PDA

Bekijk de volledige versie : Disney kondigt z'n eerste BR titels aan (met data)



Maverick
13-12-2006, 12:50
Lees net op een Blu-Ray forum dat op de dvd's van CARS (US edition) en Chronicles of Narnia EE (US edition) een Blu-ray teaser staat waarin de volgende titels worden aangekondigd:

Beauty and the beast
Aladdin
The Lion King
Finding Nemo
Snow dogs
Father of the bride
Sky High
Remeber the titans
Herbie
National treasure
Around the world in 80 days
Pirates of the Caribbean
.... and many more.

Link teaser CARS DVD:http://lighthousenews.us/trailers/carspreview.mpg

Helaas worden er geen release data genoemd, maar als dit snel gebeurt (het gerucht is zelfs eerste helft 2007) kan het een flinke klap zijn richting het HD-DVD front.

Ook schijnt het dat zowel Disney als Fox absoluut geen plannen hebben HD-DVD te ondersteunen.

nmbs
13-12-2006, 13:02
Dan stoppen ze dus met hun periodieke uitgaves als dit allemaal in een keer op de markt wordt gesmeten.

Maverick
13-12-2006, 13:09
Dan stoppen ze dus met hun periodieke uitgaves als dit allemaal in een keer op de markt wordt gesmeten.

Ik kan mij voorstellen dat ze dit doen om 'Blu-Ray' een impuls te geven.

Ik ben wel heeeeeel benieuwd wat BVHE EUROPE/BENELUX gaat doen, maar ik vrees het ergste aangezien ze nog nooit voorop hebben gelopen en/of hebben durfen uitpakken.

Albert Kostwinder
13-12-2006, 14:30
Dan stoppen ze dus met hun periodieke uitgaves als dit allemaal in een keer op de markt wordt gesmeten.

Ik kan mij voorstellen dat ze dit doen om 'Blu-Ray' een impuls te geven.

Ik ben wel heeeeeel benieuwd wat BVHE EUROPE/BENELUX gaat doen, maar ik vrees het ergste aangezien ze nog nooit voorop hebben gelopen en/of hebben durfen uitpakken.

Concurentie, heerlijk! 8)

Alleen koop ik pas bd als Star Wars uit komt, Disney animatie is op sd al zeer goed te pruimen... :wink:

Maverick
13-12-2006, 15:17
Concurentie, heerlijk! 8)

Alleen koop ik pas bd als Star Wars uit komt, Disney animatie is op sd al zeer goed te pruimen... :wink:

Op hetzelfde forum, gaat het gerucht dat Lucas HD-DVD prevereerd en daarover dus overhoop ligt met Fox. Dus voor jouw voorlopig geen Next-Gen films :wink:

Albert Kostwinder
13-12-2006, 15:22
Concurentie, heerlijk! 8)

Alleen koop ik pas bd als Star Wars uit komt, Disney animatie is op sd al zeer goed te pruimen... :wink:

Op hetzelfde forum, gaat het gerucht dat Lucas HD-DVD prevereerd en daarover dus overhoop ligt met Fox. Dus voor jouw voorlopig geen Next-Gen films :wink:

Waar rook is, is vuur!? :wink:

Frenkel
13-12-2006, 16:41
Disney animatie is op sd al zeer goed te pruimen... :wink:

En dat uit jouw mond,... uh toetsenbord :shock:
Voor de oude Disney classics heb je wel gelijk, maar voor de nieuwe CG animatie is heel dat HD, echt idiaal.
Ik heb stukjes Ice Age 2 gezien op BD, en dan zie pas echt hoeveel detail je verliest bij SD DVD.
Star Wars zie ik niet zomaar verschijnen op BD of HD DVD, de zelfingenomen houding van George Lucas kennende.

Albert Kostwinder
13-12-2006, 18:21
Disney animatie is op sd al zeer goed te pruimen... :wink:

En dat uit jouw mond,... uh toetsenbord :shock:
Voor de oude Disney classics heb je wel gelijk, maar voor de nieuwe CG animatie is heel dat HD, echt idiaal.
Ik heb stukjes Ice Age 2 gezien op BD, en dan zie pas echt hoeveel detail je verliest bij SD DVD.
Star Wars zie ik niet zomaar verschijnen op BD of HD DVD, de zelfingenomen houding van George Lucas kennende.

Haha, you've got me!. Yep, heb ice age 2 ook gezien en is inderdaad adembenemend zo gaaf!! Maar het is geen ramp om bv the incredibles upscaled naar 720p te kijken hoor al kan het natuurlijk bij lange na niet aan hd of bd tippen.... :wink:

Maverick
14-12-2006, 13:31
BVHE Benelux heeft de volgende lijst voor ons, waar ik al bang voor was niet de TOP titels als in de US :evil: :

The Wild, Breaking And Entering, Hollywoodland, Eight Below en Pearl Harbor, Enemy Of The State, Flightplan, Gone In Sixty Seconds, The Hitchhiker's Guide To The Galaxy, Scary Movie 4 en Sky High.

Waarom heb ik als europeaan steeds meer het idee dat wij er op de wereld (High Definition) er niet toe doen :roll:

Bambi
14-12-2006, 13:35
BVHE Benelux heeft de volgende lijst voor ons, waar ik al bang voor was niet de TOP titels als in de US :evil: :

The Wild, Breaking And Entering, Hollywoodland, Eight Below en Pearl Harbor, Enemy Of The State, Flightplan, Gone In Sixty Seconds, The Hitchhiker's Guide To The Galaxy, Scary Movie 4 en Sky High.

Waarom heb ik als europeaan steeds meer het idee dat wij er op de wereld (High Definition) er niet toe doen :roll:
Waarschijnlijk gewoon omdat wij enigszins achterlopen. Het aangekondigde lijstje van BVHE Benelux komt namelijk vrijwel 1-op-1 overeen met het lijstje van titels waarmee BHVHE USA het BD-aanbod opende. De rest komt hier dan waarschijnlijk ook wel....

Frenkel
14-12-2006, 16:45
De titles die op die Blu-Ray teaser staan zijn in de VS ook nog helemaal niet (officieel) aangekondigd.
Dit gaat waarschijnlijk op de CES beurs gebeuren.

Ik denk dat het verschil tussen de VS en Europa kwa releases zelfs alleen maar kleiner gaat worden dan met de huidige DVD.
Bij DVD hebben we nog het verschil tussen NTSC, en PAL , maar in het geval van HD is dit niet meer van toepassing,...alleen het verschil van audiosporen en ondertitles blijft nog bestaan.

Ze hoeven niet meer speciaal een NTSC en PAL versie te ontwikkelen,maar kunnen voor heel de wereld gewoon gelijk de zelfde master gebruiken.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat de HD DVD van "Harry Potter and the Goblet of Fire" in de UK, het FBI waarschuwingsfilmpje bavat, en dat het daarom waarschijnlijk om 100% de zelfde disc gaat als de gene die ze in de VS gaan uitbrengen

bosmeneer
14-12-2006, 18:56
Waarom heb ik als europeaan steeds meer het idee dat wij er op de wereld (High Definition) er niet toe doen :roll:
Misschien dat BHVE Benelux verwacht dat het gros van de Nederlanders niet snel op BluRay of HDD overgaan en de early-adaptors het lekker uit de VS laten halen (bij de moederfirma) ?

Simpelweg worden de Nederlanders als melkkoetjes gebruikt en mogen we geen kansen krijgen waarbij er een mogelijkheid op geldverlies is.

Maverick
15-12-2006, 14:53
Nog een blu-ray teaser van disney:

http://disney.go.com/disneyvideos/bluray/

Maverick
08-01-2007, 22:40
Official announcement from BVHE on the CES:

Disney/Buena Vista (Europe)

Eight Below (March)
Chicken Little (March)
Enemy of the State (March)
Flightplan (March)
Gone in Sixty Seconds (March)
The Guardian (March)
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (March)
Pearl Harbor (March)
Scary Movie 4 (March)
Sky High (March)
Finding Neverland (March)
The Wild (March)
Dinosaur (April)
King Arthur: Director's Cut (April)
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (May)
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (May)
Bruce Almighty (June)
Con Air (June)
Crimson Tide (June)
The Rock (June)
Cars (June)
Air Force One (Summer)
Reign of Fire (Summer)
Wild Hogs (Summer).

Now we're talkin'

Toontje lager
09-01-2007, 21:51
"The Guardian (March)"

Volgens mij komt deze dan pas in de bios in Nederland... Maar voor de rest klinkt het goed!