PDA

Bekijk de volledige versie : Philips 3450 HDD recorder digitaal opnemen via Samsung 9401R



echoes_2003
24-12-2006, 10:56
Voordat ik dit topic heb geopend, ben ik gisteren en vanochtend al bezig geweest met het doorspitten van diverse topics over HDD/DVD recorders en Samsung (dual) tuners, helaas heb ik nergens een antwoord op mijn vraag kunnen vinden..

Sinds eergisteren ben ik in het bezit van een Philips 3450H HDD/DVD recorder. Het apparaat bevalt tot op heden prima; hij speelt DVD / DivX (+ subtitle :)) in prima kwaliteit af en neemt ook prima op. Het enige probleem hierbij is, dat dit analoog gebeurd, terwijl ik in het bezit ben van een Samsung 9401R (dual) tuner.

Ik heb alles als volgt aangesloten:

http://home.tiscali.nl/echoes06/tv.jpg

De volgende kabelverbindingen zijn er dus:

Van 9401R EXT1 naar TV EXT1 = scart
Van 9401R EXT2 naar HDD recorder EXT 1 = scart
Van 9401R COAX-uit naar HDD recorder COAX-in = coax
Van HDD recorder naar TV EXT2 = scart

Zoals gezegd werkt in principe alles perfect, alleen lukt het mij maar niet om de digitale zenders in de HDD recorder te programmeren. Als ik ga zoeken naar de kanalen vindt hij niets, behalve dan de analoge kanalen die de HDD recorder via de coax-kabel binnen krijgt. Ik kan nergens een optie vinden dat de HDD recorder naar de kanalen van een digitale tuner moet zoeken vinden (in het Setup-scherm van de HDD recorder).

Moet ik misschien ergens op de Samsung-tuner instellen dat hij de kanalen ook via EXT2 moet doorgeven aan een HDD recorder? Of kloppen de kabels niet zoals ik ze nu heb aangesloten?

Nogmaals, TV kan ik perfect digitaal kijken, opnemen gaat perfect analoog en ook het afspelen van DVD / DivX levert geen enkel probleem op.. Alleen nu dus nog de kanalen digitaal op de HDD recorder.

DVDProfilersFilmgek
24-12-2006, 12:45
Voordat ik dit topic heb geopend, ben ik gisteren en vanochtend al bezig geweest met het doorspitten van diverse topics over HDD/DVD recorders en Samsung (dual) tuners, helaas heb ik nergens een antwoord op mijn vraag kunnen vinden..

Sinds eergisteren ben ik in het bezit van een Philips 3450H HDD/DVD recorder. Het apparaat bevalt tot op heden prima; hij speelt DVD / DivX (+ subtitle :)) in prima kwaliteit af en neemt ook prima op. Het enige probleem hierbij is, dat dit analoog gebeurd, terwijl ik in het bezit ben van een Samsung 9401R (dual) tuner.

Ik heb alles als volgt aangesloten:

http://home.tiscali.nl/echoes06/tv.jpg

De volgende kabelverbindingen zijn er dus:

Van 9401R EXT1 naar TV EXT1 = scart
Van 9401R EXT2 naar HDD recorder EXT 1 = scart
Van 9401R COAX-uit naar HDD recorder COAX-in = coax
Van HDD recorder naar TV EXT2 = scart

Zoals gezegd werkt in principe alles perfect, alleen lukt het mij maar niet om de digitale zenders in de HDD recorder te programmeren. Als ik ga zoeken naar de kanalen vindt hij niets, behalve dan de analoge kanalen die de HDD recorder via de coax-kabel binnen krijgt. Ik kan nergens een optie vinden dat de HDD recorder naar de kanalen van een digitale tuner moet zoeken vinden (in het Setup-scherm van de HDD recorder).

Moet ik misschien ergens op de Samsung-tuner instellen dat hij de kanalen ook via EXT2 moet doorgeven aan een HDD recorder? Of kloppen de kabels niet zoals ik ze nu heb aangesloten?

Nogmaals, TV kan ik perfect digitaal kijken, opnemen gaat perfect analoog en ook het afspelen van DVD / DivX levert geen enkel probleem op.. Alleen nu dus nog de kanalen digitaal op de HDD recorder.

Een veel voorkomende denkfout hier op het forum, je bent niet de eerste die probeert zijn digitale kanalen op te slaan in en analoge recorder :wink:

Het is NIET mogelijk om je digitale kanalen op te slaan in je recorder, je kunt ze ook niet digitaal opnemen, je kunt maar van 1 kanaal tegelijk opnemen van je digitale decoder, je digitale twin decoder geeft 1 kanaal naar de TV en via programmeren kan je via de 2e scart dan opnemen met je recorder. In de decoder "zitten" de kanalen, deze dienen per kanaal gedecodeerd te worden, als je begrijpt hoe het werkt, dan snap je dat je dat ze daarom niet opgeslagen kunnen worden in je recorder, je recorder kan alleen de analoge kanalen opslaan, hij heeft immers alleen maar een analoge tuner aanboord. Opnemen van de digitale kanalen moet dan ook via de scartingang van de recorder, je dient daartoe beide apparaten te programmeren.

onderwerp is eerder aan de orde geweest, maar het is wel eens lastig zoeken hier.

Sterkte in de strijd :wink: en een



http://members.chello.nl/~g.debeer/kerst/wensen1/wens33.gif