PDA

Bekijk de volledige versie : Welke kabels tussen LCD en DVD zonder HDMI



MarcoV2006
22-12-2006, 12:49
Hallo,
Kan iemand mij vertellen welke kabels ik het beste kan gaan gebruiken voor de aansluiting van mijn LCD tv op mijn DVD recorder.
De DVD recorder heeft geen HDMI uitgang, maar wel componenten uitgang en scart.
DVD recorder is panasonic DMR-EH 55
http://www.kieskeurig.nl/product/A98001F687571DDAC12571400038599A.htm

en LCD tv is Philips 32PF9731
http://www.kieskeurig.nl/product/58DC309337A3208FC125713100526153.htm

Mijn TV krijg ik over een paar dagen binnen en die ga ik nu dus tijdelijk aansluiten met een goedkope scart.
Dat kabels belangrijk zijn is me wel duidelijk, maar op welke manier ik nou voor een redelijke prijs het beste beeld krijg is me nog niet duidelijk.

Wie heeft voor een leek een duidelijke uitleg?

Alvast bedankt.

R Klemkerk
22-12-2006, 13:20
Een goede component kabel, en een apparte interlink kabel. Component geeft immers alleen beeld over de tv.

Succes! :)

Remo van Vuuren
22-12-2006, 14:34
Duidelijker kan niet :wink: !!

MarcoV2006
22-12-2006, 15:34
hmm, ik geloof dat ik een echte leek ben.
Ik heb inmiddels naar interlink kabels gezocht en zag hier op het forum ergens dat je voor 100 a 150 redelijke kwaliteit hebt.

Ik zat eigenlijk te denken aan iets goedkopers, want daar komen dan ook nog componenten kabels bij. Wat is een goede componenten kabel en interlink kabel voor een redelijke prijs? (ik neem aan dat wanneer ik die kabels koop er op de doos staat aangegeven waar iik ze op moet aansluiten.

PS: Ik heb geen dolby surround, dus heb ik dan echt van die dure geluidskabels nodig ondanks dat ik nog gewoon geluid van de TV heb?

Edgar Smit
22-12-2006, 21:11
Het hangt allemaal af van wat je er zelf voor wilt uitgeven.
Component kabels kun je in diverse soorten krijgen, ik denk dat in jouw geval een Oehlbach of Monster al voldoet.

Voor het geluid heb je een interlink (dubbele tulp kabel, met rood-wit of rood-zwarte tulpstekkers). Ook deze kun je voor 5 euro bij de gamma halen, maar mocht je dat niet bevallen kun je altijd beter halen. In principe geld dat de opbouw en materiaal gebruik van duurdere kabels beter is, maar of je dat via het geluid van je TV kunt horen betwijfel ik. Zolang je dus nog het geluid van je TV gebruikt, zou ik aan de interlink niet teveel uitgeven.

Johan van den D.
23-12-2006, 08:02
Als je goede kwaliteit voor redelijke prijs wilt heb ik nog de door jouw gezochte kabels in de verkoop.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53339.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53338.0

hstadman
23-12-2006, 09:35
Als je goede kwaliteit voor redelijke prijs wilt heb ik nog de door jouw gezochte kabels in de verkoop.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53339.0
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53338.0

Mooie prijs voor die kabels. :wink:

Johan van den D.
23-12-2006, 10:17
Lijkt me ook ja.

MarcoV2006
23-12-2006, 16:25
Bedankt voor de tip, maar ik koop de kabels niet :?
Aangezien ik een leek ben, kan ik niet goed beoordelen wat de kwaliteit van die kabels is. Waarschijnlijk zijn het geen super kabels, anders was je vast niet terug gestapt op je "oude" kabels :wink:

Ik ben misschien wel iets duurder uit, maar op het forum kom ik heel vaak de 3 merken Oehlbach, QED en Monster tegen. (ik begrijp dat niet iedereen overtuigd is van de prijs/kwaliteit verhouding van de laatste...) maar ik merk wel dat het kabels zijn die vaak gebruikt worden.

Ik hou het nu dus even liever op zekerheid, ook al weet ik dat je vaak voor het merk alleen al iets meer betaald.

Edgar, erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga nu maar eens bij bv. de mediamarkt kijken naar een componentenkabel die binnen mijn budget valt. Zo'n interlinkkabel heb ik zelf nog wel ergens tussen allerlei andere kabels liggen.

Thanks :!:

Johan van den D.
23-12-2006, 18:25
Bedankt voor de tip, maar ik koop de kabels niet :?
Aangezien ik een leek ben, kan ik niet goed beoordelen wat de kwaliteit van die kabels is. Waarschijnlijk zijn het geen super kabels, anders was je vast niet terug gestapt op je "oude" kabels :wink:
Dat heeft een tweetal andere redenen die totaal niets met de kwaliteit van de kabel te maken heeft. :wink: (die ik je best uit wilt leggen als er behoefde aan is)

Maar buiten dat, ik kan je verzekeren met mijn ervaring dat "mijn" kabels beter zijn als Oehlbach en Monster.
QED is wel weer een stapje hoger over het algemeen.

Maar uiteraard moet je het zelf weten en gaan ondervinden natuurlijk anders kom je nooit aan enige ervaring op dit gebied.

Edgar Smit
23-12-2006, 21:47
Bedankt voor de tip, maar ik koop de kabels niet :?
Aangezien ik een leek ben, kan ik niet goed beoordelen wat de kwaliteit van die kabels is. Waarschijnlijk zijn het geen super kabels, anders was je vast niet terug gestapt op je "oude" kabels :wink:

Ik ben misschien wel iets duurder uit, maar op het forum kom ik heel vaak de 3 merken Oehlbach, QED en Monster tegen. (ik begrijp dat niet iedereen overtuigd is van de prijs/kwaliteit verhouding van de laatste...) maar ik merk wel dat het kabels zijn die vaak gebruikt worden.

Ik hou het nu dus even liever op zekerheid, ook al weet ik dat je vaak voor het merk alleen al iets meer betaald.

Edgar, erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga nu maar eens bij bv. de mediamarkt kijken naar een componentenkabel die binnen mijn budget valt. Zo'n interlinkkabel heb ik zelf nog wel ergens tussen allerlei andere kabels liggen.

Thanks :!:Beste Marco,
De kabels die Johan aanbiedt zijn idd wel wat beter dan Oehlbach of Monster. Ze liggen net iets onder QED en zijn derhalve een goede koop.

Monster en Oehlbach zijn de instapkabels, voordat je het upgrade birus te pakken hebt :wink: . Het zijn leuk gerpijsde kabels en meestal voldoende voor een gemiddelde set. Mocht je echt kwaliteit willen raad ik je aan eerst met een eenvoudige kabel te beginnen en later eens een duurdere proberen. Als je namelijk geen verschil hoort of ziet kun je je een hoop geld besparen :wink: .

Marcellow
23-12-2006, 22:26
check anders deze eens:

www.allekabels.nl

MarcoV2006
25-12-2006, 09:49
Heren,
Ik moet bekennen dat ik na het lezen van jullie reacties toch wel begin te twijfelen(!) om de kabels van j.vandendool te kopen. Ik ga 100% zeker kabels kopen, maar welke weet ik nog niet.
Mijn probleem is alleen dat ik niet weet of jullie gewoon in werkelijkheid 1 persoon zijn met drie aliassen :wink: .
Ik ben altijd een beetje angstig om via internet te kopen, laat staan 2e hands. Waar is die 2e kabel trouwens voor? De componentenkabel begrijp ik, maar die andere niet, dat is toch geen interlink?

Als het COAX is, ik heb nu nog analoog UPC, heb ik er dan werkelijk wat aan en wanneer ik overstap naar digitaal van UPC kan ik 'm dan nog gebruiken?

Ik slaap er in iedergeval met kerst nog eens een paar nachtjes over.

joostpolletje
25-12-2006, 10:15
Tweede kabel is een Dig Coax kabel, bijvoorbeeld om je DVD-speler naar Reciever aan te sluiten.
Je kan Johan absoluut wel vetrouwen, dit is geen markplaats of iets dergelijke. MAar hier zijn de deals 99% betrouwbaar!

Johan van den D.
25-12-2006, 13:51
Marco, ik had begrepen dat je geen gebruik maakt van een surround receiver maar van een stereo versterker voor je films.
Je kan dan overwegen om een digi coax achterwegen te laten omdat dit ook met een "normale analoge" interlink kan.
Deze coax en een normale interlink zijn in principe hetzelfde alleen de coax is speciaal ontworpen om een digitaal signaal aan te kunnen.
Dit is heel eenvoudig het verschil tussen een normale interlink en een digi coax.
Wil je wel een digitale verbinding maken (noodzakelijk voor Dolby Digital en DTS) dan is zijn coax pure noodzaak om bepaalde technische redenen.

De reden waarom ik ze na één dag al in de verkoop zette zijn de volgende.
- ik had deze kabels nodig om mijn progressive functie van speler en tv te gebruiken.
Echter gaf progressive (helaas niet hoger dan 525P) bij mij een net wat minder beeld dus dat was een reden om terug te gaan naar scart.
-waarom dan de scart, simpel om het gebruiks gemak voor met name mijn vrouw en kids.
Nu gaat de tv vanzelf op het juiste kanaal als ze de speler aanzetten, dit gebeurd met component niet.
Omdat ze dan drie stappen moet doorlopen via de afstandbediening is het gewoon eenvoudiger om de scart te behouden.

Dit waren dus de redenen om terug te gaan naar de oude situatie.
Ik had deze kabel ook puur als proef gekocht om bovenstaande redenen, vandaar ook de goedkopere kabels als ik normaal in gebruik heb.
Echter wil dit niet zeggen dat ze slecht zijn, dan zal ik ze nooit gekocht hebben ook al was het maar voor een proef.
Zoals ik al zei staan ze hoger als Oehlbach en Monster (uiteraard afhankelijk van welke modellen) en net onder QED.
Die laatste is een fractie beter maar kost dan ook meer.

En of ik betrouwbaar ben kunnen alleen de mensen bevestigen die ooit wat bij mij gekocht hebben en dat zijn er veel omdat ik inmiddels veel verkocht heb, heel veel.
Daarnaast heb ik ook met succes een paar powerbuys georganiseerd, dat lukt alleen als het vertrouwen er is.
:P

MarcoV2006
26-12-2006, 12:14
Heb inmiddels (eindelijk :!: ) knoop doorgehakt, mede dankzij laatste post. Aangezien mijn vriendin ook makkelijk een film wil kunnen bekijken, ga ik toch maar voor een betere scart en betere COAX voor TV aansluiting.
Vanaf de DVD is het beeld (met goedkope scart) al erg goed, dus waarschijnlijk zal ik voorlopig met een duurdere scart tevreden zijn. Met COAX zal ik proberen de TV uitzendingen wat op te krikken, maar ga naar UPC bellen om digitale TV aan te vragen.

Ik weet inmiddels wel dat kabels toch ook echt verschil maken in beeld kwaliteit :idea: Mochten de beelden van mijn TV toch tegenvallen, dan weet ik in iedergeval wat ik nog kan proberen.

Ik ben in iedergeval erg blij met jullie feedback!

Johan van den D.
26-12-2006, 12:27
Goede keuze, heb je al een idee welke scart je mogelijk gaat kopen ?
Voor de coax naar je tv kan ik zeggen dat Hirschmann hle goede heeft en niet duur, rond de €1,- per meter.

Ikzelf ga er ook een scart bijkopen aankomende week en mogelijk de WireWorld Chroma 5.2, deze is voor de satelliet receiver te verbinden met de tv.