PDA

Bekijk de volledige versie : Kissology



Tony Gimlet
20-12-2006, 11:30
Deze dvdbox van Kiss, met concerten van de periode 1974 - 1977, is helaas tot op heden alleen in de VS te krijgen.

Heeft iemand enig idee of en wanneer deze box in Europa uitkomt?

Tony

rkrijger
22-12-2006, 09:19
Deze dvdbox van Kiss, met concerten van de periode 1974 - 1977, is helaas tot op heden alleen in de VS te krijgen.

Heeft iemand enig idee of en wanneer deze box in Europa uitkomt?

Tony

Geen idee. Maar dit was de beginperiode van Kiss. Persoonlijk ben ik meer liefhebber van hun tweede periode (Love Gun, Detroit Rock City, etc.).

slagter
23-12-2006, 00:46
Deze dvd-box gaat over de tijdsperiode 1974-1977.
1977 is juist de Detroit Rock City en Love Gun periode.
Er staan geweldige concerten op uit Japan (begin 1977, Rock 'n Roll Over tour) en Houston (eind 1977, Love Gun tour).
Er is inderdaad nog niets bekend over een europese release, maarja als Kiss op "World-tour" gaan, spelen ze ook alleen maar in de USA, Japan en Australiƫ. Europa zal waarschijnlijk weer gewoon "vergeten" worden door Gene en Paul.
Het is overigens een SUBLIEME box (gelukkig heb ik een regio-vrije dvdspeler).

rkrijger
23-12-2006, 13:04
Deze dvd-box gaat over de tijdsperiode 1974-1977.
1977 is juist de Detroit Rock City en Love Gun periode.

Echt waar? Jeemig, wordt ik al zo oud. Ik dacht dat dit meer de tijd was van Dressed to Kill, Kiss, en Hotter than Hell...

rkrijger
23-12-2006, 13:06
Volledige discography staat hier te lezen:
http://www.its-official.com/kiss.html

slagter
23-12-2006, 17:42
Een wat meer volledige discografie staat hier:
http://www.kissfaq.com/discography/kiss_all.html :wink:

rkrijger
23-12-2006, 21:19
In de tijd van "I was made for lovin' you" was ik grote fan van de band. Tot "Unmasked" had ik alles en alles grijs gedraaid. Vanaf "The Elder" ben ik afgehaakt. Vanmiddag "Double Platinum" van het net geplukt (minder werk dan de LP van zolder halen) en de nummers zitten nog zo in mijn geheugen dat ik ze, ruim 25 jaar later, nog allemaal ken.

Amazing...

slagter
24-12-2006, 14:17
Ik kende de band wel tijdens de "Dynasty"-periode, maar was toen nog niet echt geinteresserd in muziek (was ook pas 7 jaar).
Pas in 1988 tijdens de "Crazy Nights"-periode leerde ik de band pas echt kennen...
Een maat van mij had "Alive!" op een bandje gezet en via via kwam ik aan alle andere platen van de beruchte jaren 70.
Maar de "Alive"-plaat was de beste live-plaat. (ookal is ondertussen gebleken, dat "Alive" helemaal niet zo "live" is, als dat toen gezegd werd).

Ook op de kissology-box zie je ook, vind ik tenminste, dat de band in 1975-1976 veel meer power had, dan in 1977.
Want in 1977 was het succes er al en hoefde ze geen moeite meer te doen om de zaal op z'n kop te krijgen (hoewel de shows natuurlijk wel vet zijn)....

rkrijger
24-12-2006, 21:09
Maar de "Alive"-plaat was de beste live-plaat. (ookal is ondertussen gebleken, dat "Alive" helemaal niet zo "live" is, als dat toen gezegd werd).

Huh? Leg eens uit. Ken dat verhaal niet...

slagter
24-12-2006, 23:22
In de documentaire "VH1 Ultimate Albums: Kiss - Alive!" wordt het openlijk toegegeven door Gene Simmons en producer Eddie Kramer, dat er gesleuteld is aan Alive!.
In die docu laten ze de originele opnamen horen. Je hoort duidelijk dat Paul Stanley een refrein vals zingt. En ze laten de "gefixte" opnames horen.
De reden waarom ze de opnames niet goed genoeg vonden, was dat Kiss teveel rondrenden op het podium. Vandaar, dat er wel eens een foute noot of gitaarakkoord uikwam.
Als je dit eens checkt:
http://www.youtube.com/watch?v=XarhX8krVgw
Dit is een interview uit 1996 met producer Eddie kramer, waarin hij zelfs beweert, dat alleen de drums en vocalen van Peter Criss origineel zijn en dat de rest opnieuw is opgenomen in de studio. (een beetje aan het eind van deze clip).

Maar om even on-topic te blijven, op de eerste Kissology-schijf staat echt een klassieke superblunder van Gene Simmons.
Tijdens het Cobo-hall concert uit 1976 speelt Kiss de laatste toegift "Let Me Go, Rock 'n Roll". Gene Simmons begint dan doodleuk "Rock 'n Roll All Nite" te zingen, realiseert na een paar seconden, dat ze dat nummer al gespeeld hebben en wauwelt dan maar wat tot het refrein....klassieke Gene-blunder (6)
Trouwens van de twee uitvoeringen van "God Of Thunder" die op de tweede schijf staan, verknalt volgens mij Gene allebeide keren zijn tekst, door coupletten doorelkaar te gooien.....

rkrijger
27-12-2006, 21:02
Ben nu het interview aan het luisteren. Ben benieuwd. Vind het wel een grappig verhaal.

Tony Gimlet
06-07-2007, 11:38
In de VS komt eind dit jaar zelfs Kissology deel 2 uit.

Europa wordt blijkbaar vergeten...

slagter
28-08-2007, 17:28
Vandaag eindelijk Kissology deel 2 binnengekregen.
Het is een mooi pakketje geworden met 3 dvd's (en een bonus-disc).
Op disc 1 staat oa de "klassieke" film "Attack of the Phantoms". Dit is de europese versie van "Kiss meets the phantom of the park".
Op disc 2 staat oa het concert van Kiss in Sydney in 1980 (met Eric Carr) en enkele tv-optredens (oa top-pop).
Op disc 3 staat oa een van de laatste concerten met make-up (Rio 1983), beelden van het eerste concert zonder make-up (portugal 1983) en een concert van de "Hot in the shade tour" (1989).
De bonus-disc is een optreden in Japan uit 1987.

Al met al is dit z'n geld zeker waard. Gelukkig heb ik een regio-vrije speler, want er zijn nog geen plannen om dit geheel in Europa uit te brengen.
(ben wel al erg benieuwd naar deel 3).

tarzanjane
31-08-2007, 12:17
Ik zag anders flink wat boxen staan bij de Media Markt (Heerlen!). Allemaal Import?

slagter
04-09-2007, 09:40
Ik zag anders flink wat boxen staan bij de Media Markt (Heerlen!). Allemaal Import?

Yep...alemaal regio 1

slagter
16-10-2007, 13:41
Kissology 3 komt er ook alweer aan.
Die schijnt voor de kerst in de winkels te liggen...
http://www.kissonline.com/news/images/kissology3.JPG

slagter
30-12-2007, 10:29
Gisteren Kissology volume 3 binnengekregen. Het is weer een fantastisch pakket geworden.
Op disc 1 staat een optreden van de Revenge-tour uit 1992 (met Eric Singer op drums), een kijkje achter de schermen bij MTV Unplugged en het hele optreden bij MTV Unplugged, inclusief alle nummers die niet zijn uitgezonden (1995).
Op disc 2 staat een optreden van de Reunion-tour (opening-night 1996), het gehele optreden (5 nummers) onder de Brooklyn Bridge voor de VMA Awards (1996) en deel 1 van een optreden van de Psycho Circus-tour (1998).
Op disc 3 staat deel 2 van het optreden van de PC-tour, 4 nummers die ze speelden bij de premiere van de film "Detriot Rock City" (1999) en een optreden van de Farewell-tour uit 2000.
Op dsic 4 staat het eerste gefilmde optreden van KISS in make-up uit 1973. Gefilmd met 1 camera van achter uit de zaal (voornamelijk leuk uit historisch oogpunt).
Op de bonus-disc staat een "try-out" van de Reunion-tour (1996).

Alles bij elkaar opgeteld is de Kissology-serie een verschrikkelijk mooi overzicht geworden. En al die fans die lopen te zeuren, dat niet alle optredens compleet zijn....
liever 9 discs met incomplete optredens, dan helemaal niets.

MiguelTegen
29-01-2008, 13:19
En voor wie Kiss toch wel eens live wil zien, valt er goed nieuws te melden:

Kiss komt naar Europa!!! (http://www.livexs.nl/Joomla/200801291059/Kiss-komt-naar-Europa)

Supercool nieuws natuurlijk... Geruchten dat ze op Arrow Rock staan, zijn natuurlijk steeds groter aan 't worden... Daarnaast ws. ook een show in Oberhausen, vlak over de grens bij Arnhem...