PDA

Bekijk de volledige versie : DVD HDD Recorder in combo met digitale decoder



Oscary
19-12-2006, 16:32
Hallo,

Wij bezitten over een net nieuwe televisie van samsung, een hartstikke mooi LCD scherm. Hierbij hebben wij gekozen voor een High Definition decoder, alles werkt nu perfect.Het enige probleem wat we hadden was dat onze videorecorder geen digitaal signaal aankon, dus moest ik die aansluiten op analoog. Maar al met al het werkte goed
Alleen nu is onze videorecorder stuk en hebben we het idee om een HDD DVD Recorder te kopen. Kan dit in combinatie met de decoder die we al hebben of moet ik daar ook weer analoog mee opnemen, wat tot gevolg heeft dat het er beduidend minder mooi uitziet op ons LCD scherm en dat het geen DVD qualiteit is. Kan iemand mij hiermee helpen/adviseren? Hebben jullie ook nog goede tips voor HDD recorders?

Bij voorbaat dank, Oscar.

P@trick_DVD
19-12-2006, 21:38
HDD DVD recorders die het digitale signaal op kunnen nemen bestaan volgens mij (nog) niet. De filmindustrie zou hier ook niet blij mee zijn omdat je dan perfecte kopieën zou kunnen maken.

Ik neem aan dat je de Samsung DCB-H360R decoder hebt? De beste manier om deze aan te sluiten op de huidige HD DVD recorders is via Scart. Je kunt dan wel niet in HD opnemen, maar de kwaliteit is toch nog steeds prima (DVD kwaliteit), mits je goede scart kabels gebruikt.

Aangezien je waarschijnlijk een HD ready LCD scherm hebt, kun je het beste zoeken naar een HD DVD recorder met digitale uitgang. E.e.a. is afhankelijk van de aansluitingsmogelijkheden van je LCD. Hoe heb je nu je decoder aangesloten? Via een HDMI kabel? En zo ja, is er dan nog een HDMI aansluiting over op je LCD? Zo nee, dan rest alleen maar een aansluiting via component of scart.

Een HD DVD recorder die al deze aansluitingen (HDMI, component, scart) ondersteunt is de Pioneer DVR-545H-S.
http://www.pioneer.nl/nl/products/42/125/501/DVR-545H-S/index.html
Ik gebruik zelf één van de voorgangers van deze recorders (530H-S) en heb geen moment spijt gehad van deze aankoop.

Ruud Vorstermans
20-12-2006, 11:40
Houd er welk rekening mee, dat als je op de door Patrck beschreven manier opneemt, je op dat moment niet digitaal kunt kijken, anders dan naar het signaal dat opgenomen wordt!

Je hebt immer maar één "digitale" tuner.

Mr_Parker
20-12-2006, 14:48
Houdt er ook rekening mee dat wanneer je de HDMI uitgang van de HD decoder naar je tv gebruikt de SCART uitgang helaas alleen composite geeft.
Je kunt de decoder voor de beste opname kwaliteit via scart het best op RGB zetten, dan doet de HDMI het echter niet.

Oscary
20-12-2006, 23:10
Ik heb nu de decoder aangesloten met de component aansluiting, ik heb nog wel een HDMI kabel liggen, maar het is me nog niet gelukt om hem daarmee aan te sluiten(zwart/wit storingbeeeld). Ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om en tv te kijken via mijn decoder en opnemen. Als ik dat wel tegelijk wil moet er 1 van de 2 analoog. Klopt mijn opvatting? Ik heb ook ergens gelezen dat als je het via een decoder doet je het probleem hebt dat de DVD HD recorder niet zelf kan switchen, en dat je hem dus van tevoren op het goede kanaal moet zetten?

Ruud Vorstermans
21-12-2006, 08:54
Ik heb nu de decoder aangesloten met de component aansluiting, ik heb nog wel een HDMI kabel liggen, maar het is me nog niet gelukt om hem daarmee aan te sluiten(zwart/wit storingbeeeld). Ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om en tv te kijken via mijn decoder en opnemen. Als ik dat wel tegelijk wil moet er 1 van de 2 analoog. Klopt mijn opvatting? Ik heb ook ergens gelezen dat als je het via een decoder doet je het probleem hebt dat de DVD HD recorder niet zelf kan switchen, en dat je hem dus van tevoren op het goede kanaal moet zetten?

Je redenatie t.a.v. (analoog) kijken, klopt.

Van kanaal switchen kan wel, maar dan moet je recorder voorzien zijn van G-Link.
D.m.v. een kabeltje met een IR-ontvanger te plaatsen voor het IR-oog van je decoder, kan de HDR de decoder van kanaal laten switchen.
De decoder moet dan wel aanstaan!

Beschikt je HDR niet over G-Link, dan zul je de decoder inderdaad op het juiste kanaal moeten zetten, dat kon overigens dmv EPG dat bij mijn weten op alle decoders aanwezig is.
Ook dan zal de decoder aan moeten staan.

De reeds genoemde Pioneer heeft én Guide+ (programmeren dmvm één knop) én G-Link.

Iwan M
25-12-2006, 19:50
De Glink werkt bij mij helaas niet tussen de Samsung DCB-H360R decoder en mijn Pioneer DVR-645. Werkte overigens ook niet met de DVR-540.

P@trick_DVD
25-12-2006, 20:06
De Glink werkt bij mij helaas niet tussen de Samsung DCB-H360R decoder en mijn Pioneer DVR-645. Werkte overigens ook niet met de DVR-540.
Vreemd... op een normale (niet-HD) decoder van Samsung werkt het wel prima (met een Pioneer 530H-S). Weet je zeker dat je de Guide Plus+ instellingen goed had staan?

Iwan M
25-12-2006, 20:30
Yep, heb van alles geprobeerd zoals dat in de gebruiksaanwijzing omschreven staat ... heb het oogje op allerlei verschillende plaatsen vastgezet en niet werken, de test slaagt niet :-(

Ruud Vorstermans
25-12-2006, 21:02
De Glink werkt bij mij helaas niet tussen de Samsung DCB-H360R decoder en mijn Pioneer DVR-645. Werkte overigens ook niet met de DVR-540.
Vreemd... op een normale (niet-HD) decoder van Samsung werkt het wel prima (met een Pioneer 530H-S). Weet je zeker dat je de Guide Plus+ instellingen goed had staan?

uist omdat dit niet werkt, heb ik mijn HD-Decoder weer verkocht :evil: :twisted:

Iwan M
25-12-2006, 22:12
Mhmm ... er zijn leuke nieuwe HD Kanalen bij dus ik kan echt niet zonder dat ding :-) Ik gebruik nu de manual timer op de HD recorder en de Timer function op de HD decoder ... werkt verder ook goed.