PDA

Bekijk de volledige versie : D-Norm Marantz 7500



mark_a
08-12-2006, 23:06
Ik heb m'n hele gebruiksaanwijzing doorgespit maar kan niet vinden wat een bepaalde instelling inhoud. Ik heb een maratnz SR 7500 en als ik auto surround kies komt er in het beeld te staan D-Norm +4 weet iemand wat dit inhoud?

Alexander D
09-12-2006, 08:40
D-norm:

Dialoog-normalisatie dient er voor om u te laten weten of het bronmateriaal is opgenomen op een hoger of lager niveau dan gebruikerlijk. Bij "Dail Norm + 4dB" dient u de volumeregelaar 4dB omlaag te draaien om het algehele uitgangsniveau constant te houden. Maw. het bronmateriaal waarnaar u luistert is 4 dB luider opgenomen dan gebruikelijk. Bij geen mededeling op het display, is er ook geen aanpassing van het volumeniveau noodzakelijk

Dit komt alleen voor bij DD en niet bij DTS. :wink:

kruspe
09-12-2006, 08:48
en hoeveel moet je de volumeknop terugdraaien voor 4dB?

Alexander D
09-12-2006, 17:16
en hoeveel moet je de volumeknop terugdraaien voor 4dB?

Huh?

Dat zie je toch op je display.

mark_a
09-12-2006, 20:48
D-norm:

Dialoog-normalisatie dient er voor om u te laten weten of het bronmateriaal is opgenomen op een hoger of lager niveau dan gebruikerlijk. Bij "Dail Norm + 4dB" dient u de volumeregelaar 4dB omlaag te draaien om het algehele uitgangsniveau constant te houden. Maw. het bronmateriaal waarnaar u luistert is 4 dB luider opgenomen dan gebruikelijk. Bij geen mededeling op het display, is er ook geen aanpassing van het volumeniveau noodzakelijk

Dit komt alleen voor bij DD en niet bij DTS. :wink:

Misschien een domme opmerking maar als ik het volume 4db omlaag zet blijft de melding hetzelfde. Is het niet meer een algemene opmerking. Ik bedoel dat het materiaal wat je beluisterd op 4db minder gedraaid moet worden om het gewenste geluidsniveau te bereiken wat gekozen is.

Alexander D
10-12-2006, 10:49
D-norm:

Dialoog-normalisatie dient er voor om u te laten weten of het bronmateriaal is opgenomen op een hoger of lager niveau dan gebruikerlijk. Bij "Dail Norm + 4dB" dient u de volumeregelaar 4dB omlaag te draaien om het algehele uitgangsniveau constant te houden. Maw. het bronmateriaal waarnaar u luistert is 4 dB luider opgenomen dan gebruikelijk. Bij geen mededeling op het display, is er ook geen aanpassing van het volumeniveau noodzakelijk

Dit komt alleen voor bij DD en niet bij DTS. :wink:

Misschien een domme opmerking maar als ik het volume 4db omlaag zet blijft de melding hetzelfde. Is het niet meer een algemene opmerking. Ik bedoel dat het materiaal wat je beluisterd op 4db minder gedraaid moet worden om het gewenste geluidsniveau te bereiken wat gekozen is.

:lol: Natuurlijk blijft de melding hetzelfde.... :wink: Die melding wordt doorgegeven via een code op de disc. Ongeacht hoe hard je het volume hebt staan krijg je die melding. Je moet dus inderdaad het volume iets terugzetten tov van je 'normale' stand. :wink: