PDA

Bekijk de volledige versie : Sony str-da5200es



PCMSCHOUTEN
15-12-2006, 16:11
Even een korte indruk na 5 dagen inspelen van mijn nieuwe "HT bak".

Een erg fris geluid ten opzichte van mijn oude Pioneer 2011 model.
Een aantal sa-cd,s beluistert en het geluid is redelijk neutraal met een licht hard randje eromheen (moet natuurlijk nog wel wat langer inspelen)

Hij is geen THX select maar klinkt zeker met DTS-es toch wel goed.

Een hele matige remote die ik meteen vervangen heb voor de Philips SRU-9600 lcd remote die prima bevalt.

De calibratie meting gaat met deze nieuwe sony in slechts 30 seconden.Die van Pioneer duurde 15 minuten???.Daarna een uitgebreide handmatige fijnafstelling mogenlijk alsmede lip sync functie.

Het vermogen (7x 125watt in 8 ohm) zal voor de meeste woonkamers voldoende zijn.

Handige scaler om via component /hdmi naar alle formaten te scalen.
Hij scaled tot 1080p (bij mij ingesteld op 576p)

Redelijke afwerking maar matige speaker terminals voor aansluiting.Op de Pioneer waren die ook al niet geweldig om 4mm kabels aan te sluiten.

Wel fijn is dat deze Sony NIET heet wordt wat wel bij de pioneer altijd gebeurde en soms zo heet werdt dat hij in de beveiliging sprong.

Kortom voor 1000 euro (even zoeken op internet) een hele leuke HT reciever met 3 hdmi ingangen en 3 component.

Ook de GUI (grafische interface via s-vhs ) is wel erg handig.

Nog even de i-pod op de usb ingang proberen dan heb ik alles gehad dacht ik.

Marcellow
04-03-2007, 21:59
Leuke review!

Inmiddels al meer ontdekt?

PCMSCHOUTEN
09-03-2007, 15:17
Update over de ervaringen.

Na een tijdje ingespeeld te zijn wordt het geluid nog ietsjes beter maar veel niet (zal door de s-master versterkers komen denk ik).

Ben nu aan het apparaat gewend en paar dingen die opvallen.

Geen handmatige stand-bye dus altijd via de remote uitzetten (onhandig als ik een dvd uit mijn dvd haal en meteen uitzet moet ik weer de remote pakken om ook de sony uit te zetten).

het beeld van g.u.i. (interface) flikkert soms bij instellen van functies.

u.s.b ingang op het front is lelijk bij het permanent aansluiten van een speler.

Voor de rest toch een mooi apparaat voor een redelijk prijs

Edgar Smit
09-03-2007, 16:25
Hoe is het geluid van je Ipod via de USB aansluiting?
En hoe heb je het opgelost met je speakerterminals, gewoon proppen of flexible pins gebruikt?
En je autoafstellng, wijkt die veel af van je handmatig instellingen, zoals bij sommige merken, of doet die het best nauwkeurig en is het handmatige echt het fijnafstellen?

Voor de rest, altijd leuk om reviews te lezen van mensen die als liefhebber zoiets schrijven. Meestal toch eerlijker dan die professionele reviewers :wink: .

PCMSCHOUTEN
15-03-2007, 15:19
Beste Edgar,

Het geluid van de ipod is redelijk maar echt belang hecht ik daar niet aan want luisteren doe ik bij voorkeur via een headphone rechtstreeks op mijn cd speler.

Het callibreren valt mij echt reuze mee maar dat zal te maken hebben dat hier een stereo mic. bij zit terwijl bij mijn vorige dat zo,n omni mic was die minder nauwkeurig is.

Uiteraard na het automatisch calliberen heb ik nog wat met de instellingen ziten rommelen maar echt veel beter kom ik het niet krijgen dus de mic doet zijn werk naar behoren.

I.d.d. heb ik de speaker kabels met speciale adapters aangesloten op de terminals want 4mm kabel (bi-wire voor front) kan met geen mogenlijkheid aangesloten worden.Hier nog duidelijk een punt voor verbetering voor Sony te behalen.

Ook de eerder vermelde aan/uit schakelaar die alleen met de remote te regelen is vind ik af en toe storend.

Ook hoor meestal een lichte plop over speakers als ik de Sony uitzet wat niet stoort maar eigenlijk ten hede dage bij een product van deze prijs/klasse niet past.

Overall nog steeds tevreden op bovengenoemde punten na.

Alexander D
15-03-2007, 15:21
foto's...... 8)

JCL
15-03-2007, 18:48
Wat voor speakers sluit je er op aan?

PCMSCHOUTEN
16-03-2007, 11:31
Foto,s zal ik posten van mijn set.

Op dit moment staan er mission 754 freedom speakers voor (voorheen Quad esl 63)
met een kef Q9 center en psw 2000 sub .Mission 751 monitor achter en een mission 77c center als 6.1 achter.

Philips DVP9000S dvd speler en philips 42 inch Ambilight plasma met isf callibratie.

Bekabeling van van den hul.

Edgar Smit
16-03-2007, 11:45
Beste Edgar,

Het geluid van de ipod is redelijk maar echt belang hecht ik daar niet aan want luisteren doe ik bij voorkeur via een headphone rechtstreeks op mijn cd speler.

Het callibreren valt mij echt reuze mee maar dat zal te maken hebben dat hier een stereo mic. bij zit terwijl bij mijn vorige dat zo,n omni mic was die minder nauwkeurig is.

Uiteraard na het automatisch calliberen heb ik nog wat met de instellingen ziten rommelen maar echt veel beter kom ik het niet krijgen dus de mic doet zijn werk naar behoren.

I.d.d. heb ik de speaker kabels met speciale adapters aangesloten op de terminals want 4mm kabel (bi-wire voor front) kan met geen mogenlijkheid aangesloten worden.Hier nog duidelijk een punt voor verbetering voor Sony te behalen.

Ook de eerder vermelde aan/uit schakelaar die alleen met de remote te regelen is vind ik af en toe storend.

Ook hoor meestal een lichte plop over speakers als ik de Sony uitzet wat niet stoort maar eigenlijk ten hede dage bij een product van deze prijs/klasse niet past.

Overall nog steeds tevreden op bovengenoemde punten na.Deze Sony heeft dus ordinaire LS-klemmen ipv banaanaansluitingen begrijp ik?

Marcellow
16-03-2007, 12:49
Neeeeee. geen klemmen!

http://www.sony.nl/view/ShowArticle.action?section=nl_NL_Products&article=1163430957564&productcategory=%2FHome+Cinema+Systems&site=odw_nl_NL

Edgar Smit
16-03-2007, 13:25
Neeeeee. geen klemmen!

http://www.sony.nl/view/ShowArticle.action?section=nl_NL_Products&article=1163430957564&productcategory=%2FHome+Cinema+Systems&site=odw_nl_NLdat zijn idd gewoon banaan aansluitingen volgens mij. Waarom neem je de geen banaanstekkers met de juiste opening? Scheelt een hoop gedoe en is ook makkelijker verwisselbaar (indien nodig).

PCMSCHOUTEN
18-03-2007, 12:45
Er passen ook geen babaanklemmen op dus heb ik bij toeval 4 "reepjes"zilverdraad met aan het uiteinde een 4mm krimp opening kunnen kopen en die voldoen goed.Omdat alle kabels echter erg dicht op elkaar zitten is het een beetje gepriegel met kans op kortsluiting (ook een paar keer gehad) waarna de Sony even moet "rusten"voor hij weer wil aangaan.Dit is nu opgelost door zorgvuldige "kabel positionering".

Bij dunnere kabel diameters en geen bi wiring lijkt mij aansluiten dus GEEN probleem maar ja ik wilde het nou eenmaal met goede kabels aansluiten.

Edgar Smit
18-03-2007, 13:47
Er passen ook geen babaanklemmen op dus heb ik bij toeval 4 "reepjes"zilverdraad met aan het uiteinde een 4mm krimp opening kunnen kopen en die voldoen goed.Omdat alle kabels echter erg dicht op elkaar zitten is het een beetje gepriegel met kans op kortsluiting (ook een paar keer gehad) waarna de Sony even moet "rusten"voor hij weer wil aangaan.Dit is nu opgelost door zorgvuldige "kabel positionering".

Bij dunnere kabel diameters en geen bi wiring lijkt mij aansluiten dus GEEN probleem maar ja ik wilde het nou eenmaal met goede kabels aansluiten.Vraagje, waarom heb je eigenlijk ge biwired en niet gewoon brugjes van speakerkabel achterop je speakers gemaakt?
Ik hoor tussen die twee zelf geen verschil, jij wel?

PCMSCHOUTEN
19-03-2007, 13:15
Ik bi-wire omdat 2x 4mm kabel qua laag weergave en details beter klinkt dan 1x 4mm en de bruggetjes gebruiken die bij de ls zitten.

Ik heb daar ooit eens een weekend aan besteed en zelfs bij een blinde proef kon ik het nog horen dus voor mij een nuttig verhaal om het zo te doen ondanks de aansluitprobleempjes.

p.s ik gebruikt 4mm van den hul koper/zilver kabel.

rimave
03-04-2007, 22:14
Ondersteund deze receiver ook HDMI 1.3?

Alexander D
04-04-2007, 09:22
Ondersteund deze receiver ook HDMI 1.3?

Ik dacht van wel.

Ik moet mijn mening aanpassen:

Volgens mij niet.
Ik heb nu twee testen zitten lezen en ik kom er niets over tegen.

Edgar Smit
04-04-2007, 14:20
Uit een review:

3 HDMI inputs
•Upconverts all inputs to up to 480p/720p/1080i/1080p (1080p via HDMI only)

Alexander D
04-04-2007, 14:31
Uit een review:

3 HDMI inputs
•Upconverts all inputs to up to 480p/720p/1080i/1080p (1080p via HDMI only)

Maar dat zegt niets over hdmi 1.3.

Edgar Smit
08-04-2007, 13:56
Maar dat zegt niets over hdmi 1.3.
nee precies, maar dat is alles wat er over de HDMI gezegd wordt.
Ook ik kan nergens iets over welke HDMI versie het is terugvinden.

PCMSCHOUTEN
10-04-2007, 14:37
Hij ondersteunt GEEN hdmi 1.3 zover ik kan opmaken uit mijn manuel.

Edgar Smit
12-04-2007, 08:37
Hij ondersteunt GEEN hdmi 1.3 zover ik kan opmaken uit mijn manuel.meteen inruilen dan :-P .
Nee hoor ik denk dat je een hele goede receiver hebt waar je nog lang plezier van gaat beleven (y) .