGodfather
10-12-2006, 20:41
Heb de set wel uiteraard in m`n 14 disc set zitten, maar heb ze nog niet gekeken. Heb de Lester versie al een paar keer gezien en vind ik best ok, maar ben meer benieuwd naar de Donner cut :D

Jeroen Driessen
11-12-2006, 09:12
Ik wil deze graag bij cw-wow bestellen (kortingsbon), maar weet niet welke subtitles er op de Uk versie staan. Iemand die me dat kan zeggen?

Is al weer een tijd geleden dat ik deze film gezien heb, was vroeger helemaal gek op de Supermanfilms. Ga me dan ook eerst even de bekende versie kijken en dan de Donner Cut. Ben benieuwd!

RainMan
12-12-2006, 15:01
Hier een overzicht van subtitles van UK versie van Superman II SE:

Subtitles:
English
Polish (TC Only)
Russian (TC Only)
Danish (DC Only)
Dutch (DC Only)
Finnish (DC Only)
French (DC Only)
German (DC Only)
Greek (DC Only)
Hebrew (DC Only)
Italian (DC Only)
Norwegian (DC Only)
Spanish (DC Only)
Swedish(DC Only)

TC = Theatrical Cut
DC = Donner Cut

Stamt af van de review van DVDtimes.co.uk:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=63514

fredje-astaire
28-12-2006, 17:02
Mooie uitgave deze 3-disc set van Superman II, met vooral "The Richard Donner Cut" die de meeste aandacht verdient. Het laat ons zien hoe Richard Donner het vervolg van Superman-The Movie voor ogen zag. Donner regisseerde ook de eerste film, en nam ter gelijkertijd het vervolg op. Maar na de release van de eerste film en het enorme succes ervan, kwamen Donner en de producers in conflict met elkaar, en werd Donner opstaande voet ontslagen en vervangen door Richard Lester. Lester zou de film verder afwerken , een aantal scenes opnieuw opnemen en een meer komische verhaallijn volgen, iets dat hij nog meer zou doen in Superman III. Nu met deze release kunnen we de beide versie's met elkaar vergelijken. Mijn persoonlijk voorkeur gaat toch meer naar de "Richard Donner" versie ook vooral omdat de relatie met tussen Superman en z'n vader Jor-El (rol van Marlon Brando) terug aan bod komt. Richard Lester verwijderde al deze scenes in zijn versie en verving Marlon Brando door Suzanne York, die ook de rol van Superman's moeder vertolkte in de eerste film. Ieder moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken welke uitgave nu de beste is. Lester's versie mag dat misschien iets minder zijn doch zitten er ook een aantal knappe scenes in. Jammer dat Donner in zijn versie niks van het nieuwe scenes gebruikte en een lange dunk had van Lester. De ideale versie zou zijn, de Donner-versie met de beste scénes die Richard Lester geregisseerd had. Samen de extra's op disc 2 is dit toch wel een opmerkelijke uitgave en is uitzonderlijk dat een regisseur na meer dan 20 jaar de kans krijgt z'n film af te werken. :!: