PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer DVR-540H Bug in software/firmware?



Pioneer_Gebruiker
08-12-2006, 16:57
Ik bezit een DVD-recorder: Pioneer DVR-540H
Firmware version vanaf 7-9-2006: 1.57
Daarvoor was dat versie 1.37
Kopiëren van vaste schijf naar DVD(+R en +RW) gaat onder bepaalde omstandigheden fout.
Indien ik één of meerdere videofragmenten in XP kwalitiet naar een DVD+R of DVD+RW wil kopiëren met een zodanige lengte dat daarmee de diskcapaciteit zal worden overschreden kiest de recorder automatisch voor een bepaalde (extra) compressie in de vorm van MNxx (mn1 t/m mn32)
Onder bepaalde omstandigheden gaat het kopiëren dan toch mis; je krijgt een Disc full error.
De bug treedt schijnbaar alleen op als de totale lengte van de te kopiëren fragmenten zit tussen: 1uur 7 minuten en 1uur 17 minuten.
Dat is het hele gebied van MN30 tot en met MN29
Vele experimenten geven mij de indruk dat het geen verschil maakt of die ‘fatale lengte’ wordt bereikt met één videofragment of met meerdere.
Deze bug treedt schijnbaar alleen op bij DVD+R en DVD+RW.
Bij DVD-R en DVD-RW is het bij mij nog nooit fout gegaan.

Een voorbeeld:
In het eerste menu gedeelte (zie bovenin scherm: 1 > 2 > 3 ) selecteer ik bijvoorbeeld een fragment van 1uur en 11 minuten. De recorder zegt mij dan:
Disk capaciteit overschreden.
Opname functie wordt aangepast zodanig dat alle titels op de disc kunnen worden weggeschreven.
Ja / Nee
Ik kies voor: Ja en ga door via menu optie: Volgende.
Ik kom dan in het tweede menu gedeelte (zie bovenin scherm: 1 > 2 > 3 )
Dit menu deel geeft een overzicht van de geselecteerde titel(s)
Ook hier ga ik verder via de menuoptie: Volgende.
Ik kom dan in het derde menu gedeelte (zie bovenin scherm: 1 > 2 > 3 )
Daar zie ik dat de recorder aangeeft:
Kopieertijd 1 uur en 11 minuten (in dit willekeurige voorbeeld) en daaronder
Opname mode MN30
In dit menu verander ik niets en kies voor : Start Kopiëren
De recorder begint met kopiëren maar geeft na 1 uur 5 minuten de volgende meldingen op het scherm:
Informatie wordt op de disc weggeschreven.
En dan na een paar seconden op het scherm: Disc is vol.
Er staat dan uiteindelijk een niet volledig video fragment op het DVD schijfje.

Toelichting:
De te kopiëren bestanden zijn allen gewone, niet beveiligde video-opnamen van XP kwaliteit.
Ik gebruik enkellaags schijfjes.

WIE HEEFT DEZELFDE RECORDER EN HEEFT HET ZELFDE PROBLEEM?

P@trick_DVD
08-12-2006, 19:46
Bij 1 uur en 11 minuten zou de recorder volgens mij opnameniveau MN29 moeten kiezen en niet MN30? Opnameniveau MN30 heeft nl. een max. lengte van 1 uur en 10 minuten.

Heb je dit probleem al eens bij Pioneer aangekaart? Tot nu toe heb ik altijd redelijk snel (binnen een week) antwoord gekregen op vragen.

Pioneer_Gebruiker
08-12-2006, 20:16
Bij 1 uur en 11 minuten zou de recorder volgens mij opnameniveau MN29 moeten kiezen en niet MN30? Opnameniveau MN30 heeft nl. een max. lengte van 1 uur en 10 minuten.

Heb je dit probleem al eens bij Pioneer aangekaart? Tot nu toe heb ik altijd redelijk snel (binnen een week) antwoord gekregen op vragen.

Beste Patrick. Vergeet gemakshalve even die 1 uur en 11 minuten en mn30
Bij iedere lengte tussen 67 minuten en 77 minuten gaat het fout.
Ik heb het aangekaart bij Pioneer. Men vraagt mij andere dvd merken te proberen. Ik heb echter alle gangbare goede merken, waaronder Sony, Philips en TDK al geprobeert.
Men vraagt mij het apparaat op te sturen.
Daar zie ik nog niet veel in. Het lijkt mij een software probleem die niet hardwarematig is op te lossen. Ik zou hem dan lang kwijt zijn zonder resultaat.
Heb jij het zelfde type als ik?
En dezelfde firmware?
En heb jij uitgetest wat ik heb beschreven. En met welk resultaat?
Ik ben daar heel erg nieuwsgierig naar.

RAT-1
09-12-2006, 10:00
sorry, ik weet niet het antwoord op jou vraag
ik heb ook deze recorder pas paar weken in bezit
en heb nog niks naar dvd+rw weggeschreven dat langer
dan 60 min. was in XP.

Maar misschien weet jij t antwoord op mijn vraag,
ik zou t op prijs stellen als je even naar mijn topic zou kunnen kijken.

Pioneer HD dvd recorder 540-HS vraag !!!

P@trick_DVD
09-12-2006, 16:54
Beste Patrick. Vergeet gemakshalve even die 1 uur en 11 minuten en mn30
Bij iedere lengte tussen 67 minuten en 77 minuten gaat het fout.
Ik heb het aangekaart bij Pioneer. Men vraagt mij andere dvd merken te proberen. Ik heb echter alle gangbare goede merken, waaronder Sony, Philips en TDK al geprobeert.
Men vraagt mij het apparaat op te sturen.
Daar zie ik nog niet veel in. Het lijkt mij een software probleem die niet hardwarematig is op te lossen. Ik zou hem dan lang kwijt zijn zonder resultaat.
Heb jij het zelfde type als ik?
En dezelfde firmware?
En heb jij uitgetest wat ik heb beschreven. En met welk resultaat?
Ik ben daar heel erg nieuwsgierig naar.
Nee, ik heb de 530 en die brandt geen +R(W). Ik heb het probleem nog nooit gehad, maar jij gaf zelf al aan dat je het bij -R(W) ook nog nooit hebt gehad. Ik begrijp dat je het probleem opgelost wilt hebben, maar waarom gebruik je niet gewoon -R(W)'s als deze gewoon goed werken? Ik zou 'm ook niet opsturen in jouw geval.