PDA

Bekijk de volledige versie : Denon heeft voorlopig nog geen keuze gemaakt.



LouisXIV
12-12-2006, 18:40
Ik heb zojuist antwoord gekregen van Denon Nederland (Penhold)

"Vraag:Ik vroeg mij af welke keus Denon gaat maken op Full HD (1080p) gebied wordt het Blu-ray óf HD-DVD? Op internet vond ik dit:

"Since neither format has any players for sale, your only option is to wait. But even after they are both out, it might be a good idea to wait a little longer. Introductory players from both camps will undoubtedly be expensive, and laden with bugs. Titles will be limited, and if you checked out our CES photos, you’ll see that early players are ridiculously large, resembling VCRs from the early 80’s. Not only that, but technology will improve quickly once the first players are out. Reputable manufacturer Denon has stated that they are going to wait for a winner or build a cost effective universal player. In the meantime, hold tight, and don’t go out and buy an expensive new conventional DVD player. "

Antwoord Denon Nederland:

"Op dit moment is nog niet bekend of Denon voor Blu-Ray of HD-DVD kiest.
Wij hopen hier in de loop van volgend jaar meer van te weten te komen.

Denon heeft nu gekozen om een nieuwe serie hoogwaardige standaard DVD
spelers uit te brengen als alternatief".

joostpolletje
12-12-2006, 20:17
Ja... Maar wie haalt nu nog die hoogwaardige spelers..

jollykart
12-12-2006, 21:28
Beetje lafjes van Denon. Ooit liepen ze toch redelijk voorop.

LouisXIV
12-12-2006, 21:39
Ja... Maar wie haalt nu nog die hoogwaardige spelers..

Precies dus ik wacht ook voorlopig nog even totdat ze wel een keuze gemaakt hebben.

rvvnr1
13-12-2006, 01:26
In the meantime, hold tight, and don’t go out and buy an expensive new conventional DVD player. "

Is Denon tegenwoordig ook een bedrijf zonder winstoogmerk??? :wink:

joostpolletje
13-12-2006, 07:21
In the meantime, hold tight, and don’t go out and buy an expensive new conventional DVD player. "

Is Denon tegenwoordig ook een bedrijf zonder winstoogmerk??? :wink:
Ja, maar wel een alternatief als hoogwaardige speler op de markt brengen, spreken ze elkaar tegen.

Albert Kostwinder
01-02-2007, 18:29
Als Denon nu een hd dvd of blu ray zou lanceren zijn al hun net gelanceerde dvd spelers in een klap geen stuiver meer waard. (en persoonlijk is dit nu al zo vind ik..... )

baltar
02-02-2007, 13:26
Als Denon nu een hd dvd of blu ray zou lanceren zijn al hun net gelanceerde dvd spelers in een klap geen stuiver meer waard. (en persoonlijk is dit nu al zo vind ik..... )

Daar zit wel een kern van waarheid in. De kwaliteit van de Denon DVD speler zit hem voornamelijk in de upscale kwaliteiten. Zo zit in de 2930 de Silicon Optix Reon precessor terwijl in de 3930 de grote broer zit: de Silicon Optix Realta.

In de (nog te verschijnen in feb/mrt) Toshiba HD-EX1 HD-DVD speler zit ook de Reon processor. Deze zal rond de 900 euro kosten terwijl de 2930 rond de 800 euro zit. Voor die 100 euro extra heb je dus de extra mogelijkheid om HD-DVD's af te spelen terwijl de upscale-kwaliteiten dus vergelijkbaar zijn.

Albert Kostwinder
02-02-2007, 15:57
Als Denon nu een hd dvd of blu ray zou lanceren zijn al hun net gelanceerde dvd spelers in een klap geen stuiver meer waard. (en persoonlijk is dit nu al zo vind ik..... )

Daar zit wel een kern van waarheid in. De kwaliteit van de Denon DVD speler zit hem voornamelijk in de upscale kwaliteiten. Zo zit in de 2930 de Silicon Optix Reon precessor terwijl in de 3930 de grote broer zit: de Silicon Optix Realta.

In de (nog te verschijnen in feb/mrt) Toshiba HD-EX1 HD-DVD speler zit ook de Reon processor. Deze zal rond de 900 euro kosten terwijl de 2930 rond de 800 euro zit. Voor die 100 euro extra heb je dus de extra mogelijkheid om HD-DVD's af te spelen terwijl de upscale-kwaliteiten dus vergelijkbaar zijn.

Ik heb me laten vertellen dat de xe1 zelfs nog later op de markt kan gaan komen. (De xe kun je zelfs al voor 788 bestellen!). Maar zelfs de e1 is al een fantastische speler voor 449.-- kan ik je verzekeren... :wink:

LouisXIV
02-02-2007, 16:22
Als Denon nu een hd dvd of blu ray zou lanceren zijn al hun net gelanceerde dvd spelers in een klap geen stuiver meer waard. (en persoonlijk is dit nu al zo vind ik..... )

Daar zit wel een kern van waarheid in. De kwaliteit van de Denon DVD speler zit hem voornamelijk in de upscale kwaliteiten. Zo zit in de 2930 de Silicon Optix Reon precessor terwijl in de 3930 de grote broer zit: de Silicon Optix Realta.

In de (nog te verschijnen in feb/mrt) Toshiba HD-EX1 HD-DVD speler zit ook de Reon processor. Deze zal rond de 900 euro kosten terwijl de 2930 rond de 800 euro zit. Voor die 100 euro extra heb je dus de extra mogelijkheid om HD-DVD's af te spelen terwijl de upscale-kwaliteiten dus vergelijkbaar zijn.

Ik heb me laten vertellen dat de xe1 zelfs nog later op de markt kan gaan komen. (De xe kun je zelfs al voor 788 bestellen!). Maar zelfs de e1 is al een fantastische speler voor 449.-- kan ik je verzekeren... :wink:Ik wacht toch nog even dat er een definitieve keus is gemaakt door de markt. NB op dit moment heb ik ook een Toshiba dvd speler en die doet het nog steeds helemaal top. Misschien komt Denon wel met een combi dvd speler die beide formaten ondersteund ik geloof dat LG op dit moment ook een combi dvd speler biedt?!

Albert Kostwinder
02-02-2007, 19:42
Als Denon nu een hd dvd of blu ray zou lanceren zijn al hun net gelanceerde dvd spelers in een klap geen stuiver meer waard. (en persoonlijk is dit nu al zo vind ik..... )

Daar zit wel een kern van waarheid in. De kwaliteit van de Denon DVD speler zit hem voornamelijk in de upscale kwaliteiten. Zo zit in de 2930 de Silicon Optix Reon precessor terwijl in de 3930 de grote broer zit: de Silicon Optix Realta.

In de (nog te verschijnen in feb/mrt) Toshiba HD-EX1 HD-DVD speler zit ook de Reon processor. Deze zal rond de 900 euro kosten terwijl de 2930 rond de 800 euro zit. Voor die 100 euro extra heb je dus de extra mogelijkheid om HD-DVD's af te spelen terwijl de upscale-kwaliteiten dus vergelijkbaar zijn.

Ik heb me laten vertellen dat de xe1 zelfs nog later op de markt kan gaan komen. (De xe kun je zelfs al voor 788 bestellen!). Maar zelfs de e1 is al een fantastische speler voor 449.-- kan ik je verzekeren... :wink:Ik wacht toch nog even dat er een definitieve keus is gemaakt door de markt. NB op dit moment heb ik ook een Toshiba dvd speler en die doet het nog steeds helemaal top. Misschien komt Denon wel met een combi dvd speler die beide formaten ondersteund ik geloof dat LG op dit moment ook een combi dvd speler biedt?!

ja voor 1600 euro :roll:

Maar ja, aangezien beide systemen gewoon naast elkaar blijven bestaan kun je wachten tot je een ons weegt....
Het lijkt mij sterk dat Denon in de nabije toekomst met een combi speler zal komen. :wink:

homernt
30-07-2007, 16:58
Denon komt in de herfst met een high-end blu-ray-speler op de markt. Opmerkelijk aan de speler met het verwarrende typenummer DVD-3800BDCI is de ondersteuning voor bd-rom 1.1.
Met bd-rom profile 1.1 is het mogelijk om dankzij de aanwezigheid van een secundaire audio- en videodecoder een extra beeld- en geluidsspoor te laten zien. Deze techniek kan volgens Denon in een film bijvoorbeeld worden gebruikt voor picture-in-picture-beelden, tezamen met het commentaar van de regisseur. Momenteel zijn er echter nog geen blu-ray-titels die gebruik maken van de bd-rom 1.1-features; de eerste schijfjes worden pas eind dit jaar verwacht. De DVD-3800BDCI is voorzien van een Realta HQV-videoprocessor. Deze chip zou volgens Denon de beeldkwaliteit van hd-video weten te verbeteren. Het apparaat beschikt verder over een hdmi 1.3a-uitgang, waarbij de bandbreedte voldoende is voor 1080p hd-video en 7.1-audio.
Op het gebied van audio kan de speler Dolby True HD-geluidssporen intern decoderen of het signaal direct doorsturen naar geschikte eindversterkers. Dit laatste kan de Denon-speler ook met DTS-HD- en ongecomprimeerde pcm-streams. Opvallend is dat de speler niet over een ethernetpoort beschikt, terwijl vrijwel alle concurrerende spelers deze wel standaard aan boord hebben. Eventuele updates en aanvullende internetcontent kunnen de DVD-3800BDCI alleen via een sd-kaartje bereiken. Daarnaast kan het Denon-apparaat niet overweg met dvd-audio- en sa-cd-schijfjes. Goedkoop is het apparaat niet; de speler zal voor tweeduizend dollar van eigenaar wisselen.


bron tweakers.net

LouisXIV
17-08-2007, 18:07
Denon heeft nu dus wel duidelijk een keuze gemaakt het wordt Blu-ray zie: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=53371

Pieter Kleine
17-08-2007, 21:41
Denon houdt nog steeds de deur open voor HD-dvd, naast de nu aangekondigde spelers die overigens vrij prijzig zijn.

Edwin V
13-09-2007, 15:58
http://www.listenup.com/content/partner_stores/denon/talmadge.aug.07.php

Pieter Kleine
13-09-2007, 16:31
Denon is formaat-neutraal en denkt zelfs al aan een combo-speler, blijkens het artikel.

rvvnr1
14-09-2007, 14:33
Ze willen zelfs een echte multispeler maken die ook SACD en DVD-Audio slikt!
Zal dus wel ergens tussen de 3 en 4.000 euro gaan kosten gezien t prijskaartje van hun huidige BR speler....