PDA

Bekijk de volledige versie : Gift-sets sparen, als er straks HD-DVD en Blu-Ray komt



joostpolletje
13-12-2006, 07:24
*Vraagje*

Nu HD-DVD Blu-ray eraan gaan komen, vinden jullie het dan nog nodig om gift-sets te kopen? Zoja waarom..
Ikzal het blijven doen, maar we weten wel dat het straks verouderd is.
Ik hoef nu ook geen rommel van videobanden.

Oscar P.
13-12-2006, 08:02
Het is al vaker gezegd maar ik kan me niet voorstellen dat het Blu-Ray / HD-dvd de markt binnen enkele jaren overgenomen heeft. De dvd was ten opzichte van VHS een ware revolutie. Mijns inziens is dat nu in veel mindere mate.

Daar komt ook nog eens bij dat dvd gewoon af te spelen is op de opvolger ervan. Ik zie niet in waarom ik daarom alles zo snel mogelijk zal vervangen.

En als ik een hele mooie VHS uitgave ergens van tegen kom, dan wil ik 'm ook gewoon hebben... :)

Bob Hiemstra
13-12-2006, 09:36
Het is al vaker gezegd maar ik kan me niet voorstellen dat het Blu-Ray / HD-dvd de markt binnen enkele jaren overgenomen heeft. De dvd was ten opzichte van VHS een ware revolutie. Mijns inziens is dat nu in veel mindere mate.

Daar komt ook nog eens bij dat dvd gewoon af te spelen is op de opvolger ervan. Ik zie niet in waarom ik daarom alles zo snel mogelijk zal vervangen.

En als ik een hele mooie VHS uitgave ergens van tegen kom, dan wil ik 'm ook gewoon hebben... :)

Giftsets zijn er uberhaupt toch voor de verzamelaar, het gaat hier met name om de verpakking en de extras die er naast de DVD bijgeleverd worden. De mooie verpakkingen en de leuke beeldjes e.d. verouderen toch niet?
Het enige dat verouderd is de DVD zelf en daarvoor kun je altijd nog de gewone HD-DVD/Blu-ray ernaast kopen straks.

Daarnaast is het nog wachten op de eerste HD-DVD/Blu-ray Giftsets dus ik blijf gewoon alles op DVD kopen wat ik mooi vind.

Annemie
13-12-2006, 09:37
Ik zal het ook gewoon blijven verzamelen omdat ik Oscar's mening deel. Zo'n vaart zal het allemaal niet nemen.
En als ik iets echt heel mooi vind en graag wil, ondanks dat het vhs is, koop ik het ook gewoon hoor (Star Wars Executor box... in 't vhs tijdperk veel geld, nu €1,50 :lol: ).
Ik sluit niet uit dat ik de 'mindere' sets verkoop van zodra hd-dvd en blu-ray meer opkomt, maar ik denk niet dat ik mijn favoriete setjes ooit de wegdoe.

joostpolletje
13-12-2006, 09:41
Ik ben het er ook mee eens, maar ik hou al wel in me achter hoofd van sommige films om ze nu niet meer te halen, maar wel op HD-DVD (Blu-Ray)

En de figures, zullen altijd meegaan.. En de favo gift-sets zullen hier ook zeker blijven..

Annemie
13-12-2006, 09:46
Ik koop nog geen films op hd-dvd of blu-ray omdat ik ten eerste nog geen speler heb en ik het nog ietsje te duur vind. Ik wacht wel tot die hd-dvd's ook in de promobakken liggen :wink:

joostpolletje
13-12-2006, 09:48
10-jaren plan zeker..

Ik ga wel binnenkort voor de HD-DVD addon voor de 360..

Maar ik hou er ergens wel rekening mee, dat het tijdperk aankomt.. dmv DVD kopen enzo.

Albert Kostwinder
13-12-2006, 10:04
Ik vind dat je gewoon op je gevoel af moet gaan. dvd's, video's of giftsets koop je voor jezelf lijkt me omdat je het graag wilt hebben en mooi vind. Hd en Bd is gewoon een toevoeging aan je verzamel honger. Al denk ik wel dat menigeen die binnenkort een xbox hd add on, ps3 heeft of stand alone hd of bd speler koopt van mening veranderd want het is in de ideale opstelling echt wel revolutionair en laat dvd er weer als een videoband uitzien...Als je bv moet kiezen tussen de hd dvd of sd dvd van Superman Returns leg je graag 5 euro meer neer voor de hd versie (Al zullen er genoeg hier zijn die Superman Returns nog niet kopen als ze 5 euro toe krijgen... gheghe!! :twisted: ) :wink:

BASIL
13-12-2006, 12:48
Daarnaast is het nog wachten op de eerste HD-DVD/Blu-ray Giftsets dus ik blijf gewoon alles op DVD kopen wat ik mooi vind.

De eerste HD-DVD/Blu-ray Disc Giftset bestaat al in de Verenigde Staten. :wink:

The Forbidden Planet "The 50th Anniversary Edition Giftset"

Bob Hiemstra
13-12-2006, 12:53
Daarnaast is het nog wachten op de eerste HD-DVD/Blu-ray Giftsets dus ik blijf gewoon alles op DVD kopen wat ik mooi vind.

De eerste HD-DVD/Blu-ray Disc Giftset bestaat al in de Verenigde Staten. :wink:

The Forbidden Planet "The 50th Anniversary Edition Giftset"

Oh, dat wist ik niet. :D

joostpolletje
13-12-2006, 13:12
Daarnaast is het nog wachten op de eerste HD-DVD/Blu-ray Giftsets dus ik blijf gewoon alles op DVD kopen wat ik mooi vind.

De eerste HD-DVD/Blu-ray Disc Giftset bestaat al in de Verenigde Staten. :wink:

The Forbidden Planet "The 50th Anniversary Edition Giftset"

Oh, dat wist ik niet. :D
Pics..

BASIL
13-12-2006, 18:31
Daarnaast is het nog wachten op de eerste HD-DVD/Blu-ray Giftsets dus ik blijf gewoon alles op DVD kopen wat ik mooi vind.

De eerste HD-DVD/Blu-ray Disc Giftset bestaat al in de Verenigde Staten. :wink:

The Forbidden Planet "The 50th Anniversary Edition Giftset"

Oh, dat wist ik niet. :D
Pics..

Het is dezelfde giftset als die met de dvd erin. Alleen hebben ze de dvd door de HD-formaat vervangen.

BASIL
13-12-2006, 18:35
Link van de Giftset van Forbidden Planet :wink:

Sorry dit geldt alléén voor de HD-DVD. Er bestaat geen Giftset met de Blu-ray Disc erin.

http://www.dvdactive.com/news/releases/forbidden-planet.html

In addition to the standard DVD releases, the film will also be available on HD DVD in separate special edition and ultimate edition packages on the same date, each with a retail price of $28.99 and $59.92 respectively. The high definition version will contain an English Dolby Digital Plus 5.1 audio track as well as French and Spanish Dolby Digital Plus 1.0 tracks, and both HD DVD versions of the special edition and ultimate edition will include the same extras as the standard DVD versions.

RobinB
13-12-2006, 18:51
Ik vind de verpakking van HD DVD echt lelijk. :cry: Ik blijf ing. gewoon dvds sparen totdat de dvds langzamer hand verdwijnen net als vhs.

Daniël V.
13-12-2006, 19:00
Giftsets en andere merchandise zijn feitelijk tijdloos verzamelmateriaal. HD of Blu-ray verandert daar niets aan.

Het verleden heeft vaak genoeg geleerd dat een kwalitatief beter product niet meteen ook de standaard overneemt. (VHS-Betamax / CD-SACD / Mini-Disc / CD-I) Geen hond die ernaar omkeek.

De purist is natuurlijk altijd voor het nieuwste van het nieuwste, maar gelukkig staan de meeste mensen wat meer met beide benen op de grond, en gaan ze niet meteen achter de eerste de beste scheet aan.
Ik ben natuurlijk geen helderziende, maar ook ik denk dat het niet zo snel zal gaan. Lang niet iedereen gaat meteen allemaal nieuwe apparatuur aanschaffen.
Er zullen ook in ieder geval geen twee formaten op gelijke voet blijven bestaan. Conclusie: rustig afwachten en genieten van je DVD'tjes, en al helemaal van je Giftsets.

RobW
13-12-2006, 19:15
Ik kijk er nu ook echt niet naar, alleen bij series die nu lopen wacht ik. Bijvoorbeeld Lost, ik kan wel elk jaar een seizoensbox kopen, maar daarmee wacht ik op de gift-set, waarschijnlijk op Blu-Ray. Dat is het enige.

martin
17-12-2006, 11:20
De Ultimate James Bond box zal wel heel snel weer vervangen worden, voor de zoveelste keer.

sg_sg1
17-12-2006, 12:13
*Vraagje*

Nu HD-DVD Blu-ray eraan gaan komen, vinden jullie het dan nog nodig om gift-sets te kopen? Zoja waarom..
Ikzal het blijven doen, maar we weten wel dat het straks verouderd is.
Ik hoef nu ook geen rommel van videobanden.

De overgang van DVD naar video was toendertijd groter dan de overgang van DVD naar Blu-ray/HD-DVD. Op die nieuwste spelers kun je tenminste nog je 'oude' dvd's afspelen. Dat kon dus niet met een video in een DVD-speler. Dan krijg je hele rare dingen te zien. :)
Ik heb een niet al te dure home cinemaset staan, samen met een niet al te dure beeldbuis. Ik ben nu al tevreden met de kwaliteit die DVD me levert en ik denk dat ik pas zal stoppen met kopen van giftsets als:
a) er duidelijkheid is over wat de nieuwe standaard wordt;
b) ik een hd-ready-tv heb;
c) dvd's in de winkels in de minderheid raken (dat er dus meer blu-ray's/HD-DVD's te koop zijn).

Het feit dat je DVD's dus nog gewoon kunt afspelen in die nieuwste spelers, is voor mij het belangrijkst.

evilll_nelus
17-12-2006, 16:41
*Vraagje*

Nu HD-DVD Blu-ray eraan gaan komen, vinden jullie het dan nog nodig om gift-sets te kopen? Zoja waarom..
Ikzal het blijven doen, maar we weten wel dat het straks verouderd is.
Ik hoef nu ook geen rommel van videobanden.

De overgang van DVD naar video was toendertijd groter dan de overgang van DVD naar Blu-ray/HD-DVD. Op die nieuwste spelers kun je tenminste nog je 'oude' dvd's afspelen. Dat kon dus niet met een video in een DVD-speler. Dan krijg je hele rare dingen te zien. :)
Ik heb een niet al te dure home cinemaset staan, samen met een niet al te dure beeldbuis. Ik ben nu al tevreden met de kwaliteit die DVD me levert en ik denk dat ik pas zal stoppen met kopen van giftsets als:
a) er duidelijkheid is over wat de nieuwe standaard wordt;
b) ik een hd-ready-tv heb;
c) dvd's in de winkels in de minderheid raken (dat er dus meer blu-ray's/HD-DVD's te koop zijn).

Het feit dat je DVD's dus nog gewoon kunt afspelen in die nieuwste spelers, is voor mij het belangrijkst.

goed gezegt :!:

Aloys
17-12-2006, 16:43
Ik zou gewoon DVD Giftsets kopen tot er BLU RAY Giftsets komen :)

Man with no name
17-12-2006, 18:48
Alhoewel ik slechts een 'eenvoudige home theater en breedbeeldtv' heb en ahv dit forum een bescheiden collectie (+/- 500) durf ik mezelf toch wel filmfan te noemen. Nochtans vraag ik me af of het verschil
dvd<>Blu-ray voor de meerderheid met een 'bescheiden' installatie (tv)wel duidelijk zichtbaar zal zijn tenzij men een 'dure' nieuwe installatie aanschaft. Enfin, voor mij voldoet dvd perfect en ik voel niet de behoefte naar een 'zogenaamd' betere kwaliteit.