PDA

Bekijk de volledige versie : mijn thuisbios



walterkoi
11-12-2006, 15:57
ik heb er geen foto's van ,maar wil toch even laten weten wat ik heb.
mijn tv is een sony 32fq 75.
versterker harmankardon avr 135
dvd harmankardon dvd 22
speakers harmankardon hkts 8
wat me erg opvalt bij de rest van jullie thuis biosscopen.
dat jullie allemaal grote boxen hebben.
nou ik heb dan van die satteliet-speakertjes,maar ik vind het ongelovenlijk wat voor een geluid daar uit komt.vinden jullie dat niks die satteliets.

gr walter

Johan van den D.
11-12-2006, 16:07
Satellieten kunnen soms best behoorlijk presteren, afhankelijk van merk en type omdat de goede niet goedkoop zullen zijn.
Daarnaast is bij satellieten ook de subwoofer heel belangrijk omdat de sats nauwelijk laag weer kunnen geven.
Helaas is de kwaliteit bij veel satelliet setjes van matige kwaliteit.

Maargoed, satellieten hoeven dus niet direct slecht te zijn, ze hebben alleen hun beperkingen.
Ook de grote speakers die je ziet staan hoeven niet goed te presteren want ook hier is de kwaliteit van belang en ook hier kosten goede de nodige €€€.

Het is dus maar net waar je je keuze naar maakt.
Heb je voldoende budget zal je met wat grotere speakers een beter resultaat kunnen behalen.

Ik ben zelf ook ooit begonnen met een 5.1 satelliet setje maar later over gestapt op vloerstaanders (Kef Q7 rondom) en tja.........dan wil je niet meer terug naar de satelietten ondanks dat deze best goed presteerden voor hun soort.

Het is maar wat je wilt, waar je naartoe wilt met je set (upgraden) en wat je te besteden heb.

Hier klikken (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20772.0), in dit topic is te zien en lezen hoe ik van satellieten naar vloestaander ben gegaan.

Romius
12-12-2006, 07:42
Tja, satellieten zijn over het algemeen voldoende voor het kijken van films, maar ik luister ook veel muziek. Dan presteren satellieten toch echt te slecht voor mij.
Heb onlangs mijn fronts vervangen voor nieuwere (wederom vloerstaanders) en dat vond ik alweer een wereld van verschil.

walterkoi
12-12-2006, 15:36
Tja, satellieten zijn over het algemeen voldoende voor het kijken van films, maar ik luister ook veel muziek. Dan presteren satellieten toch echt te slecht voor mij.
Heb onlangs mijn fronts vervangen voor nieuwere (wederom vloerstaanders) en dat vond ik alweer een wereld van verschil.ik heb ze ook echt voor de films,ik zet zelden een cd op.

walter