PDA

Bekijk de volledige versie : LG dvd/hdd lh-rh7500SA en digitenne probleempjes



carry
20-12-2006, 09:42
Goedemorgen.

Vorige week heb ik een lg dvd/hdd recorder gekocht, ook om op te nemen van de tv.
Ik heb digitenne KPN met een twintuner (samsung smt1100T).
Verder een sony tv met 3 scart aansluitingen.

De recorder, twintuner en de tv heb ik aangesloten via de gebruiksaanwijzing.
dus;
twintuner tv scart naar TV scart A2
twintuner vcr scart naar Recorder A2
recorder scart A1 naar TV A1.

Verder de audioverbinding van de twintuner naar de recorder, geluid van de tv gaat over de boxen van de LG heen.

Via jullie forum ben ik erachter gekomen dat ik geen digitale zenders kan inprogrammeren in de recorder, dat probleem was dus opgelost.

Blijft het probleem met opnemen.

Ik moet dan de twintuner instellen met menu wat ik wil opnemen. Ik stel dan het programma in, tijd enzovoort en bevestig dit.
Hij zegt dan dat ik de dvd recorder moet instellen, en dit lukt dus niet.

Als de twintuner aanslaag op REC, dan krijg ik het geluid van het programma wat ik op wil nemen over de boxen, het geluid van de zender die ik kijk hoor ik dan niet meer.
Hij neemt echter niets op.
Ik heb het boekje van LG nu al meerder keren gelezen, maar ik snap het echt niet hoe ik dit nu voor elkaar moet krijgen.

ALs het dus zo is dat ik alleen kan opnemen van de zender die ik kijk, dan heb ik er niet veel aan. Ik wil graag kunnen instellen voor tijden dat ik niet thuis ben, en dat lukt dus niet.

Iets zal ik dus niet goed doen, wie kan mij hier mee helpen?
Alvast bedankt
carry

DVDProfilersFilmgek
20-12-2006, 13:23
Goedemorgen.

Vorige week heb ik een lg dvd/hdd recorder gekocht, ook om op te nemen van de tv.
Ik heb digitenne KPN met een twintuner (samsung smt1100T).
Verder een sony tv met 3 scart aansluitingen.

De recorder, twintuner en de tv heb ik aangesloten via de gebruiksaanwijzing.
dus;
twintuner tv scart naar TV scart A2
twintuner vcr scart naar Recorder A2
recorder scart A1 naar TV A1.

Verder de audioverbinding van de twintuner naar de recorder, geluid van de tv gaat over de boxen van de LG heen.

Via jullie forum ben ik erachter gekomen dat ik geen digitale zenders kan inprogrammeren in de recorder, dat probleem was dus opgelost.

Blijft het probleem met opnemen.

Ik moet dan de twintuner instellen met menu wat ik wil opnemen. Ik stel dan het programma in, tijd enzovoort en bevestig dit.
Hij zegt dan dat ik de dvd recorder moet instellen, en dit lukt dus niet.

Als de twintuner aanslaag op REC, dan krijg ik het geluid van het programma wat ik op wil nemen over de boxen, het geluid van de zender die ik kijk hoor ik dan niet meer.
Hij neemt echter niets op.
Ik heb het boekje van LG nu al meerder keren gelezen, maar ik snap het echt niet hoe ik dit nu voor elkaar moet krijgen.

ALs het dus zo is dat ik alleen kan opnemen van de zender die ik kijk, dan heb ik er niet veel aan. Ik wil graag kunnen instellen voor tijden dat ik niet thuis ben, en dat lukt dus niet.

Iets zal ik dus niet goed doen, wie kan mij hier mee helpen?
Alvast bedankt
carry

De manier die je beschrijft zoals je het hebt aangesloten lijkt mij correct, al heb ik in de praktijk dan wel eens vaak gezien dat men het toch anders heeft aangesloten als dat men zegt.....

Je zette me even op het verkeerde been, je hebt niet een DVD recorder gekocht maar een complete alles in 1 set, ook wel een home cinema systeem genoemd. Niet iets dat ik anderen zou aanraden, maar dat terzijde. :roll:

http://www.kieskeurig.nl/product/0E17A13B1231A135C1257202004C4F38.htm

Netjes dat je de twintuner kunt programmeren, je LG dien je dan ook op de hand op dezelfde tijden te programmeren als de twintuner, aangezien je opneemt van een externe bron(de twintuner) dien je de recorder te vertellen dat hij van die externe bron moet opnemen.(in plaats dat de recorder van een TV kanaal opneemt, moet je hem nu laten opnemen van die scart aansluiting... bij alle merken heet dat weer anders, moet je even opzoeken in je gebruiksaanwijzing)
Dat je het geluid krijgt van de bron waarvan je op wilt nemen is storend als je naar een ander kanaal kijkt, waarschijnlijk komt dat doordat de Twin tuner een signaaltje via de scart uitzend die je home set laat schakelen naar die bron. Je zou moeten kijken of je dan met de hand weer de andere ingang kunt kiezen, wil dat niet lukken, dan kan het een optie zijn om dat schakel pinnetje uit de scart te verwijderen(slopen).

Helaas kan ik je gebruikshandleiding even niet vinden op het net, maar je moet even kijken van welke bronnen je op kunt nemen en je moet even kijken dat als de recorder van een externe bron opneemt of hij daar dan standaard naar toe schakeld, dat zou dan gelijk weer een extra nadeel van een alles in 1 set zijn.

Sterkte in de strijd carry