PDA

Bekijk de volledige versie : Alles is Liefde (2007)



Daan de G.
22-12-2006, 09:24
Een film van Nederlandse bodem waar ik echt naar uit kijk! Het schijnt de Nederlandse "Love Actually" te worden... Oftewel, een heerlijke zwijmel film!


In 'Alles is Liefde’ komen de meest uiteenlopende liefdesverhalen voor waarbij de vele hoofdpersonen door het lot onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Een film over vaders, dochters, moeders, zonen, mannen, vrouwen en dat in alle denkbare combinaties. Want liefde is overal. En we willen het allemaal. Maar liefde is als Sinterklaas: je moet erin geloven.


De sterrencast bestaat uit Gouden Kalf winnares Carice van Houten, Michiel Romeyn, Thomas Acda, Anneke Blok, Jeroen Spitzenberger, Wendy van Dijk, Peter Paul Muller, Daan Schuurmans, Paul de Leeuw, Lies Visschedijk, Chantal Janzen, Valerio Zeno, Eric Schneider, Marc-Marie Huybrechts, Lineke Rijxman, Viggo Waas en René van het Hof.

In het najaar van 2007 in de bioscoop!

MiiCk0s
22-12-2006, 13:56
Die Nederlandse films blijven maar komen... Nee, ik kijk hier niet naar uit.

Fontane
22-12-2006, 15:13
Die Nederlandse films blijven maar komen... Nee, ik kijk hier niet naar uit.

Maar wel positief dat ze blijven komen, al zeg ik het zelf! Ik vindt het echt super dat we de laatste tijd wat meer van Nederlandse producties kunnen genieten!

Martijn W.
28-12-2006, 16:04
Ik heb een paar weken geleden in bij de opnamens van deze film mee gedaan als figurant.
Het was zeker een leuke ervaring.
Ik ga deze dan ook zeker bekijken in de bios. Natuurlijk kijken of ik mezelf zie maar ik kom vooral voor Carice van Houten. :wink:

Hugo R
28-12-2006, 16:09
Goede cast en verhaal klinkt ook wel goed. Ben hier wel benieuwd naar.

MiiCk0s
28-12-2006, 20:51
Doodeind was wel leuk hoor!

Quido
28-12-2006, 21:25
Die Nederlandse films blijven maar komen... Nee, ik kijk hier niet naar uit. 'Die Nederlandse films blijven maar komen'? Met zo'n twintig films per jaar nog altijd een erg klein aandeel in de totale stroom films die hier jaarlijks in de bioscopen verschijnt. Bovendien verschijnt er nog altijd stukken meer buitenlandse rotzooi in de Nederlandse bioscopen (want geef toe: het percentage films dat wel echt goed is, is erg laag). En de grootste rotzooi uit het buitenland krijgen wij hier (gelukkig) niet te zien. Hoe bloeiender een filmindustrie, des te meer films er worden gemaakt en des te groter de kans dat er voor iedereen wat te genieten valt. Waarom altijd zo sceptisch? Nederlandse films lijken op voorhand bij veel mensen al geen kans te krijgen, waarom precies weet echter niemand ... als je vraagt om uitleg komt men meestal niet verder dan de gebruikelijke, onzinnige vooroordelen.

De cast ziet er in ieder geval indrukwekkend uit.

MiiCk0s
28-12-2006, 22:17
Laten ze maar horrorfilms maken, dat kunnen wij Nederlanders veel beter dan die vage en totaal niet originele comedy films.

Quido
28-12-2006, 22:33
DoodEind is nou ook niet bepaald origineel of denderend ... ik juich het toe dat er nu ook in Nederland in dat soort genres films verschijnen, maar goed valt het niet echt te noemen, en origineel al helemaal niet. (heb de andere horrors van dit jaar nog niet gezien)

Hugo R
28-12-2006, 23:59
Laten ze maar horrorfilms maken, dat kunnen wij Nederlanders veel beter dan die vage en totaal niet originele comedy films.

Er worden echt wel goede NL films gemaakt die geen horror zijn lijkt me zo.

MiiCk0s
29-12-2006, 10:21
Ik vind die NL echt helemaal niks, behalve Doodeind. Kan aan mij liggen, maar 'Snowfever', 'Volle Maan' en... laat ik zeggen... 'Ellis in Glamourland' waren helemaal niks. Alleen Costa was wel een beetje leuk, maar meer niet.

Quido
29-12-2006, 10:28
Als dat je enige kennis over de Nederlandse cinema is, snap ik best dat je het *** vindt ... Snowfever, Costa en Volle Maan zijn typische voorbeelden van films waarvan er in Amerika tig per jaar worden gemaakt. Makkelijk scorende films voor de jeugd (en nog slecht ook). Ellis in Glamourland was ook niet mijn pakkie-an, een doorsnee komedie, waarvan er in het buitenland ook al genoeg gemaakt worden (hetzelfde als wat DoodEind bij de horrors is). Niet slechter, maar ook niet beter. Van mij mogen ze gemaakt worden (het houdt de industrie levend), maar het zijn niet de soort films waar ik voor thuis blijf of die ik mensen aan zal raden.

Om op deze films een hele industrie op af te rekenen is kortzichtig en onjuist. Dan zou geen enkele industrie bestaansrecht hebben. De Nederlandse cinema bestaat niet alleen uit de Costa's, Flodders en Pietje Bells. Dat velen de Nederlandse cinema gelijkstellen aan dat soort films, heeft ook te maken met het feit dat de publieke omroep elk jaar drie keer dezelfde selectie van 20 recente publieksfilms uitzendt en nooit eens iets moois uit het (recente) verleden, of een wat minder standaard werkje uit het recente verleden (op enkele uitzonderingen na).

Aloys
29-12-2006, 11:42
Om op deze films een hele industrie op af te rekenen is kortzichtig en onjuist. Dan zou geen enkele industrie bestaansrecht hebben. De Nederlandse cinema bestaat niet alleen uit de Costa's, Flodders en Pietje Bells.

Zwartboek! :D

LJ
30-12-2006, 21:59
Ik vind die NL echt helemaal niks, behalve Doodeind. Kan aan mij liggen, maar 'Snowfever', 'Volle Maan' en... laat ik zeggen... 'Ellis in Glamourland' waren helemaal niks. Alleen Costa was wel een beetje leuk, maar meer niet.

Zeker ook niet naar Nachtrit, Ober, Simon, De Dominee, Lek en al die andere pareltjes van de nederlandse cinema geweest (om nog niet te spreken van topdocu's als Pretpark Nederland en Schoffies)?? Misschien is daarom de vraag van welk soort films hou je? Voor degene in de arthouse hoek is er genoeg goeds te zien van eigen bodem (bijvoorbeeld Ober, Guernsey en Leef,). Qua comedies valt het wel tegen maar Vet Hard en Het Schnitzelparadijs waren niet slecht.. Ach en Chantal en Carice zijn altijd wel het aanzien waard.....

Fontane
31-12-2006, 04:15
Ik vind die NL echt helemaal niks, behalve Doodeind. Kan aan mij liggen, maar 'Snowfever', 'Volle Maan' en... laat ik zeggen... 'Ellis in Glamourland' waren helemaal niks. Alleen Costa was wel een beetje leuk, maar meer niet.

Zeker ook niet naar Nachtrit, Ober, Simon, De Dominee, Lek en al die andere pareltjes van de nederlandse cinema geweest (om nog niet te spreken van topdocu's als Pretpark Nederland en Schoffies)?? Misschien is daarom de vraag van welk soort films hou je? Voor degene in de arthouse hoek is er genoeg goeds te zien van eigen bodem (bijvoorbeeld Ober, Guernsey en Leef,). Qua comedies valt het wel tegen maar Vet Hard en Het Schnitzelparadijs waren niet slecht.. Ach en Chantal en Carice zijn altijd wel het aanzien waard.....

Allemaal goed titels idd, de boven genoemde als Simon, Ober en ook zeker Leef! en Guernsey. Maar naast die film kan ik ook juist dat soort ''Costa'', ''Shouf Shouf Habibi'' en ''Vollemaan'' achtige films heel erg waarderen. Je kan het makkelijk scoren noemen. Maar ze scoren wel, en maak maar eens even een film die scoort! Dat is zeker in Nederland geen makkelijk opdracht, aangezien de meeste Nederlanders liever een Hollywood film zien. Ik denk dat zowel ''Simon'' en ''Costa'' aanwinsten zijn, en natuurlijk al die andere titels ook!

ps: sorry voor de afwijking van het onderwerp, het heeft nog maar weinig te maken met de ''liefde'' van ''alles is liefde'' :P

Daan de G.
31-12-2006, 11:40
Waarom reageren mensen eigenlijk nog op MiiCk0s? Lees zijn andere reply's maar eens in andere threads ;)

Enfin, een film met Paul de Leeuw kan alleen maar positief zijn 8)

deweb
01-01-2007, 14:13
Ik denk omdat we allemaal erg graag de vooroordelen over de Nederlandse film weg willen hebben.

En daar wil ik nog iets aan toevoegen:
Er wordt misschien bij ons veel afgeleverd wat niet echt leuk is ofzo. Zeker niet als je ziet dat er vanuit Amerika bijna alleen maar goede films komen. Echter, in Amerika wordt dezelfde troep gemaakt. We krijgen die alleen niet te zien omdat de distrubuteurs voor ons bepalen wat we mogen zien. Als dat niet zo was geweest, dan was je je dood geschrokken van het niveau.

Deze film lijkt me wel leuk. Sterke cast, mooie verhaalomschrijving..laat maar komen!

LJ
01-01-2007, 14:26
Een film van Nederlandse bodem waar ik echt naar uit kijk! Het schijnt de Nederlandse "Love Actually" te worden... Oftewel, een heerlijke zwijmel film!



Ik hoop dan alleen dat de makers niet vergeten dat Love Actually zo'n goede film is omdat er een ontzettend goede score is. Op de DVD van Love Actually zegt Richard Curtis niets voor niets dat zonder de muziek Love Actually niets voorsteld. Ik hoop dus dat de makers van de film dat ook weten en voldoende aandacht aan dit punt steken. Natuurlijk zal de film wel goed doen met zo'n cast (zeker als je hem tegen december released), maar het acteerwerk is niet altijd het belangrijkst.

Quido
01-01-2007, 15:15
Echter, in Amerika wordt dezelfde troep gemaakt. We krijgen die alleen niet te zien omdat de distrubuteurs voor ons bepalen wat we mogen zien. Als dat niet zo was geweest, dan was je je dood geschrokken van het niveau. En dan nog is het over-overgrote deel van wat hier wel in de bioscopen verschijnt weinig bijzonder ...

Maar ja, on-topic maar weer. Hopelijk verdwijnen die onzinnige vooroordelen eens een keer.

deweb
01-01-2007, 15:32
Dat is qausi onmogelijk. Juist omdat heel veel mensen niet van bovenstaand argument op de hoogte zijn doordat ze aan de lippen van Hollywood zijn vastgegroeit (nuja, het overgrote publiek dan).

Marcel Hagels
21-08-2007, 08:16
Zag net de trailer van deze film. Zelfs de artwork van de begintitels is gejat van Love Actually. Daar ik dat een heel leuke film vond kijk ik echter wel uit naar deze film.

Tim Wiselaar
22-08-2007, 19:46
Valerio, wat een held is dat zeg

Sjeisbroochem
23-08-2007, 07:11
Het zal wel weer een film met platte ordinaire sex zijn. Veel blote tieters, platte opmerkingen en rete slecht acteerwerk.

Alleen Carice van Houten is een echte actrice de rest moet weer zonodig met de kop in een film.

1 pluspunt: johnny de mol doet NIET mee!

Jeroen D
23-08-2007, 07:31
Het zal wel weer een film met platte ordinaire sex zijn. Veel blote tieters, platte opmerkingen en rete slecht acteerwerk.

Alleen Carice van Houten is een echte actrice de rest moet weer zonodig met de kop in een film.

1 pluspunt: johnny de mol doet NIET mee!

Dat mensen naar een film als deze heengaan met zo'n cast........dat zal ik wel nooit snappen. Wendy van Dijk ? Paul de Leeuw ? Chantal Janzen ? Dan kan ik mezelf ook wel acteur noemen.

Quido
23-08-2007, 08:41
Het zal wel weer een film met platte ordinaire sex zijn. Veel blote tieters, platte opmerkingen en rete slecht acteerwerk Wordt een beetje eentonig, dit soort opmerkingen van je in elk topic dat ook maar iets met een NL film te maken heeft.

Jeroen D
23-08-2007, 08:50
Het word ook eentonig dat als iemand maar iets negatiefs over een nederlandse film schrijft, jij er gelijk bovenop zit.

Quido
23-08-2007, 08:55
Het word ook eentonig dat als iemand maar iets negatiefs over een nederlandse film schrijft, jij er gelijk bovenop zit. Maar dit gaat toch compleet nergens over? Lever dan kritiek op de film, ipv steeds dit soort vooroordelen in sneervorm neer te pennen. De film draait nog niet eens voor het publiek, maar sommigen hebben hun mening kennelijk al klaar. Bovendien is jouw bewering onjuist, zoals ik al vaker aan heb gegeven zijn er ook genoeg slechte Nederlandse films.

Sjeisbroochem
23-08-2007, 18:44
Wordt een beetje eentonig, dit soort opmerkingen van je in elk topic dat ook maar iets met een NL film te maken heeft.

Misschien komt dat omdat nederlandse films, een uitzondering daargelaten, ook eentonig zijn?

Verder is het gewoon mijn mening en constatering. Het zijn altijd dezelfde GTST niveau 'acteurs' die zonodig met hun kop in een film moeten. Om triest van te worden.

Wendy van Dijk, Chantal Janzen, Paul de Leeuw?? Kom op zeg. Die kunnen niet acteren. Ja Ushi en van Dijk misschien maar daar moet wendy het wat mij betreft bij laten en die Janzen kan het beter bij der Tarzan houden.

Voor het geval Wendy of Chantal nakend in beeld wordt de film misschien nog interessant maar waarschijnlijk zal het wel weer die vetklep de Leeuw worden met zijn dikke hangtieten, Nee dank je.

Aloys
23-08-2007, 18:48
Verder is het gewoon mijn mening en constatering. Het zijn altijd dezelfde GTST niveau 'acteurs' die zonodig met hun kop in een film moeten. Om triest van te worden.

GTST is nog nieteens zo slecht hoor.. (op een paar na)

Maar hierin zitten gewoon geen acteurs, behalve Carice.. Hierin zitten presentatoren etc.

Sjeisbroochem
23-08-2007, 18:52
Maar hierin zitten gewoon geen acteurs, behalve Carice.. Hierin zitten presentatoren etc.

precies!

BobT
24-08-2007, 09:03
Alleen Carice van Houten is een echte actrice de rest moet weer zonodig met de kop in een film.

Tsja, maar dat is helaas dan ook één van de weinig echt goede actrices die we hebben in Nederland.
Ik weet dat Kim van kooten deze film heeft geschreven, en nou vind ik dat een leuk mens, maar of ze kan schrijven weet ik niet.

Voorlopig ziet het er allemaal uit alsof ze iets veel op Love, Actually willen lijken, er zit zelfs een 'grappige'warenhuisverkoper al Rowan Atkinson in.

Nou kan dat toeval zijn door het seizoen, maar dat lijkt me in dit geval onwaarschijnlijk.
De titel ook al; "Alles is liefde" lijkt ook wel verdacht veel op de originel titel van Love Actually (wat "Love actually is all around" was).

Bovendien vind ik een film waar een Sinterklaas dood gaat een groot plotpunt is, bijna heiligschennis.

Op zich leuk dat ze proberen een leuke Nederlandse romantische comedy te maken voor het december seizoen, maar deze wordt het niet ben ik bang

Quido
24-08-2007, 17:00
Officiële bioscooptrailer (http://www.allesisliefde.nl/) is hier te bekijken (start automatisch, en tevens te bereiken via het menu van de site). Evenals de teaser en korte interviews.

Sjeisbroochem
25-08-2007, 14:14
Hmm net even die trailer gekeken en zag gelijk alweer een naakte vent *zucht*. De titelsong is in ieder geval super (Blof).

Wendy van Dijk en Chantal Janzen kunnen echt niet acteren. Voor de rest ziet het er opzich nog wel aardig uit. Er zitten ook nog wel een aantal goede acteurs in zoals Daan Schuurmans. Michiel Romeyn is ook grappig.

Kasper P.
04-10-2007, 20:37
Morgen!

Vrijdag 5 oktober staat het VARA-programma ‘De Wereld Draait Door’ geheel in het teken van ‘Alles is Liefde’, de romantische comedy van regisseur Joram Lürsen. Matthijs van Nieuwkerk ontvangt hem en Job Gosschalk (een van de producenten). Paul de Leeuw zal als tafelheer fungeren. Daarnaast schuiven er ook zes hoofdrolspelers aan. ‘De Wereld Draait Door’ is te zien om 19.30 uur op Nederland 3.

In de special van ‘De Wereld Draait Door’ ontvangen Matthijs van Nieuwkerk en zijn tafelheer Paul de Leeuw een groot gedeelte van de sterrencast van ‘Alles is liefde’. Carice van Houten, Michiel Romeyn, Thomas Acda, Daan Schuurmans, Anneke Blok en Jeroen Spitzenberger zijn te gast en bespreken de onderlinge liefdesrelaties in de film. Hoe was het bijvoorbeeld voor Paul de Leeuw en Daan Schuurmans om een verliefd stel te spelen? Daarnaast praat Job Gosschalk over het idee en de casting en Joram Lürsen over de regie van deze sterrencast.

BrianB
04-10-2007, 22:07
Maar hierin zitten gewoon geen acteurs, behalve Carice.. Hierin zitten presentatoren etc.

Michiel Romeyn, Thomas Acda, Daan Schuurmans, Anneke Blok, Jeroen Spitzenberger, Rene van 't Hof, Peter Paul Muller. Dit zijn bij mijn weten toch gewoon goede acteurs, dus waar je dat vandaan haalt, ik heb geen idee.
Het basisidee is misschien gebaseerd op Love Actually (niet dat die dan zo origineel was), maar men kan de film ook gewoon een eerlijke kans geven en niet (zoals sommigen hier doen) de film gelijk afschrijven door een paar presentatoren die best bewezen hebben te kunnen acteren, en een blote vent in een trailer. Want dat imago (platte seks of baggerfilms met GTST-acteurs) is echt allang achterhaald.

Daan de G.
05-10-2007, 10:22
Ik kan niet wachten op deze film, gewoon lekker verliefd kijken naar de film met je vriendin :) Net zoals bij Love Actually :D

Martin van Tuijl
09-10-2007, 11:27
Ik lees een paar hoopvolle berichten (y)

Filmfocus (http://www.filmfocus.nl/recensies/23127-Alles-is-liefde.html)
Veronica Magazine (http://veronica.sbs.nl/index.php?site=vm2&page=film&sub=recensies&id=1754)
De Recensent (http://www.derecensent.nl/pivot/entry.php?id=586&w=de_recensent_feed)
De Filmkrant (http://www.filmkrant.nl/av/org/filmkran/fk292/alles.html)

stefanovic
09-10-2007, 13:53
Er wordt misschien bij ons veel afgeleverd wat niet echt leuk is ofzo. Zeker niet als je ziet dat er vanuit Amerika bijna alleen maar goede films komen.:shock: Wat is jouw definitie van kwaliteit?

Wat heeft die Michiel Romeyn toch een briljante kop! Moet al lachen als ik hem zie...

BrianB
09-10-2007, 14:54
:shock: Wat is jouw definitie van kwaliteit?

Ik denk dat hij bedoeld dat relatief gezien de betere films (zowel kritisch als economisch gezien) naar ons toekomen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat de films die wij hier niet te zien krijgen, allemaal pure bagger zijn. De Nederlandse films die niet naar Amerika zijn ook niet slechter dan degene die dat wel doen.

stefanovic
09-10-2007, 15:03
Ik denk dat hij bedoeld dat relatief gezien de betere films (zowel kritisch als economisch gezien) naar ons toekomen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat de films die wij hier niet te zien krijgen, allemaal pure bagger zijn. De Nederlandse films die niet naar Amerika zijn ook niet slechter dan degene die dat wel doen.Er staat toch echt "dat er vanuit Amerika bijna alleen maar goede films komen" en dat gaat er bij mij toch echt niet in, met 5% ben ik erg royaal... Je link naar je collectie werkt trouwens niet.

BrianB
09-10-2007, 15:09
Misschien formuleert hij het wat slecht, maar ik denk dat hij gewoon bedoeld dat de echt slechte films hier niet te zien zijn. Uiteraard draaien hier niet alleen goede films, je moet ze er echt uit halen. Maar ze zijn er best (en dat geldt uiteraard ook voor de Nederlandse film).

Ik weet dat de link naar mijn collectie het niet doet, ik moet nog steeds de nieuwe versie aanschaffen van DVDProfiler.

Sjeisbroochem
10-10-2007, 20:37
Men neme het script van love actually, vervangt de acteurs door presentatoren, talentlozen en wannabee acteurs en actrices, veranders hier en daar het verhaal, gooit er een paar blootscenes en ordinaire texten doorheen, promoot het via een televisieprogramma (wereld draait door) van een van de producten van de film (vara) en voila: Alles is liefde.

Cashen maar.

BrianB
10-10-2007, 20:56
Men neme het script van love actually, vervangt de acteurs door presentatoren, talentlozen en wannabee acteurs en actrices, veranders hier en daar het verhaal, gooit er een paar blootscenes en ordinaire texten doorheen, promoot het via een televisieprogramma (wereld draait door) van een van de producten van de film (vara) en voila: Alles is liefde.

Cashen maar.

En, hoe vond je de film verder?
(Of heb je de film nog helemaal niet gezien?).
Trouwens, Zwartboek werd ook gepromoot via De Wereld Draait Door (zoals er wel meer acteurs of regisseurs over hun films komen praten) en toen hoorde ik hier niets over. Het staat zelfs op de DVD.

Martin van Tuijl
10-10-2007, 21:15
Men neme het script van love actually, vervangt de acteurs door presentatoren, talentlozen en wannabee acteurs en actrices, veranders hier en daar het verhaal, gooit er een paar blootscenes en ordinaire texten doorheen, promoot het via een televisieprogramma (wereld draait door) van een van de producten van de film (vara) en voila: Alles is liefde.

Cashen maar.Je hebt heel goed begrepen hoe het werkt om een product aan de man te brengen, hulde. Nu nog even zelf de film gaan zien morgen en dan kan je wellicht al je vooroordelen ook nog onderbouwen.

Aloys
10-10-2007, 21:18
Ik ga er waarschijnlijk volgende week heen, ben benieuwt hoe de presentatoren het doen!

BrianB
10-10-2007, 21:52
Men neme het script van love actually, vervangt de acteurs door presentatoren, talentlozen en wannabee acteurs en actrices, veranders hier en daar het verhaal, gooit er een paar blootscenes en ordinaire texten doorheen, promoot het via een televisieprogramma (wereld draait door) van een van de producten van de film (vara) en voila: Alles is liefde.

Cashen maar.

En ik heb al eerder een lijstje gepost met acteurs in deze film:
Carice van Houten, Michiel Romeyn, Thomas Acda, Daan Schuurmans, Anneke Blok, Jeroen Spitzenberger, Rene van 't Hof, Peter Paul Muller. Dit zijn bij mijn weten toch gewoon goede acteurs, dus waar je dat vandaan haalt, ik heb geen idee.

pavago
10-10-2007, 22:02
Het is een goede film, maar haalt het net niet bij love actually, daarnaast beter goed gejat dan slecht bedacht zoals het spreekwoord luid. Anyways alles is liefde kijkt lekker weg..

Martin van Tuijl
11-10-2007, 09:40
Ik ga dit weekend kijken. Niet dat het wat zegt, maar ik heb nog geen slechte recensie gezien. Sterker nog, alle 'kenners' zijn het er over eens dat het gewoon een leuk en goed gelukte film is en de popcorn meer dan waard. Laat ik ook eens lekker hypen doormiddel van een kleine bloemlezing, al was het alleen maar omdat ik het een goede zaak vind dat de zalen volstromen voor een product van eigen bodem:

Filmfocus.nl (****): 'Alles is liefde is de optelsom van vele romkoms, en Love Actually in het bijzonder. Scenarist Kim van Kooten stort zich met overgave op clichés die in haar behendige handen verrassend ontroeren en op de lachspieren werken. Dit is dé surprise van het najaar'

Cinema.nl (Volkskrant) (****) Alles is liefde is een sprankelende, trefzekere en tegelijk weemoedig stemmende romantische komedie, geschikt voor jong en oud, man en vrouw en alle gezindten.

Veronica Magazine: Van debutant tot ervaren rot blazen de acteurs leven in hun personages, van wie je wel móet houden. Amsterdam zag er nog nooit zo sprookjesachtig uit en iedereen die na het zien van deze film niet blij de bios uithuppelt, moet zich laten nakijken wegens gebrek aan een hartslag. We hebben nog even te gaan, maar roepen Alles is liefde alvast uit tot de beste Nederlandse film van het jaar.

Derecensent.nl: Alles is liefde is de beste Nederlandse kerstfilm ooit, die al eindigt met Sinterklaas.

Filmkrant.nl: Dit zijn de verhalen waar we in wíllen geloven ondanks alles, en Van Kooten met haar scenario en Lürsen met zijn regie slaan daarvoor precies de goeie toon aan.

Filmtotaal.nl (****): Alles is Liefde zit simpelweg erg goed in elkaar. Het verhaal blijft, ondanks dat het allemaal bekend in de oren klinkt, vlot en fris. De doelgroep wordt op de wenken bediend en daarmee is Alles is Liefde dus eigenlijk al geslaagd. Wat de film nog net ietsje beter maakt is het grote inzicht in onze Nederlandse cultuur. Het sinterklaasfeest als centraal uitgangspunt nemen is een gouden vondst, want hiermee maakt Alles is Liefde duidelijk hoe bepalend volksfeesten kunnen zijn voor het nationale gevoel. Voetbal is ook zo’n ding, maar sinterklaas is mogelijk net wat karakteristieker voor ons landje. De sentimenten en fijne herinneringen aan pakjesavond worden in de film nagenoeg tastbaar gemaakt. Hulde daarvoor! Alles is Liefde is daarmee allesbehalve een kopie van Love Actually: Hollandser dan dit wordt het niet!

Sentimento.nl (****1/2): Alles is liefde is een geweldige cast, Alles is liefde is een fijn verhaal, Alles is liefde is romantisch, vrolijk, ontroerend, en komisch; Alles is liefde is alles!

Nu.nl: Alles is Liefde van Joram Lürsen (In Oranje) is een van de leukste Nederlandse komedies die we de laatste jaren mochten begroeten. Zelfs voor wie niet gelooft in Sinterklaas of in de liefde zal zich gewonnen moeten geven. Alles klopt in Alles is Liefde, en dit jaar is het geen bezwaar dat de feestdagen al in de herfst beginnen.

De Gelderlander (****): Alle liefdesgeschiedenissen spelen zich af in een gloedvol gefotografeerd Amsterdam. Zelden kwam de stad zo overtuigend in beeld; de stad is niet alleen een plek om verliefd op te zijn, maar ook om verliefd in te worden. Naar het einde toe valt er best nog wat aan te merken op de manier waarop verhaallijntjes worden verbonden en afgerond. Maar daar gaat het dan al lang niet meer om. De film opent met de stelling dat het met de liefde net zo is als met Sinterklaas; je moet er een beetje in geloven, anders wordt het niks. Na het hartverwarmende slotakkoord wil je het maar wat graag geloven.

Preview.nl (****): Alles is Liefde is geen film die het wiel uitvindt, maar het is voor Nederlandse begrippen wel de ultieme romantische komedie, met groots vertelde kleine verhalen, prachtig camerawerk van Lex Brandt, een tot in de puntjes verzorgde aankleding, en Carice van Houten in luxe cadeauverpakking. Zeg nou zelf: wat kan een mens zich nog meer wensen?

NRC.nl: Het is met liefde net als met Sinterklaas: je moet erin geloven, anders blijft er niks van over. Dat is het simpele maar doeltreffende uitgangspunt van Alles is liefde, een romantische komedie in Sinterklaastijd, geconcipieerd met een schuin oog naar Engelse voorbeelden. En het is gelukt. De film van Joram Lürsen heeft vaart, geestige dialogen en roerende momenten. Een verwende Sinterklaas die op zijn mijter trapt, ‘godverdomme ***!’ roept en een hartaanval krijgt, is een fijne binnenkomer. En de Sint die bij zijn aankomst in het water springt om een kind te redden, is een instant klassiek filmbeeld. ... Love Actually lijkt voor de makers wel een heel dwingend voorbeeld te zijn geweest. Alles onder het motto ‘beter goed gejat dan slecht verzonnen’. Maar geen misverstand: Alles is liefde is geen namaak...

Metro (*****): Nuchter blijven over een film waar je om kan lachen en huilen is een onmogelijke opgave. Naar de film gaan is eigenlijk de enige optie...

FOK!frontpage (****): Originaliteit is niet één van de speerpunten van Alles is Liefde, maar dat maakt niets uit als je het overige maar perfect uitvoert en dat doet de film. De beelden zijn prachtig, de muziek passend en de verhaallijnen boeiend. Je moet wel een grote pessimist zijn wil je je uiteindelijk niet mee laten slepen door Alles is Liefde; de romantische komedie van het jaar.

AD.nl: Het resultaat: een warme komedie die geen moment sentimenteel wordt, waarbij de soms erg voorspelbare verhaallijnen nooit vervelen omdat er genoeg valt te genieten...

...het is de verdienste van Van Kooten en Lürsen dat je ondanks de stortvloed aan karakters toch meeleeft met iedereen. Hoewel ze slapstick-achtige trekjes (de wél erg ballerige prins en de wel heel nichterige Marc-Marie Huybregts) vertonen zijn ze tegelijkertijd kwetsbaar en herkenbaar. We vergeven Van Kooten daarom tekentafelteksten als ‘Ik ga eenzaam en seksloos door het leven’. Want je wilt geloven in dat naar pepernoten geurende sprookje...

...

Ik heb m'n best gedaan ergens een vernietigend oordeel te vinden, maar het is me nog niet gelukt.

Hugo R
11-10-2007, 10:26
In de Metro had hij zelfs 5 sterren. Waarschijnlijk wat te veel van het goede, maar er zijn inderdaad maar weinig negatieve geluiden te horen.

Martin van Tuijl
11-10-2007, 10:50
In de Metro had hij zelfs 5 sterren. Waarschijnlijk wat te veel van het goede, maar er zijn inderdaad maar weinig negatieve geluiden te horen.Metro toegevoegd (y)

Patrick van den Hul
11-10-2007, 11:14
Misschien dat ik deze toch een kans ga geven gezien de lovende recensies vanuit alle hoeken, maar dat wordt dan later een keer thuis, niet in de bios.

Quido
11-10-2007, 13:48
Laten we waken voor al te hoge verwachtingen, dat is ook dodelijk ... al is het ook gewoon een uitstekende film ;)

Kasper P.
14-10-2007, 17:17
Alles is Liefde

Heerlijke film met een fantastische sfeer. Geestig en ontroerend, erg goed geschreven, gespeeld en geregisseerd, voorzien van prachtige plaatjes. Bomvolle zaal die zichtbaar genoot, zelfs de Minister van V&W in de rij voor me, zat (onder het genot van een Breezer welteverstaan) tegen het einde in een romantische pose met zijn wederhelft. dikke 8

Hugo R
14-10-2007, 18:10
Ga deze dinsdag in de bios zien. Ik ga er maar zo neutraal mogelijk in, omdat hij me anders na alle positieve verhalen waarschijnlijk alleen maar tegen kan vallen.

Sjeisbroochem
14-10-2007, 19:23
Misschien dat ik deze toch een kans ga geven gezien de lovende recensies vanuit alle hoeken, maar dat wordt dan later een keer thuis, niet in de bios.


Recensies zeggen om precies te zijn NUL KOMMA NUL. Altijd even zelf beoordelen dus. Moet de film nog zien maar nadat ik gisteren doodeind had gezien heb ik mijn portie nederfilm weer gehad. Wat een bagger zooi was dat zeg.

Hugo R
14-10-2007, 20:07
Recensies zeggen om precies te zijn NUL KOMMA NUL. Altijd even zelf beoordelen dus. Moet de film nog zien maar nadat ik gisteren doodeind had gezien heb ik mijn portie nederfilm weer gehad. Wat een bagger zooi was dat zeg.
Lijken me nou niet echt vergelijkbare films :smile:

jasmin1
14-10-2007, 20:16
Dit kan je toch niet serieus nemen, Paul de Leeuw,Thomas Acda en Wendy van Dijk(lachwekkend) als acteurs, dus deze laat ik echt aan me voorbij gaan.


De sterrencast bestaat uit Gouden Kalf winnares Carice van Houten, Michiel Romeyn, Thomas Acda, Anneke Blok, Jeroen Spitzenberger, Wendy van Dijk, Peter Paul Muller, Daan Schuurmans, Paul de Leeuw, Lies Visschedijk, Chantal Janzen, Valerio Zeno, Eric Schneider, Marc-Marie Huybrechts, Lineke Rijxman, Viggo Waas en René van het Hof

Patrick van den Hul
14-10-2007, 21:17
Recensies zeggen om precies te zijn NUL KOMMA NUL. Altijd even zelf beoordelen dus. Moet de film nog zien maar nadat ik gisteren doodeind had gezien heb ik mijn portie nederfilm weer gehad. Wat een bagger zooi was dat zeg.

:nono: Eén recensie zegt nul komma nul, een hele bult goede recensies geeft een indicatie dat het wellicht de moeite waard is om deze een kans te geven, ookal sta je er niet bij voorbaat heel positief tegenover.

BrianB
14-10-2007, 22:06
Dit kan je toch niet serieus nemen, Paul de Leeuw,Thomas Acda en Wendy van Dijk(lachwekkend) als acteurs, dus deze laat ik echt aan me voorbij gaan.


De sterrencast bestaat uit Gouden Kalf winnares Carice van Houten, Michiel Romeyn, Thomas Acda, Anneke Blok, Jeroen Spitzenberger, Wendy van Dijk, Peter Paul Muller, Daan Schuurmans, Paul de Leeuw, Lies Visschedijk, Chantal Janzen, Valerio Zeno, Eric Schneider, Marc-Marie Huybrechts, Lineke Rijxman, Viggo Waas en René van het Hof

Ze doen het overigens allemaal erg goed, hoor. Jammer dat je het niet eens een kans geeft.
En in die sterrencast staan een paar behoorlijk goede namen, maar ja.

Martin van Tuijl
14-10-2007, 22:33
Vanavond gezien en ik kan er kort over zijn: 1 van de leukste, aardigste en sympathiekste nederlandse films van de afgelopen jaren: 8
Mooie rollen van Paul de Leeuw,Thomas Acda, Wendy van Dijk en met als uitblinkers Michiel Romeyn, Carice van Houten, Anneke Blok en Daan Schuurmans in willekeurige volgorde.
De negatieve reacties hier getuigen van grote armoede. Komen notabene van mensen die de film nog niet eens gezien hebben. Een film als Doodeind komt zelfs voorbij als argument om maar niet te gaan. Mijn god, ik hem veel geproefd in m'n leven maar zo zout heb ik het nog nooit gegeten...

Quido
14-10-2007, 23:08
Loopt overigens als een trein, tot en met gisteren al meer dan 60.000 verkochte kaartjes. Zal binnen een paar dagen wel de Gouden Film krijgen.

Kasper P.
15-10-2007, 12:17
Dit weekend alleen al 610.000 euro! Samen met Zwartboek een van de beste openingen van de laatste 10 jaar en bijna drie keer zoveel als de Box Office nummer 1 van afgelopen week (Rush Hour 3).

Daniël V.
15-10-2007, 12:25
Ik ging gisteren naar The Bourne Ultimatum (een topper overigens) en voorafgaand draaide in die zaal Alles is Liefde. Nou, ook die zaal zat tot aan de nok volgepakt. :smile: Altijd leuk om te horen en zien dat een NL-film dit soort succes heeft. Niet alleen een grote als Zwartboek.

Kasper P.
15-10-2007, 14:45
712.252 euro op 92 prints zelfs (screenaverage van 6.752)!

Quido
15-10-2007, 16:06
Gouden Film voor Alles Is Liefde

De komedie Alles Is Liefde heeft binnen een de week na de première de status van Gouden Film bereikt. Meer dan 100.000 mensen hebben de film van Joram Lürsen inmiddels gezien, meldde de distributeur maandag.

Lürsen krijgt De Gouden Film dinsdag overhandigd door Doreen Boonekamp, directeur van het Nederlands Film Festival. Dat gebeurt in Utopolis Almere.

Martin van Tuijl
15-10-2007, 16:16
Iemand al die t-shirts met 'Goedheiligman, me hol!' ergens gezien? :)

Hugo R
15-10-2007, 17:45
Gouden Film voor Alles Is Liefde

De komedie Alles Is Liefde heeft binnen een de week na de première de status van Gouden Film bereikt. Meer dan 100.000 mensen hebben de film van Joram Lürsen inmiddels gezien, meldde de distributeur maandag.

Lürsen krijgt De Gouden Film dinsdag overhandigd door Doreen Boonekamp, directeur van het Nederlands Film Festival. Dat gebeurt in Utopolis Almere.
Dat is wel heel snel al. Zat er natuurlijk ook wel dik in als je ziet hoe de film is gepromoot en na alle positieve recensies.

TheGodfather
15-10-2007, 20:32
Iemand al die t-shirts met 'Goedheiligman, me hol!' ergens gezien? :)
:mrgreen: :mrgreen:
een leuk sinterklaas cadeau :razz:

Martin van Tuijl
16-10-2007, 08:41
We hebben afgesproken bij café Vertigo in het Vondelpark. Ik herken haar meteen. Zonnebril en dikke buik. Kim van Kooten is namelijk vijf maanden zwanger. 'Ik ben zo moe dat ik zelfs als ik loop in slaap zou willen vallen,' bekent ze. 'Schildpadzwanger, noemen ze dat, geloof ik.'

Interview met Kim van Kooten over Alles is liefde (http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=37071311)

Martin van Tuijl
16-10-2007, 08:52
Twee keer gehuild en veel keer gelachen. Dat was mijn netto winst van Alles is Liefde, de najaarshit die nu al een najaarshit is.
Ik was er met weerzin heengegaan, wat normaal is als je naar een Nederlandse film gaat. Je stelt je in op slechte nasynchronisatie, houten acteerwerk, veel blote piemels, en dat alles wel weer in een oude parkeergarage opgenomen zal zijn omdat er geen budget was. Maar niets van dat al...

Column NRC (http://weblogs.nrc.nl/weblog/aaf/2007/10/16/maar-niets-van-dat-al-er-werd-goed-geacteerd/)

Kasper P.
16-10-2007, 09:11
Ze zal vast geen Nederlandse film meer sinds de jaren '70 hebben gezien :neutral: .

Joris Springer
16-10-2007, 09:42
Gouden Film voor Alles Is Liefde

De komedie Alles Is Liefde heeft binnen een de week na de première de status van Gouden Film bereikt. Meer dan 100.000 mensen hebben de film van Joram Lürsen inmiddels gezien, meldde de distributeur maandag.

Lürsen krijgt De Gouden Film dinsdag overhandigd door Doreen Boonekamp, directeur van het Nederlands Film Festival. Dat gebeurt in Utopolis Almere.

Grom, ben ik een keertje vrij van mijn werk krijgen we zo een event. Misschien toevallig vandaag maar weer naar die film toe gaan dan.
Wel leuk dat de Nederlandse film zo populair weer is. Hoop dat het succes van deze leuke film nog even door zal gaan.

movie.tim
16-10-2007, 10:26
Zondagmiddag gezien en ik heb letterlijk dubbel gelegen van het lachen. Alles is liefde is voor mij een van de beste Nederlandse komedie's ooit! Ondanks veel commentaar op de uitgebreide sterren-cast vond ik ze allemaal even geweldig. Het enige wat ik nu nog wil hebben is een 'Goedheiligman, me hol!' shirt! (y)

Marcel v/d H.
16-10-2007, 11:49
Alles is liefde (Joram Lürsen, 2007)
Met enige tegenzin ging ik deze film bekijken in de bios, maar de film viel me 100% mee. De vergelijking met Love Actually is makkelijk te maken, toch weet Alles is liefde dit concept wel een eigen draai te geven. Dit vooral door het scenario van Kim van Kooten, leuke dialogen en enkele zeer vermakelijke situaties (vooral rondom Sinterklaas). Verder een zeer uiteenlopende cast, zo zien we naast acteurs ook o.a. presentatoren en cabaretiers. Deze cast zorgt er alleen ook wel voor dat er ook een groot verschil zit in de acteerprestaties. Valerio laat bijvoorbeeld zien dat acteren toch niet echt zijn roeping is. Michiel Romeyn (Jiskefet) is fantastisch als ingetogen Sinterklaas en verder leuke bijrollen van Marc-Marie Huijbregts (als pepernoot) en de Vliegende Panters. 7.8

Hugo R
17-10-2007, 06:59
Gisteren gezien en ik kan het alleen maar met de bovenstaande reacties eens zijn. Heerlijke film, heb echt van begin tot eind met een goed gevoel en een lach op m'n gezicht gezeten.
Alleen jammer dat Valerio er in speelt, die gast kan echt niet acteren.

Thomb
19-10-2007, 13:35
Iemand al die t-shirts met 'Goedheiligman, me hol!' ergens gezien? :)

Jep. Ik heb ze gezien, ze zijn te koop. Ik weet niet of ik hier reclame mag maken? PM me even als je interesse hebt in de link. Het zijn paarse t-shirts met korte mouwen, en op de voorkant met gele letters; Goedheiligman me Hol! Ze kosten 17,50!

PM me dus even voor een link.

Fontane
19-10-2007, 13:54
Absoluut de beste Nederlandse film van 2007. Heb hem nu drie keer gezien, en zelfs de derde keer was het weer genieten!

Absoluut 5 van de 5 sterren!

steven van dijk
19-10-2007, 14:00
Absoluut de beste Nederlandse film van 2007. Heb hem nu drie keer gezien, en zelfs de derde keer was het weer genieten!

Absoluut 5 van de 5 sterren!

Volgens jou dan, is niet mijn beste Nederlandse film deze film. :nono:

Fontane
19-10-2007, 14:10
Beste Romantische Komedie dan, en de commerciele klapper van het jaar! Natuurlijk zijn er naast deze film nog vele andere geweldige Nederlandse film uitgekomen, waaronder 'Tussenstand' en 'Duska'.

Martin van Tuijl
20-10-2007, 16:53
Jep. Ik heb ze gezien, ze zijn te koop. Ik weet niet of ik hier reclame mag maken? PM me even als je interesse hebt in de link. Het zijn paarse t-shirts met korte mouwen, en op de voorkant met gele letters; Goedheiligman me Hol! Ze kosten 17,50!

PM me dus even voor een link.:-P Ik wist het, dan kon niet uitblijven. Heb de link inmiddels zelf al gevonden (y)

Quido
22-10-2007, 23:53
Voor zover dat nog kon heeft de film afgelopen weekend nóg meer bezoekers getrokken dan vorige week: http://www.nfcstatistiek.nl/top20weekend.pdf

Hopelijk blijft het een tijdje zo doorgaan, zelfs Zwartboek liep niet zo denderend.

Joris Springer
23-10-2007, 00:00
Voor zover dat nog kon heeft de film afgelopen weekend nóg meer bezoekers getrokken dan vorige week: http://www.nfcstatistiek.nl/top20weekend.pdf

Hopelijk blijft het een tijdje zo doorgaan, zelfs Zwartboek liep niet zo denderend.

Nee, Zwartboek liep beter. (mede door 2 voor 1 actie maar dan nog)
Ik vond het trouwens wel een leuke film maar de intro die wat bekendmaakte over Sinterklaas had dat niet moeten doen, er gaan namelijk ook aardig wat jonge kids naar deze film met hun ouders (<7 en dus nog geloven in de Sint).
Maar verder wel grappig, een aardig geslaagde kopie van Love Actually (zoals de makers hadden gehoopt).

Martin van Tuijl
23-10-2007, 07:10
Ik vond het trouwens wel een leuke film maar de intro die wat bekendmaakte over Sinterklaas had dat niet moeten doen, er gaan namelijk ook aardig wat jonge kids naar deze film met hun ouders (<7 en dus nog geloven in de Sint).Met intro bedoel je de trailer? Die zien die jonge kids toch wel. En als hun ouders ze meenemen naar deze film lijkt me dat toch een eerder 'een probleempje' van die ouders. Trouwens, zolang ze zelf de kado's nog niet hoeven te kopen blijft het geloof in de goedheiligman echt nog wel even staande hoor ;)

Quido
23-10-2007, 10:11
Nee, Zwartboek liep beter. (mede door 2 voor 1 actie maar dan nog) Zwartboek bracht in de eerste anderhalve speelweek niet zoveel geld op als deze (mede door de AH-actie), maar trok in die periode ook niet zoveel bezoekers naar de zalen.

Rogier Burghout
23-10-2007, 11:49
Heb deze film afgelopen zaterdag gezien maar ik hoop toch niet dat mensen deze film als referentie gaan zien voor de NL cinema. Ik pleit echt wel voor grotere, commerciele producties maar geef mij dan de opzet van bijvoorbeeld Zwartboek. Bij Alles is Liefde zie je echt wel de kwaliteit achter de productie (bijv de sneeuw al is prima gedaan) maar het scenario is echt een oppervlakkig niemendalletje. Wel leuk, grappig maar een beetje braaf en geen poging tot enige diepgang. Geef mij dan bijvoorbeeld Lek, Wilde Mossels, Nachtrit of Zwartboek. Toch ook de grotere producties maar wel met een goed verhaal.

Quido
25-10-2007, 15:06
Al ruim 2,4 miljoen binnengebracht, (dik) over de 300.000 bezoekers. Met 41% meer opbrengst dan vorige week de onbetwiste nummer 1 in de bioscoop top 20. Overigens zijn plaats 2 en 3 ook weggelegd voor Nederlandse producties:

http://www.nfcstatistiek.nl/top20week.pdf

Joris Springer
25-10-2007, 20:30
Zwartboek bracht in de eerste anderhalve speelweek niet zoveel geld op als deze (mede door de AH-actie), maar trok in die periode ook niet zoveel bezoekers naar de zalen.
Volgens mij trok Zwartboek meer, iig voor mijn gevoel op mijn werk, de gehele tijd was die film vol (in een zaal met 540 stoelen) terwijl Alles is Liefde niet meer dan de 350 trok per voorstelling leek het wel.
Maar elke stad is natuurlijk anders.

Martin van Tuijl
26-10-2007, 12:09
De Nederlandse film boekt records in de bioscopen. Voor het eerst staan drie Nederlandse films bovenaan in de top 20 van best bezochte films. Alles is Liefde, Waar is het paard van Sinterklaas? en Timboektoe bezetten afgelopen week de eerste, tweede en derde plaats.
Het is nog niet eerder voorgekomen dat drie Nederlandse films bovenaan stonden. De Nederlandse film heeft afgelopen week gezamenlijk bijna 50 procent van de kassaopbrengst gezorgd. Vooral Alles is Liefde breekt records. De eerste twee weken trok de romantische komedie van Joram Lürsen metonder meer Carice van Houten 325.000 bezoekers. Dit is nog beter dan Zwartboek, Paul Verhoeven's recordfilm vorig jaar.

Behalve Timboektoe, Dave Schram's verfilming van het boek van Carry Slee en Waar is het paard van Sinterklaas?, Micha Kamp's vervolg op de eerste Sinterklaasfilm, doet Niek Koppen's documentaire Goud over het wereldkampioenschap van het damenshockeyelftal het ook heel goed. De Britse film Control, het debuut van de Nederlandse regisseur Anton Corbijn, trekt eveneens veel toeschouwers.

Na de huidige succesfilms volgen komende maand nog meer potentiële publiekstrekkers.
Deze week komt Nadine van Erik de Bruijn in de bioscoop en begin november de in Locarno en Utrecht (drie gouden kalveren) bekroonde film Tussenstand van Mijke de Jong. Medio november gaat de documentaire See you in Vegas van Antoinette Beumer en Maaik Krijgsman over Hans Klok uit. Daarna volgt De Scheepsjongens van Bontekoe van Steven de Jong. Een week later Kapitein Rob en het geheim van professor Lupardi van Hans Pos. In december, tenslotte, de nieuwe Dick Maas: Moordwijven.

Bron: FilmFonds

Quido
28-10-2007, 00:38
Heeft op donderdag t/m zaterdag (wederom) nóg meer opgebracht dan vorige week!

steven van dijk
28-10-2007, 00:41
Heeft op donderdag t/m zaterdag (wederom) nóg meer opgebracht dan vorige week!

Quido heb je aandelen in de film, je bent maar druk met de opbrengsten of ben je zo gecharmeerd van de film(y)

Quido
28-10-2007, 11:13
Het gaat me meer om de bezoekerscijfers, die dus ook weer flink gestegen zijn t.o.v. vorige week ;) Een ongekend succes dit, tot nu toe.

Aloys
28-10-2007, 12:11
Ik heb al helemaal geen zin meer om deze te zien..

Eerst nog wel.. maar nu word ik er gewoon gek van.. vooral van dat vreselijke nummer waarin 20 keer 'Alles is Liefde' word geschreeuwt..

Daan de G.
29-10-2007, 11:00
Wat een heerlijke film was dit zeg, geweldige soundtrack en een hele leuke cast. Iedereen acteert naar behoren en het is gewoon leuk om veel BNers in kleine rolletjes te ontdekken. Daarnaast vind ik het een hele leuke bewerking op Love Actually, ipv kerstmis sinterklaas!

Quido
29-10-2007, 13:57
Zit al ruim over de 400.000 bezoekers heen, bijna 500.000 zelfs. Benieuwd waar dit gaan eindigen.

Edit:
Alles is Liefde in recordtempo Platina Film

Alles is Liefde heeft zondag de 400.000ste bezoeker verwelkomd en heeft daarmee een record gevestigd. Het is de eerste Nederlandse film die binnen 2,5 week na de release platina wordt. Sinds het eerste weekend staat de film van regisseur Joram Lürsen op nummer één in de Nederlandse box-office top 20. De film heeft, gemeten over de eerste drie weken, meer bezoekers getrokken dan de Engelse klassieker Love Actually.

De Platina Film wordt maandagavond in besloten kring in Amsterdam door Doreen Boonekamp, directeur van het Nederlands Film Festival, uitgereikt aan regisseur Joram Lürsen en de bijna voltallige aanwezige cast.

Bron: NFF

Hugo R
07-12-2007, 16:16
Miljoen bezoekers Alles is Liefde

Alles is Liefde heeft na negen weken een miljoen bezoekers getrokken en heeft nu de status van Diamanten Film. De film is de succesvolste Nederlandse romantische komedie ooit. De vorige Nederlandse kaskraker, Zwartboek, deed er 19 weken over om een miljoen te halen.

Alles is Liefde van regisseur Joram Lürsen ging op 8 oktober in première; drie dagen later draaide 'ie met ruim negentig kopieën in de bioscopen.

De film gaat over zes stelletjes die erachter komen dat liefde net is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks. Lürsen krijgt vrijdagmiddag de Diamanten Film-trofee.

Martin van Tuijl
08-12-2007, 00:26
En dan te bedenken dat de kerstvakantie nog in aantocht is... Ben benieuwd waar de teller gaat stoppen...

Quido
10-12-2007, 20:57
Afgaande op de box office cijfers zit ie nu al over de 1,1 miljoen bezoekers (ervan uitgaande dat een gemiddeld bioscoopkaartje 7 euro kost, wat al een fikse stijging is t.o.v. vorig jaar).

Hugo R
10-12-2007, 21:45
Wat is eigenlijk het record aantal bezoekers voor 1 film in de NL bios?

Kasper P.
10-12-2007, 21:47
Vanaf 1991 tot nu in ieder geval 3.405.708 bezoekers voor Titanic ;).

Quido
10-12-2007, 22:28
The Sound of Music met 3,99 miljoen bezoekers is de all-time-favorite (gemeten over de periode 1965-2002).

Hugo R
11-12-2007, 08:44
Dat is allebei in ieder geval nog ver weg :D

Quido
11-12-2007, 10:16
Zijn ook aantallen die tegenwoordig niet meer reëel zijn. Voor zover ik kan zien is Alles is Liefde pas de derde titel die dit jaar over de miljoen heen gaat. :D