PDA

Bekijk de volledige versie : Silent Hill [DVD]



Marcel den Haan
22-12-2006, 16:10
Silent Hill [DVD]

Wederom een verfilming van een populaire game, maar deze pakt gelukkig goed uit.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=2812)

Bas Hokke
22-12-2006, 17:24
me broer speelde dit spel en de sfeer van de film is is echt geweldig. Ik vond het mooi en donker verfilmd.

een mooie mix van spel en film en ik vind deze film misschien wel 1 van de beste computer spel verfilming

Sneaker
22-12-2006, 18:20
Vond dit een hele goede film en de beste game verfilming tot nu toe. Alleen jammer dat RCV er weer geen extra's (zelfs geen menu) op gezet heeft. Gelukkig hebben ze het beeld wel met rust gelaten. Toch denk ik dat ik hem maar importeer uit de UK.

Dennis Kuijper
22-12-2006, 19:08
Deze in de bioscoop gezien en wat ik er grotendeels van verwachte is uitgekomen,dus was goed te spreken over deze film,een van de betere nieuwe horrorfilms die ik de laatste tijd gezien heb. De sfeer uit de games en met name voor wie deel 2 heeft gespeelt een feest van herkenning,je merkt ook echt dat er tijd is genomen om deze film te ontwikkelen in vergelijking met de Resident evil films die hier een voorbeeld aan kunnen nemen,en dat het wel degelijk mogelijk is een game goed te verfilmen. Het verhaal is aardig maar had wel beter gekund in vergelijking met de games,maar is natuurlijk ook niet te filmen in 2 uurtjes,dus heb er wel vrede mee. De sfeer is vanaf het begin al gelijk lekker creepy en ook word het verhaal nog lekker vaag gehouden. De effecten vond ik ook erg mooi gedaan,vooral de omschakeling naar de donkere wereld. Jammer trouwens dat pyramide head niet wat meer screentime gekregen heeft. Het einde en de speelduur waren de wat mindere punten voor mij. Toch is de film een aanrader voor de fans van de games,maar ook als je de games niet gespeelt hebt is de film goed te pruimen. 8/10

SuperDre
22-12-2006, 19:23
Een geweldige horror... (sommige stukken kunnen natuurlijk altijd beter)..

Daniel van Zandvliet
22-12-2006, 21:13
Een erg vermakelijke horror met erg goede creepy sfeer 8), heb me prima vermaakt.
Wat ik vooral toch wel creepy/leguber vond was dat .[spoiler:39ca8354df]luchtalarm in zo'n verlaten stad[/spoiler:39ca8354df]
Alleen stoorde ik me wel aan dat 'acteren' van die politieagente, hadden ze wel iemand anders voor mogen nemen. :roll:

chimera01
23-12-2006, 01:38
Een plezante film die mij goed vermak gaf, maar integenstelling met Ganz zijn eerdere producties toch wel wat tegenviel.

Ik ga nog maar eens Brotherhood of the Wolves kijken.

Jeroen D
23-12-2006, 14:26
Een film die nergens echt eng of spannend word, maar de sfeer maakt heel veel goed. Acteerwerk is prima.
Wel een erg kale DVD maar je kunt 'em voor een leuke prijs scoren dus dit is niet zo'n probleem.

fcbfanatic19
24-12-2006, 13:49
Bangelijke film. :)

TheGodfather
06-01-2007, 22:23
Vond `m erg cool. De sfeer is erg cool, vooral dat alarm is geweldig inderdaad.
Alleen vond ik het jammer dat `t op `t einde wat ontspoorde en te lang doorging. Verder een vermakelijke film.
Toch wacht ik op een SE versie, die later dit jaar blijkbaar op R1 uitkomt

intexor
18-03-2007, 15:14
Dit is echt wel een heel goede game-verfilming. Ik ben niet onmiddellijk een Silent Hill kenner, maar ik heb de eerste game vroeger wel veel gespeeld en de film was toch wel een feest van herkenning. Alle goede stukken van de game zijn aanwezig en ik ken maar weinig recente films met zo'n zalig creepy sfeertje. Aanrader.

Bart de Graaf
23-03-2007, 00:07
Ik vond dit tot nu tot de beste gameverfilming. De sfeer in deze film is echt geweldig! Ik heb al vaak met de dvd in mijn handen gestaan, maar wacht nog seeds op de special edition die vast ooit uitkomt, anders maar even kijken waar op andere regio's een goede SE te verkrijgen is.

Raymond Gelmers
29-03-2008, 21:34
Sterke film met bijzonder mooie sfeer en effecten.
Vooral het einde was gewoon super en maakte voor mij de film helemaal af.

Toppertje die een betere uitgave verdiend had. Maarja, RCV weer in de bocht he. De grootste pulp geven ze tonnen extra's mee en dit soort pareltjes krijgen nix nada noppes :twisted: