PDA

Bekijk de volledige versie : Ouder/wets of LCD ?



mercapto
18-12-2006, 19:52
Ik doe normaal bij een aankoop voor mezelf m'n huiswerk wel, maar ik moet nu voor m'n ouders een TV aanraden en ik ben nou niet echt thuis in de Breedbeeld en 100hz TV's.

Ze zijn op zoek naar een 70-82cm breedbeeld 100hz. Is dit nog de moeite of zal ik maar meteen richting de LCD's sturen ?

Ze kijken alleen maar SD, normale televisie uitzendingen dus, en vanaf de videorecorder. DVDs kijkt mn moeder nauwelijks, en als er eens in de 3 maanden eentje op gaat is het om te luisteren, go figure.
Nou is er bij je standaard verkoop kanalen nog maar weinig keus in breedbeeld tv's. Of zou een LCD die goed is met SD signalen ook een redelijke optie zijn, het budget is niet denderend.. ?

Welke breedbeeld tv's zouden jullie nu nog aanraden ? En welke LCD (HD ready) is goed met SD signalen ?
(het liefst uiteraard een toestel dat ik hier in de buurt kan kopen, er is hier geen MM)

Gerco Stuivenberg
18-12-2006, 21:17
Je kunt denk ik beter jouw ouders zelf een toestel laten kiezen. Zij zijn de enigen die weten wat ze mooi en handig vinden. :wink:

A3aan
19-12-2006, 09:54
Welke breedbeeld tv's zouden jullie nu nog aanraden ? En welke LCD (HD ready) is goed met SD signalen ?Eerst vertel je dat de beoogde eigenaren nauwelijks anders kijken dan 'gewoon tv' en es een CVRretje en dan vraag je naar HD-ready????

HD-ready lijkt me niet zinvol [spoiler:5bedb37c05]tenzij je het als een investering ziet die tzt met de erfenis jouw kant opkomt :wink: [/spoiler:5bedb37c05].

Kijk ik naar prijzen en naar kwaliteiten en zeker naar de combinatie, dan zou ik in dit verhaal zeker voor CRT (d.w.z. 'ouderwets', met beeldbuis) gaan. :!:
Merken zijn er legio. Maar ik noem er een paar: Philips! LG, etc.

Als je voor je moeder, die alleen naar de stad rijdt voor boodschappen, een auto zoekt hoeft dat ook geen Ferrari te zijn toch?

mercapto
19-12-2006, 23:50
Bij mn ouders gaat de gemiddelde TV 10 jaar mee, dus vandaar de HT-Ready vraag. Maar nu bedenk ik me dat een LCD die 10 jaar misschien niet red...
Ze hadden een Philips 4:3 100hz op het oog, maat twijfelen nu over een ander merk. Persoonlijk vind ik de 100hz afschuwelijk, maar ja, dat ben ik :P
Ik check denk ik maar wat CRT reviews op kieskeurig en gok het er maar op, SD vragen zijn zo <2004 :P

Raymond187
20-12-2006, 11:22
Als ze alleen maar TV kijken en amper DVDs dan zou ik zeker een CRT aanraden.

LCD en plasma is niet echt uitgevonden om TV te gaan kijken tenzij je uitstekent beeld kwaliteit hebt :)

DVDProfilersFilmgek
20-12-2006, 11:48
Bij mn ouders gaat de gemiddelde TV 10 jaar mee, dus vandaar de HT-Ready vraag. Maar nu bedenk ik me dat een LCD die 10 jaar misschien niet red...
Ze hadden een Philips 4:3 100hz op het oog, maat twijfelen nu over een ander merk. Persoonlijk vind ik de 100hz afschuwelijk, maar ja, dat ben ik :P
Ik check denk ik maar wat CRT reviews op kieskeurig en gok het er maar op, SD vragen zijn zo <2004 :P

Je wilt je ouders misschien wel steunen op het gebied van het budget :roll:

Een LCD vind ik persoonlijk ook iets minder om "gewone" TV mee te kijken, maar een plasma vind ik nog niet eens zo gek. Levensduur zou niet alleen een beslissende factor moeten zijn, er zit in een TV natuurlijk ook nog een hele andere waarde, en dat is kijkgenot, een waarde die niet echt in geld is uit te drukken.

Een 4:3 TV, die zou ik nu niet meer aanschaffen, ik vernam hier en daar dat de commercielen volgend jaar ook al wat meer in breedbeeld gaan uitzenden, en dat wordt waarschijnlijk toch al wel meer en meer de trend.

Je houd persoonlijk niet van 100Hz, doch voor velen komt het wat rustiger over, een techniek die door velen toch wel gewaardeerd wordt. Moet het nu echt een 4:3 TV worden, dan zou ik eens gaan rondkijken op Marktplaats, het lijkt mij dat er genoeg nog goed werkende exeplaren bij de mensen thuis staan en die er toch niets meer mee doen na de aanschaf van zo'n plat geval, je kunt dan voor weinig misschien nog wel een hele mooie TV te pakken krijgen, ondertussen kun je even de komende ontwikkelingen afwachten.

Het is bijna Kerst en misschien wil je je ouders wel eens echt verwennnen, misschien is bijvoorbeeld zoiets dan wel een leuk cadeau, en via internet besteld, hoef je er de deur niet voor uit:

http://www.kieskeurig.nl/product/ED8752A55A616FD2C125715500446CCF.htm

Het is maar een idee :wink:

mercapto
23-12-2006, 23:11
Je denkt dat ik rijk ben ? :P
Dank je voor je info, ze gaan als het goed is voor een 4:3 100hz Philips.
Ik heb ze al een nieuwe PC kado gedaan, dus deze grote aankoop is weer even voor hun rekening, zeker omdat ik zelf op oude zooi zit te kijken :P

Jeroen vS
23-12-2006, 23:18
Die 100hz TV is zo gek nog niet, maar 16:9 zou ik toch zeker de voorkeur geven tegenwoordig.

DVDProfilersFilmgek
24-12-2006, 11:05
Je denkt dat ik rijk ben ? :P
Dank je voor je info, ze gaan als het goed is voor een 4:3 100hz Philips.
Ik heb ze al een nieuwe PC kado gedaan, dus deze grote aankoop is weer even voor hun rekening, zeker omdat ik zelf op oude zooi zit te kijken :P

Wat is rijk...
Rijk van geest, gezondheid, fijne relatie, dagelijks je eten op tafel, een dak boven je hoofd en aan het eind van het jaar is het je weer gelukt om alle rekeningen te betalen, ja dat is heel erg rijk :D
Als je dan ook nog een klein beetje hebt weten over te houden, dan ben je schatrijk, want dat kan bijna niet de bedoeling van onze overheid zijn :wink:

Een 4:3 tv zou ik je ouders nu afraden, of ze moeten erg krap zitten, dan zou ik toch overwegen om ze een gebruikt exemplaar aan te raden en ze dan door te laten sparen voor een breedbeeld TV.

Wens je fijne feestdagen en als je een lotje hebt, een mooi prijsje om die oude zooi om te zetten in iets nets :wink:

Frenkel
24-12-2006, 11:46
Je denkt dat ik rijk ben ? :P
Dank je voor je info, ze gaan als het goed is voor een 4:3 100hz Philips.
Ik heb ze al een nieuwe PC kado gedaan, dus deze grote aankoop is weer even voor hun rekening, zeker omdat ik zelf op oude zooi zit te kijken :P

Ik zou zeker ook niet meer voor een 4:3 toestel meer gaan.
Loop s'avonds rond 9 uur maar eens alle nederlandstalige zenders langs en je zult merken dat er vaak meer dan de helft al uit breedbeelduitzendingen bestaat.
Talpa en Veronica doen bijna alles al in BB, net als de belgische zenders één en Canvas/Ketnet, en volgend jaar gaan ook de RTL zenders volledig in BB over, wat nu al goed merkbaar is aan uitzendingen op bv RTL4.

In eerste instantie zouden ze per 1 Januarie al overgaan, maar dat is nu uitgesteld tot de zomer omdat ook alle commercials in 16:9 moeten worden aangeleverd, en ze geven de adverteerders nog wat extra tijd.
Het zou best wel eens kunnen dat ze het nog eens een keer uitstellen, maar ik verwacht dat er binnen een jaar of 2 vrijwel alles in 16:9 zal worden uitgezonden.

eigenlijk wel triest dat de commerciele omroepen nu het voortouw trekken wat breedbeeld betreft.
de publieken omroepen hebben hier weer een flinke steek laten vallen, met als toppunt het WK voetbal afgelopen zomer die ze ,als één van de weinigen, nog in 4:3 hebben uitgezonden.

Ook in de VS raakt 16:9 al flink ingeburgerd.
Vrijwel alles wordt daar al in 16:9 (en HD) opgenomen, wat waarschijnlijk ook wel de commercielen hier in NL over de streep heeft getrokken.
Zij zijn namelijk groot afnemer van series uit de VS.

Johan van den D.
24-12-2006, 14:41
Voor niet veel geld koop je vandaag de dag een dikke breedbeeld crt bak dus daar hoef je geen 4:3 meer voor te nemen.